1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508326 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Kik 2019-11-15

« · 2005782 · » Till forumet

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB:

Japp, så är det, skönt
Kommentera

KB: Jellvert, LP och Björka. De andra kedjorna är som tidigare.
Kommentera

Nucky: Goda nyheter, Olofsson verkar träna för fullt idag! Ser inte ut att ha några problem. Bildar kedja med Albin Eriksson och Hagelin.
Kommentera

J F K:

Hästenvinst på straffar
Kommentera

Nucky: Klassmål av Cruseman för hästen nyss och givetvis på pass av Bartalis. Fish däremot verkar ja ådragit sig en skada så han kanske inte kan spela mot oss på onsdag.
Nej, inget av lagen imponerar direkt ä. Gå bör förlänga sviten på onsdag om inget konstigt händer.
Kommentera

J F K: Fick för mig att Albin är center, men så var inte fallet nej.
Vad har man att välja på?
Lät på Björn som att man inte ville splittra föstakedjan, är isåfall Jellvert-Häggström-Sylwander man har att välja på.
Har Forsberg spelat center förut?
Kan inte hitta något om det.
Kommentera

Nucky: Nja, de måste till en center. Misstänker ett Johan Forsberg flyttas upp.
Kommentera

Heyerdal: Skadorna på Olofsson och Rosdahl kommer jävligt olägligt, 12 matcher på de kommande 30 dagarna räknat fr.o.m Onsdag.

Hoppas LP får chansen i 2:a nu tillsammans med Albin E och From.
Kommentera

hockey_21: Ser att de skrapat ihop 14 poäng på 19 matcher.
Har hängskallar som Henrion och Porsberger i laget, så egentligen inte förvånad.
Kommentera

hockey_21: får hoppas de inte vänder förlustraden mot Modo på fredag då
Kommentera

hockey_21:

Kanske är rätt man för det, kan ju inte bli sämre.
Kommentera

Heyerdal: Bobo Simensen tar över som huvudtränare för aik
Kommentera

Nucky: fick med sig många utvisningar, 5-3 o 5-4 som avgjorde mycket, löven starka i pp , ser att Ssk gör en stark värvning, Justin Pogge
Kommentera

Nucky: Kanske försökte få tillbaka den men kände att det inte gick
Kommentera

jonsson: Rosdahl borta 4 veckor, mer än så har man inte gått ut med.
Tänkte på Olofsson, ser ut som axeln går ur led, men märkligt ändå att han satt kvar i båset en stund efter skadan ifall den hoppat ur led. Det känner man ju på direkten
Kommentera

Heyerdal:

Är det bekräftat vad Rosdahl har för skada? har inte läst eller hört mycket.
Status på Olofsson?
Kommentera

Heyerdal: Ser att löven vunnit på Modo-maneér de 2 senaste, har de steppat upp eller är det bara klent motstånd?
Kommentera

Rytter: tycker de ska lägga in en klausul för skador då de lånar ut spelare, nu har jag ingen koll på vad som gäller men borde vara laget som lånar ut som kan skriva in det i avtalet, långtidskador då 4-5 v el mer, apropå låneregeln Shl-Allsvenskan så,verkar vissa lag kringgå den genom en ren övergång, gäller då lagen som fyllt kvoten, som sen skrivs tillbaka efter säsongen
Kommentera

NuMo:
Jag tänker att ju bättre kvalite det är på topp-5 desto bätte för de lag som får kvala.

Sen tycker jag allsvenskan blivit en bättre liga de två senaste åren, kanske kan de bero på lånereglerna eller så har klubbarna lite bättre ekonomi.
Kommentera

locken: Åström menar jag i första hand, men det kunde ju ha gällt även Wernblom. Från att haft det bra med unga lovande centrar på pappret får vi väl nu köra med något krystat om inte vi ska värva igen.
Kommentera

Rytter: Synd att vi inte kan plocka hem honom!
Hade ju lätt kunnat få en plats i andra kedjan nu efter skadorna... Nya Albin visade inte mycket men det kanske kommer.
Kommentera

NuMo:

Undra om Wernblom är nöjd med sitt byte. Var i tredjekedjan förra matchen. 7p på 19 matcher, och då hade han en match där han gjorde många av dessa. Han eller Västervik är nog inte nöjda.

Istiden ser inte ut att ha ökat enormt heller.

Nej åhström ser just nu ut att gå om honom med tanke på hans utveckling i Almtuna.
Kommentera

Ben Perrault: Det här är vårt öde.

De sämre lagen i högsta har hög kvalitet. Det är faktum

Nu kör vi och så tar vi det som det kommer. Vi är inte ens där än.
Kommentera

Gäsp: Lagen i botten av SHL har inte ett spel för att pressa fast oss. Det som avgör ett kval är 30% psykologi, 20%form målvakt, 10% form övriga laget, 10% domare, 10% tur, 10% publikstöd, 10% är bra spelare på papperet.

