zigge:
Grattis då, själv letar Salo i Österrike ;)
ULTIMAVICI: Är du vän till han sagent, eller rent av agenten? :-) :-)
Du verkar så väldigt PÅ vad gäller Norda
ULTIMAVICI: Gällande 2veckorna så förutsätter ju det att hans kropp håller. Han vore ju inte den första som drabbar av en ny skada när man går upp i intensitet efter en lång frånvaro.
NuMo:
Jo det är säkert sant som du skriver, och/men det var inte många gånger jag såg honom ta mer än fyra fem skär på raken, mycket glida runt... i skarp kontrast till den offentliga Forbergska spelidén. Jag hoppas förstås att omgivningen på något sätt ska kratta manegen för honom så att hans tidigare bevisade förmågor kommer till sin rätt.... Alla lider som det är nu... Hur länge blir han kvar i detta läge tro?
Berka: Det syns att Hensick inte har något självförtroende nu. Det fanns flera bra chanser för honom där han kramade klubban för hårt. Enkla flipp-pass som gick efter isen osv.
Sedan kan det som vanligt aldrig vara lätt att spela med Spina...
ULTIMAVICI:
Tycker han spelar på otroligt små marginaler. De där chanspassningarna över centrallinjen är livsfarliga varje gång med nuvarande spelsystem. Kan tänka mig att de fungerar bättre i AHL med mindre avstånd och långsammare backar.
ULTIMAVICI:
Regehr gorde ett fjolårsmål i PP.
Fan, kan det vara ett koncept ändå?
ULTIMAVICI: Nu har vi vunnit. Det var ju skönt.
Hensick har som du säger svårt med spelare flåsande i nacken. På liten rink är det lättare att vända bort spelare och det lönar sig bättre med duttspel eftersom det är tätare mellan klubborna.
Redigerad kommentar
Tambo är komplett en bättre spelare och just nu känner iaf jag av det jag sett av han tidigare är att mido inte utnyttjar hans offensiva talang , hans skott är hans signum och det är i en friare roll det är som bäst, nu blir han uppbunden att sköta defensiven och kan inte få ut sin offensiva kvalité, dessutom har han inte lirat center tidigare.
Hensick å sin sida ÄR center bland annat och han är för långsam och futtig för att vara ett hot framåt men med en strikt defensiv roll tror jag han kommer bli till större nytta för som han är nu deltar han knappt i spelet, jag tänker mig en Sundström roll typ.