1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506517 inlägg · 4103 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma

« · 2657036 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Hakning-Henrik: Att förlora mot SAIK, som är många klasser bättre än oss är inget att gråta över.
Saik vinner många matcher mot bättre motstånd , har visst snart nio raka borta.

Vi ska koncentrera oss på hålla två bakom och just nu får vi hjälp av TIK, LHC och Frölunda.
Vi gör ändå en rätt ok match med både stolpskott o frilägen som kunde stört SAIK
Kommentera

Dundee: max Lindholm måste ju ha fått 17 poäng redan bara i denna match.

Nåja hoppas övriga bottenlag torskar också. Saik är helt enkelt för svåra för oss.
Kommentera

Bad_Brett: Jojo men våra spelare sätter inte ens A-chanserna. Då är det svårt att vinna. För att utmana SAIK behöver vi sätta 2/2 frilägen, inte missa dem (även om Walli helt klart blev störd).
Kommentera

Dundee: domarinsatsen är Parodi??? igen
Kommentera

Gavelo: Knappast för stora siffror men omöjligt nä men svårt mycket. Men vi kan ju försöka vinna denna period så man ej tappar så mycket på målskillnaden.
Kommentera

Hakning-Henrik: De behöver egentligen inte ens skapa några A-chanser. In i zon, drop, skott, bang!

Har hyllat Näsén som vår bäste back och tyckte Bernhardtz har lyft sig, men nu ser de verkligen ut som allsvenska spelare.
Kommentera

JonathanF: jag är med dig. Har 55mil
Kommentera

Gavelo: Isåfall cyklar jag till hemmapremiären
Kommentera

Bad_Brett: En tanke, klart vi får domarna och SHL mot oss, vi överklagade ju deras beslut om avstängning. Man får absolut inte kritisera eller sätta sig upp mot SHL.
Kommentera

Dundee: Vänder vi i 3:e?

Vågar man sticka ut hakan och säga 5-5 FT?
Kommentera

duk4S: kom igen, mot saik får man väl ändå vara lite enögd så det känns närmare än var det är. Vi har inte riktigt laget att spelmässigt vara nära saik
Kommentera

Bad_Brett: Att våra spelare är alldeles för dåliga är väl uppenbart på våra frilägen, jämför med SAIK som straffar oss på varje farlighet de skapat. Deras toppspelare har kvalitetsavslut
Kommentera

Bad_Brett: Absolut inte orättvist Skellefteå leder tycker dock 5-2 är för stora siffror. 2-4 3-4 hade varit mer talande. Tycker vi haft chanser som vi skulle behövt utnyttjat vi har inga pp Skellefteå haft 2-3 pp klart som fan dom leder skotten.

Men vi gör ingen genom usel insats Skellefteå är ett bättre lag inge snack om saken men tycker inte ramlar ihop som vi gjort tidigare dom har ju lite med studs Skellefteå med.
Kommentera

Specter: Tom Wilson är ju dock from som ett lamm nuförtiden. Inget fel i det iofs..
Kommentera

Bad_Brett: jag är känd för missa kortsidan i Fotboll hahaha
Kommentera

SPOODI: Jag har skjutit så mycket stolpskott att jag fick smeknamnet "stolpskottet". Det må vara otur någon enstaka gång men över tid är det bara dåligt sikte.
Kommentera

Specter: Säger inte att det är samma sak. Men kolla hur Lekkerimäki spelade i JVM, bråkade i varje paus. Aldrig sett honom göra det i SHL. Lätt att vara kaxig när man är bra i sin ”normala” liga.
Kommentera

M Horava: Var det verkligen Zackes ord, jag tyckte inte det framgick eftersom han pratade om att han pratat med en målvaktstränare. Hade han pratat med zacke borde han nämnt honom vid namn eller sagt modos målvaktstränare.

Men kan ju ha missat detta då jag lyssnade med ett öra.
Kommentera

hockey_21: fokus på rätt saker nu
Kommentera

Dundee: Har vi haft lika många farliga lägen? Vi ser inte samma match du och jag.
Kommentera

Specter: Äcklet hade skitit ner sig.
Kommentera

hk: spelar ingen roll det är inte rimligt med en utdelning på 33%. Ramträffar spelar inte så stor roll
Kommentera

SPOODI: Måste ju kolla sett till chanserna med. Även om Skellefteå haft mer skott så har vi haft minst lika många farliga lägen 2 i stolpen 2 frilägen.
Kommentera

Vi kan glädjas åt att Pudas aldrig kommer att platsa i nhl. Han hade aldrig vågat gå ut på isen om t.ex Tom Wilson eller Ryan Reaves är där.
Kommentera

Gusse: Nä, Lassis svagheter är ju direkt inga hemligheter. I senaste "Nedsläpp MoDo" läste ju Persson upp Zajkowskis redogörelse vilka svagheterna var.

