1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511802 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 23-11- 28

« · 2604817 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 23-11- 28
Folk hör inne skriver som att inte komma topp 4 och nå SM-final i år är ett misslyckande. Vi ska inte åka ur, är det via att slå Oskarshamn i kval eller placera oss 12a eller högre i tabellen är det godkänt
Kommentera

Brander:
Det är ingen fara..
Det.är inte de här matcherna vi skall vinna.
Hade inte räknat med någon poäng i dag.
Nu har vi förlorar mot 2 semifinallag!
Kommentera

KB: Så man vet och känner hur svårt det är att göra mål på Växjö, så gick nog luften ur rätt rejält när den studsar in via ett gäng egna ben.
Kommentera

KB:

Jo det var lite tråkigt att se. Men samtidigt förstår jag dem som de kämpat och krigat och sett det studsa emot på alla sätt, med ribbträffar en turlig styrning på klubba och sedan spiken i kistan ett flipperspel framför mål till 1-3.

Klart luften går ur och det blir lite, va fan detta går inte att vinna.

Väljer att bortse från de sista 5 minuterna då vi var mentalt körda i botten och ser bara till de första 55 där vi uppträdde riktigt bra och skapade och drev spelet. Kan vi bara orka fortsätta såhär så ska vi kunna ta en bra placering efter 52 spelade.
Kommentera

Steken84:
Nu tar jag mina klappor och går hem.
Kommentera

KB: Absolut att det kan gå upp och ner och det är givetvis helt ok! Men jag tycker vi bör lägga ribban bra mycket högre. Underlaget finns. Lägstanivån är alldeles för låg och tyvärr även högstanivån!
Kommentera

Brander: …med Malmö som en bubblare
Kommentera

Oskars har jag räknat bort, de kommer kvala. Är övertygad att det kommer stå mellan MoDo och HV gällande den andra kvalplatsen. Kommer följa HV-matcherna med lika stort intresse som MoDo-matcherna i fortsättningen. För vi är beroende av att de floppar.
Kommentera

Rytter: Väldigt mycket bra än en gång.
Är egentligen bara besviken över uppgivenheten från laget med ca 5 min kvar. Känner inte alls igen det. Hänger såklart ihop med snöpliga 1-3 målet och övriga studsar o matchen, men ändå.
Kommentera

Lolol: Ska vi börja klaga på ståplats nu också när nu vi äntligen har börjat ha en ståplats kultur som liknar något 🤔

Jag säger då det: så fort vi förlorar då skall allt klagas på !

Är det inte enskilda spelare som totalt fotknölas , så är det korven, det är bussen från Hörnett , det är spelet, å nu ståplats ???
Kommentera

J F K:

Växjö spelaren som intervjuas tycker inte att det var helt rättvist och att vi var riktigt bra i två första och borde haft några mål där. Så även Växjö känner nog att de kommer härifrån med 3p med en gnutta tur.

Ändå postivit att spelare i andra lag hyllar oss och vårat spel, är ju ingen nackdel när det kommer till framtida värvningar ifall vi har ett rykte att spela en offensiv och rolig hockey.
Kommentera

NuMo: Nubhar vi mött dem i 2 matcher där vi förtjänar segrar i båda men allt studsar alltså emot på det mest horribla sätt, vad är oddsen på det?

Bra lag förtjänar tur men Växjö är ju verkligen inte bra på annat än att dra ner tempo, interferera och parkera en buss?!

Men aja grattis till Växjö, finns det någon typ av gud som ansvarar för tur och medstuds så vinner Modo båda nästa med 5-0
Kommentera

Framnäs: Du missade de tre? ramträffarna.
Kommentera

Chamez: Åhman sitter nog och ler inför varje möte med oss. Han vet att det är minimal chans till några hårda skott ifrån slottet. Nu har vi matat 67 puckar på honom, och en enstaka gång hade han oturen att Walli kom i bra position.
Kommentera

SPOODI:

Det är tydligt att ska man ha en chans mot Växjö så måste man ta ledningen, får de nått att gå på så är de sjukt svåra för då parkerar de bussen.

Vi skulle haft utdelning i första för att kunna ta poäng här.

Vi spelar trots allt bra och tycker det är härligt att vi som ska ligga sist enligt alla är spelförande över 120 minuter mot Växjö. Med lite flyt och lite bättre skärpa så hade vi kunnat ta detta.

Karlin bekräftar nu i intervju att det kan vara nått allvarligt med O'regan. Otroligt tråkigt om han nu är borta länge när han kommit igång.
Kommentera

Lolol: Det kommer inte alltid vara på topp varken på isen eller på läktaren. Överlag har vi haft väldigt bra engagemang i kurvan den här säsongen. Endast den här matchen och Leksand hemma som sticker ut i negativ bemärkelse.
Kommentera

Bad_Brett: Du säger verkligen den totala motsatsen till vad jag tycker. Är det något jag jag absolut inte vill att vi lär oss av så är det Växjö.
Kommentera

Nu kommer jag gnälla av mig. Men är det ingen som har lärt sig av det Karlin säger?! Bli tuffare framför mål, både offensivt och defensivt. Helt bedrövligt. Växjös målvakt ser ju alla puckar och ingen i modo vill göra skitjobbet framför mål.
Nu får Karlin ta bort Bernhardt från powerplay. Det går så segt..
Jag tycker alla va usla idag! Kanske att Walli som är den enda som sliter får godkänt.
Mycket konstig match. Växjö är inge vidare lag alltså. Tråkigaste Modo har mött hittills.
Kommentera

Gavelo:

Tyvärr är vi utmanövrerade av dem. Men de hade tur. Någon har sagt att man förtjänar det. jag tror att vi förtjänade otur i stället.
Kommentera

