1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511868 inlägg · 4111 ämnen

MODO Hockey - Timrå 2010-01-21

« · 1230007 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
spud: Ställ klockan på 00:30 för då har du chansen att få avnjuta ännu mera fransk erotik om du zappar in C+ Action.

Hej på're!
Kommentera

spud: Fattar inte varför Modoiterna grinar. Ni gjorde ju en bra match om man ser efter resurserna. Hoppas Fobba blir frisk så ni kommer före Rögle
Kommentera

Ambroo: Det gäller dig med. Jag är ledsen å dina vägnar.
Kommentera

spud: Det är då en jävla tur att forumet har dig så att man har nån att skratta åt.
Kommentera

orion: Fint, men jag håller med dig ändå. Jag tycker innerligt synd om dig.
Kommentera

spud: Fina ord, men begriper du vad dom betyder?
Jag tycker synd om MoDo!
Kommentera

Icing-Ove: Se där; humor
Kommentera

spud: Ganska roligt läsarkommentar kring Timmy när tidningen påstod att han var en Sollefteåson.

"Skrivet 28 okt 2009 13:16 Jag (Ej registrerad)
Mattias Timander är en RAMSELE son å ingen sollefteå son han spelae hockey i sollefteå men är född i RAMSELE, de vet till och med Mats Vernerholm i sportblader han skrev en halv artikel om RAMSELE och Molinder, Timander. Läs på lite grann du som skrivit detta."

Fast nog är det lika sant att Timander är född i Sollefteå, precis som Molinder eller för den delet Styf. "Luleås" spelare är väl förrestyen oftast född i Boden. Nuförtiden så föds väldigt många Ö-viksbor i Sollefteå.
Kommentera

Repeter: Är du medlem i "Hillbillys Timrå"? Det finns kultur i Timrå...
Kommentera

NuMo: Ja men sollefteåbornas skattepengar bekostar isrinkar i ramsele. Vilket inte Övik gör för Sollefteå eller Krokom för Ramsele.
Kommentera

Bad_Brett: Här funkar iaf banjo...
Kommentera

spud: Fast Ö-viks kommun är närmare Sollefteå än vad Ramsele är Krokoms.
Kommentera

spud:
Sollefteå för mig är T3, La Betola och Gyllene Orren. När vi slår HV i finalen åker vi dit allihopa och firar. Jag tar för givet att de ställena är kvar och frodas :-)
Kommentera

NuMo & tg: Ändå alldeles för få DM-guld per capita. Det måste vara något med avsaknad av pärning-doft.
Kommentera

NuMo: Men dock i Sollefteå kommun. Vilket borde innebära att man utan tvekan kan säga att Molinder är en produkt av Sollefteå.
Kommentera

spud: Lika långt från Sollefteå som Ö-vik gör nästan.

Redigerad kommentar

Kommentera

tg21: Vart ligger Ramsele då? Har du ont i huvudet eller? Gå och vila en stund.
Kommentera

Cyklob: 1-1 målet??? Vilken match såg du på idag? ;-)
Kommentera

spud: han är fostrad i ramsele
Kommentera

spud: Dom njuter lika mycket som vi skulle gjort efter en orättvis seger, skillnaden är att dom har en målvakt som vinner matcher åt dom,även om Hållbergs mål såg billigt ut.
Kommentera

renen: Molinder har haft sina chanser tycker jag med, men han har kört fast totalt i utvecklingen var väll 3-4 säsonger sedan man såg något framsteg senast hos honom. Men han försöker ju men blir liksom inget mer en försök.
Kommentera

renen: Ja och det är tråkigt, för han är hyffsad på rätt mycket, men inte bra på något. Sånt tror jag sitter i skallen, men han är väl inte första Sollefteå fostrade med fel i skallen. :)
Kommentera

spud: Man får glädjas åt det lilla.
Kommentera

Bad_Brett: Molinder kan dom ställa åt sidan, händer ingenting framåt är alldeles för vek i närkamperna. Nä han har fått sina chanser.
Kommentera

tg21: Ja idag gjorde han inte bort sig, och det hade du sett om du hade kollat på matchen idag.
Kommentera

Salle: 1-1 målet var inte högklubba jag trodde det först jag med men sedan såg man på reprisen att det var ganska långt i från högklubba tyckte jag i alla fall.
Kommentera

Från hundkojjan
"Vad jag inte förstår är att så fort som modo förlorar så är det fel på ta mig fan allting, domare,studsar, för hög blålinje, you name it."

Hehehe man vet inte om man ska skratta eller gråta. Men har denna tik någonsin varit inne i TIKarnas gb efter en förlust? Eller pausen mellan 2a och 3e idag var återigen motorsågarna framme, och den var inte inställd på nån fingallring.
Kommentera

spud: hur bra tycker du han är då?
Kommentera

Salle:

"Molinder gör inget fel idag"

I sådana fall satt du och småslumrade. Han slog en rad idiotiska passningar i anfallszon, ett par av dem ledde till livsfarliga kontringar. I övrigt var han lika uddlös som vanligt och slarvade bort pucken så fort han fick den.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Inte hög klubba som det ser ut på PP-bilderna.
Kommentera

Salle: Jo men Aravirta sa inför andra perioden att Mojje nog inte skulle spela så mycket med hänvisning till skada.

1-0 var inte högklubba, åtminstone inte enligt de bilder jag såg.
Kommentera

spud & LJ: Jo han gjorde illa sig där men spelade ju efteråt och var rätt bra. Han såg rappare ut och lite mer taggad.

Såg förresten lite "kul" ut när han knackade på båsdörren för att få till ett byte och dessutom påkalla lite hjälp.

Vi tyckte att 0-1 målet KAN ha varit hög klubba och SVT-referatet gjorde en inte övertygad åt nåt håll. Nån som såg andra repriser och kan verifiera saken?

Kommentera

Salle:
räckte det inte med hinhåle?
nä hinote kanske han heter
Kommentera

tg21: Om du inte såg matchen kanske du inte ska skjuta från höften?
Kommentera

Salle: Craig Billington vill också åka skoter och pimpla med Wernblom...
Kommentera

NuMo: Var det inte Deadmarsh och Aebischer som lovade att dom skulle följa med Peter till MoDo?
Kommentera

Salle: Svedberg måste dock lära sig att det inte bara är det första skottet han skall vara placerad för. Han måste lära sig agera för ett par drag i förväg.

Det kanske han kan lära sig med en klok målvaktstränare.

Eller så tar Foppa och kontaktar Roy. Allt i Modo handlar ju om Foppa så varför inte målvaktsfrågan också?
Kommentera

spud: han kanske vart bänkad för att han var totalt värdelös???
Kommentera

Salle: Mojje gör sig illa i första(sargduellen vid modos bås) och därefter spelar han bara sporadiskt. Knät var tydligen första prognosen.
Kommentera

Salle: Mojje brakade in i sargen med ett knä före. Risk för skada.
Kommentera

Bad_Brett: Yepp, spolade youtube när jag hittade albumet på Spotify. Imorgon är det jag som köper kohudsbrallor.
Kommentera

Lumber Jack: Från oss såg det ut som om Hållberg får en spearing eller nåt precis före sista målet. Nåt sånt kan kanske förklara nånting.

I övrigt så var det en bra match från MoDos sida. Hade inte kennelklubben haft sånt otroligt flyt med sarg- och puckstudsar så hade det varit en enkel seger trots att Lindbäck i inledningen såg ut att stå på huvudet återigen.

Visst ser målen billiga ut och ingen kan väl säga att Svedberg kändes trygg idag men han hade fru fortuna emot sig och inte så mycket hjälp emellanåt.

Suhonen kom in i matchen och ser ut att kunna bli ett tillskott. Synd att Mojzis utgick i 3:e (vet nån orsak) för han såg rätt taggad ut. Hasse och Sondell är fortfarande lite upp och ner men får godkänt.

Molinder gör inget fel idag (förutom utvisningen kanske) men han tillför på tok för lite. Skröder var grymt saknad.

Sen säger jag bara...  Claesson!
Kommentera

El Maco:

Det finns en trevlig DVD med hela konserten, en av de bättre i min samling faktiskt.
Kommentera

Lumber Jack: nu ha vi ju 4 matcher mot offensiva lag kan ju va bättre med lite def å spelvändningar
Kommentera

Bad_Brett: 2 poäng, hurra, hurra och så vidare. Men kvällens höjdare nummer två var akustiska Erasure. Att de kan sånt? Det här svänger ju Cowboy. Youtubefestival, tack för länken.
Kommentera

Bad_Brett: Jo, visst är det så. Men vi har trots allt chansen att plocka in 6 poäng på Frölunda med egen kraft.
Kommentera

Lumber Jack: En poäng per omgång ligger en bra bit över snittet för det vi måste göra, för det som vi dock inte kommer att klara av.

Ergo = en nyans ljusare brunt.
Kommentera

Lumber Jack:

Enligt mitt tips så är det Skellefteå och Luleå som vi har... eller hade... störst chans att ta in på, så i det avseendet tappade vi ytterligare.
Kommentera

spud: Jag tror du har rätt i dina spekulationer om Hållberg. Hela arenan utom Svedberg såg att Timrå sökte passet så Hållberg blev väl frestad att styra honom till rätt målvaktsplacering. 

Men trots allt en bra match. Kul att se Gubben Steen vara rödblommig och aktiv. Vi tog in en poäng på slutspelslagen, men antalet matcher minskade med en så det blev ingen ljusning.

Kommentera

« · 1230007 · »