1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511778 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta

« · 2585039 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
BobbyG: Tycker det är riktigt skevt att EJK blir trettonde när han sett så bra ut i inledningen. Är det någon som ska vara där är det väl Nieder eller AP
Kommentera

blir ejk som blir 13e, niederbach går in med ohlsson och ap

växjö har ett riktigt jäkla starkt lag. kanske uppenbart men när man ser laguppställningen så förstår man
Kommentera

KB: Lite så. Oskarshamn är egentligen ingen SHL-klubb och sportchefen behöver få till fantastiska importvärvningar för att de ska kunna undvika bottenstrid. Det är ohållbart över tid. Däremot tror jag alla antog att deras importer skulle göra succé den här säsongen också. Jag tror att de hade åkt ur corona-säsongen, men det kommer vi ju såklart aldrig att få veta.
Kommentera

Tarasov:

Ruohomaa, Ruohomaa, Ruohomaa..

Ru-oHo-Maa, Ru.OhO-Maa, Ru oho-maa

Ruo-ho-maa, RUOHOMAA!!!

Bara tränar lite inför kvällen. Hoppas det hjälper.
Kommentera

Rytter: En nyckel idag är att inte ligga under inför tredjeperioden. Om vi gör det kommer Växjö spela tråkigt och inte ge oss några lägen vilket blir hopplöst
Kommentera

Trilske:
Många bra lag men undrar om inte Luleå var jobbigast att anfalla mot. Men svårt från match till match, en del lag är väldigt spetsiga, exv Leksand/Timrå. Frölunda/Örebro tyckte jag hade rätt bra anfallsspel.
Kommentera

BobbyG:

Poäng är såklart en bonus idag, men det jag gärna vill se från dagens match är hur vår förstakedja kommer se ut. Det är väl tidigt då de aldrig har spelat tillsammans men lite kemi eller goda intentioner hoppas man få se så det går att bygga vidare på. Även intressant att se PP spelet med Råmaa tillbaka.

Sedan vill jag fortsätta se att vi är med i matcherna och fortsätter kämpa som vi gjort, även om vi förlorar så ska vi jobba hårt och ge motståndarna en tuff uppgift och iaf vara med fram till slutet av matchen.

Men växjö är bra och får de ledningen känns det lite som att möta Luleå. Jag har växjö i samma kategori som typ Luleå, FBK, Örebro. Tunga lag som bara nöter på, kanske inte samma kreativa och superoffensiv som Rögle, Frölunda, Skellefteå kan visa upp när de är på humör utan mer av maskiner som bara tuggar på och är solida.

Svår match kommer det definitivt att bli.
Kommentera

BobbyG:

Förmodligen, även om jag tror att luleå borta är där uppe och nosar. Bra tryck på läktarna för att vara en serielunksmatch mitt i veckan.
Kommentera

Tarasov: på förhand en av dom tuffaste bortamatcherna idag, kanske bara färjestad som är tuffare? även om det finns många bra lag såklart.

egentligen en bonus om modo tar poäng öht skulle jag säga, men det hoppas vi såklart på.
Kommentera

Nucky:
Vet inte vad det är med ordet ”bollplank” men det ger mig dåliga vibbar 😂
Kommentera

Tarasov: Ja han togs väl in som bollplank till sportchefen el. dylikt.
Kommentera

Tarasov:
Ser framemot att se förstakedjan idag
Kommentera

J F K:
Visst var Anders F bakom sparkandet av Karlin. Vill minnas att man utnyttjade 3 raka förluster. Känslan är att nuvarande ledning i Mora inte skulle agerat så. Gillar Mora fö vill ha upp dem.
Kommentera

Tarasov:

Var i alla fall tvungen att skriva till mrmadhawk och ge honom credit så man slapp sitta och lyssna på en timmes snack om förutsägbara tabelltips i hockeypuls:)

Kändes uppfriskande och något som bör uppmuntras tycker jag, dvs hockeytyckare som vågar sticka ut hakan och tippa annat än självklara tips som vem som helst på förhand kan tippa.

Även om man riskerar att få äta upp det.

