J F K: Ja, domarna räddar Linköping igen.
Nu spelar modo härligt tung hockey igen. Även om vi tappar poäng idag så är det det jag vill se.
Berka: Vi säljer oss otroligt billigt eftersom vi inte är rejäla när vi har pucken och går framåt. Vi tappar pucken slarvigt gång på gång och släpper kontringar med ocianer av is för Linköpingspelare att regera i.
Det jävliga är att vi verkar tro att det här kommer att ordna sig.
Monno:
Frågan är vad som gäller vid Cumiskeys läge. Han blev ju inknuffad av Grillfors i eget mål. Pucken var inte blockerad. Nog hade det inte skadat att ringa på den?
NuMo:
Helt otroligt vilket slarv. Tur att poängen inte är så viktiga just nu, annars jag inte varit glad.
Vi släpper onödigt in Linköping i matchen. Vissa verkar ha tyckt att det har gått för lätt och så jobbar man inte hela vägen. Vi är plötsligt några cm. fel hela tiden och så tappar taktpinnen.
Skröder din dräll. Flera Modoiter spelar segt och övermodigt . Det kan straffa sig att vara så nonchalanta.
Redigerad kommentar
Ju fler mål Modo gör, desto mer nervös blir jag märker jag.
Berka: Ryskt klapp klapp - mål.
Snyggt värre.
Linköping är bra framåt, svagt bakåt.
Rytter: Egen spelare liten lobb.
Det är melodin ikväll.
Men den här matchen är långt ifrån vunnen. Vi behöver fler mål.
NuMo:
Kul match. Som sagt, de som klagar över att Elitserien är tråkig och att det är mycket roligare med Allsvenskan kan inte ha sett den här typen av matcher.
Starkbaum räddar oss på slutet.
Berka: Skit i rebuild-tråden nu.
Bra tempo, lite ställningskrig. LHC är farliga men vi kan styra det här ifall vi fortsätter att vara disciplinerade.
Snygg rubrik det blev. Men inget attt göra något åt.
Inget att göra något åt Kempes mål heller. Hur gick det till?
Liten lobb.
| |||||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
49. Regehr, Richie | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||||
25. Müller, Marcel | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | |||||
3. Lehtivuori, Joonas | 15. Cumiskey, Kyle | ||||||
70. Kempe, Mario | 26. Påhlsson, Samuel | 18. Ritola, Mattias | |||||
7. Hägg, Robert | 38. Torp, Nichlas | ||||||
17. Madsen, Morten | 28. Forsberg, Kristian | 27. Öberg, Peter | |||||
12. Spina, Dave | 35. Gunnarsson, David | 23. Svensson, Björn | |||||
62. Hari, Janos (LW) |