1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507068 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06

« · 1183131 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
MoDoFille: Det behövs så mycket mer än bara nyförvärv, de behövs en jävla massa jävlaranamma till att börja med, och att alla börjar spela som ett lag, vara kyligare i vissa lägen och sen behövs självförtroende i massor.
Kommentera

Icing-Ove: förhoppningsvis för att få ihop lite extra pengar till en värvning.
Kommentera

Icing-Ove: jo det är kanske de. tyvärr känns de mörkt så länge susse är borta.
Kommentera

Berka: Vi ligger i samma läge som Frölunda förra säsongen efter fem matcher. Lång startsträcka för äldre spelare?

Espeland lånas ut till Norge och Vålerengen ser jag nu...
Kommentera

Icing-Ove: Man ser andra lag med unga talanger å junisar som e så grymt duktiga och fräser på som bara den, tittar man på modo känns spelarna och spelet lastgammalt.

Det är så synd att vi ska bli så många poäng efter i början bara, men vi får som sagt hoppas att farten i spelet kommer .
Kommentera

Berka:
Jag tänkte samma sak, vilken fart och kämpaglöd. Vi får hoppas att MoDo får lite fart på benen ju längre serien går.
Kommentera

Så har rögle 3-2 på timrå med 9 kvar, håll detta nu då så kammar jag in full pott på den matchen åsså mår man ju alltid lite extra när jyckarna åker på nöten ;)
Kommentera

Icing-Ove: Jag tittar nu på rögle-timrå och frölunda-luleå och så mycke kan jag säga att modo i dagsläget inte ens är hälften så bra som något av dessa 4 gäng, bara att förbereda sig på en stortorsk i morrn... å sen har vi timrå borta på tordag, så på fredagen kan man nog inte ens gå till jobbet.
Kommentera

bisterfinnen:
Ja, hur tror du annars Blatny kunde göra hattrick, Horava klacka in pucken och Salle mirakulöst botades i Thailand. Jag kallar det ®Guldvoodoo for MoDo.

Nä, nu får det här bleka gänget ta och visa lite Döme-takter och kötta lite och ösa på. Jag blev tillräckligt mobbad på jobbet idag, förlust mot SAIK orkar jag inte med...då är vi sämre än Löven.
Kommentera

Icing-Ove: Haha är skröder kung i morgon och hänger en kasse el. 2 då dör jag haha
Kommentera

Berka: Jag kommer att offra en norsk säl och eldar upp min dyra lusekofta till Skröders ära. Nu ska ni se att det blir fart på grabbarna....
Kommentera

Berka:

Tror att dom ligger på vänt för att inte vara utnötta till slutspelet, eller hur är det Ove?
Kommentera

bisterfinnen: Perfekt då kan han han passa på att smörja upp hela laget för vissa ser oerhört tröga ut

Börja med skröder för han verkar ha rostat ihop
Kommentera

Berka:

Icing-Ove har en fullständig uppsättning har jag för mig...
Kommentera

Ingen som har en Niklas sundström woodoo docka hemma och kan smörja upp den med linement ordentligt så han kan vara med snart igen?!
Kommentera

Önskar man kunde ändra å testa, det funkar uppenbarligen inte som det är nu iaf.
Kommentera

Nikki: Varför sätter man två av de tröttaste spelarna, Skröder och Svarten, med Zuccarello. Betyder bara att Zuccarello inte kommer någonstans, för Skröder och Svarten turas om att göra horribla juniormisstag i mittzon.
Kommentera

Nikki: Kjedjorna skrämmer inte ens husmössen.... uj uj uj
Kommentera

MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Efter 0-5 i AXA Sports Center senast var det förstås inte vidare muntert i MODO Hockey. Men som tur var är det tätt på matchandet och nu gäller det Skellefteå AIK hemma i säsongens tredje match i Swedbank Arena.
- Skellefteå är så vitt jag kan bedöma i mycket god form och segern senast mot Frölunda imponerar på mig, säger Miloslav Horava. Jag vet att det handlar om ett tufft norrlandsderby.

Det coach Horava också vet är att hans lag också klarar av att fightas och kämpa, det har man tidigare visat.
- Det var inte bara Forsberg som var bra i de tre första matcherna, säger han. Vid det möte vi hade på måndagen visade vi en dvd, där vi hade plockat ut en hel del positivt av vad vi gjort hittills. Vi vet att vi kan.

Att det handlade om krismöte tycker tränare Horava är enbart löjligt.
- Möten har alla lag inför och efter matcher, men krismöte efter fem matcher, nej, det går jag inte på.
Viktigast inför Skellefteå hemma?
- Vi måste tro på det vi gör och tro på varandra. Dessutom måste vi hålla fart och intensitet i det vi gör. Vidare fightas och kämpa till tusen, det vet vi också att vi kan, nu gäller det för oss att visa det.

MODO Hockey mot Skellefteå AIK i Swedbank Arena:
Målvakt: 1 Niklas Svedberg (45 Roman Malek).
Backpar: 7 Mattias Timander - 44 Daniel Sondell, 48 Hannu Pikkarainen - Hans Jonsson, 4 Tomas Mojzis - 2 Jens Westin.
Kedjor: 10 Per-Åge Skröder - 39 Per Svartvadet - 36 Mats Zuccarello Aasen, 13 Marco Tuokko - 27 Josh Green - 15 Andreas Salomonsson, 11 Thomas Enström - 29 Andreas Molinder - 6 Magnus Häggström, 16 Adam Eriksson - 26 Kristian Forsberg - 22 Joakim Mattsson.
Extraspelare: 47 Alexander Bonsaksen.

Noterbart om laget är
A t t Per Hållberg och Oscar Steen (båda hjärnskakning) fortfarande är utanför laget, liksom Niklas Sundström.
A t t Mattias Timander, backen, som liksom familjen i övrigt går i väntans tider är dock med i leken igen.
A t t nr 79 i motståndarna känns säkert igen. Landslagscentern Fredrik Warg gör sin första match mto MODO Hockey sedan tiden i Timrå.
A t t Magnus Wernblom avtackades i samband med första hemmamatchen mot Skellefteå senaste säsongen - då gick det inget vidare: Förlust 0-6. I nästa hemmamatch vann dock MODO klart med 4-1.
Kommentera

« · 1183131