1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504911 inlägg · 4100 ämnen

Modo Hockey Timrå IK 20101125

« · 1310492 Till forumet

Modo Hockey Timrå IK 20101125

Målvakter: 30 Nicklas Dahlberg, 32 Tuomas Tarkki.

Backar: 2 Jens Westin, 3 Mattias Timander, 5 Hans Jonsson, 12 Daniel Josefsson, 18 Per Hållberg, 47 Alexander Bonsaksen, 53 Ludvig Byström, 55 Ole-Kristian Tollefsen.

Forwards: 6 Magnus Häggström, 10 Per-Åge Skröder, 17 Morten Madsen, 24 Niklas Sundström, 26 Kristian Forsberg, 28 Jacob Blomqvist, 39 Per Svartvadet, 40 Sondre Olden, 44 Nicklas Danielsson, 49 Anton Byström, 87 Robert Rosén, 93 Byron Ritchie.

Challe: Vi vet vad vi gjorde i Timrå - och det ska vi göra igen

MODO Hockeys derbyvecka startade i moll.
Det blev 1-5 i hemmamatchen mot Skellefteå.
- De två första perioderna var bra. Men i tredje perioden blev det mest bara kaos. Egentligen kan man säga att vi tappade alla riktlinjer, säger coachen Charles Berglund.

Efter en jämn förstaperiod där spelet böljade fram och tillbaka var det MODO Hockey som höll i taktpinnen i mittperioden. Men målen var det Skellefteå som gjorde.
- Vi skapade en hel del riktigt vassa lägen. Men effektiviteten fanns inte alls. Visst var Andreas Hadelöv bra i deras kasse men samtidigt gjorde vi det inte tillräckligt svårt för honom. Vi måste vara mer resolut i avsluten, verkligen vilja sätta pucken i nät.

Nu går derbyveckan vidare med ett länsderby mot Timrå.
- En rolig match. Timrå har gått bra efter uppehållet, tagit tre raka segrar. Det har varit jämna matcher som de vunnit och att vinna sådana matcher stärker självförtroendet, säger Berglund och fortsätter:
- Det är så Elitserien ser ut just nu. Det är jämna och täta matcher. Man har inte råd att göra misstag. Små misstag blir ofta dyrbara - det fick vi erfara i tisdags.

Det här blir säsongens tredje match mot Timrå. Den första vann Timrå i Fjällräven Center efter straffar. MODO tog revansch i Timrå.
- Vi vann senast och det var ett skönt trendbrott. Timrå hade flera raka segrar i derbymatcherna innan dess. Vi vet vad vi gjorde bra i den matchen - och det ska vi göra igen.

MODO Hockey släppte i tisdags fram debutanten Anton Byström.
- Han gjorde en jättebra debut. Gick in och tog för sig på ett bra sätt, kanonkul att se, säger Berglund som till länsderbyt släpper fram ytterligare en debutant - för övrigt Antons lillebror - 16-årige Ludvig Byström, samt att 18-årige Sondre Olden som debuterade tidigare under hösten nu får chansen igen.
- Back-Ludvig är född 1994 och har visat mycket fina takter på träningarna med oss, säger Berglund och fortsätter:
- När nu Cook och Dimitrakos lämnat truppen är det kul att vi har talanger att lyfta fram.

Kommentera

Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Poffa: "Länsderbyt". Vad hände med brakarderbyt?
Kommentera

Vi slipper Corso och Karlsson på taket ikväll.

www.hockeykanalen.se/1.1920851/2010/11/25/magsjuka_harjar_i_timra

Då vinner väl Timrå bara med 3 mål, stackarna.
Kommentera

shinzawai: Jäklar, och Nyström som precis skrivit att MoDo lirar krismatch ikväll. Hur sjutton ska man kunna koncentrera sig på att plugga in stormaktstiden och reformationen mm när det är krismatch ikväll.
Kommentera

shinzawai: ja . timrå som verkligen har tokdominerat dom senaste 15 matcherna
Kommentera

Referee: Persson, Sören  
  Linesmen: Larsson, Robert  
    Ahlström, Anders
Kommentera

Frisco: Kvällens hundägare

MODO Hockey

32. TARKKI, Tuomas  
  Goalkeepers 30. DAHLBERG, Nicklas  

1st Line 3. TIMANDER, Mattias 18. HÅLLBERG, Per  
  44. DANIELSSON, Nicklas 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

2nd Line 2. WESTIN, Jens 12. JOSEFSSON, Daniel  
  26. FORSBERG, Kristian 93. RITCHIE, Byron 17. MADSEN, Morten  

3rd Line 55. TOLLEFSEN, Ole kristian 5. JONSSON, Hans  
  28. BLOMQVIST, Jacob 39. SVARTVADET, Per 49. BYSTRÖM, Anton  

4th Line 47. BONSAKSEN, Alexander 40. BYSTRÖM, Ludvig  
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus 87. ROSÉN, Robert 22. OLDEN, Sondre  

Kommentera

Salle: Känns som att fjärdekedjan har hyffsad potential.
Kommentera

Ikväll läxar Tolle upp en Tik. Hållberg gör mål, Svartvadet är helt under isen, och en random kille i Modo blir skadad. Så ser spåkulan ut. MEN vi vinner med 5-2

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan: Axelsson gjorde en Foppa i eran arena =)
Kommentera

Synd att ishockey inte är en bedömningssport, då hade vi vunnit denna match. Nu är matchen körd efter tio minuter istället med tanke på hur bra vi är på att göra mål. Heja.
Kommentera

Men vilket maximalt jäkla hellvette!

Tarkki ser trött ut..
Kommentera

Gustafsson: Solklart mål.
Kommentera

Vilken jävla röta dom fick då... Maximal utdelning. Vi som började så jävla bra.
Kommentera

MODOJohan: Det här är fan inte sant, hur fan kan man få så mycket oförtjänt skit som vi får nu? Grymt spel första 5-7 min.
Kommentera

MODOJohan:

Tarkki har varit fruktansvärt dålig i de sista matcherna han har stått. Jag är inte förvånad. Ofattbart att man bytte ut Dahlberg.
Kommentera

Bad_Brett: Agree... Nä hoppas vi får in ett mål i första, annars känns det dött
Kommentera

Nikki Nine: Då tycker jag vi slutar spela så ingen Timråit blir skadad :)
Kommentera

Spelar inte Tolle ikväll?
Kommentera

MODOJohan: Det gjorde han...

MEN vilken konstig match... herregud blir inte klok.
Kommentera

MODOJohan: Drar en vågad gissning och säger att vi gör max ett mål idag. Igen. Men det hade ju i så fall bara varit nionde gången på 23 matcher.
Kommentera

Nikki Nine:

Kvällens enda glädjeämne är Jens Westin som ser glödhet ut både i anfallszon och försvarszon. Jag tycker att han har utvecklats något enormt sedan Challe började matcha honom i Power Play.

Det ska för övrigt bli intressant att se om Ludvig får chansen nu när Tollefsen är utvisad.

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan: En målchans och 3-0, effektivt så det förslår. Uppförbacke trots spelövertag. Jobba.
Kommentera

NuMo: In med Zlatan!
Kommentera

NuMo:

Det är nog dags för Poffa att börja spara så att han kan betala arnio.
Kommentera

Nikki Nine:

Kan någon förklara för mig varför man kickar Cook och Dimitrakos innan man har klart med nyförvärv??? Jag förstår inte hur man tänker.

Hållberg är ju fan långsammare än Jonsson i baklängesåkningen nuförtiden.
Hur kass Cook än varit så är han ju inte sämre än Hållberg eller osäkrare än en rookieback född 94. Känns som det inte är läge att börja matcha in juniorer just nu heller.

Att Jens Westin just nu är en av våra bättre backar är väl en inte så liten varningssignal.
Enda gångerna Modo känns farliga är när Byron har pucken.

Jag håller med om att Modo startade bra men vad spelar det för roll då

1. Man är totalt värdelösa på utnyttja sina lägen.
2. Försvarsspelet är lika ihåligt som det varit de senaste två åren.
3. Tarkki är lika kall som en förfrusen tå.

Nåja, det ordnar sig säkert till slut...

jaja, jag gnäller men vi ligger under med 0-3 mot Timrå och jag håller på bli galen...
Kommentera

Var det förresten inte i den där stolpen som Timrås straff som inte borde ha blivit mål strudsade? Den borde i så fall bytas ut.
Kommentera

Sawchuk:

Äh, Westin har varit mycket bra, inte bara i jämförelse med de andra.
Kommentera

Sawchuk:

Skriver under på allt du säger, förutom Westin. Tycker han har gjort det väldigt bra och det ska väl inte _nödvändigtvis_ behöva vara en varningssignal att han är bäst.

Jag tycker att Challe ska ta en del kritik också, jag tycker att han försöker få laget att spela på ett sätt de inte behärskar. Hade jag varit coach hade jag försökt få laget att spela snuskigt tight i mitt- och försvarszon och satsa på att återvinna puck för att komma i numerära överlägen (1vs0, 2vs1, 3vs2) i omställningarna. Det hade gjort att det varit lättare att komma in på mål och mer yta för våra sämre offensiva spelare att inte träffa en klubba på samtidigt som motståndarna inte bara kan glida igenom.

Men det finns säkert mer än en anledning till varför jag inte är hockeytränare.
Kommentera

Nikki Nine: Hej, här kommer jag. Har jag missat något?
Kommentera

Björn W: att detta är vår sista chans att vinna... 5-3 i 30 sek
Kommentera

Nikki Nine:

Jag tycker Westin transporterar pucken utan att tappa den bra, hur mycket konstruktivt som kommer ur det i slutändan vet jag inte.

Jag tycker också Westin är en av Modos bättre backar totalt sett vilket han inte borde vara även om han tagit ett stort steg i utvecklingen i år.
Kommentera

MODOJohan: JAAAAAAAAAAAAAA BLOOMMAN
Kommentera

Sawchuk: Svarten leder vägen.
Kommentera

MODOJohan: BjörnVooDoo, Yabbadabba, Gabba Gabba etc.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Äntligen!
Kommentera

Sawchuk:

Viktigt med ett tröstmål, eller kan det vara en VÄNDNING!

hoppas...
Kommentera

NuMo: Vilken pass!
Kommentera

Björn W: Björn, lämna oss aldrig igen!!
Kommentera

Wayne Gresky:
Hej, här kommer jag. Har jag missat något?
Kommentera

Gäller att utnyttja alla dessa PP för snart kommer det börjas att kompenseras åt andra hållet.
Kommentera

Wayne Gresky: Foppa har plötsligt vidöppen mun med hakan söderut
Kommentera

Sawchuk:

Jag tror jävlar vi har en chans att vända detta bara vi inte klantar till det något mera nu. Timrå är inte ens bra, faktiskt riktigt dåliga trots 3-1 ledning.

MEN GÖR MÅL DÅÅÅÅ!

Redigerad kommentar

Kommentera

Är det verkligen för mycket begärt att spelarna ska ta ett skott som inte täcks på någonting?
Kommentera

Att Byron Ritchie inte har ett NHL-kontrakt medan spelare som Josh Green har det, gör mig jävligt fundersam.
Kommentera

Nikki Nine:

Så sant, känns som 90% av Modos skott tas på täckande spelare. Inte bara denna match utan alltid.
Kommentera

Sawchuk:

Nu får domaren ta och ge sig. För varje Timrå-utvisning han tar ger han två minuter mindre för Modo att reducera.
Kommentera

Nikki Nine:

Älskar hur vi dumpar in pucken i PP utan att ha ordentlig fart, not...
Kommentera

Kom igen nu, minst ett mål till i andra så tar vi hem detta.
Kommentera

Sawchuk:

Dags för Svarten att köpa en vinklad klubba så han kan få lite fart och höjd på puckarna.
Kommentera

« · 1310492