1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504895 inlägg · 4100 ämnen

Modo-Kristianstad 2020-02-21

« · 2037914 · » Till forumet

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
jonsson: Låt honom stå tills andraplatsen är säkrad. Dvs resterande matcher om så krävs.
Kommentera

Kunglouie:

Tacklingen på Belov sker i låg fart och nära sarg, men det är en tackling i rygg. Han vänder inte ryggen till utan han kollar sig över axeln och åker rakt ner och hämtar pucken. Men det går liksom inte att snacka bort när man tacklar någon i ryggen. 2 min hade varit lämpligt, sedan att man inte blåser för huvudskada är ju så extremt märkligt.

Iikka däremot kommer i hög fart och tacklingen sker en bit från sargen så det är stor skaderisk, det är helt ok med 5 min på den.

Det jag vänder mig emot är inte matchstraffet utan just skillnaden på bedömning i situationerna, när man friar den ena så dom dessutom kan göra mål och sedan tar en femma på den andra, det blir liksom helt fel och visar på dålig känsla.
Kommentera

Rytter:

Hur ska man tänka ang målvaktssituationen, ska man gå ”all in ” på Barto nu?
Hanses känns ju sådär.
Kommentera

Gäsp: Stort jävla beröm till första kedjan som åter igen går in och levererar. Dom måste ändå känna en press att göra mål då övriga killar i laget är iskalla. Fast From känns på gång. Kanske Hellqvist ska teka om dom andra tre kedjorna. Kan knappast bli sämre. Som det är nu måste första kedjan spela väldigt mycket i matcherna och det är risk att bensinen tar slut snart.
Kommentera

Monno:
92500 var det budgeterat för med lite tur kan det bli 98000.
Kommentera

Jag vet inte vad som var sämst ikväll. Domarinsatsen eller Hellkvists fingertoppskänsla att låta Hanses stå. Vi vann i alla fall...
Kommentera

Kunglouie: Den är inte lika våldsam som den Iikka delar ut. Men likafullt i ryggen och nog tycker jag en 2min hade varit svår att säga emot.
Kommentera

Kunglouie: Tycker dom såg likadana ut, men men...
Kommentera

wolper:

Och Timråiterna fick ställa in champangen på kylning igen, ett tag var ju andraplatsen klar i deras bok.

Måste vinna match imorgon mot Västervik för dem, blir skön eftermiddagsunderhållning att se på.
Kommentera

Rytter:

Vad anser ni om tacklingen som Belov får i ryggen, jämfört med den Kangas delade ut?
Kommentera

dempa: Jag vet inte om det löser problemet men flytta upp Iikka till Freddy och Rosdahl för det kan inte bli sämre!
Kommentera

Monno:

Ja fysiken är det inget fel på. Dessutom är han väldigt explosiv för att vara så stor, det går fort i förflyttningarna. Det är en härlig målvakt att se på som är aktiv och jobbar mot pucken hela tiden, inte som de målvakter som bara spelar på position och gör sig stor och täcker av.

Kan tänka mig att det är frustrerande som skytt att möta en målvakt som kommer ut och täcker av så det finns inget nät att se.

Var kul och jämföra hur stor skillnaden mellan Hanses och Barto är, nu ser man tycdligt hur djupt in Hanses jobbar och man förstår varför så många styrningar och skymningar går rakt igenom samt att när dom kommer in så är det bara att sätta iväg skotten högt.

I och med att Barto är så mycket mer aktiv är det svårt att få igenom dessa slump puckar som bara slängs in, dessutom är han explosiv och kan sträcka ut rejält när han behöver.

Dock är ju svagheten att mot ett lag som spelar bort försvaret så finns det mycket yta att spela förbi honom, så detta måste försvaret lära sig och ta bort spelare och lämna fri sikt till honom,
Kommentera

wolper: Berglund, såg tydligen lite vinglig ut men spelade efter.
Kommentera

wolper: Berglund, men han spelade vidare.
Kommentera

wolper: lm modo kunde vara lite jämnare. Vem var det som huvudtacklades av Kristianstads spelare som åkte på matchstraff? Blev det nå men?
Kommentera

Rytter: det här var en galen tillställning, även om det finns jättemkt att klaga o gnälla på så KOM VI TILLBAKA trots 2 måls underläge, i en match där mkt gick emot oss! Vi sköt mer än dubbelt så många skott som KIK men låg ändå under.

