1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511828 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 23-11- 28

« · 2604518 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 23-11- 28
10322: Åhman tar allt också. Andra matchen mot oss.
Kommentera

JonathanF: Att plastsjö tvingas parkera bussen mot oss två gånger om måste ändå vara ett grovt underbetyg till dom
Kommentera

Det är verkligen helt galet tröttsamt att titta på den här matchen. Ett lag försöker driva spel, ett annat spelar så passivt som man bara kan och drar ner tempot. Om det här är priset av fler SM-guld så är jag fan hellre utan.
Kommentera

JonathanF: tänker inte klaga. Men vafan håller dom på med? X-antal felpass. Slarv. Tröttsamt.
Kommentera

14-3 i skott
0-1 i mål
👍
Kommentera

Confusius: kul med lite istid för Lucas. Såg pigg ut
Kommentera

digitalbath:

Ta med Oskarshamn också
Kommentera

digitalbath: Vi får väl köpa ut dom ur SHL, precis som dom köpte sig en plats i SHL, och köpt sina guld!? Money talks!
Kommentera

Sigge: Uselt??? Tycker att dom varit ruggigt stabila i defensiven
Kommentera

bengt88: Växjös spelidé borde förbjudas. Att som svenska mästare medvetet sänka tempot och parkerara i egen zon är skamligt. Kan vi rösta ur dom på något demokratiskt sätt? Alternativt exportera föreningen till nån alpliga?
Kommentera

J F K: dansken är klinisk det är inte skitmål
Kommentera

SPOODI: Så Aagaard har inte gjort ett skitmål menar du? Han är dock alldeles för ensam att vara het framför mål.
Kommentera

Confusius: Växjö har en sanslös förmåga att konsekvent spela uselt men ändå vinna. Tycker inte de ens är särskilt bra defensivt. Vi har ett skott i ramen och puckar som i princip dansar på mållinjen. Likt förbannat blir vi väl nollade
Kommentera

Confusius: vinner hellre med 5-4 än 1-0
Kommentera

7639: Tycker vi gör en bra första period!

Men vi måste lära oss att spela rakare, med mer trafik, och fler enkla avslut, tveksamt dock om vi kan lära oss det med dom spelare vi har!

Även om vi gjort en bra period, så får jag känslan av att Växjö har bra koll på oss! Dom är otäckt stabila, och tyvärr lär dom vara starka kandidater till guldet i höst!

Lika tråkigt att Jönsson är en sådan tråkhockey-vurmare, inte bra för svensk hockey!
Kommentera

7639:

Växjö tycker det är en fartfylld match och att de gör det bra.

Jag tycker att Modo gör en väldig bra första, skapar mycket, har bra fart i omställningarna, släpper inte till några egentliga farligheter eller långa anfall. Målet Växjö gör är ju lite slumpartat då det styr på klacken på Rubins klubba och ändrar riktning.

Fortsätter vi såhär har vi bra chans. Tycker Växjö har det jobbigt med våra omställningar och snurr i offensiven. Bara flyt och bra målvaktsspel som gör att de inte släppt några puckar.

Jag är positiv.

Ser ut som farten nu finns i alla kedjor då Rååma inte tar monsterbyten och kladdar med puck.

Södergran-Nider-Walli ser rappa och tunga ut idag.
Kommentera

snowden: inte omöjligt men han ska skjuta han har ett bra skott. Synd att vi är så dåliga framför mål på styra och raka in returer. Vi får aldrig med oss skitmål typ
Kommentera

snowden: Den här säsongen är det då Walli, han är nog cursed på något sätt
Kommentera

Sigge: Är woods den i MoDo som bommar flest lägen varje säsong? Alltid puckar på mållinjen, i virket osv?
Kommentera

Framnäs: Jag menade sista 15 sekunderna. Det haglade skott.
Kommentera

Gavelo:

Ser ju ut som när ett lag från övre divisionen försöker pressa mot ett lag i en kvalmatch.

