1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO-LHC 2007-12-18

955555 · » Till forumet

Sv: MODO-LHC 2007-12-18
Paddan: Harald kan ju börja med att spela på 3 femmor och en som avlastar i mellanåt. känns inte som att de tempo modo haft de senaste 10 matcherna kan räknas som högt så. Försöka toppa laget litegranna för som de e nu skapar ju 3-4 linan knappt målchanser.
Kommentera

Salle: Här kanske man kan hitta något nyförvärv med MoDohjärta. Om inte annat skulle det varit kul att se matchen.
Kommentera

Är det någon som kan förklara för mig hur fanken de visste vem som var besökare nummer 100 000 i arenan? Har de sensorer i dörrarna i stället för vändkors, som de stod och vaktade på?
Kommentera

Gidde: Flätorna bjuder jag på..skägget åkte av eftersom jag fick skäggstrån i munnen hela tiden .
Kommentera

Bad_Brett: Jo det är ju solklart Harald har hela laget bakom sig. Och inte alls är orolig över vart han skall fira nyåret...

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1489897.ab?service=gallery&start=9]Partystämning i Modos bås. [/url]
Kommentera

Nikki:

Jag tror som du - Tyvärr.
Kommentera

Bad_Brett:

Harald kommer få stå kvar resten av säsongen, och det av två anledningar:

1) Modo är för "fega"/lugna. De tror att det kommer att lösa sig, och det gör det säkert också även fast det ser ut som skit för tillfället.

2) Det finns ingen att ersätta honom med. Melin lär inte bli anställd av Modo och vem finns det då? Freddan får förhoppningsvis gå ifall Harald får gå eftersom att man är två i ett tränarpar.

Det är iallafall vad jag tror. Sen om det behövs en ny röst eller inte är en annan femma.
Kommentera

El Maco: Ja, jag tror jag skulle göra succé i sådana sammanhang faktiskt. Men särskillt bekymmrad över tik är jag faktiskt inte, att jag däremot har en talang att upptäcka era brister, ja det motsäger jag då inte.
Kommentera

spud: Då hinner du boka bussbiljett så du kan vara med. Du har ju så mycket bekymmer över Timrås varande och görande. Perfekt om du kan vara med och ge goda råd. Hur bra som helst som det heter på övikska.
Kommentera

Bad_Brett:

Det finns ju en utvisning som heter "För många spelare på banan", men hur bedöms det när det är för många lag på banan?

"Gästdomaren Radek Husicka gick verkligen gå in för att sätta nivån från start. Redan 3.04 in på period ett hade tjecken redan hittat åtta utvisningsminuter; två för vardera laget. "

www.svenskafans.com/Hockeyzon/artikel.asp?id=193133
Kommentera

MorganaLefaey:

Vill du ha tillbaka gamle Tony alltså? Tja varför inte, han producerade ju mer än Tolsa i alla fall.
Kommentera

Bad_Brett: agree on that.

Lästips är tikarnas bok, där uno fixxat krismöte med nubben tränarna och nån spelare efter nyår.. :)

Snyggt sätt att planera in ett krismöte om 2 veckor, vart är krisen?
Kommentera

Salle:

Jag kopierar in det jag skrev på officiella:

Det är dags för en ny röst i båset nu. Jag har tröttnat på snack om tillfälligheter, konstiga utvisningar och att det bara är att ta nya tag, eftersom hårt arbete lönar sig i längden.

Det finns inga linjer i anfallsspelet
--------------------------------------
Vi sliter enormt mycket mer än andra lag för att skapa bra chanser. Oftast är det Salomonsson och Svarten som snirklar runt i anfallszon i två minuter innan en öppnande passnings kommer. Vad har hänt med farten i skridskoåkningen och passningsspelet som alltid har varit MoDos signum? Var har de livsfarliga kontringarna tagit vägen?

