1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507133 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Kristianstad 2022-10-14

« · 2389942 · » Till forumet

Sv: MoDo - Kristianstad 2022-10-14
Bad_Brett: ja ser man det så, är det klart sämre i 2a.
Men får väl se om vi skärper oss där nu.
Men nu BP igen o 2a perren. Usch
Kommentera

Otrolig spelkänsla våra Svenska domare har..
Kommentera

Robin Ztorken L: Blir nog böter på den där förstärkningen.
Kommentera

MorganaLefaey: södergran var ju lite av prestigevärvning och har varit iskall alla seriematcher, måste upp rejält nu
Mannberg är ungefär som vanligt, händer inget🥵
En som tar sig bit för bit är ju Marenis
Kommentera

MorganaLefaey: 10-12 om jag har räknat rätt. Kanske inte så illa. Men det betyder likväl att vi släpper in 52% av våra mål i period 2, samtidigt som vi bara gör 31% av våra mål i period 2.
Kommentera

MorganaLefaey: Tycker ändå tredje visar mer än på länge. Jag förväntar mig mer, men de har faktiskt skapat ett bra riktigt bra chanser.
Kommentera

Bad_Brett: känns verkligen som så. Men skulle vilja se siffror på det. Kan se värre ut än resultatet är.
Kommentera

Bad_Brett: nej södergran som ju såg så bra ut på försäsongen har absolut försvunnit efter första matchen. tänkte på det förra matchen, att han varit så osynlig. hoppas det släpper!
Kommentera

Rytter: Det speglar såklart inte matchbilden. Men blir nog kompensation i andra. Tror vi vänder detta.

...Dock har vi en tendens att vika ner oss rejält i andra perioden av någon anledning...
Kommentera

Bad_Brett: vi må spela bättre än då.
Men finns mycket att förbättra. Mycket duttande och södergran o mannberg känns iskalla.
Sätter man in Styf i PP i stället för en fwd och Norén i BP så tar man från tränarnas håll inte stenhårt på matchen heller.
Kommentera

Bad_Brett: klappgrötströjor på AIK ikväll o Öhman 2 mål.
Kommentera

Bad_Brett:

Tycker vi gör en bra period i 5 mot 5. Skapar många heta lägen och trycker tillbaka KIK. De hade inte så mycket i 5 mot 5.

Skulle inte varit orättvist ifall vi varit i ledningen.

Tycker det ändå känns påkopplat och skärpt. Fortsätter vi så här så vinner vi.

Någon som tycker det är märkligt att vi fått en utvisning med oss och två mot oss?
Kommentera

Hakning-Henrik: ja godkänd första utv ställde till det annars var Modo spelförande största delen
Kommentera

Hakning-Henrik: Jupp, vi spelar mycket bättre än mot Tingsryd, trots att vi vann komfortabelt då.
Kommentera

Heyerdal: Kanske är partisk men tycker resultatet inte speglar matchbilden. Vi är det bättre laget i första.
Kommentera

Heyerdal: Trots allt ett stort steg framåt jämfört med kalkoninsatsen mot Tingsryd senast.

Bad Brett trodde mycket på Södergran och mindre på Big Dick. Såhär långt ser det inte bra ut...
Kommentera

Kingman, en som köttar på iaf!
Kommentera

bollan123: blev för mycket puckstirrande där
Kommentera

Vaf i helvete gör #14 inne i boxplay?!
Kommentera

Tarasov: Varför spelar man Noren i BP? 🙄🙄
Kommentera

Robin Ztorken L:
Ja blek men man får ge honom lite tid, inte spelar så mkt de två senaste åren.
Kommentera

ToddW: Vår kära Södergran får gärna visa varför han spelar i Modo.
Oftast helt anonym och osynlig, vill se mycket mer där
Kommentera

Charliejfz: då får du bara ett halvt gillaknapp tryck...
Kommentera

Den här matchen håller jag lika mycket på båda lagen.
Kommentera

HAs sämsta BP mot HAs sämsta pp. Spännande!
Kommentera

ToddW: måste finnas någon forward som kan ta den platsen om Wahlberg o folin är för defensiva.
Styf har inga sådana egenskaper.

Tyvärr är det lite dutt dutt i dutt idag igen.
Kommentera

Missar en solklar tripping mot Dickinson men tar denna. Jaja
Kommentera

ToddW: lite typisk om Kik tar ledningen nu
Kommentera

MorganaLefaey: märktes direkt att Berg var borta i pp2
Kommentera

Keriksson: Är MTS på plats ikväll?
Kommentera

Keriksson: vad gjorde styf inne i PP.
Känns inte som någon som lägger flipp-pass eller tar fram stora släggan.
Kommentera

Blir kul detta hoppas jag, intressant iallafall att se om Gathen ska gnabbas mera som i våras eller om det är hans slutspelsattityd enbart.

