1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma

« · 2603425 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Chamez: Tycker coachningen från Karlin var direkt svag, när vi bevisligen inte kunde matcha Saik i spelet så hade vi ingenting i rockärmen för att förändra, jag hade önskat att vi kunde ”play dirty” eller något bara för att få tillstånd någon typ av scenförändring, ist fortsätter vi vara mjuka framför egen kasse, slarviga och långsamma med pucken och inte ens efter turnålet så hände någonting.
Modo gör ingen dålig match alls men idag var det klasskillnad och Modo hade behövt göra något oömt för att kanske kunna störa Skellefteå.

Positivt som satan är att Ranta och Oregan börjat se ut som riktigt bra hockeyspelare!

Aja bryt ihop så kommer vi igen.
Kommentera

Måste ändå säga att jag tycker Skellefteå är förjävla bra. Är imponerad över deras fart och hur noggranna de är i spelet. Ger inte Modo mycket utrymme att få spela i deras zon. Bästa laget vi mött hittills enligt mig. Jag tycker inte vi va dåliga. Förutom boxplay i vanlig ordning.
Kommentera

Gavelo: Absolut. Det klaffar inte för MoDo i den spelformen, men det är bara tre lag i hela SHL som har över 80%.
Kommentera

En jäkla tröst ikväl är att "Ingen jävel kan ta ifrån oss " dom 30 poäng vi har spelat in hittills !!!!
Kommentera

Monno: Ja, det är så tydligt när 4 SAIK åker frenetiskt för att ta pucken och våra spelare åker och chillar, vi tappar pucken varje gång och kommer inte in i deras zon och blir tillbakajgde i egen zon.

Snabba fötter och kör. Vi kommer intr alltid att etablera spel, men motståndarna kommer behöva slå ifrån sig så vi får börja om.
Kommentera

Gavelo: Sannys förslag att skeppa Råma till Frölunda kanske inte var så dum? Då får vi löneutrymme till att ta in Puljujärvi och en ny ledande center.
Kommentera

Hakning-Henrik:
Sjukt hur dåliga hur Modo är i BP, tycker vi spelar på samma dåliga sätt som i As men nu går det än snabbare och vi blir fullständigt ägda, Modo är passiva och blir extremt små.
80% bör man ha för att vara godkända i den spelformen, vad ligger Modo på, hälften ?
Kommentera

Monno: Glad att inte bara jag tänker på detta.
Detta är något som måste bort. Ofta struntar de totalt i pucken och låser och håller så att deras andraspelare får pucken under kontroll och ett litet försprång så att vi hamnar efter hela vägen till vår egen zon.

Hur många gånger satt/hölls våra klubbor inte fast när vi skulle jaga SAIKs puckförare. Utan klubba får de massvis av tid att slå passningar etc.

Det är så uppenbart att det är denna typ av motståndare vi har extremt svårt för.
Kommentera

Monno: Sen måste vi verkligen få till BP.
Samt träna in något nytt gällande uppspel i PP. Jag gissar att man vill konservera energi, därför man chillar så i uppspelet. Men det funkar ju uppenbarligen inge bra för oss.
När vi väl är i zon gör vi det oftast bra. Men vinner vi inte tekningen kn vi lika gärna spola förbi PPt...
Kommentera

Paninaro: Mike vill oss inget illa, han konstaterar bara fakta just nu även om det låter tillspetsat.
Kommentera

Rip Kirby: Ni får gärna hjälpa oss att ge HV däng också när ni får chansen
Kommentera

Paninaro: Oskars ska ut med huvet före, det torde samtliga Timråsupportrar vara helt eniga om!
Kommentera

Silly: Det här med att vara grym på träning….
Det är kanske världens sämsta bedömning av en spelare.
På träning ska man hålla puck, lira och kunna göra fina dragningar, på match ska man även kunna sköta spelet utan puck, jobba hårt åt båda håll utan puck, kunna hålla humöret i 60 minuter fast man inte får trixa med pucken osv osv.
Ruohoma må dominera på träning men han gör det definitivt inte på match.

