1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507029 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Kristianstad 5:7

« · 2322340 · » Till forumet

Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Bad_Brett: Hahahahah detta är så jävla tragiskt. Näsen slarvar bort klubban sen gör Sveningsson samma sak 5 sekunder efter så indirekt 5 mot 3. Sveningsson missade dessutom nog 15 frilägen denna match. Ingen aning vilken typ av "potential" folk ser i Sveningsson i huvud taget. Nonchalant, värdelös hemåt och ett skott som träffar mål en på 10 gånger? Nej där är jag klar för denna säsong. Klarar vi inte av skit kik så kommer vi aldrig längre än semifinal.
Kommentera

Monno: Hade tid, eller att få en klubba av en forward som kan byta. Mycket märkligt.
Nu blir väl Svennis avstängd sex matcher till.
Kommentera

Bad_Brett: snygg kroppsfint av Flood som ligger på isen för att alla ska fokusera på honom. Ett genialt taktiskt drag av Gath. Hatten av.
Kommentera

Hahaha helt otroligt orättvist
Kommentera

Bad_Brett: Varför byter inte Näsen när han tappat klubban?
Kommentera

Bad_Brett: Fan.. onödigt....
Kommentera

hk: Kristianstad vinner helt rättvist
Kommentera

S-vikaren:
Då blir det gnällfest ikväll
Kommentera

Bad_Brett: Två spelare tappar klubban..
Kommentera

S-vikaren: Vi fattar konstant dåliga beslut. Sedan är vi uppenbart det bättre laget.
Kommentera

Jag sa till Malte Sjögren i paus, att om han inte vill att Tex tar pucken. Skjut utanför.
Kommentera

dempa: LP.
Kommentera

Blake: Tröttsamt med stora egon, tror vi vinner i kväll, men några 'stjärnor' bör snäppa upp om vi ska gå långt. Wahlberg är kanske bästa back nu bl.a.. Hoppas vi byggt ett lag som älskar slutspel, finns några som bhöver steppa upp
Kommentera

dempa:

Kristianstads första formation ställer till det för MoDo nästan varje gång de är inne.
Kommentera

Bad_Brett: Okej vem avgör?

OP är min.
Kommentera

Gavelo: Vi tar avslut i helt fel lägen. Ser inte direkt lovande ut.
Kommentera

Icing-Ove: men kan Bernhardt sluta skjuta på allt som är mellan honom och målet?
Kommentera

Gäsp: Nu ska MoDo-pucken in i kryllan. Tjohoo!!
Kommentera

Gavelo: Fy fan, det här är vidrigt för både hjärta och hjärna!
Kommentera

Rytter: Vad är det som är imponerande med det?, kik satsade allt framåt och efter deras kvittering började Modo skapa massa lägen och jobba hårt igen.

Modo drog ned på tempot under första 10-12 minutrarna och detta utnyttjade tillslut kik.

Nu har vi Pp och kan göra kväll av detta.
Kommentera

Bad_Brett: detta är alltså ditt fel? ;)
Kommentera

Bad_Brett: Sluta sia.
Kommentera

Rytter: Som jag skrev i första perioden:

"Det här känns som en sådan där typisk "vi förlorade för att vi hade otur"-match."

Det blir närmast ironiskt när alla två timmar senare skyller på otur.
Kommentera

Gavelo:

Du vet att det var sifforna för tredjeperioden jag skrev ut va?

Rätt imponerande för ett lag som slutade spela att ändå få till dessa siffror i tredje.
Kommentera

Gavelo: Ta en stänkare nu gubben!
Kommentera

dempa: Det är precis det jag skriver, detta får Karlin ta på sig för att han inte får laget att sluta dra ner på tempot och spela på ledningen.

Modo började 3:e med att lobba ut samtliga puckarna första 4 minutrarna och det satte tonen.
Kommentera

Dundee:

Tredje är inte problemet, det är inte så att vi går ut och låter KIK dominera och vi blir tillbakatryckta. Vi vinner skotten med 13-7, vi har 2-3 i stolpen och missar 3 frilägen, visst fan går vi för vinsten istället för att backa hem och låta dem få långa anfall och tryck på oss.

Problemet är att vi verkligen inte har någon studs med oss, vi har 6 totalt i stolpen och missat minst 3 frilägen och andra kvalificerade chanser, hur många skottlägen i slottet har vi inte bränt (bara sven har väl 2-3). Med normal utdelning hade det inte ens varit match inför tredje.

Men visst det handlar om att göra mål och där har KIK varit lika bra eller dåliga som oss.