Försvarsspelet liknar en schweizerost
-----------------------------------------
Nu är visserligen Timander och Hållberg skadade, men de backar vi ställer på isen är inga dåliga spelare. Jonsson, Hedin, Tribuncovs och Hedman bör ha tillräckligt med rutin för att ordna upp det hela. Dessutom har vi elitseriens bästa defensiva centrar i Sundström och Svartvadet, samt en mängd defensivt skickliga yttrar som Öberg och Salomonsson.

Spelarna ser inte ut att ha roligt
------------------------------------
Det här tycker jag är det främsta skälet till att det är dags för ett tränarbyte. Sundström sitter hellre i utvisningsbåset än är ute på isen. Alla ser sura ut. Svartvadet har fullständigt tappat glimten i ögat, framstår helt plöstligt som ganska arrogant i intervjuerna. Någon som har sett Wernbloms flin?

Harald ser uppgiven och omotiverad ut
-------------------------------------------
Förut gnällde han på allt han kunde. Laget stod på hälarna, domaren var kass etc, men det kändes i alla fall som att han blev upprörd efter varje förlust. Nu slokar han bara med huvudet och säger "Vi förlorade mot ett bättre lag och spelade för dåligt idag, vi får ta nya tag, det finns inget annat vi kan göra". Är det så man kommenterar en 5-0-förlust på hemmaplan? Nej du Harald, de flesta är överens om att MoDo har en av de bästa trupperna i elitserien. Ta ansvar för det dåliga spelet istället för att klaga på spelarmaterialet!

Så jag hoppas att Harald har gjort sin sista match i båset. Jag har inget förtroende för hans taktiska kunnande längre och en surare gubbe får man leta efter. In med en ung frisk fläkt som brinner för jobbet istället.
Kommentera

Gidde: Jag håller inte med.
Det bästa var Skröders tackling i 1:a perioden och när man till slut fick gå därifrån.

Fast "skäggen" var inte långt efter... :-)
Kommentera

knaskamilla:

Hehe, speciellt när skägget åkte av, då blev man helt confused liksom :)
Kommentera

Gidde:

Kändes lite förvirrande. Var han en han eller en hon? Eller både och samtidigt?
Kommentera

Gusse:

Enda positiva med matchen var jultomten Gusse på storbildstvn!
Snyggast i hallen idag, gillade speciellt flätorna ;-)
Kommentera

Wayne Gresky: Börjar fundera på om slagen i sargen med klubborna som dök upp när sundström åkte ut mer var en gratulation till Sundström än klagomål på domaren.
Kommentera

spud: Jag har inte sagt ett pip om vem som skall stå där och gorma. Dom får sätta dit Bengt Hedin för min del bara det coachas när det behövs.
Kommentera

knaskamilla: Efter Sundström 10 åkte ju modospelarna runt som yra höns i egen zon. Det är fortfarande kvällens stora mysterium för mig att Harald inte tog time out då.
Kommentera

Wayne Gresky:

Du undrade vilken match Gusse var på. Jag misstänker att han var på samma som mig. Efter 1-0-målet började det kännas hopplöst, efter 2-0 typ kört. Men i första perioden levde förhoppningarna fortfarande.
Kommentera

knaskamilla: Det har jag inte sagt heller.

Betyg på MoDo:

period 1: ++
period 2: -
period 3: off the scale
Kommentera

Poffa: apotekarens?
Kommentera

Wayne Gresky:

Fast första perioden var inte så katastrofal.
Kommentera

Gusse: Vilken match var du på? Sista kvarten av andra perioden var bland det sämsta jag sett från MoDos sida. En duktig Krizan, tur som fick en att börja tvivla på tron att det inte finns högre makter och en ineffektivitet från Linköpings sida som fick Jari Tolsa att framstå som Brett Hull.
Kommentera

spud: Du glömmer att vi skulle få två backar julmust emellan. That seals the deal.
Kommentera

Salle: Och då kan väl inte den tränare vars lag alltid torskar sista perioderna vara ett alterrnativ?
Kommentera

spud: Det såg rätt så okej ut för Modo innan 0-1 målet kom ..Då kom hängskallarna tillbaka och efter 0-2 så var matchen körd ..Kul att Svedberg fick komma in ..Tråkigt att han släppte in första skottet ..Nästa år kommer han att stå fler matcher , det är jag säker på
Kommentera

spud: Vi behöver inte nödvändigtvis en annan tränare. Vi behöver nån som kan COACHA under matchens lopp.
Kommentera