Gillar starkt Bartosaks entré. Lite oroande att bara förstalinan levererar sånär som på Jellvert.
Kommentera

Monno: Precis min tanke. Han faller aldrig fram med överkroppen när han täcker av isen med benskydden, trots att han flyttar sig i sidled/djupled.

Olofsson är fullständigt iskall, fipplar med pucken och missar passningar på 2 meter. Måste få igång honom för att andrakedjan ska kunna producera. Rosdahl ser också rätt kall ut, men hänger nog ihop med att han får väldigt lite att jobba med.
Kommentera

Gäsp: Gjorde bara ett byte i tredje, så vem vet.
Kommentera

Nucky: Blir en järnskakning på sin höjd, lite resonans i plåten. Hem till den köttfyllda kylen och en Ginger Ale på det här så är han fit for fight igen.
Kommentera

Tarasov:

Med tanke på rekordet, undra om inte detta redan hade varit slaget ifall vi haft vår förstakedja från start. Dessutom hade det kunna vara så att 3 spelare utmanade om detta.

Dom kan försvinna ut matcher ibland och spela nonchalant, men dom gör förbannat med poäng. Tycker också det ser ut som JJ är påväg tillbaka i form. Kändes stark på pucken ikväll och lite snabbare, vann betydligt mer dueller och lyckades göra sin gubbe lite oftare än tidigare.

Vi behöver honom i rejäl form inför slutet.

Ett problem är dock Olofsson som är iskall och sänker den kedjan, skulle nästan vilja testa Iikka där för att se om han kan få fart på den. Går inte det måste From - Jellvert - Iikka upp och skapa mer och ta över från vår andrakedja.
Kommentera

hockey_21: Han är ryss, hjärnskakningar biter inte på honom.
Kommentera

Jag sitter och är mest förbannad att vi sätter oss i denna situation. Vi hade 100 lägen att avgöra detta innan kangas ms. Men ändå från start var känslan att man skulle mysa sig till 3 p. In med hanses är ju första tecknet på underskattning. Sedan står alla stilla och tittar på varandra. Fattar inte vars krigarinställningen, desperationen är?? Tack för 2 poäng iaf. Sen var det ju synd att videogranskaren hade satt en månadslön på Kristianstadseger.
Kommentera

atomragnar: sedan får ju gärna cmore bjuda kameramannen på kaffe så han hänger med alt bättre kamror😀😀 stackars kommentator som skall försöka hänga med detta ifall han kommenterar via skärmen
Kommentera

Heyerdal: Belov lirade mer efter smällen iallafall.
Kommentera

Heyerdal:

Spelade han inte efter detta? Tyckte jag såg honom men kan ha förväxlat tröjnumret.
Kommentera

Heyerdal: Han gjorde nått byte efter smällen eller såg jag helt fel?
Kommentera

Nucky: Han måste vara sjukt stark i bålen. Eller ha väldigt bra teknik. Tror aldrig jag sett en Modomålvakt som är så duktig på hålla sig uppe.

Ullmark t.ex. var ju grym men hans svaghet var ju en tendens att falla framåt i sidledsförflyttningarna. (Vilket är förståligt för en ung stor målvakt.)
Kommentera

Heyerdal: Hoppas fan detta är wake up call for sista matcherna nu
Kommentera

Heyerdal:

Vilken hemsk match, finns saker att prata om tycker jag.
Men ruskigt glad över 2 pinnar.
Kommentera

MikkeLaagåård: hoppas inte Belov åkte på en hjärnskakning
Kommentera

Bad_Brett:

Kolla på första straffen, han åker ut. Sedan ställer han sig upp lite nonchalant som att "signalera" fan vad långsamt det går. Sedan när skytten börjar avancera håller han sig bara lugn och väntar på första draget.

Andra straffen har han ju sjukt tålamod på så Miketinac vet inte vad han ska göra och tappar pucken istället.

Sedan ska man tänka på att han knappast är helt i matchform och att han inte lärt sig ligan och spelet i den samt vårt spelsystem än. Så det finns nog några mer procent att ta ur honom.

