1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504879 inlägg · 4100 ämnen

MODO Hockey - Växjö 2011-10-25

« · 1417831 Till forumet

MODO Hockey - Växjö 2011-10-25

Headcoach Ulf Samuelsson

- Tittar jag tillbaka på senaste matchen i Gävle så var vårt spel för slarvigt - vi bjöd på för mycket. Matchinledningen var för svag och när man ger motståndarna ett försprång i den här ligan är det oerhört svårt att komma tillbaka.

- Växjö Lakers har vi stött på en gång tidigare den här säsongen. Det var nere i Växjö och utan att förringa deras insats så kan jag säga att det är en match som vi absolut inte är nöjda med.

- Jämfört med vår senaste match vill jag ikväll se att vi tar bättre beslut med puck i trånga lägen. Att vi förenklar spelet emellanåt. Ibland måste man spela safe - inte bara försöka skapa offensivt.

- När det gäller truppen så är nu samtliga spelare aktuella för spel. Morten Madsen är tillgänglig efter sin avstängning.

Truppen

Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.

Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 6 Byström, 8 Hersley, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.

Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 19 Schremp, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 33 Hannula, 35 Westin, 36 Nyström, 44 Danielsson, 62 Hari, 67 Samuelsson.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Twitterrapporter säger att Dicken är med på isen under dagens träning.
Kommentera

Salle: Stod väl nått om 50% chans till spel ikväll för dick, enligt TÅ.

Brukar betyde " ej spelklar"
Kommentera

Vi måste vinna ikväll...
Kommentera

Nikki Nine:

Vi vinner ikväll!
Kommentera

Slapshot: Blir det Hari och Nyström som får vila då?
Fick jag välja så hade Hedman och Samuelsson fått vila
Kommentera

Referee(s) Thomas Forsström, Linus Öhlund
Linesmen Per Sondell, Tomas Ahlström
Kommentera

Ska vi gissa på att Växjös första "svensk-mål" kommer mot oss? Målskytt: Per Hållberg.
Detta är en sjukt viktig match. Om vi vill undvika kvalserien i vår så bör Växjö vara ett av lagen som vi ska ha bakom oss.
Tippar på vinst med 4-2.
Kommentera

Tellan i mål(?) och ingen Jr!

Goalies    
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton

1st Line         
34. Meyer, Frederick
55. Tollefsen, Ole Kristian

44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge

2nd Line         
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas

33. Hannula, Mika
19. Schremp, Rob
31. Axelsson, Dick

3rd Line         
8. Hersley, Patrik
51. Ahnelöv, Jonas

62. Hari, Janos
13. Andersson, Fredric
17. Madsen, Morten

4th Line             
36. Nyström, Erik

35. Westin, John
26. Forsberg, Kristian
25. Hedman, Anton

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusse: Nyström extraspelare, Samuelsson utanför laget...så blir det.
Kommentera

Salle: Snygg design:P
Kommentera

Frisco: Ja det blir galet när man bara saxar in det direkt. Synd för det gick ju bra förut och såg "proffsigt värre" ut. :-)
Kommentera

Salle:

Det här är ju en riktig skräll. Det måste nästan handla om någon förkylning eller dylikt. Varför skulle man frivilligt välja bort den osedvanliga tuffhet som lillen bidrar med?
Kommentera

Salle: Det är koden på stats.swehockey.se som är annorlunda numera.

Kommentera

Frisco: Jensa återigen utanför truppen. Skada?
Kommentera

Poffa: Varför börjar matchen senare?Nån som vet?
Kommentera

Gusse: Domarvärden verkar ha ramlat på isen så sjukvårdare med bår har varit ute. Dom har inte hunnit spola isen.
Kommentera

Nikki Nine: Matchstarten här i Fjällräven Center har blivit uppskjuten några minuter eftersom en av funktionärerna trillade på isen efter uppvärmningen och slog sig så illa att ambulanspersonalen fick rycka ut och plåstra om honom.

Hittade på aftonbladet
Kommentera

Gusse: Idag blir det 0-1 i hjärnskakningar.
Kommentera

Måste faktiskt säga att jag gillar coach Samuelsson, länge sen vi hade en sån kompetent tränare. Enda lilla minuset är hans hantering av hans son. Men i det stora hela är jag riktigt nöjd med hans analyser av spelet. Trodde inte så mkt på honom, eller jag hade inte så många åsikter om honom alls, men han imponerar!

Jävligt genomtänkt att vi projicerar gult och blått på isen, klassiska MODOfärger under lineupen. Men å andra sidan har den tjejen en lika stämningsful röst som vilken folkölspackad 14 åring som helst.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud:

Kan dom sluta upp med dessa slarviga passningar?
Kommentera

yngwie:

Helt sjukt vad bedrövlig ishockey som spelas just nu!

