Redigerad kommentar
Salle: Det är koden på stats.swehockey.se som är annorlunda numera.
Redigerad kommentar
Referee(s) | Thomas Forsström, Linus Öhlund | |||||
Linesmen | Per Sondell, Tomas Ahlström |
Headcoach Ulf Samuelsson
- Tittar jag tillbaka på senaste matchen i Gävle så var vårt spel för slarvigt - vi bjöd på för mycket. Matchinledningen var för svag och när man ger motståndarna ett försprång i den här ligan är det oerhört svårt att komma tillbaka.
- Växjö Lakers har vi stött på en gång tidigare den här säsongen. Det var nere i Växjö och utan att förringa deras insats så kan jag säga att det är en match som vi absolut inte är nöjda med.
- Jämfört med vår senaste match vill jag ikväll se att vi tar bättre beslut med puck i trånga lägen. Att vi förenklar spelet emellanåt. Ibland måste man spela safe - inte bara försöka skapa offensivt.
- När det gäller truppen så är nu samtliga spelare aktuella för spel. Morten Madsen är tillgänglig efter sin avstängning.
Truppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 6 Byström, 8 Hersley, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 19 Schremp, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 33 Hannula, 35 Westin, 36 Nyström, 44 Danielsson, 62 Hari, 67 Samuelsson.
Bra ut?