Dexter : Jo, tyvärr är det precis så här asen vill spela. En väldigt typisk Växjö-match helt enkelt oavsett motstånd.
Dödligt jävla tråkig hockey. Sen är det uppenbarligen effektivt men det är en annan sak.
Kommentera

Bad_Brett: Du lär väl vara den enda som tycker det faktiskt. Jag hoppas verkligen inte vi försöker förlita oss på tur för att vinna, utan att vi fortsätter som vi gör.
Kommentera

Vilken jäkla stolpe ut match.
Kommentera

Steken84: Jag vill skriva att Växjö är ett jävla tattarlag som nog är sämst i hela Shl, men sen kom jag på att Oskarshamn är sämre.
Kommentera

Vi måste verkligen skapa en bättre ståplatskultur. Dom engagerade behöver jobba smartare för att få folk att konsekvent gå på matcherna och att hålla igång matcherna igenom. Det får inte se ut som det gör idag. Med tryck från läktaren är jag övertygad om att vi hade tryckt ner Växjö än mer!
Kommentera

SPOODI:

Ranta chansar p att dribbla som siste man i stället för att lägga säkert på djup när vi tagit ut målvakten.

Bra: Ranta har bra självförtroende.

Dåligt: Han har dåligt spelsinne.

Slutsats: Han har dåligt självförtroende och spelsinne.
Kommentera

SPOODI: Fy fan för Växjö, inte konstigt det tappar publik till innebandyn.

Aja, bra spelat av oss. Ruohomaa får gärna vara borta fler matcher, kanske kommer tillbaka hel och frisk med lite speed.
Kommentera

SPOODI: Välförtjänt seger för Växjö. Svårt att vara upprörd. Vi får en redig läxa i hur man vinner hockeymatcher på ett effektivt sätt. All heder till Jönsson, han har verkligen fått ihop det där laget på ett fantastiskt sätt. Vi kan bara se och lära.
Kommentera

Steken84: 6 mot 5 är svårt. Tycker vi har varit bra där sett över denna säsong? svårt när det mesta går fel
Kommentera

Steken84: Pga på tok för dåligt tempo. Alla ska känna på pucken x antal sekunder.
Kommentera

Parodi på hur Modo spelar 6 mot 5. Så jävla dåligt! Misstag på misstag på misstag.

Hade Växjö spelat 6 mot 5 så hade Modo knappt fått låna pucken
Kommentera

Rödluvan: helt okej! Va inne på 0-2 men varit ganska pigg. Varken bra eller dålig
Kommentera

Bad_Brett: Om Stenmark lirat i Växjö hade han kunnat köra

”Vi vet inget om tur bara att ju tråkigare vi spelar desto mer tur har vi”
Kommentera

Sigge: Det kommer ett skott och tre MoDo-spelare står på sidan av målet. Sjukt vad dåliga vi är på att skymma.
Kommentera

En liten chans kvar.

Timeout. Supertoppning, chansa och så jäklar anamma.
Kommentera

Rödluvan: Så fort Danskens målstim mattas av så förlorar vi två raka. Känns rätt tydligt att vi behöver få in mer spets! Det räcker inte med en målskytt i laget
Kommentera

NuMo: Hur har LP sett ut?
Kommentera

Robin Ztorken L:

Allvarligt. EJK kommer in i ett tre mot ett läge och skjuter två meter utanför.

Det är galet dåligt.
Kommentera

SPOODI: Sitter och skrollar i swehockey men ingenting händer. Haha. Tror vi har bättre chans på Linköping och Rögle när vi måste tända till lite mer
Kommentera

Otroligt att ingenting studsar modos väg just nu.. Alla studspuckar och allt skit funkar för växjö ikväll
Kommentera

J F K: Det är exakt det jag menar. Möjlighet till reducering, eller åtminstone retur.

Att det studsar in via tre skridskor är inte bara bondröta, för det förutsätter att anfallande lag spelar in pucken i den ytan. Vilket inte Näsén valde att göra.
Kommentera

J F K: Känns ibland som han har svårt att dra sina breda axlar till rätt läge för ett skott.
Kommentera

Confusius: Bernhard är det typiska exemplet på hur stor skillnaden kan vara mellan HA o SHL.
Stordominat i HA och för dålig för SHL, en stor säkerhetsrisk med noll produktion.
Kommentera

Rödluvan: Vi har spelat bra och hade precis hämtat ikapp till 1-2 när Woods så klart lobbar in ett självmål med foten. Efter det gummipsyke på samtliga.
Kommentera

SPOODI: Näsén är ju stundtals rätt korkad trots ett fantastiskt spelsinne.
Kommentera

Rödluvan: ingenting studsar MoDos väg. Spelet helt okej
Kommentera

Dexter : Kanske det. Som spelare hade jag sett till att ligga på gränsen av min förmåga avseende skridskoåkning så att jag ramlade enkelt när de drar och sliter, precis som hände nu med Sebbe.
Kommentera

J F K:

Det såg ut ungefär som när vi hade Martin Wilde i laget. Tror han hade 58 i skostorlek. Ofta ställde de skridskorna till det för honom.
Kommentera

Dexter : Har jobbat hela matchen, hur har det sett ut?
Kommentera

Hakning-Henrik: Mja. Är det inte såhär de har vunnit sina guld?
Kommentera

Tame fan helt otroligt!!!! Bisarrt!!

Är det inte påfallande ofta vi släppt in den där typen av "mål" den här säsongen??

Måste vara 3-5 mål som gått in via 2 MoDo-spelare den här säsongen!

Att släppa in den där typen av mål mot ett lag som är extremt svårt att göra mål på, kan ju döda all typ av moral!
Kommentera

« · 2604817 · »