1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00

« · 1710715 Till forumet

MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
MODO Hockey kunde inte följa upp segern i Karlstad i den senaste matchen mot Örebro Hockey som slutade 0-5. Trots kraftigt skottövertag i matchen så saknades målen framåt, men huvudtränare Andreas Johansson såg många bra saker i matchen som laget tar med sig inför måndagkvällens möte mot Linköping HC.

– Vi måste ha prestationer som är det närmaste ett hundra porcent hela tiden. Det gäller att vi är noggranna och gör samma saker hela tiden och det märktes tyvärr en skillnad på spelet på hemmaplan och bortaplan då vi släppte till för enkla mål vilket dödade momentum för oss när vi kommit in i matchen och då direkt släpper till mål på de chanser som Örebro skapade, säger Johansson och fortsätter:

– Det vi ska ha kvar och ta med oss är intesiteten i spelet och att vi skapade mängder av målchanser. Men vi måste vara fullt där i alla situationer och inte bara "ganska". Vi hade 43 skott på mål, många blockerade skott och totalt över 60 skott mot mål. Det är bra, men vi måste vara betydligt hungrigare framför deras kasse och vara på returerna. Vi var lite bekväma senast och höll oss på utsidan vilket inte är det sätt vi ska spela på. Vi måste få upp effektiviteten i anfallsspelet.

"Mycket var bra men helheten måste bli bättre"

MODO Hockey svarade inte för några mål i den senaste matchen men spelade ett hundraprocentigt boxplay och visade upp ett bra passningspel i numerärt överläge.

– Jag är nöjd med många delar av vårt special team. Bra passningar och bra fart i powerplay där vi skapade mycket med bland annat två stolpskott. Fortsätter vi att spela på det sättet kommer målen att komma i powerplay, inget snack om det. Boxplay var också ett plus där vi redde ut ett långt tre mot fem-spel. Mycket var bra senast, men det är helheten som måste bli bättre.

"Ingen är glad och nöjd med förlusten"

På måndag kväll kommer Linköping HC på besök till Fjällräven Center för lagens tredje möte den här säsongen. Linköping har vunnit de första två matcherna där 2-3 i Fjällräven Center följdes upp med 7-2 i Saab Arena. MODO Hockey har med andra ord revansch att utkräva på östgötarna.

– Linköping har ett bra lag där de har spets på forwardssidan men även några duktiga backar. Vi har full respekt för dem men känner oss riktigt optimistiska där vi vet att det finns en hög kapacitet i vårt lag. Träningen idag, söndag, var väldigt bra och det finns inte en enda person som är i närheten av glad och nöjd med förlusten senast. Ingen här vill ha endast bra prestationer som slutar med förluster och det är ingenting som bara jag säger utan spelarna har suttit och pratat i grupper där vi är alla eniga, säger Johansson och avslutar:

– Det kommer att bli en bra hockeymatch mot Linköping imorgon här i Fjällräven Center. Jag tror på oss väldigt mycket inför matchen och vi längtar till nedsläpp.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping, MÅNDAG 16 NOVEMBER 19:00
hellge: Här var det drag?
Hockey på en måndag... ur led är tiden.

Jag är egentligen bara nervös för en sak i för matchen. Målvaktssidan...
Defensiven kan ju skita sig lite a. Men om inte mv rycker upp sig bör det ingen rolig kväll.
Kommentera

Monno: Det som är kan bli mest tråkigt ikväll är att det kanske blir en till match med under fyra tusen på läktarna.
Kommentera

modomille: Dwyer har sett bra ut i pp, bra passningar. Idag får han sätta en puck.
Tror vi vinner med 4-2.
Kommentera

dempa:Tror på 4-2 jag också,hoppas iallfall på att Thomas får göra något mål så han får lite självförtroende igen.
Kommentera

Lycka till ikväll Modo!! Många AIK:are hoppas på 3p för samt en målis som får göra en kanonmatch!!
Kommentera

modomille: Gissar på 3600 pers idag. måndag , dålig trend , vinner sällan hemma. Inte mycket som lockar folk till arenan idag.
Kommentera

Usel publiksiffra. Reideborn gör självmål och Welch och dwyer gör mål. 4-3 Linköping. 2 mål av little i pp.
Kommentera

hellge: Håller tummarna för att vi gör en kanon match i kväll.
Kommentera

Gusse: Hemma är ju enda vi vunnit i år så... Snarare att vi inte vinner överhuvudtaget...

