1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - HV 71 14/10-06

767820 · » Till forumet

Sv: MoDo - HV 71 14/10-06
Paddan:

Inte det första jag hade i åtanke men nog var det ett adekvat alternativ.
Kommentera

scim: "...en stark vilja att lämna lägenheten för nattliga äventyr..."
Skulle du ut och samla lönnlöv?
Kommentera

Poffa:

Aha!

Då är vi kanske överens ändå, på något vis... ;-)
Kommentera

Gidde: Publiken skanderade fel namn vid en helt annan situation, det var i samband med en enkel tvåa. Det jag pratar om är den tvåa + 20 minuter som han fick för den sk slashingen på Krizan.
Kommentera

Poffa:

Du vet vad jag menar, du sa att även speaker sa fel namn, men det gjorde han inte..

Dessutom knappades som sagt numret in EFTER att publiken skanderat fel namn...

Ok?
Kommentera

Gidde: Och var sitter den som knappar in tröjnumret?
Kommentera

knaskamilla: Ja, flera koppar.
Kommentera

Poffa:

Jamen, speakern gjorde ju rätt, däremot inte den som knappade in tröjnumret ;-)
Kommentera

Gidde: Jag ursäktade inte publiken, jag ursäktade mig för att jag antog att de i spekerbåset gjorde rätt.
Kommentera

Poffa:

Han sa som sagt Hannula, men´den som kanppade in numret knappade in 50...

Men publiken skanderade INNAN speakern ens sagt något, så den där ursäkten går inte hem...
Kommentera

Poffa:

Han sa Hannula. Och det var Hannula som knatade av banan. Drack du förresten kaffe eller inte igår?
Kommentera

knaskamilla: Anledningen kan ju vara att speakern sa Jämtins namn, och inte Hannulas. Samt att det stod 50 på tavlan och inte 51. Hmmm...
Kommentera

Mats Edström:

Underbart!!!

Detta kan är lösningen till hur slutspelet och guldet ska kunna vinnas!? :)

Ingen sak är för liten att ta hänsyn till...
Kommentera

knaskamilla:

Gissar att det inte var kaffedrickande personer du avser nu?
Kommentera

Gidde:

Jag kan meddela att ett par personer jämte mig på 401 inte heller insåg skillnaden mellan Jämtin och Hannula hela tiden. När Hannula blev utvisad satt de hur länge som helst och diskuterade om inte Jämtin var kvar i båset trots att han (!) hade fått 10+10. Femte gången jag sa "det var HANNULA som åkte ut" trodde de mig.
Kommentera

Gidde: Nu finns kombinationsmöjligheten och då vore det väl märkvärdigt...

Kommentera

Salle:

Hehe, jag satt och skrattade när ståplats sjöng om Jämtin, snacka om taskig koll :)
Kommentera

AM:

Japp, det finns vissa spelare som inte bör ha pucken i PP, Svarten är en annan som gillar att dra ner på tempot då.

Däremot var Svarten & Timmy totalt dominanta denna match, mycket bra...
Kommentera

Poffa:

Det var väl den där yoghurten då.
Kommentera

Gidde: Bättre spel, bättre avslut mot mål. Istället för att dra ner tempot i PP kan man ju försöka öka tempot på passningarna. Framför allt, låt inte Salle ha pucken i PP.

Sen får vi på 401 inte glömma bort att vi inte får sjunga med i ramsorna. Då får vi allt ställa oss på ståplats i stället. Man vet aldrig vad Timråiter med mindervärdeskomplex kan hitta på...
Kommentera

Poffa: Den kan man väl till stor del skylla på den svartvita centralfiguren. Han var ju så dålig att man ju tyckte synd om Hannula (eller var det Jämtin Jämtin ditt j-a svin) för det matchstraff han fick när egentligen Krizan borde varit den som skulle straffats.
Kommentera

Poffa:

Det är väl det som är skillnaden att jag itne sett de matcherna alltså..

Det jag hade mest emot denna match är ju som sagt uppspelen och passningarna.

Helt klart hade MoDo fler klara chanser än HV, speciellt Horava och Skröder.

Spelet var bitvis bra, men att spela bra i 10 minuter av 60 räcker liksom inte...

Vi kan väl vara överens om att det krävs bättre spel på tisdag i alla fall?
Kommentera

knaskamilla: Uppenbarligen så var dina ögon dimmiga, för helt off fram till sista tio är de inte. I andra perioden är det MODO som för matchen fram till HV gör 1-3 i PP och därefter är den perioden rätt jämn. I tredje är det en svag inledning men sedan rycker man upp sig igen och spelmässigt är man bättre än HV.

