1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504911 inlägg · 4100 ämnen

MoDo - Kristianstad 5:7

« · 2322440 · » Till forumet

Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Ni tar de nästa. Börjar tro att 1a april har nåt emot er, oavsett hur bra ni spelar så får ni inte vinna verkar det som!
Kommentera

Bad_Brett: inte ens HV slog ut ett betydligt lägre rankat Västervik i 4 raka så att säga att 4-0 är det förväntade resultatet är inte rimligt. Den här matchen kunde vi mycket väl vunnit men ibland vinner inte bästa laget. Om Modo håller sin trend att inte förlora två raka och vinner med 4 - 2 tycker jag att det är en mycket bra prestation. Här tycker jag att man kan flyga ned och spara energi då vilan man får vid en vinst är väl investerade pengar.
Kommentera

Gavelo: Lär bli vinst tillslut.
Kommentera

J F K: Visste inte att ha spelat hockey var ett krav att få skriva här. Hur länge har du spelat, I vilken div? Gissar att du fortfarande är aktiv i åtminstone div 1?

Då litar jag på dig då att det är orättvisan som gjorde att MoDo förlorade.
Kommentera

puffe: Jag gillar att du är positivt.
Kommentera

Tarasov: Ok, låt oss se...

Sveningsson:
2 matcher
1 mål
0 assist
-3
25 utvisningsminuter

I rest my case.
Kommentera

puffe: Det där skitsnacket tror du inte ens på själv.
Kommentera

Tarasov: Sveningsson avgör hemma mot HV, match 6. assist Hasa och vi är tillbaka där vi hör hemma
Kommentera

puffe:
Ja vi saknar lite djup i laget även om det är bättre nu, vår styrka är ett stabilt målvaktsspel samt ett bra PP.

Men tycker vi hittills gjort en rätt bra matchserie och de två senaste matcherna har varit riktigt bra.
Kommentera

Blake: Han är en profil
Kommentera

bollan123:
Ja föredrar man Tjernström före Svenningsson förstås en smaksak.(förstår dock din poäng ;))

Ja det kanske det inte gör men det skapar mkt och driver spelet i anfallszon, vilket jag värderar högt. Visst det blir en del bakåt men på det stora positiv inverkan för lagets möjligheter att vinna.
Kommentera

Tycker vi ska vara positiva ändå, ska vi förlora 3 raka mot KIK?
Knappast... Osannolikt iaf...gör vi det så kvittar det, då har vi inte förtjänat en semi.

Men Bernhardt är oroväckande svag nu, han ser ut att ha mjölksyra i benen hela matcherna och kan dessutom inte göra mål längre trots jättechanser.

Typiskt att jag berömde hasa o sen stirrade han puck vid kvitteringen.. Jinx

Otroligt synd om Svennis blir avstängd, tycker de hittat kemi...
Kommentera

J F K: Kolla Allehandas betyg. Betydligt sämre än efter förra förlustmatchen.
Kommentera

Monno: Tyckte Gath var lite rolig när han sa att "det ska bli gutt att åka buss igen" klockren pik mot MoDolägret haha.
Och när han gav en "kom igen, bit ihop" spark till Kristianstadspelaren som hade ont på bänken.
Kommentera

Blake: On du på allvar tror att det handlar om skärpa om man träffar insidan ribban eller insidan stolpen istället för att göra mål. Då tror jag faktiskt inte du spelat hockey.
Kommentera

Tarasov: Vet inte om det är rättvist att jämföra Sveningsson med Tjernström. En spelare är värvad för att spela i en första/andra lina och pp medans den andra spelar i fjärde och BP. Tjernström blev petad för att det inte finns plats i laget för honom då Nordin har spelat väldigt bra på sistone.

Förövrigt så kan du gå tillbaka och kolla vem av personerna i din text som var inne på alla 3 mål MoDo släppte in ikväll. Skyller inte allt på Sveningsson men ser ju inte allt så bra ut :)
Kommentera

Tarasov: Näe, jag vore lycklig om vi kunde göra 30 bra minuter. Nu har vi spelat 57 matcher och vi svajar rejält i nästan varje match. Känns som onormal skillnad mellan dominans och passivitet. Känns lite som att lagbygget saknar några stabila pjäser som står för trygghet i truppen
Kommentera

Monno: Absolut, deras spelidé var glasklar.
Dumpa/skarva ned puckarna djupt och jobba fast Modos slarviga backar.
Sen har vi åter alldeles för lågt stående formation och sätter ingen eller liten press på deras puckförare och deras pointar vilket gör att dom får mycket speltid i våran zon, när vi erövra puck så har vi ingen att passa eftersom alla står i knät på varandra och vi tvingas flippa ut puckar i mittzonen så kik kan börja om, inte riktigt som jag tycker vi borde spela i ett slutspel på hemmaplan mot ett blåbärsgäng.

