1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Linköping 12/1-213

« · 1549100 · » Till forumet

Sv: MoDo - Linköping 12/1-213
Icing-Ove: Jag har förstått det som att det var spelare med nhl-kontrakt de inte fick ta in, annars skulle det väl vara fler lag som brutit mot den regeln?
Kommentera

Nenne: Hockeyligan har en regel som säger att alla korttidskontrakt är förbjudna. Spelare måste stanna hela säsongen. Detta gäller även lockoutspelare. Modo hävdar dock ett gällande undantag att få ersätta en skadad nyckelspelare med en korttidsspelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Då förstår jag inte vad de svamlar om, lösa ut och han ska inte få lämna??
Kommentera

Nenne: Jo, han hade ju det. Det hade Steen också.
Kommentera

Icing-Ove: Har jag blivit dement nu, hade inte Cody en klausul i sitt kontrakt att han kunde lämna för nhl-spel? Eller var det bara rykten?

Kommentera

J F K: Då skulle du höra en intervju med gråterskan. Alltså coach Samuelsson.
Kommentera

Jajjen: Ring och trösta Sundlöv nu. Han verkar chockad över att Cody F väljer Toronto framför Gävle. Hittills har "Klungan" varit bäst på charader i TV. Micke S vill uppenbarligen utmana....

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Trodde jag inte. När Expressen presenterade Foppa andra gången sade man att man ändrat reglerna. Förr i tiden var det möjligt, men sedan var det tydligen möjligt men sedan var det intentionen att ingen skulle få den två gånger när Forsberg fick den.

Jag har nog aldrig hört en intervju där objektet verkar så djävla dum i huvudet som Sundlöv. Årets gåvleborgare....
Kommentera

Dream Team: Näej, förstör nu inte modioternas fina myt. Skittaskigt!
Kommentera

J F K: Fel, tre stycken. Anders "Acka" Andersson, Skellefteå AIK (1961 och 1962) samt Leif "Honken" Holmqvist, AIK(1968 och 1970) och Foppa då 1993 och 1994.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Den enda spelare som fått guldpucken två gånger är givetvis Bäckström, nej Zäta, fel, Foppa.
Kommentera

supertr?tt: Nej, det kan jag inte. Vad spelar det för roll?
Kommentera

Dream Team:Kan faktiskt inte hur reglerna var på den tiden för guldpucken. Kan du dem?
Kommentera

supertr?tt: Så ställde du inte frågan.
Kommentera

Dream Team: Alldeles rätt, men ej elitserien :)
Kommentera

supertr?tt: Anders Andersson, Skellefteå AIK?
Kommentera

supertr?tt: Äh, jag kom på det själv :)

Man kunde inte få guldpucken två gånger men man blev tvungen att ändra på det för att inte det skulle bli patetiskt.

Jajjen kanske minns vem som fick guldpucken två år i rad ?

( Det var inte Sundlöw)

Kommentera

Lumber Jack: Har något svagt minne att man ändrade reglerna för guldpucken en gång tidigare. Tro varför man gjorde det den gången ?

Redigerad kommentar

Kommentera

Lumber Jack: Mmm, sanningen enligt Modo.
Kommentera

Jajjen: Sundlöv, det är en riktig stjärna. Skriver aldrig korttidskontrakt. Är lojal med Hockeyligan in i döden.
Kommentera

Jajjen: Sedinarna var så bra att man gjorde om reglerna för guldpucken.
Kommentera

J F K: Så det är Guldpucken som är kriteriet för "stjärna". Det är bra. Som brynäsare känner jag mej jävligt trygg med det.
Kommentera

Icing-Ove: Då räknar du tiden när han inte spelade för Modo?
Kommentera

Jajjen: Du är ju korkat på riktigt. Sedlarna fick guldpucken innan de åkte som bäst i elitserien. Inga Ove Molin direkt...

Modo har sex vinster på sex matcher och leder både J20 och J18. Kommentarer på det???
Kommentera

Jajjen: Haha driver du med oss? Var Sedinarna menlösa sista året i ES menar du?

Saken är väl den att det är svårt att ha juniorer tills som är stjärnor som t.ex Foppa lr Silverberg. Då dom sticker i så unga år blir det ju omöjligt. Ingen dominerar ju i ES som 18åringar. Ja, utom Foppa då.
Att ni haft en kille som Silverberg som stannat tills han är etablerad är ju i princip ett undantag idag.
Kommentera

Jajjen: Foppas fot har fått mer rubriker än allt det lilla som nu Brynäs kan ha bidragit till i hockeyvärlden....
Kommentera

J F K: Forsberg, möjligtvis. De andra var lovande och blev utbildade i NHL.
Kommentera

Jajjen: De var välutbildade. Foppa, Sedinarna och Näslund var stjärnor när de for. Inga Rundblad, Svedberg och liknande direkt...
Kommentera