Sedan är det ju en helt annan nivå på domarna idag, många solklara utvisningar som släpps. Situationen där sylle åker in i målvakten är ju en sjuk hakning och jag fattar inte hur man kan missa den. Puck out kunde man dock inte blunda för.
Kommentera

hk:
Varför skämmas :) svårt att tillfredsställa supportrar som förväntar sig att man skall köra över motståndet i 60 min och aldrig göra ett misstag.
Kommentera

J F K: Vi är ju så extremt överlägsna. Att skylla på otur blir som åka på spö av sin treåriga son och skylla på uttorkning. Pinsamt helt enkelt.
Kommentera

Frontschwein: Och nu tvingas man åka ner dit igen viker man ner sig på hemmaplan som man gör i denna match förtjänar man inte en plats i semifinalen.
Kommentera

Dundee: äsch, MoDo vill bara utöka sin inteförloratvåmatcherirad svit.
Kommentera

Bad_Brett: Hasa är grym när spelet går framåt.
Kommentera

Dundee: Jo, vi har ju haft en tendens att alltid förlora två matcher på raken i vinter.
Kommentera

Dundee: Hyllade Hasa för övrigt direkt ansvarig för båda baklängesmålen ikväll.
Kommentera

Gavelo: glöm det att karlin haft som spelplan för laget att gå ut o spela av den. det är delvis något som ofta händer, lite ängslighet, samtidigt som man inre saknat chanser men Dichow har varit bra och haft studsarna med sig..
Kommentera

Frontschwein: "jag hoppas ni skäms på hemmaplan"
Att ni skäms? Vilket lag håller du på?
Vi går upp.
Kommentera

Förlorar vi detta blir det 7 matcher garanterat. Men som nån skrev längre ner denna match ställer vi till det för oss själva hade vi fortsatt spela i 3e hade vi vunnit istället spela på ledningen och mål i baken.
Kommentera

Gavelo: Tycker Modo varit det bättre laget i 3 perioder jag. 1a var sämst.
Men det handlar ju om att göra mål. Vilket vi inte gjort.

Den tycker jag vi bjudit på väl många öppna lägen för kik.
Kommentera

Rytter: Tyvärr överspelas allt detta när man slappnar av och släpper in en kvittering på det sättet man genomför 3:e perioden.
Vi har bara oss själva att skylla för detta.
Kommentera

Robin Ztorken L: Redan efter det massiva trycket i efterdyningarna efter 2-1 såg man tendenserna; bakom-ryggen-passningar, snurrfinter, försök till tunnlar etc. Man tror man är bäst i världen tills det skiter sig och sedan blir man handlingsförlamad.
Kommentera

Gavelo:

Det är rätt imponerande för ett lag som slutar spela att vinna skotten med 13-7, samt rada upp 2-3 ramträffar och bränna tre frilägen (Sylle, Ohlsson, Sam).
Kommentera

Bad_Brett: I säker nio fall av tio vinner man när man har så fantastiska chanser med träffar i ramen. Jo, det är klart att jag är besviken på att de har extrem utdelning där vi kunnat undvikit om vi vore mer fokuserade, men samtidigt så har de haft så sinnessjukt tur som är med i matchen.
Kommentera

Bad_Brett:
Man blir lite rädd när man har ledningen, rätt vanligt fenomen.
Kommentera

Bad_Brett: Detta resultat efter 3 spelade får Karlin ta på sig, hade man inte gått ut för att spela av matchen så hade man aldrig släppt in 2an för Kik.
Kommentera

Bad_Brett: Som sagt, vi slutade, eller började aldrig spela i tredje.
Av någon anledning gav vi upp/lade ner.
Undrar varför??
Kommentera

Heyerdal:

Det är inga halvdana stolpträffar heller, det har varit stenhårda skott som måste ha sjungit i hela hallen
Lite ovanligt faktiskt,
Kommentera

hk: jag hoppas ni skäms på hemmaplan, samt inser att hv bara går fram som en ångvält. Hur i helvete kan man ens drömma om shl.

Money talks.
Kommentera

J F K: Förlorar vi idag är det 100% självförvållat. Vill inte höra en enda kommentar om otur med stolpskott eller dåliga domarinsatser.

Ibland spelar otur och tillfälligheter in. Ikväll gör det inte det. Vi gav bort en match vi borde avgjort för länge sen.
Kommentera

Intressant nivå på domare i HA, ena matchen ta 15-16 utvisningar,nästa match ta 1.
Kommentera

« · 2322340 · »