1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

MODO - HV71...

« · 218102 · » Till forumet

Sv: MODO - HV71...
Blä, Frölunda härnäst. Uppryckning ett måste.
Kommentera

Wewillwintoday: Äsch! 3-2 till HV 71. Slarvigt när man hade chansen vid 2-2. Nu blir det kniven på strupen i de sista matcherna.
Kommentera

samjo: HÄRLIGT STAAL!!!! 2-2
Kommentera

Björn VII: Nästan 2-2 nyss!!
Kommentera

Björn VII:

Tommy P ger mig en välbehövlig örfil, tackar och tar emot :-)
Kommentera

Wewillwintoday:

Tja..."Nu är det femteplatsen vi siktar på, helt klart". Kanske blev det lite för klart med slutspel?

Även om jag inte tycker att det är något fel på inställningen iofs.
Kommentera

samjo: Jag förstår inte hur man plötsligt kan börja spela så fruktansvärt dåligt?
Kommentera

Wewillwintoday: Prupp!

Wilde totalt uppsnurrad.
Kommentera

samjo: Nu får la ni skärpa er, 0-2, ni verkar helt under isen, och på torsdag kommer Indianerna, då blir det inte lättare :-)
Kommentera

samjo: Det är kört. MODO tabbar sig igen. Wilde får ta på sig målet. 0-2...

Nu verkar vi vara i värsta megasvackan plötsligt...
Kommentera

samjo & Wewillwintoday:

In med er i tävlingen nu, så jag slipper vinna igen...pinsamt annars :-)
Kommentera

Wewillwintoday: Vi får hoppas på bättring i andra perren.
Kommentera

samjo: Pratar med kompis som ser på matchen.
Försvarsspelet är riktigt dåligt och han har inte sett en MODO spelare tacklas än...
Kommentera

Vi ska nog vara tacksamma att det inte står 0-3. Nu får ni skärpa till er!
Kommentera

Wewillwintoday: Bara dom inte släpper in nåt mer mål innan paus så. Andra perioden på hemmaplan är väl MODO:s starkaste?
Kommentera

samjo: Känns absolut inte bra det här...
Kommentera

Wewillwintoday: Hirsch har räddat 3(!) frilägen efter drygt halva matchen. Jobba nu gubbar!
Kommentera

Wewillwintoday: Hedin...... snälla nån....
Kommentera

MEN FAA* då...

Kamma till er gubbar...
Kommentera

samjo:

Det är lugnt, jag sms-ar till Räcket istället.

(Mitt inlägg #1022 i denna gästbok)
Kommentera

Det har då fanken inte börjat bra. Stolpen av Hult, och friläge... JEESH
Kommentera

samjo: Sant. Fanns en emellanåt ifjol, men nu verkar den borat...
Kommentera

Wewillwintoday: Det skulle varit bra med en chatt i samband med matcherna så att man slapp lusa ner gästboken med en massa inlägg om matchen som spelas....

...plus diverse meddelanden om tekniska problem.

LIIITE tekniska problem :)
Kommentera

samjo:

Japp...

Om - Sedinaren får sin varmkorv snart så att de "tekniska problemen" kan ta slut :-)
Kommentera

samjo: Mig kan du räkna med...
Kommentera

Björn VII: Nedsläpp nu snart...
Kommentera

Hur många Kommer lyssna på matchen ikväll via "hockey live"?
Jag sitter iaf inloggad nu och väntar på matchstart.
Kommentera

Wewillwintoday:

Aha, det var i ett läge när jag själv var borta på annan, smalbandslig ort. Taskigt läge för dem att spela ihop på, finns nog lite mer självförtroende för Mika att ösa ur nu iaf.

Hmm...Hirsch-fan? Var det så det var? Nåja, alltid skoj med diskussioner där alla inte tycker lika, det kommer jag nog alltid att vara fan av...:-)
Kommentera

Björn VII: Nja, Hedin och Lehtinen har faktiskt spelat några matcher ihop när Enström var borta på J-VM.
Är du Riksman fan? Jag trodde bestämt att du var Kung Cannabis anhängare efter ditt statistik tjöt (så pratar man här i götet) tidigare på säsongen :)?
Kommentera

Wewillwintoday:

Jaja, vi Riksman-fans får väl hålla oss till Frölunda-matchen då, där är han ju faktiskt 100%-ig när han fått starta matchen.

Hmm...Hedin och Lehtinen i samma backpar var något nytt, skulle det kunna vara något att slänga in i slutperioden i slutspelsmatcher när vi leder med 1-2 mål? Låter lockande faktiskt, Mika kanske kan ha en uppfostrande effekt på kompanjonen t.o.m?
Kommentera

Senaste nytt: Kung Cannabis får fortsatt förtroende, Milo gör comeback och Staal spelar med Green och P.Öberg.
Fjärdekedjan är Wennerberg, J.Öberg och Almtorp. Lindström
börjar på bänken...
Kommentera

samjo:

Själv tänker jag få i mig huvuddelen av mitt näringsintag i Kempehallens förnämliga korvmojjar.
Kommentera

samjo:

Davs!
Kommentera

...så går det när man snubblar på tangenterna. Keown kan bli Koewn. Nej nu ska jag ta och tillaga ungnstekt falukorv med äpple, senap/ketchup, skivad ost och kanel. Serveras med potatismos och rivna morötter.

på återhörande.
Kommentera

Björn VII: Jag är nästan inne på samma planer som du själv. Stanna hemma och antingen lyssna på radiosporten/hockey live i kombination med text-TV. För att sedan se hur Zlatan står sig mot Koewn och grabbarna. Men tjejen kommer säkert vilja se dagens inspelade Fame Factory-avsnitt när hon kommit hem från träningen kl nio.

