1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507098 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Kristianstad 6:7

« · 2324527 · » Till forumet

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Tarasov: Nu kan man sova ut hela veckan inför det som stundar fr.o.m lördag.

2 raka hemma inför fullsatt salong vore mumma.

Blir en jäkla fest i alla fall
Låst ämne

Monno:
Så lät det när Olofsson/Rosdahl/Norlinder/Wallinder/Sellgren mfl lämnade.
Låst ämne

Nucky:
Tar fortfarande upp pucken bra tycker jag, flera ggr som vi går bra passningspel i anfallszon med honom inne. Tror han var inne när vi fick tid i anfallszon med två min kvar.
Låst ämne

Bad_Brett: Han blir ju väldigt straffad när det inte klaffar 100%. Så SHL kan nog bli en överraskning..

Han har ju alltid ett kroppsspråk som en 15åring som tycker sig va bättre än alla andra. Men när det funkar är han grym, när det inte funkar ser det hemskt ut.
Låst ämne

Så härligt skönt att jag hade fel, när jag inte såg hur laget skulle vända denna matchen. Att vi sedan ska möta löven, det blir kanonbra!
Låst ämne

Nucky: Han är nu sämste back tillsammans med Hasa. Tidigare under säsongen har han ju varit överlägset bäst.
Låst ämne

hajraj:

Tror vi att MoDo vinner med 4-3 i matcher,
Det lär bli tuffa derbyn…
Låst ämne

KRB: Bernhardt var bra i första matchen mot KIK.
Efter det har han blandat och gett men så katastrofalt dålig som det låter på några tycker inte jag han varit.
Sen tror jag ett litet öppnare spel kommer passa honom bättre(som det lär bli mot Löven)
Låst ämne

KB: Spelar han såhär har jag svårt att se att det skulle bli succé i SHL. Näsén har lättare att anpassa sig när tempot går upp.
Låst ämne

Rytter: 4-1 eller 4-2 till Hv71, BIk kan inte stå emot Hv71 i en semi...
Låst ämne

KRB Det finns tyvärr inga kontrakt idag.
Låst ämne

KRB: Grejen är att Bernhardt har spelat på samma sätt hela säsongen. Det är en fin linje mellan att det ska uppfattas som nonchalant eller kyligt. Räcker med att han gått ner sig någon enstaka procent för att det ska hamna på fel sida linjen. Nu har det varit lite sämre ett tag och då kanske det satt sig i huvudet.

Sen lär han även ha varit hyfsat sönderscoutad av många motståndarlag vid det här laget.
Låst ämne

Gäsp:

Visst har Bernhardt kontrakt över nästa säsong också?!
När MoDo väl trampar igång så märks det på alla utom just Bernhardt, han spelar nonchalant och oinspirerat,
Vårt nyförvärv spelar också mycket bättre, han har dock inte samma spelsystem i sin kropp på något sätt, osäker på om han någonsin kommer att passa in i MoDo på riktigt
Låst ämne

KRB: Gradin bör ställa frågan till Bernhard.
Låst ämne

Bad_Brett:
Bernhard verkar inte vilja….
Låst ämne

Så många sjukt korkade kommentarer tidigare, man var aldrig orolig över laget. Men jag är fortfarande orolig över Bernhardt.
Låst ämne

Amitiel: Håller med dej tills vi möter BIk i final
Låst ämne

jonsson: Fördelat på 4 matcher alltså 50 per match :) ...näe kul med 2 klackar
Låst ämne

Nu vill jag att MoDo ska gå upp, men långt bak i huvudet är en liten del som gillar kaos och den vill se BIK gå upp, bara för att se den totala paniken hos SHL gubbarna.
Låst ämne

KB:

Intressant också hur BIK reagerar på att bli valda av HV. KIK spelaren sa ju i paus att det blev bra tändvätska för dem när vi valde dem före Mora.

Att HV haft enkelt för BIK i serien är ju en sak, men nu när nivån höjs kommer BIK få ut mer av sitt spel.

