1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29

« · 2457436 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Grattis till Sveriges bästa Dansk 29:an
Först tre poäng å sen ett VM Guld 🇩🇰
Låst ämne

Rico01:

Nej så är det, alla spelare passar inte i alla lag. Sedan kanske det sett annorlunda ut ifall ni inte haft så mycket offensiv spets redan och grymma hemvändare.

För tror halloran i rätt omgivning skulle göra det bra i PP och en andrakedja även i shl.

Men det blir ju svårt för honom att flytta på Lander,Dahlen,Wedin,EP,Hanzl som alla är bättre i alla delar av spelet. Sedan är kanske inte halloran det bästa komplementet till de ovan utan de behöver en powerforward typ hartman mfl som kan hålla puck och skapa yta.
Låst ämne

Rip Kirby:
Ja särskilt en offensiv spelare kan få utväxling när han går mer en nivå.
Låst ämne

Rytter: Håller med om att det blev en win-win, av precis samma anledningar du beskriver. Jag tror att Ante Karlssons prio på defensiven den här säsongen tyvärr gjorde Hallorans "fria" offensiva rollspel lite för uddlöst men det går inte att säga emot att det var korrekt prioritering så som det går för oss i SHL just nu.
Låst ämne

Rip Kirby:

Visst är det så. En offensiv spelare som Halloran somnligger runt 0.5ppg i shl borde leda och dominera på denna nivå.

Han at 0+2 samt +2 nu, men med tanke på det han skapat borde det vara fler poäng brände några fina lägen idag, bland annat en backhand mot öppet mål när han drog ner målvakten.

Skapat helatiden och är svår att få tag i för motståndarna, spelsinne och passningsspelet är bättre än jag trodde.

En jävligt bra förstärkning och rätt billig iom att vi tog över kontraktet.

Win-win, Timrå som inte hade plats för den offensiva roll han ville ha och slapp en lönepost och vi fick in en spelare som kan göra skillnad och skapa en till bra offensiv enhet.
Låst ämne

Bad_Brett: Tror att vi ALLA ser/har sett att det sett riktigt illa ut senaste 10-15 matcherna. Då måste man ställa sig frågan varför?

Har vi helt plötsligt blivit ett väldigt dåligt hockeylag, och var första 25-30 matcherna bara extremt flyt? Ja kanske, helt omöjligt är det inte.

Eller kan det vara någon eller några av följande orsaker, rejäl formsvacka, tränat hårt en period, våra 2 bästa spelare borta en längre period, 4-5 nya spelare som ska in i gruppen? Ja kanske, inte omöjligt?!

Jag kan dock förstå din oro, är lagd åt det hållet själv. Vi har 14 matcher kvar att spela. Skulle det vara lika illa med 5 matcher kvar tror jag vi kan börja oroa oss på allvar.

Själv är jag mer oroad för vissa lag i slutspelet. Både Mora och Björklöven har extremt starka PP´n. Skulle vi möta någon av dessa så MÅSTE vi hålla oss på banan, och det brukar vi ha problem med. Vi har ju sett nu 2 år i rad hur Björklöven lyckats få oss ur balans genom filmningar och provokationer, och satt oss på utvisningsbänken. Det här MÅSTE vi sluta med, för i 5 mot 5 är vi klart bättre än båda lagen.
Där ligger min oro.
Låst ämne

Rico01: Det enkla svaret eller förklaringen borde väl vara den större mängden med tid/ytor som alla spelare rimligen får i spelet i HA.
Låst ämne

Keriksson: Är en jäkla sekt haha!
Låst ämne

Rytter: Jag vet inte hur många enkla passningar som går 2 dm upp i luften, eller missar bladet med två meter. Brickley sticker tyvärr ut negativt på den fronten, men till hans försvar så är nästan alla dåliga på att göra sig spelbara.

Sveningsson är en fullständig katastrof i powerplay, Aagaard har gått från hetast i laget till totalt osynlig och Woods har klister under skridkorna.

De fyra senaste matcherna har vi gjort 5 mål under ordinarie matchtid. Björklöven har gjort 18. Mora har gjort 20.