Stämmer alltid!
Kommentera

Ben Perrault: så länge inte lagen pressar oss hårt i egen zone är allt lugnt!
Kommentera

Hakning-Henrik: frågan är hur vi står oss mot de sämre lagen i SHL. Är enögd men skulle vi möta Oskarshamn idag så är jag övertygad om att vi skulle ha en väldigt bra chans
Kommentera

mr_brasco: samtidigt är det kanske ett tecken på att AS topplagen är mycket bättre i år när de närmast div1 är totalt avhängda. Det känns mer sannolikt att topp 4 är i en klass för sig än att resterande 10 lag är ovanligt dåliga.
Kommentera

Nucky: Karlskoga är ett bra mått på statusen av ligan. Så den är lite sämre än normalt.
Kommentera

jonsson: Det är lite av medaljens baksida när ett allsvenskt lag satsar allt o misslyckas. AIK Solna- Kramfors alliansen snart en verklighet! Jag hoppas och tror inte att samma öde väntar MoDo. Det känns som att vi satsat rätt sunt ändå.
Kommentera

wolper:

Instämmer, blir 5-0 nu och löven har tagit över serieledningen oxå, attans hade hoppats på poängtapp där😬
Undrar hur länge AIK har tålamod med Jussi Salo?
Kommentera

J F K: aik ser sjukt bleka ut och med noll självförtroende och sedan åka på ett sådant mål. Får tufft å hålla sig kvar om de fortsätter såhär
Kommentera

bisterfinnen: Haha, ”Crazy” Joe Davola hette Seinfeld-karaktären 😂😁
Kommentera

bisterfinnen: Cant-stand-ya!
Kommentera

J F K: Låter inte ”Crazy” Joe Cannata som en karaktär ur Seinfeld?
Kommentera

Nucky: Serien är helt klart ojämnare än vad allsvenskan brukar vara. Jag tror inte Timrå har så mycket färre poäng nu än när de vann serien för två år sedan, men ändå är flera lag före dem. Vårt poängsnitt är verkligen imponerande.

Ser lite av Leksands match och den ser tempofattig och blek ut. Nu kanske Leksand inte på allvar trodde att man skulle kunna vända 0-3 i tredje, men det ser inte så roligt ut för dem.
Kommentera

jonsson: Spontant känns HA ruggigt ojämn i år. Bottenlagen slår väldigt sällan topplagen likt det varit tidigare år.
Det gör det ju också lite svårare att säga hur bra vi egentligen är.
Kommentera

jonsson:

Som leksing så blir man orolig att Mora skall vinna mot oss efter våran första period idag.

Melin bad om ursäkt att han stod i båset idag efter första perioden ” man skäms att stå i båset och jag ber om ursäkt till alla som är här ”
Kommentera

Nucky:

Tittar på Mora-BIK och Mora är inte bra hittills, 4 skott på mål efter 1:a.
BIK har skjutit 12 och leder med 3-0
Kommentera

Rytter: Såsom lagen spelar nu tror jag bara Modo och Löven kan utmana ett SHL-lag.
BIK är starka, men tycker dom ändå saknar de sista procenten. När vi mötte dom hemma hade vi bra koll trots underläge ett par gånger.
Timrå är för inkonsekventa och otydlig gameplan. Dom påminner om oss för något år sedan, när det inte finns någon trygghet i grundspelet.
Såklart kan det vara helt annorlunda i Mars, men om kvalet skulle spelas idag tror jag det är så.
Kommentera

Från Hörnefors: JA, det ser ut att gå fantastiskt för både Leksand och Oskarshamn...
Kommentera

Roligt citat från gatt i Kristianstad. Påstod att modo fick 3:e målet pga det som stod på tröjan.
Konstigt resonemang när Kristianstad fick en hel del powerplay under matchen
Kommentera

Rytter: Jag håller med, förutom att jag vill att vi ska en gång för alla slå ut Leksand från SHL .
Kommentera

Rytter:

Jo, så är det
Kommentera

Ser ut som att fyra lag börjar bryta sig ut i toppen. Västerås är lite för ojämna och ligger redan 11p bakom oss med 2 matcher mer spelade.

Tror inget lag underifrån kommer orka utmana modo, löven, bik och Timrå och slå sig in i topp 4. Bland dessa kommer de bli tight in i slutet, men oavsett placering tror jag alla har chans på kval mot shl lag. Visst är det en fördel att sluta etta pga hemmaplan i allsvensk final osv, men lagen är så pass bra så alla kan vinna sin serie trots en mindre hemmamatch.

Kul att norrlandshockeyn går så bra i år, bara synd att vi alla tre inte kan gå upp i år. Skulle vara många intressanta matcher i shl ifall vi tre gör Luleå, saik, Brynäs och Leksand sällskap. Alla dessa brukar ju locka bra publik.
Kommentera

Rytter: Tror alla har haft jobbigt mot dem. Ser man till deras förluster så verkar det ha varit en jämn tillställning resultatmässigt med undantag av en match där Västerås vann stort 6-1.
Kommentera

jonsson:

Har väl redan gjort det, har inte löven, Timrå och Västerås haft jobbigt mot dem också?
Kommentera

Heyerdal:

En reflektion från igår.

Tittar på repris och KIK störde oss väldigt mycket i deras försvarszon, kommer att ställa till det för kommande lag framöver.
Kommentera

jonsson: knappast vi ligger förmodligen trea ikväll, LP målade nyss i j20 mot Leksand men underläge 1-2 efter första
Kommentera

hockey_21:

Dagens önskemål är att BIK och löven tappar poäng.
Kommentera

hanzon: Hoppas den bara är ur led
Kommentera

« · 2005782 · »