J F K: Intressant. De spelare du nämner blev stjärnor efter att de lämnat Modo. Tillfällighet?
Kommentera

Jajjen: Till skillnad från alla andra lag har Modo fyra(!) spelare som vunnit pris som världens bästa spelare i NHL. Jag tror att det inte finns någon hockeyintresserad som inte vet vad Modo är. Brynäs, Timrå och många andra lag är säkert okända, men Modo vet man vad det är...
Kommentera

Icing-Ove: Ja, alla utlänningar som inte vet vad Modo står för.
Kommentera

Jajjen: Alla vill till MoDo. Det får du ta....
Kommentera

Icing-Ove: Ja, det är skillnad på era 25 importer. Spelare med modohjärta.
Kommentera

Lumber Jack: Cody, han var en äkta brynäsare...ett litet tag.
Kommentera

Lumber Jack: Stackars jävlar!
Kommentera

Jajjen: Svenskar? I MoDo har vi MoDoiter!
Kommentera

Vafan, tre svenska målskyttar för Modo i samma match! Har det nånsin hänt förut?

Kommentera

Berka: Jag tänkte på Cumiskeys situation jag. :-)
Ja vi möter ett LHC som är inne i en galen period! Har dom typ 20p senaste 7 matcherna nu?
Och Modo går ju faktiskt bra. Än om man aldrig ska vara nöjd med förlust. Allt annat än 3p är inte rätt än vilken match det är.
Kommentera

Bad_Brett:

Ska vi se det positivt är det bättre att såna här "givna segrar" försvinner i matcher som är hyfsat betydelselösa. Nu har man tid att lära sig av sina misstag utan att tappa särskilt mycket. LHC tog trots allt bara en poäng extra och inte tre, och klara för slutspel är vi redan.

Även om det såklart är skitirriterande att man tappar 3-0...

Kommentera

Monno: skröder va väl inne för omplåstring så han kanske har nån känning.
Ja nä märkligt att han inte ringer, han står ju å måste väl se att målvakten inte har blockerat pucken, så vida man inte numera får blockera med skridskon !!!

Ajja 1 poäng som faktiskt skulle varit 3, är rätt nöjd ändå.
Heja Skellefteå ;-)
Kommentera

Monno: Skröder fick en tackling mot huvudet och jag var rädd för en hjärnskakning, men han kom ju tillbaka. Tyvärr var han helt bedrövlig sedan han kom in igen som du säger.
Kommentera

Berka: Nä konstigt att han inte ringde på det? Nån som kan reglerna?
När han blåste å va stensäker visar bara att han har noll känsla.

Men tyvärr då på sätt å vis är det Skröder som ställer till det den här matchen. Dom får enormt momentum av att göra 3-2 med sekunden kvar i andra.

Undrar om inte Skröder drogs med nån skada? Efter det att Hari gjorde ett inhopp så var fan Skröder slö som en sked.
Kommentera

NuMo:

Nog känns det som att MoDo har tappat x antal "givna segrar" nu. Bådar inte gott inför slutspelet att de inte klarar av att fokusera i 60 minuter.

Skröder får definitivt dra på sig dumstruten ikväll. De signalerna han skickade till laget i andra perioden är helt oacceptabla.

Kommentera

Monno: några oklara:
någon som vet varför han dömer bort modos mål?
Varför dömdes varken mål eller utv på cumiskeys friläge?

Hörde inget från komentatorerna och fattar faktiskt inte själv.
Kommentera

Monno: Det har du rätt i. Pucken studsade på domarna mest hela tiden och gjorde den inte det, så var de i vägen på annat sätt.
Kommentera

J F K: Dagens domare var inte bra. Åt båda håll.
Sen har jag fan aldrig vare med om en match där domarna är ivägen så ofta?? Hur är det med spelkänslan?
Kommentera

Sawchuk:

Uffe beskriver väl exakt vad som skel med spelarna. Slarv, lättja övermodighet.

Däremot så skulle han ju i tid slagit till spelarna i bröstet allá Bäckman så att de tappat luften och funderat vafan de höll på med.

Kommentera

J F K: Det var de jag syftade på, det är solklar offside, domaren måste vara noggrannare där.
Domaren dömer bort ett till synes helt korrekt mål och dömer mål på en solklar offside.

Tråkigt att domarna alltid håller lägst klass
Kommentera

Berka:

Tycker Modo blir rånad på två mål. 

Utöver detta så är det otroligt onödigt att sänka tempot och stå på hälarna i slutet på andra.

Har vi inte släppt in pucken 19.59 tror jag inte LHC orkat vända.

Kommentera

Tionde matchen i rad med poäng. Fantastisk form!
Kommentera

« · 1549100 · »