1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514950 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 25-01-04

« · 2796036 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-01-04
Törna: Hur avsätter vi styrelsen? De borde sparkat Hinken ett tag sedan nu.
Kommentera

Zäta75: Ja, vi är usla. Grattis till vinsten! Vem faan jagar upp laget inför ett derby? Humle&Dumle. Andretränarna ser ju ut som lobotomerade rådjur i helljus.
Kommentera

Bad_Brett: Jag gjorde en liknande grej för någon match sedan.

Poängen med detta, eller när jag förutspådde att Olofsson och Bernhardt skulle börja göra poäng, är inte för skryta om vilket orakel jag är. Tvärtom. När en person som jag, som inte har någon som helst bakgrund inom ishockey, kan förutse hur saker å ting kommer gå fortare än de som har fått ansvaret att leda klubben, så är det något som är fel.

Tvärtom är det ju jag som ska stå där som ett fån: "Va? De kör OP i förstakedjan? Hur dumma kan de var.. hoppla, han gjorde hattrick, my bad..."

Nu är det närmast parodiskt. Folk skriker efter att flytta ut Jasek på kanten, att man ska ta in LP, att MC inte kommer till sin rätt som center i fjärdekedjan etc. Det blir en smula tragiskt när ett gäng läktarcoacher på Hockeysnack ska sitta och mailbomba MoDo för att de ska inse det uppenbara. (Jag har inte mailat själv, men blir väl så illa tvungen snart...)
Kommentera

Zäta75: Japp, vi letar efter ett bottenlöst hål - Jag återkommer när vi hittat botten.
Kommentera

Bad_Brett: Vore du objektiv, visade du även de inlägg som är mindre smickrande för Dej. Men känns som att Du anser Dej större än MoDo, kanske är du vår Frälsare, men visa oss vägen då, nån enda gång. Du känns som en av alla gnäll-pellar. Mår bra när det går åt helvete för klubben, då skrivs det en massa inlägg under pågående match. Ibland undrar man om gnällpickarna ens hinner se matchen?
Kommentera

Törna: Hoppas ni klarar er kvar så vi får se framtida derbyn i SHL. Ikväll var ni usla.
Kommentera

Bad_Brett: Haha alltså du gör lite roliga saker ibland men dom här "profetiorna" är så dumma så man kan tro att du bor i Västernorrland.
Kommentera

Monno: Bara en fundering. Vem var assisterande tränare året vi degraderades? Inga som helst signaler där heller gick in att målvaktssidan var lika stabil då som brylepudding
Kommentera

k1modo: Då borde ansvaret ligga på den styrelse vi medlemmar har röstat fram - De högsta organet i vår förening, som vi medlemmar lämnar förtroende till.
Kommentera

Robin Ztorken L: Ja, det går inte skylla på någon annan än Karlin och Hinken.

Ansvaret ligger 100% på dem att vi når sportsliga resultat.
Kommentera

Peja: Ja se där. Verkar ju berott mest på att det inte var ett jobb som funkade för honom än att det var p.g.a uteblivna resultat.
Kommentera

Bad_Brett: Karlin är slut.
Pratar man så efter en stor derbyförlust så inger man absolut 0 framtidstro, då är det verkligen inte konstigt att laget skiter i allt.
En tränare måste vara stark, prata stort och inge hopp och tro i svåra tider, sjunker man ihop, ser fet och otränad ut, pratar med samma tonläge och suger på läppen så ger det sådana tydliga signaler på att ”detta är kört”

Hinken skulle nog göra karln en jätte tjänst om han entledigades resten av säsongen.
Kommentera

Thors 22: Skönt med en vettig kommentar.
Kommentera

Det som stör mig lite är att sen dom meddelade att Widebro skulle sluta så har det varit så gott som helt tyst från ledningens håll , framförallt har det varit tyst i MoDos egna sociala medier !

Nu vet jag inte riktigt vad man vill att dom skulle ha förmedlat ut men nått vill man ju höra från dom !
Halvårs lägesrapport kanske när det gäller Ekonomin , tankarna kring serien läget mm
Kommentera

Vikingmodo : Jag vet inte om en degradering är lika illa anno 2025 som tidigare.

Tänkte när vi gick upp. Helvete vilka nyförvärv vi kan sukta efter.
Kommentera

puffe2: Jag förutspådde hur Karlin skulle kommentera period 1 och 2 i första periodpausen (vid ställning 2-0):
Uppladdat:

450x600-karlin.pngkarlin.png

Kommentera

Gavelo: Hur ska Modo vinna fyra av sju matcher? Det har vi väl inte ens varit i närheten av den här säsongen. Bara där uppstår ett problem
Kommentera

Brusken: 116 111 - Numret till bris. Hoppas de löser sig för dig.
Kommentera

Peja: fast han slutade väl för att han fick ett annat jobb?
Kommentera

mikenomad: Faan, Mike! Nu måste jag ta en grogg till ;-) Grattis till vinsten!
Kommentera