Är typ folktomt i arenan. :-(
Kommentera

Rakhshani
Junland
Borta för LHC
Kommentera

Haha som vanligt. Hur kan 3 matcher i rad mot Linköping börja på exakt samma sätt???
Kommentera

Steken84: första skottet första målet av lhc herregud.
Kommentera

Steken84:

Haha!

Reideborn släpper första skottet från hundra meter Iofs. styrning, men som sagt. Blir det styrning, ja då är det mål i baken med närmast 100% säkerhet med Reideborn i kassen.
Kommentera

NuMo: Men herregud Reideborn.. HERREGUD!!?!!
Kommentera

Första skottet i mål suck. Lär ju knappast höja självförtroendet för Adam. Nu var det en styrning men endå.
Kommentera

Steken84: åh herregud, match efter match samma visa:(((
Kommentera

Ben Perrault: maximalt oflyt och det sista vi behövde. Den styrs ju rätt upp i krysset.
Kommentera

Allså det syns så jävla väl han släpper returer på allt och är osäker som fan. Jag fattar inte vad det sitter i det skulle varit en ny målis på plats tills idag. Det här är en 6 poängs match.
Kommentera

Telia plus play strular här. Nån mer?
Kommentera

J F K:

Noa styr skutan åt rätt håll.

Då är det kvitterat i typ av mål.

Nära igen nu. Domaren blåser av för tidigt, nervösa djävul.
Kommentera

modomille: Sjukt vad svårt Djuse spelar hela tiden. Mam blir galen på killen.
Kommentera

modomille:

Vi är ju inte helt värdelösa i den här perioden. Kvitteringen är vi väl värda, vi hade lika gärna kunnat göra ett mål till tycker jag.

Fantasi och vilja framåt, blandat med småtappade puckar bakåt.

Vi får väl se om det kommer i PP nu. Fyra minuter kvar av perren.
Kommentera

NuMo: Bra period faktiskt väldigt bra fart i uppspelen och i kontringarna.
Kommentera

modomille: glöm inte bra fart i hemjobbet också. Skröder kedja är riktigt jäkla tung alltså, men jag tror att Dwyer kan mycket mer och då blir den kedjan oerhört nyttigt.
Fjärdekedjan har varit förvånansvärt bra. Det passar nog Nilsson mycket bättre att spela i en sådan kedja än att finlira med Possler och Pettersson.
Kommentera

J F K: Och som grädde på moset inget tokspel av torp än, missade iofs fram till Modo gjorde mål....
Kommentera

Vi måste ändra om i de första kedjorna. De som är icke puckförare stirrar för mycket och rör sig för lite.
Grundström och Ludde skulle jag gärna se gå in i de första på bekostnad av skröder och en till. Vet inte vem. ;) de killarna kör och stirrar inte på puckenhållaren.
Kommentera

J F K: Ja vi har spelat bra tycker jag. LHC vass i början men mattades rejält.
Lite surt mål av LHC minst sagt. Butler styr en perfekt i mål.
Kan inte lasta Adam allt för mkt för den. Styrningen var tyst också såklart...
Men jäklar vad Adam blev skärrad av den! Returer överallt minuterna efteråt.
Såg dock säkrare ut efter ett tag.

Men vilken chef Welch är! Efter han gör mål åker han och fistbumpar Reideborn. Så gör en ledare.
Kommentera

spud: Så när Grundström spelat sig bort från förstakedjorna där han var malplacerad och hittat en kedja där han hittills gör en riktigt bra match ska vi flytta tillbaka honom? Samma sak med Nilsson som var bedrövlig i en mer spelande kedja, men har gjort sin klart bästa match såhär långt.