Fast det är ett onaturligt scenario eftersom det är vi som är underdogs.
Kommentera

Gavelo: Vi blir nollad ikväll, skotten kommer sluta 67-9 och vi förlorar med 0-1, hockeymördarna från småland vinner sitt 56e SMguld och firar med sina 16 supportrar som blir helt galna och klappar med sina klappor
Kommentera

10322: Walli gör ett föredömligt arbete framför mål. När de håller hakar osv sliter han sig loss och sänker Växjöspelarna. Helt rätt att fri sig
Kommentera

10322: Det flow Myrenberg saknar mot oss, har Åhman i kvadrat.
Kommentera

10322: Vi är snuskigt bra framåt ikväll. Bara det att puckjäveln ska gå in också som saknas.
Kommentera

Törna: Sen när spelas PP över 15 min? Haha
Kommentera

Costanza: orättvist resultat. Bra period av oss ändå. Puckuslingen vill inte in. Bara fortsätta kriga pucken skall in
Kommentera

Växjö är inte värda isen de står på i den här matchen hittills. Ändå leder de..
Kommentera

Törna: BRA MATCH hittills.
Kommentera

Framnäs: för få skott?????? 16st sista 15, fortsätt så nästa 40 tack
Kommentera

10322: Många spelare har de allsvenska tendenserna kvar i sig (vilket är förståeligt). Där var vi vana med snygga dribblingar och öppna mål. Det funkar inte mot ett sånt här defensivt dödgrävargäng.
Kommentera

Hakning-Henrik: För få är villiga att ta skott ändå, letas alltid det perfekta läget istället
Kommentera

NuMo: Vi har verkligen INGEN medstuds, minns någon när vi tog ett enkelt skott från blå som smet in?
Kommentera

NuMo: vi har inte marginalerna på vår sida. Gillar tendenserna. Vi är värda 1-1
Kommentera

NuMo: äckliga tv4 dör på mig. Blir så less
Kommentera

J F K: Jag håller med, även fast du tror att jag hejar på SAIK ;)

Det gäller fler kedjor än bara deras. Skjut och driv på kasse! Allt behöver inte vara så snyggt hela tiden; särskilt inte mot såna här lag.
Kommentera

10322:

Vi har det i våra egna händer. PP nr. två. Nästan fler än vi brukar få på en hel match.
Kommentera

Törna: MoDo ska kunna hantera detta, men då krävs det att spelare vill och får bryta mönster. Det stör mig då det bara löper på. Skicka in Walli för att toktackla för fan!!
Kommentera

Törna: Ja alltså det är verkligen roligare att se på färg torka än Växjö spela hockey.
Kommentera

10322: Sådana som Södergran, Walli med flera väntar på för bra lägen. I en kedja som är så tung ska man ta skott och gå på returer. Inte passa sig över mållinjen.
Kommentera

Alltså jag blir så förbannad. Växsjö spelar så satans tråkig hockey så dom får Badminton att se ut som en actionfilm. Usch, vill nästan bara stänga av.

Nu kommer dom bara stänga hela försvaret, gå på kontringar och tro sig vara världsmästare. Förbannade dögrävarhockey. Jag spyr.

Ps. Jag gör lite chokladbollar istället. Gott.
Kommentera

Gavelo: Precis, statiskt var ordet. Det blir så lätt för Växjö som successivt boxar ut oss tills att puckförare inte har utrymme längre. Vi har sett samma sak mot andra lag med bra defensivt spel.
Kommentera

10322:
Hyfsat PP men det blir lite statiskt.
Kommentera

Confusius: Verkligen, inte skapat ett jota.
Kommentera

Stor skillnad på pp1 utan Ruohomaa. Ranta rör på fötterna hittar ett bra skott och en fin pass. Spännande
Kommentera

Någon måste bryta mönstret i vårt anfallsspel. Vi har spelare som kan göra det, men de är som fastetsade i att göra samma passningar hela tiden; även om spelaren de försöker passa är totalt markerad.
Kommentera

JonathanF: Växjö har inte haft en målchans, leder med 1-0, det är sedan gammalt!

Obehaglig klubb det där!
Kommentera

SPOODI:

Nu har vi trots allt flyt efter Bernardt-show. Först en riktig indianare där han revanscherade sig, men sen... Traumatiserad av det första han gjorde.

Det vore nyttigt för oss om vi kvitterar det här.
Kommentera

Sigge: Samtidigt måste MoDo börja ha lite taktik eller ändrad inställning när detta sker. Kötta lite kanske. En hård tackling eller två är ju alltid välkommen. Det är hemmaplan!
Kommentera

« · 2604518 · »