1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29

« · 2457384 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Bad_Brett: Vi hade inte ett lika stort spelövertag i den matchen sen var vi effektivare såklart och kanske mer intensiva men att oroa sig över att vi ska åka redan i kvarten ja det är bra skitnödigt.
Låst ämne

JoakimE: Vi var ju på väg ikapp HV ifjol men lämpligt till att vi kom nära slutade dom förlora.
Låst ämne

Apelsin: VIK gör rätt om de petar Frycklund nästa gång de spelar mot MoDo.
Låst ämne

modomille: Se om bortamatchen mot VIK i oktober som vi vann med 7-1 och du kommer förstå vad jag menar.
Låst ämne

Confusius:
Jag tror inte kritiken är så stor mot honom egentligen däremot är den skara som kritiserar honom högljudda och repetitiva dvs 5-10 inlägg per match och då ser det väldigt mkt ut.
Låst ämne

ToddW: Jo, han har gjort 4 poäng på de 5 senaste, vilket är riktigt bra med tanke på resultaten.

Han ska fortfarande inte spela powerplay.
Låst ämne

Bad_Brett: Visst var inte avsluten dom bästa men tycker att vi gör princip allt annat bra. Mindre individuella slarv och bättre avvägningar i defensiven. Sen så checkade vi fast VIK bra speciellt i andra perioden där det emellanåt var spel mot ett mål. Vi stod också upp bra fysiskt speciellt Vela hade några fina tacklingar.

Klart vi kan spela bättre men absolut ingen dålig match tycker jag utan man byggde vidare på Mora matchen där vi också var rätt bra.
Låst ämne

Bad_Brett: Första förloraren som vanligt.
Låst ämne

Bad_Brett: Ja, det är verkligen illa hur menlöst spelet ser ut ibland.

Ändå kul att Svennis ser ut att passa ihop med Halloran och förhoppningsvis så kan de hitta kemi även framöver.

Men tramset med pucken bakom mål måste vi sluta med, behöver inte göra en tunnel eller nåt snyggt hela tiden...
Låst ämne

Greenwolper: VooDoo-vinst!
Låst ämne

BobbyG: fyfan vad skönt och vända detta till seger🥳🥳 å tidig hemgång för frycklund är ju aldrig fel🥳
Låst ämne

Den här segern hade varit go att få se i efterhand i omklädningsrummet
Låst ämne

Bad_Brett: Vilken tur att vi sett nivån under tidigare delen av säsongen då, och att kvartsfinalerna inte börjar imorgon. Jag väljer att se det positivt och vara positiv. Uppåt härifrån.
Låst ämne

Bad_Brett: då kanske det är dags för dig att damma av golfbagen och börja kolla resor till spanien framåt våren?

jag ser det som en STYRKA som famlande lag som absolut inte briljerade men har fått in ett par nya gubbar i truppen samtidigt som bärande spelare varit skadade, lägg därtill att man sägs inte helt förvånande vara NEDTRÄNADE.

idag vände det lite, skönt för våra gubbar!
Låst ämne

Bad_Brett: völj glädje, man kan inte vara glad i onödan!
Låst ämne

Confusius: tycker att Svenningsson har en uppåtgående kurva just nu.

Saknar dock APs dominans, han har tyvärr försvunnit helt..
Låst ämne

Confusius: Har svårt att glädja mig åt den här segern. Är helt bedrövad över hur menlösa vi ser ut. Spelar ingen roll om vi vinner serien, vi ryker i kvarten med detta spel.
Låst ämne

Det har verkligen gått troll i avsluten och målprotokollet, det i kombination med allmänt kassa prestationer på sista tiden. Mora var ett fall framåt spelmässigt men det där som räknas i slutändan lyste fortsatt med sin frånvaro.

Måste vara en väldigt skön känsla i omklädningsrummet efter att ha vänt 0-2 till 3-2 på en halv period, den sista dessutom. Lättnad om inte annat med tanke på just den senaste tiden. Dessutom bra att man fick slita för det och fick utdelning. Ingenting är gratis, än mindre i ett slutspel.
Låst ämne

dempa: Låter DEFINITIVT som att Sveningsson läser på forumet haha!

Skönt att han uppskattar engagemanget här av "krävande" supportrar, andra verkar inte göra det

GRYMT VIKTIG SEGER, om man nu tycker att 1:a platsen är viktig!

Tycker att vi i spelet 5 mot 5 sett betydligt piggare ut senaste 3 matcherna. Och sett till att Mora körde över ÖIK, så gjorde vi nog en bra insats senast. Som sagt så tycker jag att det ser ut att gå åt rätt håll.

Synd bara att vi sett helt döda ut offensivt senaste 10-15 matcherna, förutom då slutminuterna ikväll. Vi kan ju hoppas att det släpper även där nu då.

Sedan snälla ALLA här inne, kan vi inte åtminstone tagga ner vendettan mot Sveningsson lite? Jag har full förståelse för kritiken mot honom. Men nu tycker t.o.m. jag att det gått för långt.
Nu klagas det och häcklas för exakt varje situation, han har blivit syndabocken, han är roten till allt det onda.

Även jag har åsikten att han nog inte ska spela PP, men vi har ju faktiskt 9 spelare till där ute i PP, har dom inget ansvar alls?
Dessutom har vi saknat 2/5 av vårat tidigare så framgångsrika PP, under lång tid dessutom. Klart som fan att det kommer att märkas!

