1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499707 inlägg · 4093 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma

« · 2657235 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Bilyaletdinov: André Petersson utgick skadad för HV71. Pajuniemi och Händemark klev av för Malmö av säkerhetsskäl.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Nog klarar vi av att hålla ett snitt på 1 poäng per match resterande 8? Då landar vi på 64 poäng.

HV behöver isånafall snitta 2 poäng per match för att landa på samma slutpoäng efter 52 omgångar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
KB: Beundransvärt att man orkar bry sej om åsikter från kvällspressen. I princip all 'sportjournalistik' nuförtiden är 'citat' från TV-sändningar. Finns det ens krav på formell utbildning inom journalistik för att få skriva i Aftonbladet/Expressen? Tror inte det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
J F K: karlin ser något som ingen annan ser. Ranta-Dick-Aagard är en bra Förstakedjs för shl, Vigge- Woods har fin kemi och kan producera. Inte lika säkrr på vem tredjelänken är men tror att Södergran passar bra. Topping? Vet ej, men inte center. Kanske ejk tills nieder är tillbaka. Men va fan, vad vet jag? Bara vi slipper kval, och det tror jag vi gör
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
J F K: Är väl bara Mattias Karlsson som har ett hyfsat gott öga till MoDo på den blaskan. Abrahamsson och Leifby är ganska neutrala och Wennerholm är ju typ en bot som bara pumpar ut klicks. Ros och ett par andra har ju något sorts agg mot klubben.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
J F K: vem ska egentligen spela center?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: Faen vad skönt att man kan lita på lillebror 🙏👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: LP fick istid, hoppas han får mer. Gillar att han visar framfötterna och inte backar i närkamperna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
J F K: nu är vi i ett läge där det är chans att både topping och oregan spelar center på lördag. bara att gilla läget...
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
J F K: Det ena behöver inte utesluta det andra. Dom söker klick och reaktioner och det är ju exakt det dom får.

Bara roligare om vi kan slänga igen käften på han när vi summerar säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Törna: Jo, men Topping ska inte spela center helt enkelt. Kom ju fullständigt fel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: plus förlust för Malmö!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Törna: Vad skriver idioten i Aftonbladet:
"Modo är fast förankrat i botten och har nätt och jämnt huvudet ovanför vattenytan"

Visst är vi långt ned, men trots allt på play-in plats. Den där Simon Norberg måste ha något seriöst horn i sidan på MoDo eller så är han bara genuint korkad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: MoDo skräller på lördag. 4-7 slutar den. Ek står!
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Törna: lustigt att det känns som att modo vann ikväll bara för att hv förlorade en match dom på förhand skulle ha vunnit
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
SPOODI: Inte alla. Timrå spelar inte så tex.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Man valde verkligen fel match att se live. Men vafan gör det! Nya tag på Lördag. SAIK är många nummer större än MoDo. Men Topping, Granen och Ranta kändes jäkligt felkombinerad i min värld.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
modomille: Men oerhört obehagligt för laget dom ska möta, brrr
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Bad_Brett: 400 iq av king hink
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Bad_Brett: Sätter han 3 på lördag mot HV är svaret enkelt, tr Karlin o Gradin hade detta i bakhuvudet, så jävla smart att skicka en mullvad till Göteborg.

allvarligt, har aldrig varit så glad efter en förlust, som idag
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
modomille: dom kommer inte vinna något mer i grundserien. ingen i det laget som offrar något i dessa poänglösa matcher och varenda motstånd dom möter har något att spela för, om det är serieseger eller hamna på rätt sida av ett streck
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Oskarshamn har alltså tio raka förluster och samtliga under ordinarie tid. Dom är fan klappkassa hahah.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
puffe: Frågan är: Gör Rååma mer nytta för MoDo som Frölunda-spelare än han gjorde som MoDo-spelare...?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
SPOODI: Skellefteå är ett klass-lag. Det blir vi också inom ett par år, om vi hänger kvar i år
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
SPOODI: jag håller med om att modo behöver bli mer cyniska men jag tror man åker på mer utvisningar som bottenlag/inte spelförande lag (plus att jag tror att modospelarna inte är skickliga nog ännu att ligga precis på vad domarna anser gränsen är) så det är ett högt spel att spela
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Hakning-Henrik: jag förstår inte alla lag spelar så sjukt spelförstörande mot oss utan konsekvenser. Varför gör inte vi samma sak tillbaka? Visst det är pisstråligt att kolla på men det gynnar ju uppenbarligen sig.

Vi behöver få till regeländring i svensk ishockey
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
HalvHund: och Ortio stod? Han är som en öppen bok denne Lindom
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Specter: Ja och när en spelare (Dickinson) fullföljer en tackling på en spelare som precis spelade bort pucken så tar de ut honom.

Domarna får skärpa sig nu och ta bort all interference och boxa ut som alldeles för många lag pysslar med
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Klasskillnad deluxe!!! Och inget konstigt är det. Det var så här det såg ut ifjol när vi mötte typ Västerås...

HV torskade å det var det VIKTIGASTE!. tack för det Tik!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
SPOODI: lustigt läge när jag hoppas rögle tar två raka trepoängare vilket också skulle innebära att dom antagligen nästan grusar modos slutspelsdröm. men det är bara en dröm, undvika kval är viktigast
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Vargher85: vinner vi vår match mot HV nästa torsdag känner jag mig ganska lugn. Just nu är det inte helt klart tyvärr. Hoppas det gick bra för Jonte, galen som vänder sådär vid sargen när han ser tikka komma
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo: Håll tummarna att laget kämpar och vinner närkamper istället. Tycker Topping såg helt ok ut ikväll, Dicken hade ingen toppen match, Sam bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo:

Nej och det ska han inte heller, det är inte det han är värvad för, men å andra sidan har vi inte så mycket alternativ i och med att Niderbach är avstängd, Oregan går kant, EJK skadad.

Det är ju inte den position de vill spela honom i men har inte riktigt några alternativ, och värre kan det bli ifall det är allvarligt med AP då är vi ytterligare en center kort.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
puffe: Bytte också. Nu Rögle.

OOHH YEEEAH!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
puffe: Passar på att gratulera. Känner mig säker på att kontraktet säkrades för er del ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
modomille: Matcherna går och ingenting förändras i tabellen. En vinst i sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Nu håller jag tummarna för att Hinken går ner i båset och talar om för MK att Topping inte ska spela center mellan Södergran och Ranta!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Greenwolper: En match mindre kvar för HV att ta ikapp! 8 p på 8 matcher, det reder vi ut!
Skellefteå för bra tyvärr, revanch på lördag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Bad_Brett: För första gången i mitt lv bytte jag från MoDo-matchen. Timrå stängde ner HV totalt, vackert så
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Bad_Brett:

Jaja vi förlorar idag, men det gör även Malmö och HV. Det viktigaste är att inte släppa poäng nu mot alla bottenkollegor och det gjorde vi inte heller.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Greenwolper: Ja skjuta i stolpen och ta utvisningar vinner man inga matcher på.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Ah en jäkla skitmatch men det händer. HV och Malmö kammar noll så ingen större skada skedd.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Bad_Brett: magiska numret för att undvika kval nere på 17
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Greenwolper: tyvärr räckte vi inte till idag. Bättre lycka nästa match💪

Bra skotteffektivitet iallafall😊💪
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Örebro vänder och tar 2 poäng, och Rögle kvitterar med mindre än 1 minut kvar! Fattas bara att Tiken lägger sig som vanligt. 🥴
Kommentera

« · 2657235 · »