1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Luleå 060306

686014 · » Till forumet

Sv: MoDo - Luleå 060306

Gusse:

Förresten, det var nog inte långt ifrån att jag lyckades överrösta 100 man. Fast i måndags var det inte speciellt svårt.

Kommentera

Gusse:

Den första gången så tog pucken i plexit ungefär 20 gånger innan den gick över sargen. Den andra gången följde pucken sargen ut och hade väl närkontakt ungefär 100 gånger.

Frisco:

Jo, det är ju verkligen samma sak att reagera lätt och att börja skrika om Nalle Puh.

Kommentera

Gusse: Extra kul är det eftersom hela H Höger skrek på utvisning för ett par matcher sedan när pucken tog i plexit mitt framför näsan på dem och sen ut.
Kommentera

Tycker Poffa såg rolig ut när han gastade å vrålade från sin stol till ståplats publiken ja ..eller klacken kanske att pucken tog på plexiglaset innan den lämnade rinken ..han försökte överösta 100 man ,,jag hörde han inte men jag såg att han han tog i så han svimmade nästan ....själv så såg jag inte om pucken tog i glaset så jag skrek bara av gammal vana å för att dom andra skrek ..
Kommentera

Martin S: Seg match, hoppas det stämmer att ett dåligt genrep ger ett bra slutspel. Men det var skoj att äntligen få se Dallas in action i en elitseriematch, det var nog matchens höjdpunkt. :)
Kommentera

Wennerholm kommenterar slutspelskamperna.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,788656,00.html]Alla topplagen UTOM FBK vidare[/url]

Färjestad–Modo
  Wennerholms kommentar: Modo har alltid varit ett starkt slutspelslag och man har vad som krävs för att skrälla. Ett mycket starkt försvarsspel och en fantastisk målvakt i Karol Krizan. Är det något lag från undre halvan som ska ta sig vidare, tror jag det är Modo. Färjestad har haft problem hela säsongen, maskineriet har inte velat komma igång. Och det är inget som bara kommer tillbaka över en natt. Därför tror jag Modo går vidare, men någon riktig skräll är det inte. Det skiljde faktiskt bara tre poäng mellan lagen i sluttabellen.
   Tips: Modo vinner med 4–3 i matcher

Kommentera

När man ser på tabellen så ser man att MODO hade vunnit serien om man tagit 22 poäng mer. Hade man tagit 22 poäng mindre hade vi ändå varit före lillebror. Häpnadsväckande...
Kommentera

Paddan: Det blev ett spontant jubel i Kempis korridorer när Melin berättade resultatet av deras (ev) lottning. Att dom valde just LHF gör lottningen trovärdigare än det mer spekulerade LHC-MoDo. 
Kommentera

Paddan: Inget lag är behagligt i en kvartsfinal. Minst behagligt är nog Modo.
Kommentera

knaskamilla: Fan vad du svär, trodde det skulle vara någon jävla ordning i den här gästboken, men det verkar ju vara helvetiskt svårt med det.

Förresten, FBK som kvartsfinalmotstånd...känns på något sätt som lite behagligare motstånd än Linköping. 

Kommentera

Men för h-vete...
Kommentera

Men vad f-n...
Kommentera

Wie, 2-0. Jag som helt hade glömt att det var match! Heja Mora.
Kommentera

Dallas spelar från start!!!!!!!
Kommentera

Frisco:

Enligt Brynäs GB kommer valet ske i direktsändning på C+, vid 21.30. Det betyder att man kan se det hela på TV i Kempis innan man åker hem.

Kommentera

Lumber Jack: Funderade på det jag med. Det enda jag hittat är att det ska väljas direkt efter att matcherna är färdigspelade.
Kommentera

Någon som vet om det är tänkt att lottningen ska visas i mediakuben efter matchen ?
Kommentera

"Det innebär att någon junior kommer att få kliva in. Vem det blir bestäms matchdagen"

Molinder, Nilsson eller kanske äntligen riktig debut för Dallas?
Kommentera

MoDo - Luleå 060306
Kommentar

Harald Lückner inför grundseriens sista match: Frågetecken har blivit till utropstecken under resans gång

När MODO Hockey nu tar sig an Luleå så är det säsongens sista grundseriematch. Tränaren Harald Lückner ser tillbaka på en säsong som hela tiden gått åt rätt håll.
- Vi var lite osäkra inför seriestarten men under resans gång är det många frågetecken som blivit till utropstecken. Alla har hittat sina roller allt eftersom så jag skulle vilja sammanfatta det här som en bra resa så här långt.

Att vi redan kommit fram till bokslut av Elitserien 2005/06 tycker dock Lückner är lite märkligt.
- Jag tycker verkligen det har gått fort, säger Lückner och fortsätter:
- Det som känns kul inför avslutningen är att vi får spela en match som gäller någonting. Det är i första hand femteplatsen som står på spel, men det finns även en möjlighet att nå ytterligare ett snäpp. Varje placering kan i slutändan visa sig bli oerhört viktig.

MODO Hockey har efter OS-uppehållet tagit tre raka segrar. Senast blev det 5-3 mot Brynäs.
- Vi startade lite trevande, det var lite vänskapshockey över det hela. Men de två avslutande perioderna är jag nöjd med. Då tog vi för oss på ett bra sätt, och spelade långa stunder riktigt bra.

Luleå står för motståndet i grundseriens sista match, och Lückner har imponerats av norrbottningarna under säsongen.
- De har precis som vi släppt fram många juniorer och tillsammans med de äldre och etablerade spelarna har det fått till en bra mix. Tillsammans med oss och Mora är väl Luleå säsongens positiva överraskning i Elitserien, säger Lückner och fortsätter:
- Vi har bara en seger av fem möjliga mot Luleå. Den statistiken vill vi förbättra.

Hur formeras styrkorna?
- Vi kommer att gå runt på sju backar. På forwardssidan så saknas fortfarande Peter Öberg. Det innebär att någon junior kommer att få kliva in. Vem det blir bestäms matchdagen.
Kommentera

686014 · »