Wayne Gresky: Vi ser det på olika sätt, men det köper jag. Jag fortsätter och säga Enström för hans stora slit över hela banan. Och så njuter vi av att vi vann, i alla fall.
Fyra "sexpoängsmatcher" framöver med två matcher mot Timrå, en mot SSK och en mot Rögle. Vore härligt om vi tar 10-12 poäng på dessa fyra matcher. Skulle vi lyckas med detta så har vi verkligen tagit oss en bit uppåt i tabellen.
Och nu såg jag straffsituationen och straffen. Den är solklar, även om Skröder förstärker.
Wayne Gresky: Skulle den som är bäst på planen i MODO få priset i varje match så skulle Timmy och Susse kunna gödsla med priser. För båda dessa två överglänser Skröder i dagens match.
Idag är det tre forwards som förtjänar beröm. Skröder för sina två fina mål, Susse för sitt spel över hela banan (passningen till 2-1 är hockeygodis utöver det vanliga) och så TOMAS ENSTRÖM.
Enström åker skridskor, får fast pucken i offensiv zon, han jobbar hem på ett föredömligt sätt och han jobbar i varje närkamp. Hur Zacke kunde få priset för matchens lirare är en gåta, Enström var det solklara valet.
Sedan, hur mycket speltid hade Timmy i sista perioden? 12-13 minuter?
shinzawai: Bortser man från första 5 minutrarna så har försvaret sett bra ut. Men ack så borttrollade man blev i egen zon i början.
Nu får man hoppas spelet håller i sig och att man kan plocka tre poäng.