Hårda bud :)
Kommentera

Dragan 2k: Jo det finns väl en till sportsbar på drottninggatan, men kommer inte på vad den heter nu. Det tråkiga är att Norrköpingsbor inte är så insatta i ishockey utan här är det nästan uteslutande fotboll som gäller. Förrförra gången när HV 71-MODO visades på Canal+ (vinst 4-1 för MODO) så var jag den ENDE som tittade på matchen. Jag snackade med killarna i baren och lyckades "deala" till mig en TV i ett hörn UTAN ljud, därför att på de andra apparaterna så visades Allsvensk fotboll.

Vet inte riktigt om jag vill vara med om samma visa igen. Jag vill kunna se matchen med både ljud och bild. Annars duger hockey live för 15kr lika bra.
Kommentera

samjo:

Klockan hann ticka två sekunder från att jag tittade på den tills att jag tröck på "Skicka..", dårå. :-)

Annars tycker jag att du kan ta det lugnt hemma och vid ställningen 5-0 till MoDo ta och slå över från SVT Text s.377 till lite fin fussball på Gullö-kanalen (till Lumber Jacks och MartinS förtret). Det tänker jag göra iaf. Mycket till hockeymatch brukar det liksom aldrig bli när jag har en pompös och smådryg inställning till matchen ifråga iaf, sådeså!

Dagens Niklas Andersson-citat vi minns: "HV borde spela i gråa tröjor, gråa byxor och gråa damasker".

(Bonustävling: hur gick det för HV denna säsong till slut?)
Kommentera

samjo: Såg på O'leary's hemsida att restaurangen i norrköping är stängd. Så dit kan du tyvärr inte bege dig.
Kommentera

knaskamilla: C+ kommer jag att skaffa den dag jag slutat studerat och istället har ett permanent jobb med en fast inkomst. Nu har jag varken studielån eller bidrag och då känns varenda krona som man måste ta ur plånboken. Speciellt när man måste slita på underbetalda arbeten under helgerna för att överhuvudtaget ha råd att betala hyran :)

Men jag tycker personligen att C+ och MODO är en bra kombination. C+, MODO-HV 71 är en ännu bättre :)
Kommentera

samjo: Nej. Inga matcher där men en trevlig simhall är det. Har ni inga andra sportbarer i Norrköping?
Kommentera

samjo:

Jag tycker att du ska skaffa C+, så du kan se alla spännande slutspelsmatcher också... ;)

Jag har just flugit med samma plan som Rådbjer. Han såg ut att vara i balans. Däremot virrade en mysdressklädd Kim Staal omkring på flygplatsen ett tag, innan han till slut hittade en dansk att ragga upp och ta med sig i sin bil därifrån.

Fan vad roligt det ska bli att gå på hockey i kväll! =)
Kommentera

Dragan 2k: Visar dom matcher där också? Centralbadet = Simhallen... eller finns det något annat ställe som har det namnet som inte jag känner till?
Kommentera

samjo: Lyssnade på Hockey Live senast när Linköping fick besök av Frölunda. Det var ingen hit personligen. Svinga öl på o'learys och se på en bra match låter som ett bra alternativ.

Från Norrköping ser jag. Du kan ju alltid annars bege dig ner till Centralbadet.
Kommentera

Björn VII: 59 sekunder, äsch...:-) (samjo gör en knas och rättar till fel)

Hmm... för första gången på länge är jag ledig när MODO spelar match. Undra om man ska bege sig till O'Learys och hoppas på att dom visar hockeymatchen eller om man ska ta och beställa Hockeylive för första gången? (har lyssnat förrut men bara då det varit gratis)

Vad tycker Ni att jag ska göra? :)
Kommentera

Dragan 2k:

61 sekunder, äsch...:-)
Kommentera

MartinS:

Stars and bars ligger på Järntorget, det ska vara synligt om du gör en full 360-graders avscanning av torget med ögonen...har jag för mig iaf ;-)
Kommentera

MartinS: okej. Stars n Bars ligger precis på Järntorget. bredvid spelstället Tradition och Expert
Kommentera

Dragan 2k: Jopp jag vet vart det ligger men nu snackar vi stars and bars som någon här nämnde. Men tack ändå. :)
Kommentera

MartinS: O'learys ligger på Kungsportsavenyn. Säg att du befinner dig vid Femmanhuset. Gå upp mot avenyn. På höger sida nästan mittemot NK hittar du O'Learys. Brukar ha musik i högtalare ut mot gatan.

Om du mot förmodan inte vet nu kan du kolla deras webbsajt. www.olearys.se
Kommentera

Ingen snäll själ som kan förklara vart stället ligger? :)
Kommentera

« · 218102 · »