Går vi inte upp och han tycker Övik är stället att få ordning på livet så ska vi kasta upp snuskigt med pengar för att få honom ett år till. Med honom från start hade vi nog haft ett stabilare försvarsspel.
Kommentera

Gavelo: Det finns en moral att komma igen efter 5-3 underläge till sista perioden. Bra gjort för det. men nu hoppas jag att Björn lycks få allt att kugga mot slutet, just nu så saknas det ganska mycket olja i maskineriet för att inte kuggarna skall haka upp sig.
Kommentera

Gavelo: Men även en del negativt tyvärr. Men väljer vi att se det positiva så väljer jag att framhäva upphämntingen och Bartosak.
Kommentera

Trilske: Måste säga att det är en jävla njutning att se Barto i målet. Sån jävla pondus han visar!
Första straffen är riktigt fint slagen, men räddningen ännu bättre.
Han gjorde en riktigt läcker sidledsförflyttning också när en KIK-spelare bryter in framför mål i 3 mot 3.
Han hamnar då inte på mage/rygg och ligger och simmar, utan följer med i hela momentet och gör sig stor med rak rygg.
Sjukt imponerande!
Kommentera

MikkeLaagåård:
3p av JJ är med och hugger på Olaussons rekord. Kul. Skulle även vara kul om vi tog oss över 109p.
Kommentera

KB: Hoppas det, han är alldeles för ojämn. Han är precis som fredagsgodiset ”Gott & Blandat”, stoppa ned handen och du vet inte vad du får med dig upp.
Kommentera

Gavelo: Ber om ursäkt för mina något tveksamma formuleringar i inlägget innan.
Kommentera

KB: Precis vad jag tänkte. Om Barto (Foppa förbjude) går sönder så ser jag hellre Lundin. Domarna och han själv tog sista unset av självförtroende.
Kommentera

KB: Visst var det mål som From gjorde, gick via skridskon på Kristianstadsspelaren?
Kommentera

finns jävligt mycket positivt ikväll, vändningen, straffvinst, Bartosak visar klass och vi vinner trots att domarna i praktiken tar 2 mål från oss och ger iaf 1 till Kik där han skulle ha blåst för huvudskada, ändå trots allt detta så agerar ledningen, laget börjar fokuserar och vinner välförtjänt.

MEN det överlägset mest positiva ikväll är publiksiffran, strax under 4000 mot ett bottengäng är förbannat bra med allsvenska mått mätt.
Kommentera

Sven Tuta:
Japp, tror jag med.
Hanses kanske inte törs spela mer heller. Mina nerver hade inte hållit efter en sån här situation.. Tänk, Detta är min sista chans att visa att jag håller. Så blir det 5 insläppta på 18 skott... Utbytt & Barto fixar biffen. Jag hade varit knäkt i detta läge.
Kommentera

Sven Tuta: Undra om de satsar på Lundin som andramålis efter detta. Hanses självförtroende lär ju vara i botten efter denna.
Kommentera

Blake: Oh Ah Bartosak!!!
Kommentera

wolper: Hanses ser så ängslig ut i jämförelse. De dåliga straffarna från Kristianstads sida beror ju helt och hållet på att han åker ut och utmanar skytten.
Kommentera

Gavelo: Det var väl sista matchen för Hanses att spela i Modotröjan
Kommentera

modomille: Såg ni hur Miketinac började tokskaka när han kom nära målet på sin straff? Det är efterskalvet från Belov.
Kommentera

Tror Barto psykade ut Miketinac innan straffen.
Kommentera

Monno:
Stämmer det?
Då har vi bra läge att behålla 2:a platsen!
Kommentera

Hakning-Henrik:

Fast i straffläggningen var nog Barto den stora hjälten. Kolla Miketinac straff, Barto är agressiv och går ut bra och sedan bara väntar på första draget, då han vet inte vad han ska göra och tappar pucken.

Han visar verkligen klass denna Bartosak.

Så skönt att vi landade honom.
Kommentera

S-vikaren: Scored 1 - 0 MODO
15.Tambellini,Adam

En poäng till, för Modo, för Tambellini.

Synd på utvisningarna, men med en domare som kanske inte kunde leva upp till sitt bästa så är det som det är. Tambellini gjorde sitt idag, framåt. Övriga i linen detsamma. men vi behöver fler som faktiskt producerar. Flera har nämnt det.
Kommentera

« · 2037914 · »