1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511822 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta

« · 2584819 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
Trilske: Det är egentligen inte så konstigt att Oskarshamn har en tung säsong. Soumela, Smejkal och Riikola (andra halvan) fixade många poäng helt på egen hand förra säsongen. Även om de har några hyggliga ersättare så är de inte närheten av samma nivå. Resten av laget har ju varit halvrisigt hela tiden.
Kommentera

Trilske:finaly matchdag😍 tuff match men äntligen har vi våran tilltänkta förstakedja komplett. Spännande att se hur det skall gå! Skönt att råma är tillbaka! Nu kör vi! Gooo MoDo!💪
Kommentera

Hade nästan varit mer kreddigt att förutse oskarshamns kräftgång, undrar nästan om inte den svider mer?

Säsongen när alla förväntat sig att dom har etablerat sig i ligan och så inleder man såhär knackigt...
Kommentera

Bad_Brett:

Nu tror jag i och för sig att dom flesta var rätt överens om att det var ett förhastat beslut från Moras sida eftersom man befann sig i ingenmansland som nykomling, så jag tror kanske inte att man kommer försöka plocka några sådana poänger.

Däremot är ju dom här förhandstipsen så sjukt tråkiga och förutsägbara överlag, ska dock ge mrmadhawk kredd för att han vågade sticka ut hakan och såga hv inför säsongen.

I stort sett det enda tipset, från dessa experter, som stack ut lite.
Kommentera

Trilske: De hatar att det går bra för MoDo. De bara väntar på fiaskot så att de kan utbrista "Nu ser vi varför Karlin fick gå från Mora" etc.
Kommentera

J F K: Har inte tittat, men resultaten gick enligt min önskan, förutom Östersund
Kommentera

wesslan:

Apropå tränare som sitter säkert så slog väl Sanny&Svensson fast att Robban Ohlsson i Skellefteå sitter säkrast av alla tränare, men jag håller nog både karlin och mitell före honom.
Kommentera

wesslan: Sen när har han varit överskattad dock? Kanske inom klubbar, men ej hos hockeyfansen
Kommentera

Rödluvan: Väldigt överskattad hockeytränare
Kommentera

wesslan: Han borde bli sportchef och lämna plats åt någon kompetentare tränare. Tycker att han sänker självförtroendet på många spelare. Ett jäkla hattande i laget. Nej, nu ser det verkligen så illa ut som jag trodde det skulle göra med honom i båset.
Kommentera

wesslan: Han sitter nog grymt säkert. Vem ska man ersätta med? Bättre att sitta lugnt i båten och ha tålamod, annars rubbar man nog bra mycket mer
Kommentera

J F K: Nu måste väl ändå Garpenröv avgå va?
Kommentera

J F K: Mycket sannolikt att DIF får en identiskt resa tillbaka som oss.
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Fler lag har satsat, men jag tycker inget lag imponerat särskilt mycket hittills. BIF-DIF ikväll håller väldigt låg kvalitet.
Kanske också därför Nybro kunnat leda serien.
Kommentera

Costanza: Grymt förväntansfull. Jag tror på succé direkt. Sampo och Micke kommer trolla med smålänningarna.
Kommentera

Nucky:

Jag tror Växjö blir lite för svår för oss just nu, ett halvnytt lag som testas för gången.
Jag tror vi studsar tillbaka och vinner enkelt mot ett långsamt Oskarshamn, deras backar och keeper borde vi komma runt förbi!
Mot Växjö hoppas jag att vi står upp och inte ramlar igenom, en poäng eller en förlust med uddamålet skulle vara jävligt godkänt!

Spännande med ett komplett lag!!
Kommentera

Costanza: Ska bli fruktansvärt intressant att se Ruohomaa imorrn. Känns som ett nyförvärv
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Skönt att Ruohomaa är tillbaka. Vi får in mer kraft i den kedjan och det kommer att gynna O'Regan och Sampo. Det lär ju ta ett tag innan de synkar, men det får vi ta.
Kommentera

FRANS-MICHAEL: när jag ser roma tänker jag på totti, finare omdöme kan man nog inte få? :)
Kommentera

BobbyG: Herregud! Lite respekt va. Stava inte Ruohomaa som han vore en italiensk stad. Om du ska vara lite konsekvent i din lätja så kunde du stava med å - Råma :)

Nåväl, jag ser fram emot att se honom spela igen
Kommentera

Tarasov: karlin bekräftar hos allehanda att tanken är att roma spelar imorgon, om nån var bekymrad
Kommentera

Tarasov: baserat på tidigare mönster känns Olle trolig i mål men jag tycker det skulle vara kul med finsk målvaktsduell
Kommentera

Tarasov:
Hoppas att tar på sig dubbla underställ.
Det kan bli kallt och sitta på bänken?
Kommentera

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
Olle i mål gissar jag
Förstakedjan på plats
Vart tar Niederbach vägen.
Kommentera

« · 2584819