Men det är ju egentligen bara dom där tänkbara flip/flopparna som är intressanta att sia kring.
Kommentera

Trilske:
Sanny var väl också rätt tveksam till HV
Kommentera

Trilske: Beror nog på. Tror att Sundell är väldigt skicklig istränare och duktig på de mer fysiska grejorna, där Holmström är mer teknik och taktik.
Kommentera

J F K: Det var ju syltryggen Anders Forsberg som fick för sig att Karlin var en lat tränare. När dom sedan skulle sparkas vågade inte Anders ta det samtalet utan skickade fram en underhuggare. Pinsamt alltihop
Kommentera

J F K:

Folk nämner sällan Sundell men som jag förstår det är han den största nörden.

Bernhardt lyfte i alla fall honom specifikt i "Nedsläpp MoDo" och som jag förstår det verkar det som att han låg bakom mycket av Bernhardts utveckling ifjol.

Men det kanske är mer video och att Holmström jobbar mer detaljer på is, men det är bara gissning från min sida.
Kommentera

Trilske: Att Karlin fick gå från Mora handlade väl mer om att man var missnöjd med Micke Johansson som andretränare? Man hade haft extremt nogranne Coliton som gav tydlig spelarfeedback hela tiden. Därför upplevde spelarna det som att Karlin och Micke var alldeles för layed back/lata.

I MoDo har vi löst det genom att sätta Jonas Holmström som andretränare. Jag är övertygad om att Karlin inte fått sparken från Mora om han hade haft Jonas med sig där. Just kombinationen av Johansson/Karlin var inte optimal, då de båda är alldeles för lika.
Kommentera

Silly:

Ja, alltså många lag i ligan har det välställt på sina topp-6-positioner (2-3 lag som även har "spetsig bredd" dock är ju rögle ett av dom lagen som har inlett sådär) men det var ju inte så att man fick skrämselhicka när man ögnade igenom våra "bottenkonkurrenters" botten-6 när folk dömde ut våra chanser inför säsongen.

Men man har nog inte råd att rada upp speciellt många förluster i den här ligan (som exempelvis malmö gjorde förra året) utan det gäller att studsa tillbaka direkt om man inte vill bli indragen i någon bottenstrid.
Kommentera

KB:

Ja, tajmingen är naturligtvis väldigt lustig om detta håller i sig.

Därför jag anser att ett sådant tips hade varit mer träffsäkert än att vi (som förmodligen hade slagit poängrekord i hockeyallsvenskan med skador på mindre bärande spelare) harmonin i klubben etc, råkat överraska alla.
Kommentera

Trilske:

Håller med..jag har onte heller förstått lagbygge. Jag ser inte någon spets där alls.

Inte ens Karlqvist skulke jag vilja påpeka och det är inte på grund av att jag har tvivel på honom. Utan han måste ha en lekkamrat på samma nivå som honom själv om han skall kunna lysa och det gör han inte i dag?

Sedan deras backsida är verkligen mellanmjölk.

Hade endast Malmö, Hv71 bakom Oskarshamn i mitt tips. Jag har MoDo som 10: a få se om jag var ute och cykla eller om vi hamnar i det landet när det börja dra ihop sig i April?
Kommentera

Trilske: Känns som att det handlade mest om att de hade överbevisat alla experter de senaste åren så DÄRFÖR måste de göra det i år igen.
Kommentera

Peja:

Ändå var det ingen expert som flaggade för att deras sätt att bygga lag på inte är hållbart över tid. Tvärtom, i år var det laget som man absolut inte fick räkna bort och som var här för att stanna.

Det är just därför jag tror att det svider extra mycket, att ingen "expert" förutsåg detta.
Kommentera

Trilske: totalsågade Oink inför säsongen. Tippat dom som 14e.

Fattar inte vad alla "experter" såg i deras trupp. De har 2-3 bra forwards men resten är mellanmjölk. Folk sa att deras målvakt var en bättre värvning än Lassi - jo tjena..
Kommentera

Greenwolper: Ska bli kul att mäta oss med svenska mästarna även om de börjat tveksamt.
Sett över två matcher i småland så är 5-6 poäng mycket väl godkänt, 4 väl godkänt, 2-3 godkänt.
Kommentera

Trilske: Det är egentligen inte så konstigt att Oskarshamn har en tung säsong. Soumela, Smejkal och Riikola (andra halvan) fixade många poäng helt på egen hand förra säsongen. Även om de har några hyggliga ersättare så är de inte närheten av samma nivå. Resten av laget har ju varit halvrisigt hela tiden.
Kommentera

Trilske:finaly matchdag😍 tuff match men äntligen har vi våran tilltänkta förstakedja komplett. Spännande att se hur det skall gå! Skönt att råma är tillbaka! Nu kör vi! Gooo MoDo!💪
Kommentera

Hade nästan varit mer kreddigt att förutse oskarshamns kräftgång, undrar nästan om inte den svider mer?