Skröder håller fan div 3 klass för tillfället.
Kommentera

yngwie:

Ser bra ut såhär långt, det syns att killarna är tända idag. De hjälper varandra på ett helt annat sätt än tidigare.
Kommentera

Bad_Brett:

Bra ut?
Kommentera

Bad_Brett: Jag hade förväntat mig ett tuffare och mer laddat Modo idag då matchen är så viktig.Tycker Modo spelar avaktande och låter Växjö ha minst lika mycket puck,,
Kommentera

Sawchuk:

Enda som ser bra ut är att Växjö spelar lika dåligt, ja kanske till och med sämre.
Kommentera

Sawchuk:

Det slarvas en hel del, men det syns att inställningen är mycket bättre idag än tidigare. Jag tror att vi vinner.
Kommentera

Bad_Brett:

Tror också att vi vinner, mest på grund av att Växjö är ett lag för kvalserien. Dom har bara inte fattat det ännu.
Kommentera

Sawchuk:

Briljant PP.....nooooot!
Kommentera

Sawchuk:

Kladd, kladd, slarv, slarv!
Kommentera

yngwie:

Detta måste vara årets överlägset sämsta period spelmässigt. Då inkluderar jag alla lag och alla matcher i årets Elitserie.

Kan fan inte bli sämre i varje fall.
Kommentera

Sawchuk:

Växjö har ett lag som är minst lika bra som MoDo på pappret. Att påstå någonting annat är löjligt.
Kommentera

Svårt att rescensera, men det märks att vi saknar självförtroende, vi släpper pucken lite för sent skjuter lite för sent.. Men tycker ändå det finns nåt som är bra..

Schremp stirrar alldeles för mkt på pucken. Han har stirrat bort den några gånger genom naivt försvarspel och märkligt passningsspel.
Kommentera

yngwie: Backparet med Ahnelöv och Hersley har spelat förvånansvärt bra idag måste jag säga. Hersley är faktiskt OK och Ahnelöv spelar rejält och resolut på ett annat sätt en tidigare.
Kommentera

spud:

Jag tycker att de hjälper varandra mycket mer än tidigare. Backarna vågar stå kvar på blålinjen, det finns alltid en spelare redo vid sargen i egen zon etc.

Däremot förstår jag inte hur någon kan imponeras av Hersley. Det kändes som att det blev livsfarligt bakåt så fort han var inne på isen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Har du sett samtliga ES-matcher i år? Respekt!
Kommentera

Bad_Brett: Vem är impad av #8?
Kommentera

Sawchuk: Det är intressant hur olika man kan se på den här sporten. Jag tycker att Skröder gör ett utmärkt jobb genom att tävla om varje puck, och dessutom vinna de flesta dueller så att ett anfall förlängs eller en kontring förhindras.

Det som intresserar mig är att vår prestigekedja med Hannula, Schremp och Axelsson inte lyckas skapa någonting utan bara håller till i egen zon hela tiden. Är det inte dags att ge upp hoppet om den formationen snart? När backparet Ahnelöv, Hersley är inne bakom dem så känns det lite väl spännande varje gång.
Kommentera

spud:

Gustafsson tog upp att det backparet har varit förvånansvärt bra, medan min uppfattning är att det blev hönsgård så fort de var inne på isen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Skröder har emellertid inte varit riktigt vän med pucken idag, men det är inget tvivel om att den kedjan har varit den överlägset bästa, någonting som Skröder givetvis har en del i.
Kommentera

Gustafsson:

Vet inte om jag skrev det Gustafsson.
Kommentera

Bad_Brett: Tyckte han skrev att Hersley var ok, vilket jag kan hålla med om. Men att när de spelade bakom räkan Hannula och axel så blev de tillbaka pressade eftersom forwardsen inte lyckades med nåt, de tappade sina positioner, de tappade puck och de överarbetade allt.
Axelsson visade lite av sitt kunnande när han gjorde en tempoväxling och trampade upp i PPet det får han ta med sig i andra.

Westin tycker jag varit strålande. Skröder kämpar väl, hade han haft lite stolpe in hade hans arbete resulterat.. Tror han sätter en idag.
Kommentera

spud: Byt plats på Axelsson och Hari tycker jag.
Kommentera

Wayne Gresky:

Så fruktansvärt dåligt, man skäms.
Kommentera

Wayne Gresky: Haha Modo är för söta i egen zon HAHA
Kommentera

Statistiskt sett är vi katastrofala i andra perioden.

12 MODO 14 1 7 6 8 - 14 -6 9

Sämst i ligan.
Kommentera

Bad_Brett:

Tycker inte att Växjö har ett riktigt lika bra lag som Modo på papperet även om skillnaden är marginell då även Modo har ett lag som håller kvalserieklass.

Tycker det är fan pinsamt att man inte kan bjuda på bättre spel och högre tempo då man möter en konkurrent om platsen 9-10 på hemmaplan. Detta efter att ha förlorat de två senaste dessutom.

Kul att några ser positiva tendenser i den här matchen dock...
Kommentera

spud: Växjö spelar så mycket smartare än Modo.0-2 och Modo kommer inte att få nån poäng då.
Kommentera

Är det Lasse Byström som spelar i #19 ikväll?
Kommentera

« · 1417831