Dessutom är det väl Holmström och inte Karlin som ansvarar för PP, då tar jag för givet att det även är han som väljer spelarna, och inte Karlin.
Låst ämne

Bad_Brett: Ja det är inte den kvicka Woods man är van vid. Men tur han är kvick i tanken fortfarande. Otroligt sköna 3 poäng. Halloran skapar mycket med sin fart bara målet som saknades ikväll.
Låst ämne

Gusse: Han är ju MoDo it !!
Låst ämne

dempa: Helvete vad skönt att vi får dit den x 3 med start sista 8 min eller vad det är. Vi hade ändå samlat ihop till det! Tack!
Låst ämne

Bad_Brett:

Karlin håller sakta men säkert på att ösa ur de sista kubikmetrarna med vatten ur skutan, den seglar bättre och snabbare redan nu efter grundstötningen mot Östersund och Björklöven

Det ordnar sig!
Låst ämne

Gavelo: här kommer min "jinx":

efter 0-2, så tog jag fram paddan och började spela Catan lite slött, vips trillade det in 3 puckar, bara den sista jag faktiskt såg "live" så, ja jag skulle vilja ge din fåltölj matchens 1a stjärna, men tar nog åt mig den 2e själv sen ger vi Frycklund 3e stjärnan ikväll va, det är han ändå värd?? ;)
Låst ämne

Paninaro: Tycker mest det klankas på Karlins och Holmströms formationer. Det är inte Sveningssons fel att han får spela powerplay.
Låst ämne

Apelsin: Han är väl som Nubben Norberg, extremt långsint!

Sura för att MoDo skickade iväg dom. Måste väl vara 35-40 år sedan vi skickade Nubben, karln gör fortfarande allt han kan för att sabba för MoDo, moget!
Låst ämne

hk: parodiskt att se modo just nu, inte för att dom är så dåliga som det sägs, men det är värkligen maximalt oflyt, pucken studsar, klubbor går sönder, när det är öppet mål blir ejk nerriven, det studsar inte riktigt med

men skönt att iaf spelarna inte har mjukglasspsyken
Låst ämne

Silly: Om han hade träffat rätt hade han skjutit över :)
Låst ämne

hk: Så jävla skön seger man hade börjat bli less på förlusterna men nu kommer vi igen!
Låst ämne

Nån fler än jag som tycker att spelarna ser ur som sirap där ute, måste ju vara nedtränade? Dom enda med fart den här matchen var ju Petterson, Ejk och Halloran. Är det bara krampaktigt för att det är mentalt eller vad säger ni?
Låst ämne

Hörde precis vad kommentatorn på cmore sa. Här är Svenningsson, "Matchhjälten" . Ska vi hacka på Aagaard nu som var osynlig? Woods? Och Nässen eller att Vela sitter iutvisningsbåset. Nu Slutar vi klanka ner på Svenne. Vi är ett LAG. Grattis MoDo och Svenne
Låst ämne

Bad_Brett: Låter det som att Svenningsson läser på forumet??? ;)
Låst ämne

Skönt att Sven tillrättavisade kommentatorn angående lördagen tillslut.
Låst ämne

dempa: Alla nyförvärv med en poäng vardera i vändningen. Niederbach, Vela, Halloran och Brickley med sin första pinne till och med.
Låst ämne

Gusse: Woods har verkligen tappat all fart. Är han hämmad av skadan eller ligger han bara efter med fysen?
Låst ämne

jonsson:
Svenningsson:
Jag höll på att misss skottet.. men den gick i ändå.. Förvånad... Nepp!
Låst ämne

jonsson: PAANANEN gillar man ändå, fy va surt o stå o svara på frågor en sån här gång men han gör det ÅTERIGEN riktigt bra. Heder och respekt till honom ännu en gång.
Låst ämne

jonsson: Behöver bara vässa målskyttet!

Tror inte Aagaard hade åkt på en femma om fryckis inte tappat det.
Låst ämne

Gavelo: Vi får tacka Frycklund för den segern. Hade inte han börjat veva hade Vik haft fem minuter pp. Nu fick istället Modo den energin dom behövde för att vända..
Låst ämne

Skitnöjd med 3 p, men vart ska man börja.
Finns en del att göra
Låst ämne

dempa: Nygren gjorde sitt jobb också!
Låst ämne

Gavelo: TVÅ matchvinnare denna match, tillika PUBLIKFAVORITER:

15 SVENNINGSSON

9 FRYKLUND
Låst ämne

Apelsin: totalrubbad kille
Låst ämne

Apelsin: SÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLA GÖTTTTTTTTT, en stor sten borta från hjärtat
Låst ämne

Zource:
Det räcker med 10.minuter bra hockey 😁🍺
Låst ämne

dempa:
Karlin utvärderar Svenningsson, ger honom chansen helt enkelt, vi får se vilka som är med och spelar på riktigt när slutspelet drar igång,

Det ordnar till sig!
Låst ämne

19MoDo21: Känns som frycklund dragit på sig matchstraff senaste 5 matcherna i övik
Låst ämne

Rödluvan:

Min kommentar vände matchen åt oss! 😂
Låst ämne

hk: Frycklund måste vara rosenrasande i omklädningsrummet nu 😂
Låst ämne

SATAN vad det här var precis vad vi behövde. Nu vänder det!
Låst ämne

« · 2457384 · »