1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507780 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Linköping 2006-01-28

« · 666678 Till forumet

MoDo - Linköping 2006-01-28
Det blev en givande liten roadtrip för MODO Hockey i veckan. Fyra poäng efter matcher i Södertälje och Frölunda.
- Det får man väl vara nöjd med, menar Harald Lückner, coachen. Vi har ju fem matcher i svit nu utan förlust och det är riktigt trevligt. Däremot var jag väl inte hundra nöjd med spelet mot Frölunda, nu var vi tillbaka i det att vi blev aningen bekväma i det vi gjorde.

Fyra raka vinster - bl a totalt 18-4 på fyra matcher mot Södertälje - hade MODO innan det var dags för säsongens fjärde mötet med regerande mästarna.
- Klart vi är nöjda med att inte ha förlorat mot regerande mästarna.

Däremot finns det en annan dyster svit, som MODO nu blir påmind om då Linköpings HC kommer på besök.
- Ja, sannerligen. Mot Linköping har vi inte tagit en poäng i vinter så här långt. Det måste vi förstås ändra på.

MODO-coachen var nöjd med sina målvakter senast i Scandinavium.
- Det är inte alltid man kan säga att man hade två riktigt bra målvakter i en och samma match, men så var det. Tyvärr fick Zacke i sin comeback kramp i samband med 2-1-målet. Men då gick Krizan in och spelade storstilat igen.

Andreas Salomonsson?
- Han blir automatiskt avstängd en match efter matchstraffet senast. Förhoppningsvis är han spelklar till nästa omgång, men det får vi veta först på måndag.

Anthony Tuzzolino?
- Klart godkänd i första matchen, men visst förväntar jag mig mera och det tror jag vi får se också. Tror att han ser fram emot att få spela hemma med publiken som stöd.

Noterbart om laget
Noterbart 1: Hans Jonsson (knä) och Tobias Enström (ljumske), problem till och ifrån, har spelat varannan match på sistone.

Noterbart 2. Andreas Salomonsson avstängd under utredning.

Noterbart 3: Magnus Gästrin gjorde MODO:s 100:e mål för säsongen i Södertälje då han spikade resultatet 5-1.

Noterbart 4. Resultaten mot Linköping tidigare i vinter: 1-4, 2-4 (CLOETTA Center), 0-1 (Kempehallen). I den sistnämnda matchen, tredje omgången, debuterade Krizan. Magnus Johansson gjorde LHC:s mål i spel fem mot tre.

Målvakter:
30 Mikael Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh.

Forwards: