1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515057 inlägg · 4114 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 24-11-30 Hemma

« · 2781492 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 24-11-30 Hemma
Gavelo: Han och Bernie har ju växt fram till ett sånt backpar man tar Stanley Cup med.

Det såg man inte komma!
Kommentera

Costanza: Ta inte i så du spricker nu!

Men i ett kval med så här bra stämning på läktaren. Då är hemmaplansfördel att föredra. :)
Kommentera

Trilske: Som Rundblad spelat senaste 10-15 skulle jag inte bli ledsen om Hinken förlängde med ett år för rätt peng!
Karln som vi känner för alla sina misstag och felpassningar defensivt är som bortblåsta, han spelar stabilt, med bra marginaler och rejält, dessutom gör han massa poäng.
Kommentera

Sigge: Nu avgör nog tyvärr HV i PP.

Helt otroligt att Linköping inte ligger sist när man ser denna period. Herregud så usla!
Kommentera

Zource: Som sagt bra stämning mellan oss och TIK. Får gärna bli krig under ett slutspel, men vi suger ju rätt hårt i tabellen. Kan vi tugga ikapp långsamt så kan vi smyga in i ett slutspel och skapa kaos. Nu handlar det dock bara om att överleva.
Kommentera

Bad_Brett:

Att hellre fria än fälla är då inget man märker av rent generellt i svensk hockey om man jämför med NHL.

Vet inte om det är "coaches challenge" som ger domarna större utrymme att låta spelet fortgå, så får lagen själva utmana tveksamma domslut om det leder till mål (vilket inte sker alltför ofta och därför låter man spelet fortgå istället så man får bättre flyt i spelet).

Är naturligtvis för att hellre fria än fälla men i HV-matchen hade vi Södergran någon dump-puck i början på tredje där man var extremt petig, samtidigt som man släppte offsidemålet.

Inkonsekvensen kan vara lite störande.
Kommentera

Fan hade vart nice att möte Leksand I ett ev kval. Tror helt ärligt leksingarna hade åkt ur SHL. Det är ju inte heeelt omöjligt
Kommentera

Zource: Westerberg älskar verkligen att höra sin egen röst. Men hockey kan han inte
Kommentera

Zource: det är den sämsta kommentatorn vi har, får mig att sakna Harald varje gång man hör honom. Han måste ju sitta och studsa dom gånger det ska vara tyst minut innan matcherna.
Kommentera

Costanza: Hade varit roligt om Jašek spänt blicken i Dahlén och sagt så här!
Kommentera

Westerberg måste ju vara den mest flummiga kommentatorn. ”Det där måste ju vara offside! Om inte det där är offside så kan vi ju inte fortsätta ha offside. Eller vad säger jag, utvisning menar jag ju!”
Kommentera

Specter: Jokinen kan skrika som en gris från filmen Den sista färden. MoDo behövde ju 3p.
Kommentera

Bad_Brett: Med tanke på vad MoDo gett till Hockeyvärlden så ser jag då ingen Offside.
Kommentera

Bad_Brett: Jag är rätt övertygad om att utan bättre referenser så är det en omöjlighet att säga bu eller bä i den situationen.
Det enda vi verkligen vet är att reglementet är skrivet så att kan man inte med 100% säkerhet påvisa att det är offside i denna situation så skall den frias, dvs bevisbördan om man får kalla det så ligger på domarna och eftersom det är blåst mål på isen och det inte finns kameror och referenser för att påvisa offside så gör man enligt regelboken rätt och friar offsiden.
Kommentera

Gavelo: Vad tvungen att analysera situationen själv. Lutar åt en liten offside, men om direktiven är att linjemännen hellre ska fria än fälla får man nog ändå säga att de gjorde rätt, för tydlig är den absolut inte.
Kommentera

Gavelo: Jokinen skrek ju till domarna att det var minst 3 meters offside där. :0
Kommentera

Keriksson: Ja, obegripligt att domarna inte tar en femma efter videogranskning, även kommentatorn va ju inne på det. Alltså, att han kastade handsken
Kommentera