4-2!
Kommentera

modomille: Jag skulle vilja se,

David Bernhardt – Niklas Folin
Hugo Styf – Pontus Näsén
Emil Wahlberg – Josef Ingman

Kom igen det blir kul.
Kommentera

modomille: apropå Berg. Skönt att Emil Nilsén s(Leksands hejarklacksledare) 3-årige son döpte deras katt till August Berg. :-D

Från dagens avsnitt i podden "Släpp Sargen"
www.podplay.com/sv-se/podcasts/slapp-sargen-468057/episodes/93-rymde-fran-fangelse-for-supporterresa-112051595
Kommentera

Heyerdal: Tungt avbräck där.
Kommentera

Werner: Berg borta ikväll, trist, Styf ersätter o Norén extra, Nordin extraforward .
Kommentera

Werner: "löpare" är såklart lövare..
Kommentera

Nucky: kanske stämmer in på löpare i slutspel.. men i grundspel.. mjaaaa inte så viktigt:)
Får se om dom kommer top 8a
Kommentera

Tarasov: KIK är ett topp 6 lag i år. Precis som vi. Ingen underskattning nu. KÖR!!
Kommentera

Rytter:
6 poängsmatch!
Kommentera

Tarasov: Då lovar jag också att stämma upp i : UAAAAHH! Fight for every inch!! Ööööh ääh Wöööööw!!!
Kommentera

J F K: Vi hade väl samma tendenser nästan hela förra säsongen? Oerhört bra perioder varvades med usla. Vore skönt om vi kunde höja lägstanivån när vi dippar, när vi spelar bra är vi riktigt bra. Ibland undrar man om det är samma lag i första o andra perioden.
Kommentera

Tarasov: Jag vill se 20 små Wernblom-kopior därute! Kasta gärna lite grejer, slå sönder nån klubba och visa VILJA!!! AAARGHH!!😁
Kommentera

Tarasov: ikväll vill jag se vår 3e femma gå i bräschen och mosar fast kik'arna. Hårt mot hårt.. pp't avgör. 4-1 🥳
Kommentera

Nucky:
Ikväll vill jag se vilja!!! Vad vill du😁
Kommentera

J F K: Förra matchen dominerade vi från början till slut. Var visserligen ingen hockeypropaganda stundtals, men blir sällan det
mot så dåliga lag.
Ibland tycker jag många härinne har så galet höga krav på varje match, om man inte vinner med tvåsiffrigt, målvakten håller nollan och får se minst 20 proppar från MoDo-spelare så är matchen skit, inställningen kass osv.

Detta har egentligen inget med ditt inlägg att göra, men jaja
Kommentera

Rytter: Jag är grymt imponerad över KIK. Oavsett vilka de möter så jobbar de hårt och de verkar aldrig göra riktiga plattmatcher. Det är klart att de knappast är nöjda med matchen mot Västervik och framförallt senast mot ÖIK, men de beror snudd på aldrig på att man inte jobbade hårt nog eller hade rätt inställning.
Där har både MoDo och Löven något att lära.
Kommentera

J F K:

En bra värdemätare idag, KIK är nog ett av de jobbigare lagen att möta. De åker enormt med skridskor och kämpar hårt.

Jag trodde verkligen inte att det skulle få ihop det såhär bra utan tippade dem längre ned. Trodde att det andra året skulle vara tufft för dem då de inte längre kan överraska som förra året, samt att tappen av ledande spelare skulle märkas tydligt speciellt Dichow som var riktigt vass.

Men de verkar ha värvat rätt spelare och fått ihop laget bra.

Gäller att vi är helt påslagna ikväll och åker skridskor och ger allt i närkamperna. KIK är inte ett lag man spelar ut och vinner mot genom att äga puck. Här krävs det att man lägger ner det hårda jobbet först och främst.

Går vi på 90% kommer vi bli helt överkörda ikväll

En viktig match för att se vart vi står, gäller att alla på påkopplade och jag vill se 60 stabila minuter och gärna en tight 3-1 vinst där vi utnyttjar ett PP samt är starka och 100% i BP samt kämpar för varandra.
Kommentera

puffe2: Idag har vi en riktigt bra möjlighet att koppla ett visst grepp om toppen på tabellen. Det vore skönt om vi kunde sluta vara så kopiöst ojämna. Egentlien har vi väl inte gjort en enda helgjuten insats, trots att vi leder serien.
Kommentera

Smurfen: Om du menar att byta ut HV71 mot MoDo , så har du mitt fulla stöd :) Känns som något 98 procent av jordens befolkning anammar. Inte ens FN:s säkerhetsråd skulle lägga in VETO där inte
Kommentera

« · 2389942 · »