1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508315 inlägg · 4106 ämnen

MODO - Luleå 070115

« · 816959 · » Till forumet

Sv: MODO - Luleå 070115
Berka: vill även tillägga att jag stavar som en kratta
Kommentera

Cyklob: Ja de ska vi... man kan ju se de så här.. de blir knappast sämmre iaf. nä nu tar dom och revancherar sig nästa å sen utgår vi därifrån.. =)
modo e ju ett bättre lg än vad dom visar ikväll så..de gäller bra att hitta tillbaka
Kommentera

scim: Domarn?, ni får väl vara med när motståndaren vänder spelet istället.
Kommentera

scim: Man kanske skulle skola om sig och bli kameraman... för sämre på att följa spelet än kameramännen på en PPV-sändning kan man väl ändå inte bli.
Kommentera

Wayne Gresky: Instämmer heltklart angående Enström och transportera pucken i powerplay. Men här saknas verkligen en spelare som Salle med som verkligen har fart under skrillorna :)
Kommentera

Berka: Ja jag skulle ju knappast vara glad efter en match som denna och speciellt den hjälp som han fick. Ähh det är bara bita ihop endå. Det blir alltid några skitmatcher per säsong. Nu tänker jag försöka se fram emot torsdags matchen i stället :)
Kommentera

Poffa: Jag gillar att Enström tar hand om power play-spelet. Skönt att iaf en spelare kan ta pucken och åka in med den i anfallszon.

När det gäller det bedrövliga backspelet ska vi även minnas att forwards gjorde ett gäng idiotpassningar trots att de visste att backarna gått fram. Där syndade både Sundström och Svartvadet.
Kommentera

Cyklob:

Inte oväntat, kameramännen ser ut att göra en sämre säsong än domarna.
Kommentera

scim: ja jo eller café personalen..
Kommentera

scim: Ja nu vet jag ju inte om du var på plats i arenan eller såg matchen på tv, men kamramännen hade faktiskt inte många rätt i början av matchen i alla fall :). Fel skärpa hela tiden man såg ju knappt pucken ;)
Kommentera

Cyklob: krizan svor som en tok på väg in i omklädningsrummet!! haha lät som om han va elak =)
Kommentera

Berka:

Du får väl skylla på kameramännen, eller nått.
Kommentera

Salle: jo jag såg matchen å jag tycker de va dåligt över lag!!!
Kommentera

Poffa: Jag tycker inte andersson va bra i pp:t dålig de senaste matcherna..men som du säger så va han inte sämmst heller..
vad har hänt ?? hasse tacklar inte , timmy går bort sig, hedin (va han me idag?) ,hedman allmänt virrig, adam hade sirap i skottet.. ? konstigt att backarna blitt så blek!
Kommentera

Berka: Nä missade hockeykväll tyvärr intervjuade dom honom eller ? :)
Kommentera

Berka: Såg du matchen???

Först klagar du på nån sen viker du så fort nån rättar dig. Och nu klagar du på Svarten och Susse som absolut inte gör nån dålig match.
Kommentera

Berka: Man får ju ha lite förståelse för Svarten idag i alla fall, med tanke på att han låg i magsjuka i natten som var. Och var ett mycket osäkert kort inför dagens match. Men dom andra finns det ingenting att skylla på.
Kommentera

Cyklob: Om jag får säga vad jag tycker på din fråga så... nä!! tyvärr
Kommentera

Berka: Domaren var riktigt bra. Han kompenserade iofs lite i slutet, men inte mer än vad andra gjort.

Adam är näst bäste back idag. Han var helt okej i PP och hade en hel del bra skott. Däremot var Hedin urusel. Överkorsad geting i morgon. Näst sämst var Jonsson som inte var med i matchen. Tredje sämst var Timander.

Tur vi har den rutinerade backstommen Timmy, Hasse och Pirre att luta oss mot.
Kommentera

Cyklob: ja haha hörde du krizan i omklädningsrummet på hockeykväll haha
Kommentera

Paddan: Har Hedin gjort någon bra match egentligen sedan han kom tillbaka till MoDo ?
Kommentera

Salle: hahaha =) jo sant.. nä vi ska inte lägga för stort fokus på dommaren heller... fan spelare som svarten,timmy,jonsson,susse,hedin måste ju kunna bättre...
Kommentera

Mats Edström: Kanske lärt sig några svordommar på slovakiska av Krizan :)
Kommentera

Berka: Domaren var inte sämre än några av de andra miffona som vi sett i SBA under säsongen. När han väl hittat vart pucken kom ifrån innan nedsläpp vill säga.
Kommentera

Paddan: Ja dom kan ju behöva nån som vet vad SOPA innebär.
Kommentera

Mats Edström: Hoppas han sa de iaf. haha nä dommaren va inte bra men heller inte dålig.. men han sa iaf nått som utlänningen inte gillade =)
Kommentera

Salle: ja hedin va dålig å horova ser hemsk ut! trist att andersson spelar i varenda PP han skuter ju över 9-10 ggr. ja de e tungt oxå för 4 linan som inte produserar nått framåt.. nä de blir betydligt bättre med salle på isen.. han kan ju vända en match på egen hand han...
Kommentera

Sa Susse åt domaren att byta jobb eller vad gjorde han för att fötjäna 10:an?

