1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma

« · 2603277 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
9315: Kanske dax att överge passivt styrspel i BP? Jag är dock bara en läktarcoach
Kommentera

Rödluvan: Han har gjort typ alla mål från exakt samma position. Men visst, låt han stå där ostörd...
Kommentera

Gavelo: Klart Pellikka ska göra mål också..
Kommentera

Gavelo: det är faktiskt chockerande hur dåligt utfall modo har på sitt box play. det ska liksom inte gå att vara så svaga
Kommentera

Rytter: Jag är av annan åsikt, jag tror att fysiskt spel skulle kunna ge oss den energin som behövs för att kunna göra match av detta.
Det kan ju naturligtvis bli ridå med 0-3 men jag tror vi behöver en liten scenförändring, inte för att vi spelat dåligt utanför att vi behöver hitta ett momentum på Skellefteå där vi kan rida på energin och hemmastödet.
Kommentera

9315: Otroligt konstigt beslut av Walli i offensiv zon innan utvisningen. Står med dålig balans och kontroll och lägger en fösar passning upp i slottet som såklart går till SAIK som vänder asfort...
Kommentera

Gavelo: skellefteå är seriens bästa defensiv lag, jag tror faktiskt inte modo har förmågan att bryta ner detta på 16 minuter när dom spelar för att försvara ledningen. inget ont om modo, ibland möter man ett bättre lag.
Kommentera

Om Modo vinner detta så luktar jag på mina strumpor!
Kommentera

Gavelo:

Det är inte bara att smälla på, när motståndarna är bra och när det är en match med hög fart så får man inte riktigt lägen att smälla på.

Mot SAIK tror jag fick skulle förlora på att leta tacklingar och smälla på risken är att vi får ännu fler vändningar på oss, dessutom tappar man fart när man smäller på.

Bättre att se till att ha fart och ligga nära och sedan vara starka i duellerna, framför mål och längs sargerna.
Kommentera

Rytter: Instämmer, 0-2 på tavlan och en ”ganska jämn match” är inget att skämmas över.

Om jag fick önska så skulle jag vilja se mer tuffhet hos vissa spelare, Walli, Sam, Ranta, Aagaard, JD borde kunna vara ”grisigare” och smälla på lite mer, vi behöver en liten scenförändring här inför 3:e, kan vi våga lite mer och kanske få in ett turmål så kan vi absolut ta poäng, fortsätter vi att försöka bemästra Skellefteå i klapp klapp spel så blir det 100% förlust.
Kommentera

Greenwolper: Ja precis! Gå påt bara!!! Gas tills de ras!!!
Kommentera

KB:

Precis. SAIK är nog väldigt nöjda med sin defensiv. Visst har vi haft farliga styrningar, några lägen i skott sektorn. Men vi har inte lyckats skapa dessa konsekvent utan det är mer lite slump.

Annars har SAIK varit väldigt täta och sedan ställt om snabbt. Ett av de bättre lagen som varit på besök om inte det bästa.

Vi behöver inte skämmas för vår prestation, det är absolut ingen katastrof.

Nu har vi 20 min att göra ett rejält försök. Sätt 1-2 tidigt och få Hägglunds att explodera och trycka fram laget sista 20.
Kommentera

Silly: Det brukar ofta ha en tendens att göra det för den/dom som i grunden är skickligare 😉

Som den kloke Ingemar Stenmark en gång sa "Ju hårdare jag tränade, ju mer tur hade jag"
Kommentera

HalvHund: skulle vara kul om vi kan få mer framåt i tredje. Göra lite mer match av det. Mer skott Stänka in en i krysset tidigt och få lite mer självförtroende. Nu kör vi och göra match av det!💪
Kommentera

Blake: Rouhomaa verka rju tyvärr kombinera att hm verkar ha lite dålig ork(eller ont?) med att dra på sig långa byten... Märks direkt när han kör soppatorsk.
Kommentera

Gavelo: Det är synd att när vi väl får lägen centralt så blir det allt för stressat. Inte särskilt bra avslut ikväll, men det har väl också att göra med Skellefteå som stör tillräckligt bra i defensiva jobbet.
Kommentera

TickledDonkey: Har inget att anmärka på egentligen. De två målen är vad de är.
Kommentera