MorganaLefaey Nej, men om vi ska skaffa en tränare kanske vi inte ska ha inställningen att leta efter nån som inte är sämre utan en som är mycket bättre.
Kommentera

Wayne Gresky: rätt! Gå och lägg mig!
Kommentera

Wayne Gresky: Hehe, nej tyvärr inte. Det var en typisk B-film från 60-talet som det handlade om, den otroligt fascinerande "Santa Claus conquers the Martians".
Kommentera

Wayne Gresky: Egentligen är jag ju rädd övertygad om att vi tar oss till slutspel, men det är roligare att raljera lite...
Kommentera

MorganaLefaey: Det var ju nästan så att MoDos uselhet gjorde att man förträngde Husicka. Han var inte bra han heller.
Kommentera

Salle: Får nog ta och kolla det ...Får låna ut skägget till harald för han behöver nått att klia sig i nu
Kommentera

MorganaLefaey: Nja, nu ska vi ju komma ihåg avtalstiden här. Vi slipper Harald när kvalserien är färdigspelad. Skulle vi byta till oss Challe så skulle vi nog tvingas behålla honom i Allsvenskan också. Han har ju 1,5 år kvar på kontraktet.
Kommentera

spud: Hade utan tvekan gått med på ett byte. Det kan inte bli sämre.
Kommentera

Paddan: Speed 2?
Kommentera

Poffa: Det enda challe ska träna i övik är på solänget.
Kommentera

Gusse: Kolla så det inte var gömt i ditt skägg. :-)
Kommentera

knaskamilla: Äh, det bjuder jag på. Jag har ju fått visa en av världshistoriens sämsta filmer för mina elever idag, märkligt nog inte en instruktionsbild från MoDo Hockey gällande PP och backspel, så jag är nöjd och belåten ändå.
Kommentera

Poffa: Ja idag är det bara att sälla sig till Scims "led"

För MoDos skull. Ta bort Harald från ansvaret i båset under match.
Den enda tillstymmelse till coachning idag kan ha varit att bänka Jens Westin de sista 10 minutrarna. För han spelade åtminstone inte.
Och Westin var lätt en av MoDos 3 bästa spelare idag. 

Det dräller av iskalla spelare med Warg, Tolsa & Yetman i istappens spets. Men nog får dom fortsatt förtroende. Medans Öberg, Molinder  får "nöja" sig med spel i 4:e kedjan trots att dom faktiskt jobbar och lyckas med litegranna.
F-n tom Skägget coachade bättre.
Kommentera

Hadde inte Modo vunnit guldet förra året så Hadde han nog inte varit kvar nu ..
Fråga ! Har alla modoiter tappat spelsinnet? Ligger det kvar nere i Linköping ?
Kommentera

Ambroo: Deal. Ni får Lückner och vi får Challe och två backar julmust.
Kommentera

Paddan:

Synd för dig att jag sa det där redan på promenaden från arenan så någon annan redan hann dra det där skämtet.
Kommentera

Poffa: Ska vi byta grejer med varandra? Typ tränare och någon/några backar?
Kommentera

knaskamilla: Men svara då!
Kommentera

Det ringer fortfarande i mitt vänstra öra.
Kommentera

Poffa: Efter att ha sett målen på c+ undrar jag: Har Harald förbjudit MoDospelarna att göra någon som helst arbetsinsats i egen zon? Eller ville backarna inte komma ut till spel i tredje perioden. Kändes som att LHC inte direkt behövde förta sig för att enkelt kunna vinna denna match.
Kommentera

Vad kostar en säck vete?

Om det är mindre än Haralds lön så anställ säcken som tränare direkt. Den skulle förmodligen göa mer nytta i båset än Lückner.
Kommentera

955555 · »