Keriksson: Jag tycker att Linköping har tur med domsluten hittills.
Kommentera

Keriksson: spel fult verkar fungera
Kommentera

SPOODI: Regler är regler, de ska följas oavsett vad man tycker om det
Kommentera

Keriksson: vem bryr sig det är ishockey inte innebandy
Kommentera

SPOODI: HV har tur med domarna igen, HV spelaren ska ha 5 min för slängd handske men fick 2. 😡
Heja LHC!
Kommentera

puffe2: Hånar Zource som ska springa naken
Kommentera

puffe2: Så jäkla imponerad över Öviks-publiken som ställer upp när ingen tror att de ska dyka upp. Fem stjärnor av fem till alla som kör in till Arenan i survädret när klubben ligger sursist och sen hejar stenhårt på grabbarna på isen!!
Kommentera

puffe2: krigarseger
Kommentera

Costanza: En kväll utan häcklande Timråiter härinne, en kväll utan 'MoDoiter' som hånar Rundblad,Jasek,Niederbach,Ranta, Karlin med flera. Sicken fin kväll, såna vill vi gärna få fler av.
Hatten av för den fantastiska publiken som skapade slutspels-stämning rakt genom TV-rutan
Kommentera

modomille: Flytta på er! Här kommer MoDo!
Kommentera

modomille: Fy satan vad Sellgren är bra i Luleå!
Kommentera

Costanza: Bara sex poäng upp till strecket här kommer MoDo!
Kommentera

JoJo2613: Som jag sa tidigare, tugga ikapp i tabellen långsamt. Behöver inte vara så snyggt. Bara tugga på.
Kommentera

Nyss hemkommen efter denna trevliga dag! Blev en seger pizza på Mimos!
Jävlar vilket drag det var i arenan idag!! Helt magiskt.
Nu tar vi med oss detta och går för 6poäng till veckan!
Kommentera

Sigge: Inte lätt att flytta till nytt land, stad, lag, liga. Det tar ett tag och det är MoDo som ansvarar här.
Kommentera

Costanza: Härligt! Se bara till att han inte dricker för mycket Jäger👍
Kommentera

Domsjö: Pratade nyss med JonteD. Uppe i norr han och äter ren på ett julbord. Vi kom överens om att båda hålla oss kvar i SHL.
Kommentera

Rödluvan: Ja tyvärr är Benson skrämmande lik Oregan. Jobbar väl lite hårdare kanske men är lika trög på rören.
Kommentera

Sanyet: Få se...hur var det nu dålig förlorare luktar?!? Jo just det...precis såhär!!! Rätt patetisk!
Kommentera

Costanza: Tänk att Ranta slog en rätt avgörande pass på 2-1 målet. Han kan ju inte slå pass tydligen...
Kommentera

puffe2: Vi vann och jag måste meddela JonteD.
Kommentera

Otroligt viktiga poäng och en skön seger. Men det finns fortfarande massor att jobba med. Det första är ju att laget måste förstärkas med några spelare så vi kan öka konkurensen i laget och kanske kan få igång många av våra tilltänkta toppar samtidigt skapa lite hårdare krav att steppar man inte upp så är det nära till bänken / läktaren.

Men ikväll njuter vi av en otroligt skön seger.
Kommentera

Zource: Det är Costanza som är James Bond.
Han byter om i korvkiosken!
Kommentera

Trilske: Du kan faan hockey! Vore ju ett blodbad om vi alla på forumet skulle mötas för lite innebandy. TIK-BIF-MODO och några andra jag glömde. Min hälsena skulle vara av efter mitt första anfall.
Kommentera

Costanza:

Har noterat ett mönster med mina profetior och det är att jag är fel ute med ca en säsong.

Förra säsongen trodde jag bl.a. på:

1) Ett mellanår för zaiken
2) Att MK satt säkrare än Robban Olsson
3) Och att Bernhardt skulle vara poängkung (som alla andra)

Idiotsäkert, bara man har lite tålamod...
Kommentera

Såg nyss Norlinder i kostym.

Såg ut som James Bond!
Kommentera

9315: Nej men det är inga konstigheter. Hockeyspelare hade haft ryggen på varandra även om någon begick ett mord.
Kommentera

Bad_Brett: han verkar inte vara särskilt illa omtyckt i laget iallafall kan vi konstatera...
Kommentera

Vikingmodo : Länge leve Bernie!
Kommentera

Rödluvan: Jo men till skillnad från O'Regan så ramlar han inte av en vindpust
Kommentera

modomille: Jo men O’regan hade också stundtals riktigt bra spelsinne. Lite orolig för hans snabbhet.
Kommentera

« · 2781492 · »