1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514499 inlägg · 4114 ämnen

MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?

« · 996025 Till forumet

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
shinzawai: Jag tror inte HV väljer Saik pga resorna...
Pyörälä, Carlsson, Hynning och ev Pärssinen spelar på tisdag. Vet inte med Moe som klev av på värmningen senast.

Erik Andersson och Hedström borta resten av säsongen...
Kommentera

shinzawai: Någon är väl redan tillbaka och ett par är på rehab tror jag.
Kommentera

Tycho:

SAIK, DIF, TIK, VF tror jag.

Vad är status på finnarnas skador?
Kommentera

Jag tror lag 5-8 väljs i denna ordning:
1. DIF
2. SAIK
3. TIK
4. VF
Kommentera

MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?

zigge: Skulle HV välja Frölunda före Skellefteå? Vad har du trippat på? HVs publiksnitt i serien ligger 31 åskådare under max. Tror du att de skulle tänka på vilket lag som drar mest publik? Dessutom så chartrar de bara ett bekvämt plan när de ska upp till Skellefteå som den rika klubb de är. Det går snabbare att flyga dit än åka buss till Göteborg.Själv skulle jag givetvis välja Skellefteå i första hand, men det alternativet finns egentligen inte, därefter tar jag Djurgården, sen Frölunda och i sista hand Timrå. Det intressanta skulle inträffa om DIF blev femma. Då skulle det nästan vara en fördel att bli trea i serien. Sen är jag rädd att MoDo väljer Timrå om det står mellan dem och Frölunda.

Wayne Gresky @ The highest level Idag kl. 09:01

-----------------------------

zigge: Alla coacher kommer vara på plats i studion i Sportspegeln på söndag kväll.

Poffa @ Rundvägen Idag kl. 06:57

-----------------------------------------

Cyklob: Tjaa, med en hemmamatch mer så fixar ju det sig!!Nää, jag tror o hoppas sAIK. Tror INTE smålänningarna vill åka dit upp, samt riskera att inte spela för utsålt hemma, bättre då me VF för dem.Hur ska jippot bli i år? Ska coacherna simma omkring i ett läckande Globen, spela undervattensrugby elr vad? Eller leka blindbock mellan valbara lag?

zigge @ S:a Westinland Igår kl. 23:54

----------------------------------------------------

Modoante: Inte säkert att Hv kommer välja Skellefteå men det lutar väll åt det. Om det är något som talar emot så är det väll dom långa resorna. Men Jag glömde nämna Dif jag med och där vet ju alla hur det brukar vara :) Modo vinner alltid hemma och förlorar alltid borta :).

Cyklob @ Sundsvall Igår kl. 23:02

-------------------------------------------------

Paddan: Timrå skulle nog passa Modo sämst, eftersom dom är så otroligt jämna och där spelar det ingen roll om man har hemma fördel eller inte. Så gärna Frölunda/Skellefteå :).

Cyklob @ Sundsvall Igår kl. 23:01

-----------------------------------------------

Paddan:Ser helst Skellefteå som kvartsfinalmotståndare.Med eftersom Hv förmodligen väljer dom så får jag säga Djurgården.

Modoante @ Härnösand Igår kl. 22:59

---------------------------------------------------

Paddan: Jag säger Skellefteå.

Poffa @ Rundvägen Igår kl. 22:40

-----------------------------------------------

Lumber Jack: Så kan vi då konstatera att MoDo som sämst blir fyra i elitseriens grundseriespel säsongen 2007-2008. Vilket lag vill vi då helst möta i kvartsfinalen. Jag skulle säga Frölunda... eller Timrå.

Paddan @ Krokom Igår kl. 22:37
Kommentera

« · 996025