Tarasov: 40 dåliga minuter so far! Tråkigt att se men Saik är ju också väldigt noggranna defensivt! Krävs scenförändring modell T-Rex för att få till poäng i afton 😫
Kommentera

Confusius: 0-2 matchen lever, tycker att våran 2:a period ändå är bra överlag, vi skapar få bra chanser så vi skulle verkligen behöva lite tur, ett skitmål så tror jag att det kan bli match av det.
Kommentera

Bad_Brett: De är riktigt bra. Tror faktiskt vår prestation hittills hade räckt mer än väl mot något av de mer ostrukturerade och svagare lagen i ligan.
Kommentera

Tarasov:

Nej andra var ett steg bakåt, tyckte ändå vi var med ok i första.

Visst vi skapar lite mrn samtidigt så har SAIK skapat mer vid kontringar och fått fler klara lägen.

SAIK leder rättvist. Men vi ska ändå ha lite cred för att vi alltid ger oss chansen att vara med i matcherna. Bara göra en push i tredje nu, får vi nått att gå på tidigt ska vi göra match av det.

Inte vår bästa match men inte heller Leksand hemma nivå.
Kommentera

Silly: Se svaret till Rytter, helt rätt av er båda!
Kommentera

Tarasov: Tycker Skellefteå är fenomenala i sin defensiv, släpper inte igenom någonting. Bara att acceptera att vi möter ett bättre lag.
Kommentera

KB: Hur har Lassi annars sett ut idag?
Kommentera

Silly:

Om vi bara får det där FÖRSTA målet
Kommentera

Rytter: Modo kan väl börja med att vara 100% tuffare framför eget mål, det skall kosta framtänder (inte ordagrant) att åka in framför lassi, nu står vi med utrullad röd matta och välkomstdrinkar.
Kommentera

Gavelo: Självklart är Skellefteå överlag ett bättre lag med högre målsättning dessutom. Märks tydligt de här två perioderna.

Dock så gör vi en hel del bra saker och det skiljer bara två mål. Allt kan hända.
Kommentera

Rytter: Sant!! Såg inte det på första reprisen!

Helt klart en klubba som trycker in benskyddet på Lassi. Måste varit det dom gick på, för pucken var över linjen innan signalen.
Kommentera

Det här bli svårt det
Kommentera

Bad_Brett:
Ja vi är mer under än på isen. Vi faller inte igenom men gör ingen särskilt bra match.
Kommentera

Confusius:

Milimetertur där. Eller om det var millisekunder.
Kommentera

Rytter: Ja rimligen blir han inputtad av SAIKklubbor.
Kommentera

Confusius:

Men vad hände med att störa målis. Två som står och slår och trycker på Lassi. Tycker det är sjukt att man inte går på det.
Kommentera

Confusius:
Men slagen kommer före på lassi!
Från 2 st.
Kommentera

Hakning-Henrik: Jag tycker det är absolut fel att jämföra tabell kontra lags prestationer.
Men låt mig förtydliga, mellan Modo och Saik så är Saik ett mycket bättre hockeylag.
Kommentera

Det där är nog mål tyvärr, signalen kommer efter!
Kommentera

Gavelo: Ändå skiljer det inte så mycket i tabellen, så är inte säker på att jag håller med.
Kommentera

Silly: Våra passningar går ju i midjehöjd. Svårt att få något flyt då.
Kommentera

Gavelo: Just i år så ska de ju vara det också, men det gör det inte mindre jobbigt.
Kommentera

Blake:
Det studsar väldigt mycket SAIK: s väg!
I båda zonerna!
Kommentera

Blake: Förstör inte mina åsikter med Fakta ;)
Kommentera

Gavelo: Nu har vi iofs varit i allsvenskan i 7 av dom
Kommentera

Blake: Yeeeeeezzzzz 🇺🇿🥳
Kommentera

Blake: Oj den styrningen var nära men inte marginaler på vår sida. Svårt för oss att komma in. Bar för att det är pp kan man inte söndagsåka...
Kommentera

10322: Skellefteå är tyvärr ett vansinnigt mycket bättre hockeylag än Modo, 10 år av idel förluster känns tungt.
Modo måste göra en toppmatch och ha en massa medstuds om vi ska kunna hota ett lag som Saik.
Kommentera

Vilket PP.. suck.
Kommentera

« · 2603277 · »