Säsongen när alla förväntat sig att dom har etablerat sig i ligan och så inleder man såhär knackigt...
Kommentera

Bad_Brett:

Nu tror jag i och för sig att dom flesta var rätt överens om att det var ett förhastat beslut från Moras sida eftersom man befann sig i ingenmansland som nykomling, så jag tror kanske inte att man kommer försöka plocka några sådana poänger.

Däremot är ju dom här förhandstipsen så sjukt tråkiga och förutsägbara överlag, ska dock ge mrmadhawk kredd för att han vågade sticka ut hakan och såga hv inför säsongen.

I stort sett det enda tipset, från dessa experter, som stack ut lite.
Kommentera

Trilske: De hatar att det går bra för MoDo. De bara väntar på fiaskot så att de kan utbrista "Nu ser vi varför Karlin fick gå från Mora" etc.
Kommentera

J F K: Har inte tittat, men resultaten gick enligt min önskan, förutom Östersund
Kommentera

wesslan:

Apropå tränare som sitter säkert så slog väl Sanny&Svensson fast att Robban Ohlsson i Skellefteå sitter säkrast av alla tränare, men jag håller nog både karlin och mitell före honom.
Kommentera

wesslan: Sen när har han varit överskattad dock? Kanske inom klubbar, men ej hos hockeyfansen
Kommentera

Rödluvan: Väldigt överskattad hockeytränare
Kommentera

wesslan: Han borde bli sportchef och lämna plats åt någon kompetentare tränare. Tycker att han sänker självförtroendet på många spelare. Ett jäkla hattande i laget. Nej, nu ser det verkligen så illa ut som jag trodde det skulle göra med honom i båset.
Kommentera

wesslan: Han sitter nog grymt säkert. Vem ska man ersätta med? Bättre att sitta lugnt i båten och ha tålamod, annars rubbar man nog bra mycket mer
Kommentera

J F K: Nu måste väl ändå Garpenröv avgå va?
Kommentera

J F K: Mycket sannolikt att DIF får en identiskt resa tillbaka som oss.
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Fler lag har satsat, men jag tycker inget lag imponerat särskilt mycket hittills. BIF-DIF ikväll håller väldigt låg kvalitet.
Kanske också därför Nybro kunnat leda serien.
Kommentera

Costanza: Grymt förväntansfull. Jag tror på succé direkt. Sampo och Micke kommer trolla med smålänningarna.
Kommentera

Nucky:

Jag tror Växjö blir lite för svår för oss just nu, ett halvnytt lag som testas för gången.
Jag tror vi studsar tillbaka och vinner enkelt mot ett långsamt Oskarshamn, deras backar och keeper borde vi komma runt förbi!
Mot Växjö hoppas jag att vi står upp och inte ramlar igenom, en poäng eller en förlust med uddamålet skulle vara jävligt godkänt!

Spännande med ett komplett lag!!
Kommentera

Costanza: Ska bli fruktansvärt intressant att se Ruohomaa imorrn. Känns som ett nyförvärv
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Skönt att Ruohomaa är tillbaka. Vi får in mer kraft i den kedjan och det kommer att gynna O'Regan och Sampo. Det lär ju ta ett tag innan de synkar, men det får vi ta.
Kommentera

FRANS-MICHAEL: när jag ser roma tänker jag på totti, finare omdöme kan man nog inte få? :)
Kommentera

BobbyG: Herregud! Lite respekt va. Stava inte Ruohomaa som han vore en italiensk stad. Om du ska vara lite konsekvent i din lätja så kunde du stava med å - Råma :)

Nåväl, jag ser fram emot att se honom spela igen
Kommentera

Tarasov: karlin bekräftar hos allehanda att tanken är att roma spelar imorgon, om nån var bekymrad
Kommentera

Tarasov: baserat på tidigare mönster känns Olle trolig i mål men jag tycker det skulle vara kul med finsk målvaktsduell
Kommentera

Tarasov:
Hoppas att tar på sig dubbla underställ.
Det kan bli kallt och sitta på bänken?
Kommentera

« · 2585039 · »