1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511332 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17

« · 2654500 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Specter: helt galen grabb! Livstidskontrakt
Kommentera

NuMo: haha riktigt "nu är måget råttat" på den från OP :D
Kommentera

Lassi har vart otrolig sedan landslagsuppehållet!
Kommentera

Gusse: Helt fantastiskt! Detta kunde man bara drömma om!
Kommentera

Wiken lägg ner du ska inte smöra in dig så du kan värva OP till djurgården
Kommentera

JonteD: ingen är bättre än sista matchen. Lite ödmjukhet från lillbrorsan vore väl att föredra
Kommentera

Silly:

OT, blev enligt honom själv "burtpottad" av linjedomaren så att han inte fick prata. Det var nog tur det. ;)
Kommentera

Gusse:
Du får äran att leta upp den tråden!
Kommentera

Gewe:
Tack. En riktig ödesvecka för oss där vi lyckas kriga till oss 9p.
Kommentera

Törna: Niopoängsvecka ✅
Kommentera

JonteD: lugn o fin nu Jonte, det kommer fler matcher
Kommentera

NuMo: Ja trashtalk mot Dahlen är trist, det är en grym spelare, idag var väl inte hans dag.

Vill höja Lassi också. Han har släppt in 3 mål på 3 matcher. Det är en vinnarskalle av rang. Riktigt kul att se. Jag tror han behövde vila, därför kan han leverera nu match efter match.
Kommentera

J F K: inge konstigt egentligen, derby är derby sen att det rann iväg är väll ett resultat av att modo har mer press att vinna och derbyt kom lägligt efter 2 raka för er Timrå inte gör sin bästa match.

Grattis till vinsten
Kommentera

Confusius: 9p denna vecka - VEM FAN HADE TROTT DET? Bara det är värt en avsugning. Detta stärker självförtroendet åtminstone och mycket väl kan vi kamma noll kommande matcher men IKVÄLL SPÖADE VI LILLEBROR!

Heja heja heja MoDo!
Kommentera

Grattis till välförtjänt vinst, hoppas ni fixar SHL platsen till nästa år-då jävlar hoppas jag vi kan bjuda upp till dans som typ kvarten 2007, jag är dock långsur på Leifs Svartvardets grabb elände fortfarande...😁
Kommentera

modomille: Februari är vår månad! Niopoängsvecka!
Kommentera

dempa: Jag vet ju en sak! De kommer bli svårt för er framöver i serien kom ihåg de vi är trots allt bättre än er hur ni än surrar 😈 de fattas lite än så länge!!!!!?
Kommentera

Confusius:
Forca MoDo o'le!
Kommentera

NuMo:
I kväll tog tillbaka lite i målskillnad där HV gjorde 10 på Oskars dom förlorade med 3 mål i kväll och vi vann med 6 mål så 9 + tog vi in på dem.

Hoppas nu att det har gått bra med Rindell?
Kommentera

JonathanF:

Jag tycker att Dahlén är otroligt bra. Att man inte klarar av pressen i NHL, precis som en del inte klarar av i storstäder. Jag har förståelse för.
Kommentera

Paninaro: Dom nya taktiska dragen verkar ju uppenbarligen funka 😀

Men innan vi börjar suga av varandra härinne, vi kan gott och väl kamma 0 dom tre kommande matcherna! Bara hoppas att Åsa-Nisse inte skrapar ihop många poäng!

Hur som haver så måste nu Åsa-Nisse vinna 3 matcher mer än oss sista 9 matcherna!

Men ikväll njuter vi!
Kommentera

dempa: Är väl sex - sex i poäng mot Timrå. Hemmalaget har fått full pott.
Kommentera

JonathanF:

Han fick mycket av farsgubben, men precis hammaren på spiken där…
Kommentera

Vi har fyra vinster på senaste fem 🧐
Kommentera

J F K:

Vet inte vad som hänt med Dahlen idag, han brukar alltid vara bra mot oss. Idag har man ju knappt sett honom på isen eller i offensiven. Såg honom i första där han först svängde av för en tackling och sedan när han rensade bort pucken snabbt när han skulle bli tacklad.

Inte alls den där spelaren man sett som vårdar puck i offensiven och skapar oreda med rörlighet och smarta passningar.
Kommentera

NuMo: Timrås spelare som inte räcker till i NHL räcker ju uppenbarligen inte till i SHL heller. Totalt osynliga mot ett allsvenskt lag
Kommentera

NuMo: om vi håller oss kvar finns det chans till en RIKTIGT rolig Silly!

visst har vi tagit fler poäng inbördes mot timrå denna säsong? när hände det senast??
Kommentera

NuMo: Dahlén skulle platsa i NHL om han inte hade svagast psyke i hela ligan.
Kommentera

J F K:

Jag hade önskat att vi hade fler spelare som inte heller räcker riktigt till för NHL, men som älskar MoDo.
Kommentera

SPOODI: Timrå-retorik
Kommentera

Törna: är du från Skellefte?
Kommentera

SPOODI: De blev lite jobbigt där vid 7-1 fick lov att räkna på andra handen med… 🙄
Kommentera

Jösses vilken festkväll det här blev! Det är vi ju inte direkt bortskämda med.

Passande ändå att Timrå lägger sig ikväll, när dom lagt sig varenda jävla gång vi behövt deras hjälp den här säsongen! Det tackar vi för.

Njut nu bröder och systrar!

Framåt MoDo!!!
Kommentera

Dubbeld: ni var bra i första perioden det ska ni ha! Sen tog ni kväll
Kommentera

Tom Topp: Vi behöver poängen och självförtroendet mer än ni! Tackar ödmjukt. Hade räknat med cirka 0 derbyvinster inför säsongen!
Kommentera

JonteD: Grejen med Jonte är väl att han egentligen har alldeles för mycket talang för att vara en endimensionell spelare i SHL. Hade han haft lite bättre inställning skulle han spelat i NHL, alternativt i alla fall tagit sitt defensiva ansvar i SHL.

Och att han i matcher mot oss är precis som Finska spelare var fram till 1995. Det spelade ingen roll hur det gick mot andra lag, bara man vann mot storebror. Faktiskt charmigt egentligen.
Kommentera

Bra match skulle jag ha sagt om vi faktiskt spelade. Bara ett lag på isen ikväll.
Kommentera

Sir: Växjö leder 6-1 också. Mycket mål idag
Kommentera

Rytter: Vilken jävla lörda man bjuds på!!
Kommentera

Rytter:

Ähh! Det var ett mänskligt fel. Förutfattade meningar gör så att man bara ser det man vill.

I det här fallet: Var klubban hög.
Kommentera

Gavelo:

Syns inte idag iallafall, så nä kan inte vara avundsjuk på en spelare som inte syns till
Kommentera

Tom Topp: lite i chock faktiskt. Men man tackar!
Kommentera

Rytter: Äh ibland blir det fel, bara skaka av sig litegrann, hela arenan jublar.
Kommentera

JonteD: Har du några proppar hemma du kan byta ut eller ska jag ringa efter hjälp?
Kommentera

Det är skämmigt från mitt lag, men jag får väl gratulera er! Det blir nya derbyn nästa säsong!
Kommentera

Rytter: Hann tänka ne det här står dom fast vid för dom är för lätt kränkta för erkänna att dom gjorde fel..
Kommentera

Zource:

Fy fan vad jobbigt för den domaren och stå framför 7000 och förklara att man var rätt värdelös som inte kunde se på bilderna vad som hände. Man dömde bort på isen och åkta bara in lite pliktskyldigt för att se till "att få det rätt".

Sedan kom storebror och rättade till beslutet och man fick åka ut och kolla och sedan skämmas inför 7000 pers.
Kommentera

JonteD: du stavade fel på "Timjå"
Kommentera

Törna: Ja där är han ju! Jamen då är han på plats iallafall. 😜
Kommentera

JonteD: Caps lock på tangebordet ger versaler på allt du skriver. Testa trycka på den knappen innan nästa inlägg.

7-1 btw, mot ett allsvenskt lag.

Mvh.
Kommentera

« · 2654500 · »