Jag hoppas Karlin hittar en lösning att bli av med honom för tillhör man inte topp10 i laget efter 20 matcher som lagets största stjärna så har jag väldigt svårt att se hur han ska kunna lyfta?!
Kommentera

Hakning-Henrik: Är det något man lärt sig av SHL så är det att de bästa och mest ruttinerade lagen, FBK, SAIK och Växjö är rent förjävligt duktiga på att "interfera" bort motståndare. SHL är El liga för spelförstörande lag tyvärr. Förhoppningsvis är MoDo och Karlin en början på något nytt.

Eller att domarna faktiskt tar för en interference som inte är att man hugger benen av en kille utan puck.
Var ju nån situation idag då en SAIK spelare totalt låser en modoit när.pucken glider förbi dom till en annan SAIK spelare... Jag kan inte reglerna helt men om man låser en kille utan puck är det ok bara för att pucken är i närheten när den passerar till en annan spelare?
Kommentera

Bara att konstatera att vi möter ett riktigt bra Skellefteå ikväll! Spelar dom såhär bra, hade det nog inte ens hjälpt om vi hade spelat på max tyvärr!!

Inför dom här 3 matcherna mot Örebro, Skellefteå, och Växjö, så kände åtminstone jag att får vi med oss 3 pinnar därifrån så har vi gjort det helt ok!

Det som oroar är att vår defensiv sett rejält ihålig ut. Kan ju naturligtvis vara så enkelt att det är för att vi mött två förväntade topplag!

Vilket som, jävligt synd att det inte blev en fest ikväll! Framförallt när Åsa-Nisse torskade! Skulle vilja ha en buffert där!
Kommentera

Rytter: Tack för informationen. Nya tag på tisdag. 👍
Kommentera

Törna:

Nej det tror jag inte. Var en bra hockeymatch i högt tempo. Bra lördagsunderhållning.

Vi gjorde det rätt ok men SAIK är riktigt bra och mer konsekventa i sitt spel i 60 minuter. De gör de små sakerna lite bättre än oss och vinner rättvist.

Trots förlust så är jag nöjd att vi som nykomling vågar spela vårt spel, det är inte 5 man framför mål och sedan kontra.

Vi är alltid med i matcherna och det glädjer mig.
Kommentera

9315: Ok. Så är det nog
Kommentera

Paninaro: det är bara ett svar på att det var modoiter från boken inne och larvade sig i torsdags när modo låg före. vi får äta den mackan och tacka gänget som var inne i timråboken
Kommentera

Robin Ztorken L: i så fall bör det göras snarast, innan göteborgarna får för sig att inspektera grisen i säcken. frågan återstår ju vem som ska fylla det hålet i uppställningen. min spontana tanke var att marcus vela spelade stort i våras och sannolikt inte skulle vara sämre. grinig och åker bra skridsko, passar ju modos shl-spel som hand i handske
Kommentera

Olli Nomadinen : Efter våra fyra raka och ni klämmer äntligen in en vinst så är det första du gör är att håna oss. Kul att Norrland går bra dock. In med Björken och ut med Oskar så tjänar vi båda på det. Men NI verkar mer besatt av att få ut oss, eller?
Kommentera

Olli Nomadinen : Vi är defnitivt sämst i SHL i boxplay. Börjar bli lite jobbigt när vi närmar oss 50%...
Kommentera

Gusse: Men jag som inte såg matchen, hade jag varit på sämre humör ifall jag sett den? :p
Kommentera

9315:
Jo men kan nog ta gift på att detta är en av de matcher där vi är längst från poäng, kamperna mot Luleå konkurrerar.
Kommentera

Oakleafer :

Oj, med EN hel poäng, pass på fira vetja
Kommentera

Oakleafer :

Kan du lägga in +/- statistik också. Gärna sorterat efter lönekuvert.
Kommentera

Tarasov:
Match
1-5 gav 10p
6-10 gav 8p
11-15 gav 2p
16-20 gav 10p

Mål 7p per femte match. Mål totalt 70p vilket

Så vi ligger plus 2p
Kommentera

Gavelo: Ja, nu börjar till och med jag också blir ganska trött på att Ruohoma inte alls kommer upp i nivå. Är det något som hämmar honom?
Kommentera

Monno: haha det har du rätt i. Hellre överprestera än underprestera kanske.
Sorry men jag lovade snowden att informera om tabellplaceringen när Timrå gått om MoDo. Det är ju tydligen en grej!
Kommentera

Gavelo:
Ruohoma är en grym spelare han kommer vara en en av våra bästa innan den här säsongen.är över.
Han ör grym på träningarna.
Han är snart ikapp i tempot.
Kommentera

SPOODI: Ni är sämsta norrlandslag
Kommentera

Rödluvan: Att vi ens haft tanke att vi skall ta poäng mot detta lag innan match är ju fan mig lättare att komma upp till Månen.