Det är vid den här tiden på året vi bör varva upp och vinna matcher med 8-0, inte slåss för att ta poäng av strykgäng som Västerås och Vita Hästen.

Hoppas verkligen att det beror på intensivare träning eller att det går förkylning i laget, för jag är verkligen oroad över att vårt grundspel tycks vara som bortblåst. Sedan kommer vi såklart ta poäng ändå eftersom vi har en mycket bättre trupp än alla andra lag.
Låst ämne

MODOJohan:

Ja Frycklund har ju stora problem. Mycket talang men man förstår varför han inte lyckats högre upp. Skrämmande att han ingår i kaptensgruppen.

Tycker vik bloggaren brukar vara nyanserad och bra, men detta var ju märkligt.

"Matchrapporten från MoDo-VIK får utgå i afton, orkar inte med denna jävsitationen längre med domare från rivallag som ska påverka. Tappar lusten att skriva då ligan inte är seriös."

Det var ju ändå vik som tjänade på den höga nivån, tyckte alltid modospelarna satt "fast" i någon vik spelare. Mycket fasthållningar och interference, men jag tar gärna denna nivå som förberedelse inför slutspelet.

Sedan angående frycklund är det ju rätt att han åker på 5 + game, hoppar in som tredje och börjar mata slag mot Aagaard. Snarare att 5:an på Aagaard är det hårda, en 2:a hade varit nog hårt så Zetterberg är den som skapar situationen med en konstig och farlig vändning.

Så jag förstår inte varför han är så upprörd egentligen.
Låst ämne

Roligt att ni uppskattar Halloran och att han får chansen hos er. Jag förstod aldrg varför han inte fick ut mer i Timrå, gilllade hans insatser, och känner inget agg mot att han lämnade för er.
Låst ämne

Tarasov: Håller med dig!
Låst ämne

Rytter: Frycklund gjorde en form av "gråt-emoji" när han åkte ut.
Formidabelt moget beteende av en vuxen människa
Låst ämne

Tarasov: haha kanske det. Skrev att de borde ha fler åskådare i sin lada med tanke på att Umeå är större stad, sen kan jag ha skrivit äckliga Löven men inget mer än så. Jaja skit samma var bara inne där och läste lite kunde inte stå emot att kommentera någon märkligt inlägg där. 😀
Låst ämne

Tarasov:

Såg matchen med lite fördröjning. Läser ikapp här och undrar om matchen jag såg är samma som kommenterades här.

Tycker vi gör en helt ok match, offensiven är bra förutom målen men finns lite förbättring i övriga delar samt pp.

Känns ändå som vi har en svagt stigande form.

Hela andra är ju en överkörning med 17-8 i skott. Helt sjukt att det står 0-1 efter två. Halloran hade väl själv 4-5 heta chanser, Vela några fina lägen, ohlsson mfl.

Vad får Västerås för mål egentligen 0-1 är ju svagt av nygren, 0-2 så sitter pucken fast i ohlsson 2 sek innan den ramlar ner perfekt för Västerås.

Halloran är klass, bra fart, kreativ, tar sig till skottlägen och vågar avlossa ofta, han borde gjort 2 idag. Men det som förvånar mig är att han besitter bra spelsinne och passningsspel, från shl såg jag mer honom som en speedkula med bra skott. På denna nivå visar han upp ett betydligt bredare register.

Sist Frycklund är ju direkt skadlig för sitt lag. Vad gjorde han för gest mot modoklacken när han åkte ut?
Låst ämne

Keriksson:
Ja nu vet jag inte vad du skrev men det kan ju vara förtjänt många ggr
Låst ämne

Tarasov: Blev permanent bannlyst från Lövens forum, de tål visst inte så mycket...😀😀
Låst ämne

Tarasov: Det som kännetecknade oss förut var farten och vårt bländande passningsspel. Vi får kämpa enormt mycket för varje mål.