Visserligen kom deras mål på kontring och det är inte ett direkt imponerande defensivt spel vi visar upp, men vi sätter oss lite själv i den situationen genom att helt spela kik i händerna, gång på gång på gång.

Sen att vi inte gör 6-7 mål är såklart ett underbetyg men samtidigt måste man hylla Dichow i målet, han stod på huvudet idag.
Kommentera

puffe: Sebbe också har varit bra i slutspelet annars har vi inte många spelare är några slutspelsspelare tyvärr. Detta lag verka inte vara byggt för att gå lång i ett slutspel.
Kommentera

Tyler Durden: Det positiva är att om vi åker nu vet vi att vi hade torskat fyra raka mot HV. KIK är för dåliga för att jag ens ska kunna bli upprörd.

Lovar att KIK om de - mot all förmodan - går vidare kommer åka ut i fyra raka i semin, oavsett vilket motstånd de får.
Kommentera

Tyler Durden: Ja, den i den var vi betydligt mkt mer dominant men 1000ggr mer nervös.

Det jag kan tycka var störigt är mycket innan och under match snacket om att man banne mig inte vill åka till Skåne igen.
Inget om att man ska kämpa för att vinna matchen utan snarare att man vill vinna för att slippa bussresan...
Kommentera

Tyler Durden: Tror det saknas hjärta för klubben i modo. KIK känns som att de tar förlusten personligt och verkligen vill vinna matcherna till varje pris medans modo spelar för pengarna och det gör inget om vi förlorar i kvarten, semin eller finalen.
Kommentera

jonsson: Blir Sveningsson avstängd igen tycker jag han har gjort sitt i klubben.
Kommentera

DrCox: Bry dej inte om MoDo-forum, bara narcissister som skriver där :)

Självklart ska vi ha ambition att gå upp varje säsong, vi är ju MoDo
Kommentera

DrCox:
Har jag svårt att tro att vi skall vara med och utmana är alla överens om, själv tyckte jag exv att vi skulle köpa.

Däremot så tycker jag det är lite märkligt att kölhala laget vid första bästa baklängesmål och kräva 60 bra minuter, har inte sett så många lag göra 60 bra minuter ett ivh annat kanadensisk landslag fullproppat med världsspelare kanske.(för ung för sovjet)
Kommentera

DrCox: Den här serien börjar likna den mot Leksand. Men då var vi ännu mer överlägsna.
Kommentera

Tror nog Svenningsson blir anmäld igen, efter smällen i slutet
Kommentera

Gavelo: Historien bryr sej inte om vem som var bäst, bara resultatet. Tycker vi har många spelare som är bra grundseriespelare, men andra tider nu. Vilka lyfter sej nu i slutspel? Wahlberg är en som är stabil, men alltför ensam
Kommentera

Gavelo: Hade KIK långa anfall? Deras chanser kom väl snarare på kontring?
Tycker även PP skapade chanser men många gånger träffades inte mål.
Kommentera

Lolol: Såklart är inte alls resultat rättvisa, ville mer mena på att har man 43 skott på mål, 5 i stolpen, några PP och 3 missade frilägen så är det bristen på skärpan i avsluten som gör att man förlorar tillslut. Inte någon kosmisk orättvisekraft som av en händelse intar klubban på modospelaren när denne skjuter på mål, utan att det faktiskt kan bero på spelarens egna prestation.

Tycker det är för enkelt att skylla på orättvisa.
Kommentera

Tarasov: man har ju i princip blivit lynchad på olika Modoforum när man tycker att kan ska kunna kräva att man ska vara med och slås om en SHL plats varje säsong.
Kommentera

DrCox:
Vilka krav får man inte ställa?
Kommentera

DrCox: Så är det. HV ser ut att behöva en säsong. Djurgården behövde två. Men klubben som fostrat Forsberg, Näslund, Sedinarna, Hedman måste satsa på grannens grabb och bygga nytt i decennier.