Det kommer bli två fantastiska semifinaler med de fyra bästa lagen i serien.
Låst ämne

Hakning-Henrik: Jag minns när strömmen gick i match 4(tror jag) i finalserien. Stämningen var elektrisk ändå
Låst ämne

Jan-Erik : Svårt att värdera Löven när det var så längesen vi möttes och de även har bytt tränare sen dess. Stråhles Löven känns mer stabilt och deras special teams är mycket bättre nu, men i övrigt så tycker jag inte att de har övertygat på något överlägset sätt mot ett ganska svagt och odisciplinerat Västerås. Enormt djup på forwardssidan men skör backuppsättning.

Den här matchserien kommer dock naturligtvis leva sitt egna liv, så det känns även ganska irrelevant att blicka bakåt på tidigare möten. Tror dock det var bra att vi fick köra in oss mot just KIK inför detta. Bra förberedelse inför det som komma skall.

Krossa Löven!
Låst ämne

Ben Perrault:

Max 200 biljetter till Umeålaget inför semin, tycker jag.
Låst ämne

puffe:
Du och Jag vi är som Forsberg - Näslund fast här på forumet...😀
Låst ämne

Hakning-Henrik: Äsch, den serien var enkel, vi hade ju en variant Timrå totalt hade missat att scouta

www.youtube.com/watch?v=8of8ZKwAtKc
Låst ämne

Bad_Brett:
Vi lär inte få något trovärdigt svar varför han slutat ta tekningar förrän allt det här är över.
Låst ämne

Gusse:
Eller hur
Låst ämne

puffe: Det var nära men icke. Jag frågade om Sylle sr pojk spelade i j20 :)
Låst ämne

Känns skönt att ha säsongskort nu så man slipper köa i ett biljettsystem..
Låst ämne

Gäsp: bjöd du på spetsad O'Boy :)
Låst ämne

puffe: Jag bastade med sylles farsa inför match två på foppahotell. Grymt trevlig och genuin människa!
Låst ämne

Rytter: Skönt att vi vann mot KIK för fy sjutton vad bra de var på att pressa oss i sin forecheck UTAN att tappa hela laget och hamna i underläge hemåt.

Något av det briljantaste jag sett och vi hade svårt med det i princip alla matcher. INGET annat lag har spelat så mot oss förutom HV71 i sista matchen vi mötte dem.

Dessutom när vi var i anfallszon klarade de av att ligga extremt jäkla högt på våra backar och få bort dem från spelet. Extremt imponerad av KIK och för att återkomma till det där att städa av lag, det är kanske inte helt fel att få en liten svårare nöt att knäcka. Matchserien som gick till 7 mot TIK och HV 2007 gav vårt lag en jäkla karaktär. Jag vill minnas att LHC städade av de andra lagen ganska enkelt och sen när det blev final så behövde man aldrig vara orolig nästan.
Låst ämne

Gurkan: Min topp5-lista från idag.

5. Sylwanders pappa. Är han typ 7 år äldre än Daniel(såg ut som en lite äldre storebror)Är man ens könsmogen i den åldern

4.Gath, han visar sitt rätta jag i intervjun efter match, en tränare som ger allt för sitt lag,bespottas som psykopat av vissa, men är gentleman efteråt...dessutom sportchef. Lysande person.

3. Aagaards tydliga bedömning av sitt mål, inget situationsrum kunde tagit ett annat beslut

2. MoDo-publiken på plats

1. Vi gick vidare

Bubblare. Alltid kul att Sveningsson gör avtryck
Låst ämne

Rytter: jag som bor i Umeå, detta kan bli jobbigt, el mycke trevligt
Låst ämne

Hakning-Henrik:

Ja han är klass. Man förväntade sig en sniper som var lite halvlat men ändå gjorde sina mål. Istället har vi fått en ansvarstagande spelare som knappt slänger bort en puck, han gör små smarta saker hela tiden så syns att han är van att spela på en högre nivå.