SAIKs dröm arena måste våran att spela !

Sjukt vad chanslös vi har varit mot dom genom tidigare åren och kommer tyvärr att fortsätta vara så.
Kommentera

Steken84:

Ganska lätt att ta förlusten idag då både HV och Oskarshamn förlorade.

Målet på resten av serien är att få bättre än dem, inget annat.
Kommentera

bara att tacka för lektionen, tycker skellefteå är riktigt jäkla bra alltså. otroligt bra defensiva, självförtroende deluxe med pucken

0-1 kommer till när rundblad (tror jag?) och roma förlorar sina dueller, tråkigt att det är dom två som ska vara bäst i laget som gör det. lehtinen ser inte ett dugg, är väl fem-sex spelare framför mål

0-2 hamnar theo och walli framför mål och förlorar inte oväntat duellen när backarna är bakom mål

bp är katastrofdåligt just nu. där måste blödningen bara stoppas på vilket sätt som helst

tycker inte modo är värdelösa, en del tabbar särskilt i första, men jag tycker skellefteå är mycket bra idag, kanske bästa laget modo mött hittills men tar inte gift på den analysen
Kommentera

Gavelo:

Rent objektivt är det nog walli som är den största belastningen ikväll.

Slarvet vid 2-0 samt utvisningen han drar på sig.
Kommentera

Oakleafer : Är du stolt över Timrås nuvarande tabellplacering? ;)
Kommentera

Silly: kvällens huvudbry är Ruohoma, är han våran sämsta forward ?
Kommentera

9315: Ja, jag tror det handlar om att det är skickligare spelare i SHL. Med den passivitet vi uppvisar i BP kommer de spela sig fram till riktigt bra lägen till sist samt att spelarna inte missar öppna lägen utan kommer med klassavslut.

Nu var det här en match där vi bara inte skulle vinna verkar det som. Blir provocerad av sista utvisningen när SAIK hela matchen i mina ögon har hakat oss, kört en massa interference på 3:e gubbe och annat spelförstörande för att skaffa sig fördel. En del lag (de som är defensivt starka) tycker jag kör extremt mycket av den varan vilket är tråkigt. Klart som fan att man inte kan ta sig till bra läge när man blir sinkad konstant av spelförstörande moment.
Kommentera

Skönt för Modo att komma ner på jorden igen efter 4 raka vinster.
Skellefteå visade hur ett lag för toppen agerar på isen. Sen får man inte ge bort ett tidigt underläge mot ett lag som älskar omställningar
Kommentera

Törna: Snart är vi 20% i box play. Håller inte att skylla på otur längre.

Det märktes på isen vilket lag som spelade Sm final förra säsongen och vilka som lirade Allsvensk final. Det ska vara skillnad mellan lagen. Speciellt när Skellefteå är heltaggade. Modo har inget att skämmas för. Nya tag på tisdag
Kommentera

Silly: Känner mig inte orolig. Man vinner och man förlorar.
Kommentera

Oakleafer :
Ja men ni är en av kandidaterna till guldet så ni bör ligga före en nykomling.
Kommentera

Bara tacka för lektionen! Saik bättre i 60 av 60 minuter och det är inget konstigt med det. De är ju trots allt regerande finallag! Att HV torskade vara det bästa med denna hockeykväll!
Kommentera

Oakleafer : Jo men då har vi ju inte SHLs bästa offensiv sen urminnes tider heller. Så vi är väl lite ursäktade. :-)
Kommentera

Törna:
Känner mig trygg med Karlin.
Han står med fötterna på jorden.
Kommentera

« · 2603425 · »