NuMo:
Kan bara instämma. Inför säsongen var jag övertygad om att Bengtsson skulle bli det stora utropstecknet, men Hedberg och Possler har tagit enorma kliv framåt.
Gusse: Oj vad vi ska vara glada att vi leder..
Nästan så jag skämms faktiskt, LHC är väldigt mycket bättre än oss
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Nu har Modo helt tappat matchen, linköping slår ett pass från egen zon och kan sen komma på avslut gång på gång på gång. Dags att lugna ner och samla ihop trupperna för annars ringer det snart
kämpa Modo
Å när jag skrev det så ville skröder och possler annat =)
Redigerad kommentar
J F K: Sjögren var det!
Vad ska lööv göra tycker du?, dra ner han, haka han?, har du aldrig tänkt på att sjögren var bättre än lööv i det momentet?
lööv gör det han kan och det går inte att kräva mer, anledningen till att det blir tomt är för att alla på isen tror att pucken ska åka ner i sarghörnet, men den tar på cumiskey och han lägger en backhand i panik upp i slottet och resten vet vi.
J F K:
Vi kan väl i alla fall enas om att Ullmark inte kan lastas för målet?
J F K:
Visst var det fler som syndade, men Cumiskey hade ju hur mycket tid som helst att ta markeringen i andraläget, men står mest och tittar på.
Men som sagt, det kommer ju inte som någon nyhet att han har brister i spelet framför mål. Det såg ju likadant ut hela förra säsongen.
Bad_Brett: Ett steg tillbaka från förra matchen spelmässigt, vi har öppet hus i mittzon och drar ner tempot så vi spelar fast oss själva djupt i egen zon.
Lhc är det bättre laget, men det har vi oxå varit fast vi förlorat i tidigare matcher så det är väl inte mer än rätt ändå att vi iaf leder.
Visst kommer ulla långt ut på målet, men det är helt cumiskeys mål, först rensar han backhand upp i slottet sen tar han inte hjalmarsson som kan stå fri och styra in puckskrället.
Jag är försiktigt optimistisk inför fortsättningen
Bad_Brett: Vårat klart störts bekymmer är vårat eget slarv i egen zon, det är inte första gången det straffar oss direkt.
Gusse:
Knappast hans fel, va? Var ju mestadels Cumiskey som såg ut som en yr höna, vilket knappast kommer som någon överraskning med tanke på hur det såg ut förra säsongen.
Gusse: Ja den kanske han göra det, vi skapade många bra lägen iaf.
Berka:
Riktigt bra. Förstod dock inte riktigt vad Linköpings box höll på med. Otroligt passiva.
NuMo:
Vad i helvete?!?! Rycka av hjälmen är ju två minuter direkt. Hur kan man släppa det? Helt jävla ofattbart.
NuMo: Jo den är väldigt varierande, men man får inte trippa målvakten tydligen iaf ;-)
Salle:
Tycker jag verkligen inte. Ritola var med senast och Spina saknades. Den sistnämnde är ju kapabel att förstöra en hel kedja på egen hand.
Bad_Brett: Jämfört med senaste 2 laguppställningarna ser det ju hur bra ut som helst.
Men slanten på LHC känns korrekt. Hoppas du förlorar den dock. :-) Jag lämnade denna matchen utanför kupongen då jag ogillar att tippa finskt.
Salle:
Detta ser faktiskt inget vidare ut. Blir en slant på LHC ikväll.
Berka:
Du gjorde inte det lätt att läsa ditt inlägg. Tur att du avslutade med punkt i alla fall. :)