1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507055 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Timrå 2010-09-30

« · 1283644 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
En jämn match där Timrå för spelet större delen av matchen men Modo ändå är nära att ta tre poäng tack vare bättre målvakt och powerplay. 3-3 är ett rättvist resultat och jag hade inför matchen varit nöjd med en poäng. Kuben är kass som vanligt och Timrå har det lilla flytet i straffläggningen.

Timrå, sveriges bästa lag utan sm-guld.
Kommentera

Bergius: Jag håller med, bra match, bra stämmning, men varför varför ska alltid dessa matcher komma att avgöras på domarbeslut?, det är ju alltid billiga utvisningar i slutet, ungefär som att dom tar dom bara för att skapa spänning?

Kuben är kanske landets sämsta domare som helt saknar dialog ute på isen, tyvärr tycker jag att detta är en trend inom svensk domarkår, man kan inte ta en diskution med lagkaptenerna eller ens lyssna på spelakritik utan att bli vansinning och flaxa med armarna, sen att man dömer åt hellvete för okonsekvent ät ju bedrövligt, vissa för långa straff efter insidenter medans andra inte ens åker på en 2:a i samma matcher!
Kommentera

spud: Med ni så menade jag de här inne som gör det. Om du gör det eller ej vet jag inte. Om en person gör det så räcker det för mig :)
Kommentera

Bergius: Well, visa ett inlägg där jag skyller på domaren.
Kommentera

Berka & spud: ni har säkert rätt till viss del. Men ikväll är ikväll och jag njuter. Delvis för att ni skyller på domaren. Men ärligt det var en bra match och ni har en grym keeper. Kan mycket väl spela er till slutspel om det vill sig väl.
Kommentera

Bergius: Läs din egen bok, där är det precis så, vid varje förlust har domaren dömt bort er, jämt ,jämt,jämt. förlorar ni har ni ändå varit bättre , jämt jämt
sen är ni besvikna efter säsongen för att vissa av er verkar ha trott på sm-guld?!
Nä klart matchen kunde ha slutat 4-2, eller 3-3 oxå, men faktum är ju att timmy åker på en typisk 50/50 utvisning och timrå kvitterar i slutet.

Dock är 3-3 ett rättvist resultat fast det känns surt att tappa det i slutet på de sättet
Kommentera

Bergius: Det där med att alla hatar sitt lag är väl knappast något som en TIK ska kasta sten om? Om 12 timmar kommer ett inlägg i er bok som antyder att alla artiklar är negativt vinklade.
Kommentera

spud: Blandade känslor efetr matchen. Det enda solklara är att Kuben INTE klarar av att döma en ES match ensam längre. Frågan är om han inte skulle behöva 2 hjälpdomare för att hänga med.

Bedrövlig start där man är yrare än hönsa. Det är så att man saknar Hasse J i defensiven, A lot.

Sen en tursam reducering som gav ny energi. Och TT i målet räddade oss flera gånger med både tur och skicklighet. 
Sen slumpmålet till 3-2 och då såg det bra ut. Men så började man att backa hem lite för mycket IGEN.

Att sedan TIK lyckas slumpa in en straff...

Kul att se att "trumförbudet" funkade bra ur många perspektiv. Hyndorna var osedvanligt tama trots att dom fick matchen dit dom ville.
Kommentera

Bad_Brett: Han hatar modo. Det är enda förklaringen. Förresten gör inte alla domare det?
Kommentera

spud: Visst gör det ont när knoppar brister?
Kommentera

Berka: Båda var solklara. Nog måste väl du veta att man inte får hålla fast någon med hjälp av klubban?
Kommentera

Gustafsson:

Förra säsongen förlorade MoDo 6 av 7 matcher Kuben dömde. Vi får se var det landar i år.

Intressant också hur Timander fick ett 10-minutersstraff för sitt uppträdande vid utvisningen, samtidigt som Skogs klarar sig i förlängningen.
Kommentera

Berka: Hade Timander inte dragit på sig en idiotutvisning så hade ni tagit 3 poäng. Det finns många sätt att se på saken. Många MoDoiter kan dock bara se på saken på ett sätt.´Och det är att alla förluster är domarens fel. Hade det inte varit för dom där jävla domarna hade ni tagit sm-guld varje år.
Kommentera

spud: timmys i slutet och sen kolan (tror jag det var) i förlängningen, helt jävla otroligt, dock resulterade bara en av dom i mål.
Kommentera

spud: Varför ska skröder lägga en straff?????? Han va så trött i förlängningen och ändå spelade han nästan 3 min och fick sen slå en straff, lägg därtill att han varit fullkomligt värdelös hela matchen igenom.
Kommentera

Berka: Jag tyckte Kuben var bra, vilka utv är det du går i spinn över?
Kommentera

Bergius:

Meh. Synd det var en dålig domare då, 100-0 hade varit en fin skalp.
Kommentera

Bergius: hade domaren inte varit så förbannat ojämn så hade matchen slutat 3-2
Kommentera

Måste bara säga att jag skäms nästan över den här segern. Hade inte domarn varit så jävla dålig hade såklart modo vunnit med 100-0.

Kommentera

Gustafsson: Vafan jävlar vad det gnälls på straffarna. Straffar har dessa spelare lagt sen de var 8 år. De förutsättningar som gäller under dessa straffar är rätt svår att träna på, dålig is och trötta går att ordna, men publik och poängtryck på axlarna är väldigt svårt att ha som faktorer.
Kommentera

MorganaLefaey: Två straffläggningar, 1 mål, 2 jävla skitmål i baken som avgör.

Har det inte tränats straffar seriöst än så är det fan dags att börja göra det nu, kunde/borde ha haft 2 poäng till nu.

Jaja, 1 poäng mot Sveriges bästa lag, häftigt.
Kommentera

Nikki Nine: Dags att challe låter grabbarna tränar straffar!
Kommentera

Björn W: Lite konstiga straffläggare, Dimi är iskall, Skröder är iskall, Danielssons målskytt har inte fungerat efter sjukdom.
RR hade nog varit ett bra val idag.
Kommentera

Berka:
Skönt att det alltid finns nån att skylla på;)
Kommentera

Spud: Så jävla rättvist!
Kommentera

Hur man ger bort viktiga poäng i Elitserien, av MODO Hockey. Förord av Thomas Andersson.

Säkrast att man loggar av ett tag och skippar pajkastningen som är på väg...
Kommentera

knaskamilla: Det är ju lika väl det. Onödigt att slösa vatten på något som vi är för fina för att bry oss om.

Redigerad kommentar

Kommentera

så jävla typiskt, timrå kommer igen på slutet tack vare domaren å vinner på straffar.........
Kommentera

knaskamilla: Sanslöst dåliga straffar. Inte ens den som avgjorde matchen borde ha varit mål
Kommentera

FITTA VILKA DÅLIGA STRAFFSKYTTAR VI HAR!!!
Kommentera

Björn W:

De får ju inte köra ismaskinerna innan straffläggning...
Kommentera

spud: skröder och susse ha varit värdelösa idag
Kommentera

spud: Då ska vi se om ismaskinen har kräm i batteriet och om vi varit tillräckligt ödmjuka för att bry oss om att träna för plojpoängen.

Edit: skrapor iaf - tjusigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Konstigt att inte Skogs fick samma slut som Timmy med tanke på protesterna.
Kommentera

Björn W: Nurå, skänk lite frid över Nolaskogsbygden.
Kommentera

Berka: Att det letas utvisning i det skedet är något som Timander bör ha koll på efter snart 20 år i Elitserien och NHL.
Kommentera

Björn W: Typiskt att dessa matcher alltid har ett domarfokus i slutet!
Kommentera

Björn W: Helt klart rättvist sett över hela matchen, men gud vad tungt.
Kommentera

spud: Jejje, surt men över min förväntan i vilket fall som helst.
Kommentera

73Sjöbba: Ja så kan man nog samanfatta det
Kommentera

Björn W: Och 1 poäng till Timander.
Kommentera

Björn W: Äh han har inte gjort nån dålig match.
Kommentera

Björn W: En poäng för Kuben ikväll också...
Kommentera

MorganaLefaey: Bra med lite räddningsprocenthöjning på Tarkki för våra vadslagare.
Kommentera

"Så jävla dålig" På Timmys läppar. Hoppas TIK fortsätter sitt tidigare PP spel
Kommentera

Björn W: Fy f-n va onödigt
Kommentera

Gustafsson: I 5 mot 3 - ja. I 5 mot 4 - nej. Skillnaden mot ifjol är att vi då hade det genialiska och klassiska MoDo PP:t med en spelare som stod och letade passning i 10-15 sekunder. Det har dött nu- peppar, peppar - ta i trä.
Kommentera

Gustafsson: Ja vi har en fungerande pp uppställning, det blev väldigt tydligt där.
Kommentera

spud: Fortfarande alldeles för mycket spel runt, runt i PP.
Kommentera

spud: Visst skrev jag sätta en? Inte sitta en?

Nåväl sist Skröder satt så gjorde vi 2.
Kommentera

« · 1283644 · »