Känns rätt pinsamt. Förväntat resultat är såklart att vi slår ut ett korpgäng som Kristianstad i fyra raka. Det säger ju en hel del att en av deras bästa spelare är en MoDo-reject som i princip ingen ville behålla.
Kommentera

Rytter: Ja det brukar gå hand i hand, men inte alltid.
Kik vinner rättvist idag, man gör en riktigt bra bortamatch, skapar långa anfall i Modos zon, skapar chanser, och ligger väldigt rätt i banan hela matchen.
Modo är ruskigt dåliga långa stunder och man kastar bort ledningen 3:e genom att dra ned på tempot och bara kasta bort puckarna, det var helt väntat att kvitteringen skulle komma.
När vi sen har kramp i alla våra PP så förstod man att Kristianstad skulle avgöra i sudden.

Ja Modo skapar fler och mer kvalitativa målchanser men ändå så står kik emot och utnyttjar våra svagheter bättre än vad vi utnyttjade deras, dom vinner rättvist.
Kommentera

Rytter:

Det var inte rättvist, MoDo var det bättre laget i kväll.
Som tur är avgörs det i bäst av 7 matcher och då tror jag MoDo drar det längsta strået ändå.
Kommentera

Gavelo:

Rättvis segrare och bättre laget brukar gå hand i hand.

Men det är klart kollar man bara på resultat och därefter beslutar vem som vann rättvist så har man ju kanske inte riktigt tänkt hela varvet runt.

Antar att du tyckte resultatet i match 7 mot Leksand också var rättvist sett till spelet.
Kommentera

Monno: Näe, och dom har en räv i båset, inget bra val av motståndare, men vi får avgöra på söndag. Annars blir det obehagligt.
Kommentera

Tarasov: Jag glömda att i Modo får man inte ställa några krav.Och att man inte får prata om SHL innan vi har spelat 10-15 säsonger i Hockeyallsvenskan minst.
Kommentera

Jag ser inte hur Modo tar sig till SHL längre. Tappade all tro denna match.. Kan vi inte slå ut KIK när vi leder 46 mot 25 skott så kommer vi inte vinna emot HV som vet hur man vinner matcher och STÄNGER dem.
Kommentera

Tarasov: Vill iaf se att vi ger oss fan på att göra en likadan bortamatch som sist.
Jobbigt att det ofta är förluster som får oss att inse hur vi bör agera i framtida matcher.
Kommentera

En förlust tar fram det sämsta hos människan, så låt oss alla förenas med Birgit, vi är väl ändå MoDoiter?
Kommentera

Tarasov: 1a kedjan inne på alla bakåt. Måste nog in med Sebbe där. Sen kanske Svenningsson blir avstäng igen.
Kommentera

Lite anmärkningsvärt att förstalinan är inne på alla mål bakåt idag.

Men ja, vet inte vad jag ska säga. Det är orealistiskt att tro att modo ska kunna dominera matcherna i 60 minuter. Man har dåliga perioder, skillnaden är att våra dåliga perioder just nu inte innebär 2 mål i baken. Det här var i princip KIKs första anfall i övertid. Verkar som att hälften av modospelarna slutade spela i tron om att domaren blåst av för en skadad spelare.
Kommentera

puffe: Ja det är ju en motståndare också.
Folk verkar ju tro att vi möter Troja.

KIK var ju ett av seriens bästa lag en stor del av säsongen. Sen fick man lite punka, men det är ju inget brögäng.
Kommentera

DrCox:
Absolut tänker att alla som tippade laget 7-8 ändå måste vara nöjda vi kämpar om en semifinalplats även om KIK år i slagläge där.
Kommentera

Rytter: Ta och läs vad fan vi snackar om, du gör dig bara korkad.
Vi pratar om rättvisa, inte det bättre laget!
Kommentera

DrCox: Svennis fick en "Game Misconduct", så inte garanterat avstängd i alla fall.
Kommentera

bollan123:
Tycker hans defensiva tillkortakommanden likt Hasa förstora upp på forumet, så fort de två gör ett misstag kommer det ”åh titta Svenningsson/Hasa passade fel åkte fel osv”, exv Tjernström har knappt fått någon kritik... man kan undra varför det är han som var petad idag. Folin anses vara en rese på backsifan men kan knappt få pucken ur zon...
Kommentera

Sir: Det är väl ingen jävla naturlag det är arrogant att tro att vi inte kan förlora två matcher i rad.
Kommentera

Bad_Brett: Det bättre laget vinner oftast.
Kommentera

« · 2322440 · »