Kommentera

Berka:  Adam var nog 2-3:e bästa backen idag trots allt. Före man bänkar Adam så måste Hedin av plan för han har inte många rätt idag om ens något.

Framåt behöver vi inte värva (om inte Weinis vill hem) då Blatny såg helt OK ut när han väl slapp spela med Hella och Molinder.  Horava kommer däremot få problem att ta en plats nånstans då Salle kommer tebax.

Kommentera

Berka:

Adam Andersson hörde till de bättre idag, för ovanlighetens skull. Pierre Hedin kan vi däremot skicka tillbaka dit han kom ifrån, riktigt genomusel. Hasse hade inte många rätt han heller.

Nåväl, en jämn och dålig första period följdes upp av säsongens sämsta period. Man avslutade dock godkänt med bra press mot Luleåmålet i tredje men lyckades inte få in någon puck.

Detta var ett skolexempel på en välförtjänt förlust.
Kommentera

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggghhhhhhhhh... Pierre Hedin... men han ba och jag ba och de ba och... släpp sargen grabbjävel och försök åtminstone någon gång att placera dig rätt på isen. Nä, det är nog dags att rekvirera en overall och sopskyffel och ansluta dig till Pappa Hedins manskap.
Kommentera

Cyklob: Ja hitta på något if. för som dom spelar nu e de ju nästan pinsamt att titta på ibland! fattar inte vad som hänt!! en glad sak va ju iaf. att den nya blatny såg pigg ut de lilla han spelade iaf!
Kommentera

Berka: Ja tyvärr så räcker det nog inte med att bänka Adam som det ser ut just nu eller för den delen som det sett ut senaste tiden. Flera spelare som underpresterar, sedan är det ju endå bara hålla med Virus om att modos fjärde kedja inte producerat 1 poäng denna säsong tom Krizan har mer poäng änn dom :)

Men det är inte dom som ska lastas för detta absolut inte. Men dom rutinerade spelarna måste ta tag i sakerna betydligt mer nu och visa lite MoDo hjärta. Sedan kan han gärna testa bänka några spelare, samt att man testar att göra om lite i formationerna.
Kommentera

Cyklob: sant... börja med att bänka a.andersson för han gör inget bra i denna match... fattar inte hur harald kan sitta i tv å berömma luleå som för dagen va ganska dåliga men vinner på modos misstag.. nä konsentrera dig på modo å skit i motståndet.. modo behöver lite jävlaranamma nu!!!
Kommentera

Berka: Sedan retar jag mig precis som du nämde nedanför på Harald om kommentaren om matchen. Luleå vinner ju helt klart rättvist, men vad hade dom för motsånd att spela mot då?. Han skulle ju varit fly förbannad i stället så tycker han MoDo gör en bra match. HALLÅ VAKNA ????. Nä nu får de banne mig rytas i lite och börja bänka lite spelare som tar för lätt på sin uppgift.

Som tur är så är det chans på en snabb revansch på torsdag fast mot Skellefteå.
Kommentera

Wayne Gresky: Tror vi behöver både forwards och backar, som det ser ut i försvarsspelet. Försvarsspelet håller ju inte ens pojklags nivå, en spelare som Hedin är ju helt under isen, sedan tycker jag Hasse har betydligt mer att ge, Timmy har väll följt med resten ner i svackan men han kan ju endå ha förståelse för med tanke på alla matcher han varit kung i försvaret.
Kommentera

Cyklob: Ja de håller jag med om...ser ut som om spelarn har sirap i benena.. spelare som åker å glider å tittar på.. fan de e elitserien, de duger inte att bara ge 80% då åker mn på stryk.. tyvärr ser de ut som om vissa spelare endast gav 75% trist tycker jag
Kommentera

Mats Edström: använde du annat tvättmedel idag eller ? :)
Kommentera

Disappointed!!!

Kommentera

Berka: Ja vad säger man säsongens sämsta match från MoDos sida ?, inte många spelare som kan kvitera ut ett godkänt betyg denna kväll.

Försvarsspelet under all kretik..........................

Men om vi ska ha hitta någon så är det väll Justin som kommer undan med det betyget.
Kommentera

Berka: harald berömde luleå gnällde lite på att modo gör enkla misstag.. sen kom de jag satt å väntade på "dom (modo) spelade bra" undra om harald tittade på en annan match på sin bärbara dator i båset!?? eller om han verkligen tyckte att modo va bra!?
Kommentera

knaskamilla: Jag förstår det.
Kommentera

Portello: oj oj.... ja modo saknar kanske lite flyt... men fy va dåligt de ser ut nu.. å adam andersson e såååååååå kass!!
Kommentera

Portello:

Ajdå. Jag gråter.
Kommentera

knaskamilla: Tydligen så missade du just Modigs nickräddning i 3-5.
Kommentera

Det känns inte som att jag har missat något.
Kommentera

McFire: Underligt många individuella misstag i modos backlinje
Kommentera

Mats Edström: Ska vi kunna vinna guld så måste Ecke fixa ett par forwards till. Det här håller aldrig mot t ex FBK i ett sluspel.
Kommentera

Mats Edström: jaså men de finns sådana där iaf ?!! ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Kan inte vara så roligt att heta hockeyspelare i Modos omklädningsrum just nu.  
Kommentera

« · 816959 · »