Får han göra något mål så kan det lossna med målskyttet också. Dock vill jag se att vi sätter upp honom mer på skott i pp, han får ju aldrig något skottläge så svårt att bidra i pp då.
Låst ämne

Rytter: Ser vi årets resultat har det blivit klara hemmasegrar i alla möten. Håller den trenden så vinner vi med 4-3...
Låst ämne

Bad_Brett:

Antingen har han någon känning eller så var det för han förlorade typ 9 av 10 som man provade byta.
Låst ämne

När släpps biljetterna till lördag?
Låst ämne

Bad_Brett: Oj vad jag önskar att det skulle lossna för Jelisejevs. Han har så grymt mycket hockey i sig och gör mycket extremt bra utan att få sätta dit en puck. Förvisso har han en del assistpoäng, typ på alla mål som den kedjan gjort.
Låst ämne

Hur det än blir, kommer det bli ett Norrlandslag i final. Det är ju nånting.
Låst ämne

Undra om HV valde rätt där, Bik är svår att handskas med.
Låst ämne

Bad_Brett:

Löven är ett lag som kan checka rätt hårt, men inte i närheten av KIK. Så har vi lärt oss något från denna serie och är förberedda så kan vi ha haft fördel av att mött KIK.

Tycker serien löven-vik var mer oviss än 4-1 i matcher. Endast första där löven körde över VIK. Lyckades VIK skapa mycket skott och chanser på löven ska vi kunna det med.

Det enda vi får se upp med är Rahimi, han lär ju försöka släcka Woods i första matchen.

Lövens målvakt är bra, men tycker nog BIK och KIK har bättre keeper.

Detta blir tufft men inte alls omöjligt.

Dags för sylle, op, tjärnström att tagga till och tackla allt i grön tröja.
Låst ämne

Rytter: Jag tror nästan kanadensarna är de som kommer tända till mest. Det känns som att Sam och Woods ofta zonar ut när vi spelar borta mot Västervik, Kristianstad etc.

Om nu Sam är halvskadad hoppas jag att en knapp veckas vila kan göra susen. Någon som begrep varför Woods började ta tekningarna?
Låst ämne

Jan-Erik : Ja, skönt slippa BIK, helt klart. Känns även som att våra stjärnor har lättare att tända till mot Löven.

Jag tycker verkligen att Woods och Näsén är i en klass för sig när det gäller offensiv spets. De är som konservöppnare, som klarar av att vara kreativa även när vi möter kompakta försvar.

Bernhardt har visserligen 5 assist, men är en enorm besvikelse såhär långt. Hade även förväntat mig att en spelare som Sebastian Ohlsson skulle komma mer till sin rätt i ett slutspel, men det händer inte speciellt mycket där. Svårt att tro att det var en kille som gjorde på 38 poäng på 50 matcher för två år sedan.
Låst ämne

Rytter: jag har bara en lövensupporter i min umgägeskrets och han har den goda vanan att inte vara en drygis, så för mig och mitt liv påverkas jag inte så mycket av en förlust mot löven. tycker dessutom att löven är minst lika bra som modo och har en riktigt stark form efter tränarbytet. ovisst som attan.
Låst ämne

Rytter:
Tycker inte att det var konstigt!
Dom sa aldrig att dom skulke välja sämsta laget igenom hela slutspelet.
Utan dom motiverade sitt val i kvarten med att Vvik var det sämsta laget av det 8 lagen. Denna gång så beror det på att dom har lättare för BIK än Löven. Enkelt!
Låst ämne

BobbyG:

Jag var nöjd med säsongen om vi tog oss till semi, men nu när vi möter löven så vet jag inte. Jobbigt att förlora en semi mot dom.

En sak är säker kommer inte spelarna ut och tänder till nu, då är det något fel på dem. Detta kan bli en serie som passar OP, Sylle, Ohlsson, Mannberg.

Lär ju bli en rejäl publikfest iaf.
Låst ämne

Väntat val av HV 71. Tror dock inte BIK blir lika lätt att knäcka som VVIK, även om dom har typ 3-1 i matcher i grundserien. Kul med derby mellan Löven och Modo också
Låst ämne

hk: Löven är ett bättre lag än Bik så det är inte ett dugg konstigt att man väljer just Bik.
Låst ämne

Rytter: HV har krossat BIK i seriespelet och 2-2(?) mot Löven så det här var väntat :)
Låst ämne

« · 2324527 · »