Jag gillar inte alls det jag ser.
Låst ämne

Bad_Brett:
Jo fast den matchen studsar allt vår väg, men en typisk match som där allt då ser enkelt ut. Insatsen idag är bättre man tar sig i kragen trots att det inte går vår väg. Också det som skiljer oss från Västerås
Låst ämne

Bad_Brett: Vi hade inte ett lika stort spelövertag i den matchen sen var vi effektivare såklart och kanske mer intensiva men att oroa sig över att vi ska åka redan i kvarten ja det är bra skitnödigt.
Låst ämne

JoakimE: Vi var ju på väg ikapp HV ifjol men lämpligt till att vi kom nära slutade dom förlora.
Låst ämne

Apelsin: VIK gör rätt om de petar Frycklund nästa gång de spelar mot MoDo.
Låst ämne

modomille: Se om bortamatchen mot VIK i oktober som vi vann med 7-1 och du kommer förstå vad jag menar.
Låst ämne

Confusius:
Jag tror inte kritiken är så stor mot honom egentligen däremot är den skara som kritiserar honom högljudda och repetitiva dvs 5-10 inlägg per match och då ser det väldigt mkt ut.
Låst ämne

ToddW: Jo, han har gjort 4 poäng på de 5 senaste, vilket är riktigt bra med tanke på resultaten.

Han ska fortfarande inte spela powerplay.
Låst ämne

Bad_Brett: Visst var inte avsluten dom bästa men tycker att vi gör princip allt annat bra. Mindre individuella slarv och bättre avvägningar i defensiven. Sen så checkade vi fast VIK bra speciellt i andra perioden där det emellanåt var spel mot ett mål. Vi stod också upp bra fysiskt speciellt Vela hade några fina tacklingar.

Klart vi kan spela bättre men absolut ingen dålig match tycker jag utan man byggde vidare på Mora matchen där vi också var rätt bra.
Låst ämne

Bad_Brett: Första förloraren som vanligt.
Låst ämne

Bad_Brett: Ja, det är verkligen illa hur menlöst spelet ser ut ibland.

Ändå kul att Svennis ser ut att passa ihop med Halloran och förhoppningsvis så kan de hitta kemi även framöver.

Men tramset med pucken bakom mål måste vi sluta med, behöver inte göra en tunnel eller nåt snyggt hela tiden...
Låst ämne

Greenwolper: VooDoo-vinst!
Låst ämne

BobbyG: fyfan vad skönt och vända detta till seger🥳🥳 å tidig hemgång för frycklund är ju aldrig fel🥳
Låst ämne

Den här segern hade varit go att få se i efterhand i omklädningsrummet
Låst ämne

Bad_Brett: Vilken tur att vi sett nivån under tidigare delen av säsongen då, och att kvartsfinalerna inte börjar imorgon. Jag väljer att se det positivt och vara positiv. Uppåt härifrån.
Låst ämne

Bad_Brett: då kanske det är dags för dig att damma av golfbagen och börja kolla resor till spanien framåt våren?

jag ser det som en STYRKA som famlande lag som absolut inte briljerade men har fått in ett par nya gubbar i truppen samtidigt som bärande spelare varit skadade, lägg därtill att man sägs inte helt förvånande vara NEDTRÄNADE.

idag vände det lite, skönt för våra gubbar!
Låst ämne

Bad_Brett: völj glädje, man kan inte vara glad i onödan!
Låst ämne

Confusius: tycker att Svenningsson har en uppåtgående kurva just nu.

Saknar dock APs dominans, han har tyvärr försvunnit helt..
Låst ämne

Confusius: Har svårt att glädja mig åt den här segern. Är helt bedrövad över hur menlösa vi ser ut. Spelar ingen roll om vi vinner serien, vi ryker i kvarten med detta spel.
Låst ämne

Det har verkligen gått troll i avsluten och målprotokollet, det i kombination med allmänt kassa prestationer på sista tiden. Mora var ett fall framåt spelmässigt men det där som räknas i slutändan lyste fortsatt med sin frånvaro.

Måste vara en väldigt skön känsla i omklädningsrummet efter att ha vänt 0-2 till 3-2 på en halv period, den sista dessutom. Lättnad om inte annat med tanke på just den senaste tiden. Dessutom bra att man fick slita för det och fick utdelning. Ingenting är gratis, än mindre i ett slutspel.
Låst ämne

dempa: Låter DEFINITIVT som att Sveningsson läser på forumet haha!

