1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511785 inlägg · 4110 ämnen

MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08

« · 1372511 Till forumet

MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
MODO Hockey mot Södertälje SK i Fjällräven Center fredag 8 april klockan 19.00:
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 18 Per Hållberg, 3 Mattias Timander - 8 Anders Eriksson, 55 Ole-Kristian Tollefsen - 12 Daniel Josefsson, 2 Jens Westin - 5 Hans Jonsson, 48 Hannu Pikkarainen.
Forwards: 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 17 Morten Madsen, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg - 25 Anton Hedman, 39 Per Svartvadet, 6 Magnus Häggström - 22 Ladislav Nagy, 93 Byron Ritchie, 23 Lubos Bartecko - 28 Jacob Blomqvist.   

Kommentar
"Vi ska visa att vi är bättre på alla plan!"

Kvalserien avslutas med en sista match i Fjällräven Center mellan MODO Hockey och Södertälje SK där allt avgörs.
Segraren i matchen är kvar i Elitserien, förloraren spelar i HockeyAllsvenskan kommande säsong.
- Det kan inte bli mera raffinerat, säger assisterande coachen Andreas Johansson i MODO Hockey. Nu är det upp till oss att visa att vi är bättre och starkare än Södertälje på alla plan.

Chefscoachen Charles Berglund gillar det han sett de senaste omgångarna.
- Efter förlusten i Växjö var vi nästan uträknade, sedan har vi jobbat oss fram till ett eget avgörande igen. Det känns bra.

Andreas Johansson betraktar matchen som viktigare än en SM- och VM-final.
- Visst är det så, säger han. Här gäller det mycket mera ändå. Det absolut härligaste är att vårt lag stigit formmässigt hela vägen och alla verkar gilla läget.
MODO Hockeys två coacher gillar att det ser ut att bli lapp på luckan hemma i Fjällräven Center.
- Klart det betyder mycket. Våra fans betyder mycket och tillsammans ska vi fixa det här nu.

Noterbart om laget
Noterbart är
A t t hela truppen är skade- och sjukdomsfri.
A t t Per-Åge Skröder gör sin 300:e tävlingsmatch för MODO Hockey. Han har gjort 125 mål. På de noteringarna är han 29:a (matchligan) resp. nia (målligan) genom tiderna i föreningen
A t t mötet mellan MODO och Södertälje nu är det sjunde den här säsongen. Senast vann Södertälje på straffar (första omgången i kvalserien) och senaste matchen i Fjällräven Center vann MODO i sudden death.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2011-04-08
zigge: Det var någon som sa till mig att SSK inte hade vunnit i Örnsköldsvik sedan 2003. Stämmer verkligen det? Och gör det det, då känns morgondagen riktigt j... jobbig. MODO och trender brukar ju inte passa varandra!
Kommentera

bj21: Ne precis!! Fullsatt blire iaf, Ticnet lyser rött!
Bara att hoppas.
Kommentera

bj21:

MODO Hockey - Södertälje

3 - 4

(1-1, 1-1, 1-1, 0-1)

2009-02-28, kl 18:30
Swedbank Arena

Skott: 31-38 (10-13, 13-13, 6-10, 2-2)
Utvisningsminuter: 8-14
Publiksiffra: 6661
Kommentera

Frisco: Då kanske chansen finns ändå. För två säsonger är väl ingen trend eller?
Kommentera

bj21: Det finns en liiiten chans nu.
Kommentera

bj21: Dom har inte vunnit på ordinarie tid sedan 2003.
Kommentera

yngwie: Jag förstod det! :-(
Kommentera

yngwie: Men det behöver inget lag göra imorgon heller.
Kommentera

Frisco: Nä, de hela avgörs ju på straffar.
Kommentera

De är ju förjävligt att allt fokus är på Modo överallt. Snacka om tillfälle för Tälje att dra en smygare.
Kommentera

yngwie: Vad menar du med allt fokus? Att det står i Aftonbladet?
Kommentera

Frisco: Va tryggt det kommer att kännas då
Kommentera

Frisco: Var man än tittar.
Kommentera

yngwie: Äh, nu överdriver du...
Kommentera

yngwie: Du läser tidningar och tror att det är så i verkligheten. Jag har aldrig förstått sånt.
Båda lagen har väl lika stor press på sig.
Kommentera

Frisco: Tror det är så i verkligheten? Det är klart det blir mer press när media håsa upp Modo som att undergången är här vid förlust.
Kommentera

yngwie: Ja det tror jag. Det är bara alla godtrogna människor som läser och lyssnar på denna press som tror att det är så.
Kommentera

Frisco: Okej.
Kommentera

Idag är den viktigaste dagen för Modo på väldigt länge!

Visa heart of hockey nu. Stanna i es - eller bli Leksand nr 2
Kommentera

En oerhört nervös dag har inletts. Hur i hela h-vete ska man kunna prestera något överhuvudtaget på jobbet idag? Jag har en så pessimistisk känsla att den näst intill är outhärdlig.
Det jag ser framför mig ikväll är ett MODO som gör som vanligt i viktiga matcher. SSK kommer att spela den grisigaste av grismatcher och avgöra tillställningen på en massa obehagliga kontringsmål. Att sedan MODO förmodligen vinner skotten, ska vi säga med 38-14, kommer bara att strö än mer salt i såren!
Snälla, snälla MODO. Se till att jag har fel!
Kommentera

bj21:

Inte bara en nervös dag, det här är den LÄNGSTA dagen.