Nej spud, jag köper inte ditt resonemang.
Kommentera

Tarasov: Nä den rollen har Djuse tagit på sig. Han spelar så komplicerat att Steven Hawking ser ut som en dagislärare.
Kommentera

Tarasov: När spelet börjar bli bättre brukar man också få domarna med sig lite mer.
Rahimi fick en tvåa för en lätt dutt i ryggen framför kassen.
Ett par minuter senare åker två LHC:are in i sargen med huvudet före, efter betydligt omildare behandling än den som Rahimi stod för.
Annars ser det väl rätt bra ut för er. Med både Junland och Rakshani borta borde era chanser att vinna ha ökat markant.
Kommentera

Monno: oh My fucking god...
Karjäveln längst bak är verkligen inte bra :(
Kommentera

Nucky: Det finns backar som har svårt att få pucken förbi sin forward och tydligen de som vill träffa motståndarna. Är Torp riktigt klok?
Kommentera

J F K:

Snyggt PP och Noa för göra mål igen!

Härligt.
Kommentera

Tycker vi gör en helt ok match. Känns skönt med att man ser ett spelmönster nu mot tidigare. Sedan så måste spelare som wilson och Thomas få upp tempot det är bara butler som har fart känns det som i den kedjan.
Kommentera

modomille: Där var det alavaara/Huras igen. Backarna jättelångt inne i egen zon långt innan lhc anfaller. Kliv upp för i helvete.
Kommentera

Dundee: Happy Lappy glömmer markera, jävulskt onödigt.
Kommentera

Dundee: Faen:((( det är så jävla viktigt med 3 poäng idag när vi spelar bra, förmodligen vikitigaste matchen för säsongen idag.
Kommentera

J F K:
eller så kunde Butler(tror de var nr 15) brukat allvar när han skulle försvara
Kommentera

Dundee:

2-2 år väl ses som rättvist efter den här perioden. Vi lyckas inte sätta ihop pusselbitarna i andra. Vi anfaller med forwards, utan större understöd från backar vilket tillåter Linköping att lätt ta över.
Kommentera

NuMo: Ett mål som Adan borde ha tagit tycker jag men han ska inte heller få stå mitt i slottet.
Kommentera

Fast är flyt mål så det sjunger om det Adam räddar men lyckas på något sätt nicka ner den så den går under honom. Känns som att allt går emot honom nu.
Kommentera

NuMo: Vi får aldrig i närheten av samma hönsgård som med Huras. Dock gör vi ju missar ändå ibland men.
Känns som vi låter LHC ta över lite när vi gör 2an. Lr växlar dom ba upp. Återstår att se.

Nä nu får Noah går för Hattrick!
Kommentera

Dundee:

Ja, Adam har inget flyt. Allt blir fel och jag är förvånad att inte skottet som gick utanför dömdes som mål.
Kommentera

NuMo: Ja 2-2 Är absolut rättvist men så jävla surt att släppa den där sista. Hade varit skönare att haft 2-1 inför sista för vi kommer garanterat att göra nån blunder då med som tyvärr oftast resulterar i baklängesmål. Och hade man haft 2-1 så hade man större chans på poäng idag i alla fall.
Kommentera

Dundee: Ja målvakter som är i zonen räddar sånt som inte ska gå att rädda.
Målvakter med oflyt släpper in sånt som inte ska gå in...
Kommentera

NuMo: Backarna måste snabbare upp. Följ med deras forwards och stanna inte kvar som vid målet där Hedman och Welch tror jag det var stod flera meter in i zon och väntade passiva. Får vi med oss backarna upp kan de inte vända lika snabbt på oss och vi får mer fart hemåt förutom att vi får bättre understöd. Nu stod vi bara stilla, vilket gjorde det lätt att bara runda backen.
Kommentera

modomille: En Adam från i fjol hade nog ej lyckats med det där. Men när det gått troll i sakerna så spelar det ingen roll vad du gör oftast slutar det tyvärr åt det sämre då.
Kommentera

Jag hoppas en ny målvakt är här tills på onsdag. Adam måste få vila och lägga detta bakom sig. Och jag vill ej se Bjurö i målet mot khk i en så viktig match.
Kommentera

« · 1710715