Skönt att han uppskattar engagemanget här av "krävande" supportrar, andra verkar inte göra det

GRYMT VIKTIG SEGER, om man nu tycker att 1:a platsen är viktig!

Tycker att vi i spelet 5 mot 5 sett betydligt piggare ut senaste 3 matcherna. Och sett till att Mora körde över ÖIK, så gjorde vi nog en bra insats senast. Som sagt så tycker jag att det ser ut att gå åt rätt håll.

Synd bara att vi sett helt döda ut offensivt senaste 10-15 matcherna, förutom då slutminuterna ikväll. Vi kan ju hoppas att det släpper även där nu då.

Sedan snälla ALLA här inne, kan vi inte åtminstone tagga ner vendettan mot Sveningsson lite? Jag har full förståelse för kritiken mot honom. Men nu tycker t.o.m. jag att det gått för långt.
Nu klagas det och häcklas för exakt varje situation, han har blivit syndabocken, han är roten till allt det onda.

Även jag har åsikten att han nog inte ska spela PP, men vi har ju faktiskt 9 spelare till där ute i PP, har dom inget ansvar alls?
Dessutom har vi saknat 2/5 av vårat tidigare så framgångsrika PP, under lång tid dessutom. Klart som fan att det kommer att märkas!

Dessutom är det väl Holmström och inte Karlin som ansvarar för PP, då tar jag för givet att det även är han som väljer spelarna, och inte Karlin.
Låst ämne

Bad_Brett: Ja det är inte den kvicka Woods man är van vid. Men tur han är kvick i tanken fortfarande. Otroligt sköna 3 poäng. Halloran skapar mycket med sin fart bara målet som saknades ikväll.
Låst ämne

Gusse: Han är ju MoDo it !!
Låst ämne

dempa: Helvete vad skönt att vi får dit den x 3 med start sista 8 min eller vad det är. Vi hade ändå samlat ihop till det! Tack!
Låst ämne

Bad_Brett:

Karlin håller sakta men säkert på att ösa ur de sista kubikmetrarna med vatten ur skutan, den seglar bättre och snabbare redan nu efter grundstötningen mot Östersund och Björklöven

Det ordnar sig!
Låst ämne

Gavelo: här kommer min "jinx":

efter 0-2, så tog jag fram paddan och började spela Catan lite slött, vips trillade det in 3 puckar, bara den sista jag faktiskt såg "live" så, ja jag skulle vilja ge din fåltölj matchens 1a stjärna, men tar nog åt mig den 2e själv sen ger vi Frycklund 3e stjärnan ikväll va, det är han ändå värd?? ;)
Låst ämne

Paninaro: Tycker mest det klankas på Karlins och Holmströms formationer. Det är inte Sveningssons fel att han får spela powerplay.
Låst ämne

Apelsin: Han är väl som Nubben Norberg, extremt långsint!

Sura för att MoDo skickade iväg dom. Måste väl vara 35-40 år sedan vi skickade Nubben, karln gör fortfarande allt han kan för att sabba för MoDo, moget!
Låst ämne

hk: parodiskt att se modo just nu, inte för att dom är så dåliga som det sägs, men det är värkligen maximalt oflyt, pucken studsar, klubbor går sönder, när det är öppet mål blir ejk nerriven, det studsar inte riktigt med

men skönt att iaf spelarna inte har mjukglasspsyken
Låst ämne

Silly: Om han hade träffat rätt hade han skjutit över :)
Låst ämne

hk: Så jävla skön seger man hade börjat bli less på förlusterna men nu kommer vi igen!
Låst ämne

Nån fler än jag som tycker att spelarna ser ur som sirap där ute, måste ju vara nedtränade? Dom enda med fart den här matchen var ju Petterson, Ejk och Halloran. Är det bara krampaktigt för att det är mentalt eller vad säger ni?
Låst ämne

Hörde precis vad kommentatorn på cmore sa. Här är Svenningsson, "Matchhjälten" . Ska vi hacka på Aagaard nu som var osynlig? Woods? Och Nässen eller att Vela sitter iutvisningsbåset. Nu Slutar vi klanka ner på Svenne. Vi är ett LAG. Grattis MoDo och Svenne
Låst ämne

« · 2457436 · »