Bad_Brett: Vilken av alla dina profetior hänvisar du till? Du slår ju ju högt och lågt, mest lågt
Kommentera

M Horava: Jag börjar undra om Karlins intervjuer är AI-genererade.
Kommentera

Gavelo: LaDue är en av tre backar i vår trupp som skulle funka i SHL med bättre omgivning.
Kommentera

M Horava: ta hem Melvin Strahl och Ebbe nästa säsong om vi åker ur och Sockan inte vill hem. Vad kan gå fel
Kommentera

Monno: Tror Jörgen Jönsson slutade självmant som sportchef i Färjestad.
Kommentera

Hållander säger att spela mot MoDo är det roligaste som finns, få förunnat. MoDo är störst, större än SM-guld.
Kommentera

Confusius: Eh, tänker du att vi ställer in denna säsong? Trist att det går så dåligt för MoDo. Hinken har gjort ett dåligt arbete med truppen. Absolut, men vi måste försöka hålla oss kvar med den trupp vi har. Tror inte ett tränarbyte hjälper oss. Vore fantastiskt om det gick att tillvarata allt gnäll och den dåliga stämning många sprider i vårt forum. Då skulle vi kunna klara väldens energibehov många år framåt 😉.
Kommentera

JonathanF: Kanske, men jag tag hellre tillbaka Tex eller Gudlevskis. OEEK är back up i min värld sålänge han inte bevisar att han kan hålla en jämnare nivå än den han visat denna säsong. Om vi spelar i HA är Ebbe perfekt som back up. Svenska junismålvakter är tillräckligt bra för HA.
Kommentera

Gavelo: Målet kvarstår, vinn bara sista matchen
Kommentera

Bad_Brett: Skönt att slå Tiken,
Vi kör sista målet vinner!
Kommentera

Rödluvan: Karlin efter ikväll:

"Vänta nu... vi klappade inte ihop ännu mer av att byta målvakten? Betyder det att jag skulle kunna testa andra PP-formationer också baserat på form?!"

Världens uppenbarelse kanske till slut kommer iom den här skitmatchen?
Kommentera

Rödluvan: Haha, skulle nog vilja påstå att min profetia slog in trots allt. Så tragikomiskt.
Kommentera

puffe2: Det är så jävla sjukt, vi är så usla, ändå kan vi belönas med att spela Shl nästa säsong om vi bara vinner kvalet.
Kommentera

Robin Ztorken L: Laget har inget ansvar? Karlin är kung!!
Kommentera

Robin Ztorken L: Materialet är felet tyvärr, inte Karlin.
Kommentera

19MoDo21: Ja Ebbe är den enda som får godkänt idag. Han är oförstörd 😉
Kommentera

SPOODI: Det värsta med den här matchen var att man visste på förhand att det skulle bli så här. Man visste att laget skulle skita i det för att det är bortaplan. Man visste att Woods, Benson och Jasek skulle vara usla ändå får de orubbat förtroende.

Fint med Ebbe dock. Hoppas Karlin förstår nu att jorden inte går under av att spela en junior
Kommentera

Sigge: Karlin ska bort fortare än faan han ochså
Dom där två är ett fördärv
Kommentera

Confusius:

På att spelarna lämnar över sitt eget ansvar, sin egen insats tills det inte finns någon över. Den sista blir tvungen att ta det.
Kommentera

Bad_Brett: Hoppas Du och Dina gelikar har lika hög svansföring kommande säsong

Du älskar att hata MoDo, sjukt(kom inte med att du vet bättre bara)

Positivt idag, anonym Ebbe gör det bra
dessutom räcker det fortfarande att vinna säsongens sista match för att vara godkända
Kommentera

Framnäs: Han har dragit på sig 3 utvisningar, det är bedrövligt.
Kommentera

Sigge: Har någon sportchef någonsin sagt upp sig själv?
Eller valfri annan chef för den delen. Känns som 100% får gå för uteblivet resultat.

Sen är marknaden tunn nu så Växjö alltså värvar Rosén som lagt av.
Men det man skulle gjort är väl att spenderat tidigare och hoppas konkurrera med HV. Än om det är svårt då dom spenderar så sjukt mycket.

Grund problemet är ju tyvärr att vi tappade en center vi var nöjd med och värvade 2st odugliga som ersättare...
Kommentera

NuMo: Bekräftelse på vad?
Kommentera

jonsson: Ebbe 93,3% det tar vi med oss annars vill man bara radera denna match från minnet. pissuselt
Kommentera

Gavelo: Vadå, han fick väl med sig tiken i gruffet eller? Tycker inte han sett svag ut jämfört med övriga backar som t.ex. Berglund
Kommentera

FY FAN VA USELT, AVGÅ ALLA
Kommentera

Thors 22: Varför ska vi börja om på nytt med en trupp som inte håller måttet?

Dom kommer misslyckas även nästa gång.
Kommentera

Framnäs: Trots 3 dåliga utvisningar?!
Kommentera

« · 2796036 · »