Churchill får sätta ord på den.
www.youtube.com/watch?v=5IHadByMvXk

I slutändan hoppas jag att det blir " Our finest hour "

Kom igen nu grabbar!
Kommentera

Sawchuk: En lång väntan för att sen se bilan falla snabbt.
*Tjoff*
Kommentera

Sawchuk, bj: Jaja, det är ju bara en lek!!
Som Hårde Hardy sa.
Kommentera

stort lycka till i kväll . 5-2 blir de
Kommentera

Jag kom på en annan trend som MODO kan bryta ikväll. SSK har ju klarat kvalserien två år i rad. Låt det inte bli en tredje! :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Fan ni är så nervösa så tiden går t.o.m sakta för mig =D
Kommentera

KORITFW: Du anar inte!
Kommentera

superfalle:

Håller med. Lycka till. MoDo hör hemma i ES.
Kommentera

Nervositeten börjar slå sig in i lilla jag
Kommentera

Patrik Källstr: Känns värre i magen än det gjorde i första slaget om västernorrland kvartsfinalserien..
Kommentera

Berka: Jo... Att åka ur en kvartsfinal är ju helt okej. Men att åka ur Elitserien är ju katastrof. Så jag prioriterar den här matchen framför västernorrland kvarten...
Kommentera

Till alla som ska till FC ikväll: Heja fram vårt älskade Modo till en seger. Själv missar jag det hela, då jag kommer vara på resande fot. Jag hoppas att man får matchrapporter via SMS.
Kommentera

Har varit riktigt nervös inför dagens match sedan matchen i Onsdag tog slut, gick knappt att jobba igår. Men i morse när jag satt och käkade frukost längtade jag faktiskt efter denna match. Glädjen som jag skulle uppleva ifall vi vinner kommer överträffa känslan vid guldet 2007.

2007 var allt ren och skär glädje, idag så kommer det vara glädje blandat med en enorm ångest som äntligen kan släppa vid vinst.

Vinst är det enda som finns i huvudet idag, samt hur skön denna känsla vid vinst kommer att vara.
Kommentera

Poffa: Har du inte iPhone. SR sänder hela matchen.
Kommentera

Rytter: Hoppas bara inte det blir sådär omöjligt att göra mål som det kan bli ibland när modo spelar, motståndarmålvakterna står på huvudet och modo skjuter 50 skott och gör 1 mål.
Ikväll hoppas jag att det fortsätter, att alla bidrar och att vi får bra utdelning på våra lägen.

Jag vill absolut inte ha straffläggning!!
Kommentera

Verkar vara ganska få som ser fram emot kvällen? Min dominerande känsla är att det ska bli så jävla roligt det här. Jag tog tåget från Stockholm upp i morse för att kunna vara med och putta gubbarna över kanten. Risken att jag blir avgrundsdjupt besviken är såklart tydlig - och tro mig, jag kommer att bli precis lika deprimerad som alla ni andra i så fall - men nog är vi väl alla i första hand inställda på att vi tar det här?
Det är ju för fan SSK hemma vi snackar om, de behöver vara över sin kapacitet ganska rejält för att knäcka oss på bortais.
Pondus på is och läktare nu!
Kommentera

Vilken otroligt påfrestande dag. Nervositet och ångest i en enda röra
Kommentera

Jag hoppas ni klarar er! Vill hellre se Modo i elitserien än SSK.
Kommentera

Mano: Jag tror att modo klarar detta. Modo har bättre lag än ssk, modo har bättre form än ssk, modo har ruskigt bra facit mot ssk på hemmaplan och modo har nog en extraspelare med allt stöd från läktarna.

Jag hoppas innerligt att detta blir en lagseger, en seger där alla 4 femmor bidrar och hjälps åt, att modo kan spela ut, ha roligt och tysta alla tvivlare
Kommentera

Berka: Ett mål mer än kringlorna, jag kräver inget mer.
Kommentera

Lumber Jack: Jag vet inte om man ordagrant kan kräva något, detta är ju en sport och det handlar om 2 lag å inte ett ;) Men visst det räcker med 1 mål, men skulle det inte kännas otroligt skönt att slippa kämpa ända in i kaklet och halft få hjärtstopp innan slutsignalen är över, ist hoppas jag att modo kan spela ut, sätta några tidiga och vinna med 3-4 kassar.
Kommentera

Lumber Jack: Jag vill ha mitt liv tillbaks!!!! Det går ju knappt att formulera en enkel tanke eller att läsa något, damn it Kvalserien! Kan man stämma någon för känslomässigt lidande?
Kommentera

Paddan:

Jerry, Ecke?

Kommentera

Lumber Jack: Ett mål mer är för nervöst... 8-1 vill jag ha
Kommentera

atrik Källstr: 8 mål och storspel på hemmais mot SSK i kvalserien det har vi patent på, så icke!! ;-)
Kommentera

Paddan: Tom med jag börjar bli nervös.
Kommentera

Johnny Bravo: Hahaha sympatinervös? ;)
Kommentera

Berka: jag håller på er i kväll ni kommer att fixa detta
Kommentera

Berka:

Klart MoDo inte klarar detta. När vann man en måstematch senast? Varje gång man har haft chansen att reda upp situationen så har man lyckats klanta till det igen.

Jag gissar att MoDo inleder med ett massivt tryck och får 1-0 tidigt. I slutet av andra perioden kvitterar dock SSK och MoDo grips av panik. Resultatet 1-1 står sig till full tid och matchen går till straffar, där Linus Videll avgör.

Efteråt menar Challe att det var en härlig match och att det blir en spännande utmaning att få möta allsvenskt motstånd nästa säsong. Och även om besvikelsen är stor, så inser han att straffar bara är ett lotteri och att MoDo hade vunnit om de bara hade haft lite mer tur.
Kommentera

« · 1372511