Hur tänkte Zajkowski och Persson där?
Kommentera

SPOODI: tre ramträffar.
Kommentera

SPOODI: Vi har 22% utdelning och tycker att resultatet är orättvist... jaja.
Kommentera

Greenwolper: vi har 9 skott på mål. Inte alls rättvist med 3-4
Kommentera

Dundee: aagaard åkte på förstärkning för ett tag sedan. ser ett antal förstärkningar på saik som jag antar bli böter efter… tycker det är sjukt skum nivå igen mot saik. Håller med mer rättvist med 3-4.
Kommentera

Dundee: Vi skapar inte tillräckligt med chanser för det. Skotten är 9-22 och vi lånar pucken i någon enstaka kort period för att därefter spela försvar. Tycker nog resultatet är ganska rättvist än så länge, även om jag så klart hade önskat lite mindre siffror..
Kommentera

Spelar fan ingen roll hur otur man har med domare eller dylikt. Vi har släppt in 5 mål på 2 perioder på hemmais. På de 3 senaste matcherna innan så har vi släppt i 3 mål totalt. Man gör inte jobbet helt enkelt. Borde vara Skellefteå som är trötta i benen och inte vi.
Kommentera

hockey_21: man önskar aldrig att någon ska skada sig. Kan få men för livet av en hjärnskakning. Allvarligt
Kommentera

hockey_21: Det spelar ingen jävla roll, att tillönska någon en skada är så fruktansvärt lågt att jag skäms över att dela samma forum som dig. Försvinn.
Kommentera

hockey_21: modos supportrar levererar... pinsamt
Kommentera

Greenwolper: Tycker 2-5 inte speglar matchen riktigt 3-4 hade varit ett mer rättvist resultat sett till chanser osv. Men det är konstigt att vi för andra matchen mot Skellefteå blir otroligt hårt straffade av domarna samtidigt som Skellefteå får göra allt utan någon utvisning väldigt konstigt.
Kommentera

SPOODI: Jag håller med dig, men förstår frustrationen. Han är ungefär lika sympatisk och karismatisk som Vladimir Putin. Förstår att han väcker känslor.
Kommentera

SPOODI: Vidrigare och gnälligare spelare går inte att hitta. Fula efterslängar nästan hela tiden och grinar hos domaren efter varenda avblåsning.
Kommentera

modomille: Det får stå för dig!
Jag tror vi hade varit mer konkurrenskraftiga med andra konstellationer, om det räckt till seger, kanske, kanske inte!
Oavsett så behöver man inte vara något geni för att se att den kedjan inte är bra.
Kommentera

hockey_21: Vi du att vi ska dra på oss några fler avstängningar tror du det skulle hjälpa oss?
Kommentera

Topplagsnivå på domsluten idag. Tyvärr släpper vi in för lätt mål. Avsluta med en bra tredje nu tack. Ut och kriga och få lite medstuts. Synd inte Ohlsson fick sätta den istället. Helt annat läge då
Kommentera

hockey_21: men lägg ner så jävla osmakligt. Fan bete dig
Kommentera

Gavelo: haha va fan vill du att han ska göra? Klistra dit "sedin" på deras tröjor och spraya skäggen röda? Det skulle faktiskt vara spektakulärt.
Kommentera

hk: Gå ut i tredje och ge pudas en rejäl hjärnskakning.
Kommentera

dempa: Gnäller inte på Lassie. Men konstaterar att Skellefteå gjort alla målen där och fortsätter skjuta på klubbhandsksidan
Kommentera

Hakning-Henrik: Helt ok match, svårt att vinna när vi har stolparna och domarna emot oss. SAIK grinar värre än löven.
Kommentera

Gavelo: Vet inte vad du förväntar sig att MK ska göra med laget, men han kan trolla med knäna och vi kommer inte rå på SAIK om inte SAIK har en dålig dag.
Kommentera

Gavelo: Ja är verkligen därför vi förlorar idag. Hur en kedja har satts ihop.
Kommentera

Bad_Brett: Första målet vi släpper in i BP sedan uppehållet?
Kommentera

« · 2657036 · »