Dålig stämning på läktaren håller jag dock med om. 

Kommentera

Poffa:

De kanske är med i fem minuter. Sen är de helt off fram till sista tio. Det är en kass match. Dåligt på isen, och dessutom dåligt på läktaren. Igår såg man vad mycket en bra trummis betyder för stämningen.
Kommentera

Gidde: Jag förstår inte hur ni ser på den här matchen. MODO är inte utspelade, MODO är väldigt nära att ta poäng och det enda som egentligen gör att HV vinner är att de får två turmål i början av matchen.

Matchen i sig är inte så dålig som många påstår, den är ingen höjdare, men den är klart bättre som match än vad t ex matchen mot Djurgården och första halvan av matchen mot Färjestad är. I mina ögon är den här matchen i paritet med Linköpingsmatchen.

Kommentera

scim:

Jag såg samma match som dig i nyktert tillstånd, och jag tycker då att MoDo spelade uselt, helt utan bra passningsspel, och de få gånger som pucken kom i rätt tid så blev den mottagande spelaren så förvånad så han missade pucken totalt istället..

Bra var det då inte, men ändå var dom som sagt nära en poäng, vilket minst sagt hade varit orättvist...
Kommentera

scim:

Jo, men så är det ju. Hade vi t.ex. vunnit igår hade vi gjort det trots att vi gjorde en fördjävla dålig match.
Kommentera

knaskamilla:

Jag sätter inte alltid likhetstecken mellan en bra match och en vinst, förstår du nu då?
Kommentera

scim:

Nä, jag vet inte.
Kommentera

knaskamilla:

Hur kan du tro det?
Kommentera

scim:

Du tycker alltså att MoDo gjorde en bra match igår?
Kommentera

knaskamilla:

Dessvärre var det nog den enda överdriften i mitt inlägg.
Kommentera

Lumber Jack: Tillägg: jag har rätt.
Kommentera

NuMo: Tydligen inte. Vitnäsan hade en annan uppfattning.
Kommentera

knaskamilla: En som vet mer, LJ, påstår att domarens ansvar inbegriper att hålla reda på att lagen har rätt antal spelare på banan Kanske har det ändrats eftersom Modo inte hunnit få in rätt antal.
Kommentera

scim:

Jag är tveksam. Fast inte till att du är gravt onykter.
Kommentera

Poffa: Tråkmånsar! Jag sovde åtminstone inte, tvärtemot hade jag en stark vilja att lämna lägenheten för nattliga äventyr!
Kommentera

scim: Vi vet att du var gravt onykter. Det märktes...:-)
Kommentera

knaskamilla:

Modos näst bästa match på hemmaplan men trots det noll poäng, kan det bero på att bortalaget förvaltade sina chanser? Förmodligen. Över till viktigare saker, jag är gravt onykter, åtminstone var jag det. Tills saker och ting tog slut.z
Kommentera

shinzawai:

Ja, det har du banne mig rätt i. Klantigt av MoDo också att bara ha fem man på banan när man hade tagit ut målvakten...sådana missar ska man inte göra på ES-nivå. Nog för att det förmodligen inte hade hjälpt att ha en kille till inne, men ändå.
Kommentera

knaskamilla: Det enda som var sämre än Modos passningsspel var Sjöberg. Och att inte göra ett enda mål när man är dubbelt så många på banan i 1,5 minut är bara för dåligt.

Krizan var dominant i spelet runt kasse idag, tacklades och gjorde ngn gubbe, dominant I say. Och hur går det med kloningen av Timmy?
Kommentera

Äh, jag lurades. Han hade noll koll från första början.
Kommentera

Albert Hall:

Det handlade inte så mycket om att döma emot MoDo som att tappa matchen.
Kommentera

knaskamilla:

Det verkar med andra ord som att traditionen att alla domare dömer mot Modo i Kempis följt med till Swedbank Arena?
Kommentera

knaskamilla: Vet inte vad Sjöberg tycker.Vet dock vad jag själv tycker och det vet nog också dom som stod nära mig på ståplats idag
Kommentera

Modoante:

Alla verkar eniga. Undrar vad Sjöberg själv tycker.
Kommentera

knaskamilla: Klockren kommentar av Lückner ang domaren Sjöberg."Tyvärr har jag inte råd att säga vad jag tycker"
Kommentera

Det var ju inte ens nära. Så jävla kass match. Usch.
Kommentera

767820 · »