1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506610 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Luleå 120107

« · 1455478 · » Till forumet

Sv: MoDo - Luleå 120107
Poffa: Pucken slås iväg på rödlinjen. Ingen icing, rätt beslut. Det såg vi ända hit.
Kommentera

Poffa:

På repriserna såg det ut som den tog utanför stolpen, men är inte säker, såg inte så bra bilder på det hela. Angående ifall det ska vara icing i situationen då Danielsson skjuter så är det jäkligt svårt att se även på repriserna. 

Han trycker ju iväg skottet en bit innan röd, men på reprisen så ser man att hans blad (när det är som längst fram i skott ögonblicket) är precis på rödlinjen. Jag tror att linjemännen hade blåst av för icing ifall det varit tidigare under matchen och ifall det varit en dump.

Men även ifall det hade varit en solklar icing så får vi väl kalla det jämt i dåliga domslut eftersom Luleås 1-1 blev godkänt.

Kommentera

J F K: Stolpe ut ska inte vara icing. Men från där jag satt så såg det ut som att det tog i målburens utsida. De som såg på TV kanske kan klargöra var pucken träffade målet.
Kommentera

zigge: Domaren får inte fråga Måldomaren on spelaren blev knuffad dit. Bara om spelaren var i målgården. Domaren gjorde ett rejält misstag i att tro att Lulekillen blev inknuffad...

Tror inte att det är icing om det tar i stolpen faktiskt så då ska det inte varit icing.
Kommentera

zigge: De tyckte det var icing när Danielsson sköt. Personligen tyckte jag han var över röd, men svårt att se exakt från min vinkel. 
Kommentera

Salle:Nån som vet vad Lulingarna protesterade så vilt o länge emot, efter Susses mål?Nån utv.situation? Offside? De stod ju länge o blabbade med zebrorna, o även efter matchen.

O så typiskt diLeva Andersson (Kuben) att inte ens kolla med måldomaren ang situationen med spelare i målgården vid LHF's 1-1! Nog såg det mer än misstänkt ut, att LHFarn störde Tellan? Iof djäkligt snyggt uppspel av LHF, men jag tycker nog åtm en koll med "lucy in the sky" kunde gjorts. Men diLeva vet ju ALLLTID bäst! SKÖNT med en seger iaf!

Kommentera

bj21: Du får låna min sittplats på 401 den 28/1 (mot Växjö) om du vill.

Inte helt barntillåtet alla gånger men med målsmans sällskap borde det ju kunna funka.
Om det inte faller på kvällsmatch-tiden för grabben.

Kommentera

bj21:Dessutom har ni mage att gå runt med en hink och förvänta er bidrag till ett TIFO! Jag säger: Lycka till!
Kommentera

Djävla idioter! Min sexårige son ville följa med på hockey ikväll. Han hade fattat att matchen började 16:00 och det borde ju innebära att vi skulle vara hemma igen innan läggdags. Jag anade att det skulle kunna bli en del tjafs mellan klackarna eftersom Luleå skulle komma med två bussar, så jag sa nej. Det får bli en annan gång! Det visade sig att jag tog ett helt riktigt beslut.

Varför alla dessa fingrar i luften och allt detta hatande? F-n, ni beter er ju som apor i bur. Det finns absolut ingenting i en supporterkultur som rättfärdigar Lumberjacks (visst, jag fattar att det bara är delar av den men ändå!) beteende ikväll. MoDo vinner matchen men ni gör allt för att skrämma bort presumtiva supportrar. Ni kanske tycker att luleåklacken beter sig illa men kan någon vettig människa förklara varför ni då måste ner på deras nivå? Jag tycker ni är töntiga, patetiska och en hel hög samling pajaser! Trist att vi håller på samman lag bara. Nästa säsong skiter jag nog i medlemskap i vår såkallade supporterklubb. Frågan är när jag ska våga ta med sonen på hockey igen?

Kommentera

Tollefsens speltid var 28:39, Pöck spelade 28:02, Ahnelöv spelade 25:06 och Ludde Byström spelade 10:36.

Skapliga siffror på de tre första. 

Kommentera

Bad_Brett: Challe är nog ett alternativ där. 
Kommentera

Gusse:

Frågan är om LHC vill ha honom. Det känns som att han är lite samma typ av tränare som Säcken. LHC behöver ju framförallt få igång offensiven. Det är ju faktiskt bara tre lag som har släppt in färre mål än LHC.

Jag skulle bli mycket förvånad om Lückner hamnade i LHC, men samtidigt finns det väl inte så mycket lediga tränare på marknaden, så det känns som att allting kan hända.

Kommentera

Bad_Brett:Kanske Harald hamnar i Linköping iställett för Timrå?
Kommentera

Poffa:

Jag känner likadant. Jag skulle bli mycket förvånad om han är kvar då.

Kommentera

Bad_Brett: White Lions skanderade "Avgå Säcken!" efter slutsignalen. Tror inte han är kvar när nästa vecka är slut. 
Kommentera

NuMo:

Hlavac gjorde ju ändå 30 mål på 38 matcher så sent som 09/10 och de snittade nästan en poäng per match förra säsongen. Sanningen är ju att nästan alla framträdande spelare (Norrena, Söderberg, Arlbrant och Jämtin är undantagen) har vikit ner sig.

Frågan är hur de ska göra nu. Det känns som att de måste göra sig av med Säcken.

Kommentera

Gusse: De har ju kört konceptet Hlinka Hlavac i en evighet nu. Det har ju inte riktigt fungerat, så man funderar ju varför de fortsätter med det.
Kommentera

Gusse:

Här är nog en del av problemet:

Hlinka: 22 matcher, 10 poäng, -10

Hlavac: 22 matcher, 12 poäng, -9

Håkansson: 30 matcher, 8 poäng, - 10

Åkerman: 35 matcher, 10 poäng, -11

Johansson: 35 matcher, 18 poäng, -6

Hävelid: 35 matcher, 9 poäng, - 6

Kommentera

Bad_Brett:Linköping skulle behöva göra en föryngring av sitt lag.Dom flesta nyckelspelarna är inte unga direkt.
Kommentera

NuMo:

Åkerman har aldrig varit någon raket, men frågan är om inte jag skulle skrinna ifrån honom i dagsläget.

Kommentera

bisterfinnen: Växjö har vänt. Linköping i kris. Det kan vara bra för oss.
Kommentera

NuMo:Haha, inget slår skadeglädjen va? :)))
Kommentera

bisterfinnen: Jo, jag harvade på tvåan en stund också, men tycker att Thåström ser spattigare ut än vad jag kommer ihåg. Hallingalningen råkade göra en riktig tackling och domaren blev så förvånad att han visade ut honom ändå.
Kommentera

NuMo: du ska va president!
Kommentera

En sak till, det var för jäkla härligt att se Ludde Byström stå upp för sin lagkamrat i första perioden. Helt rätt att markera att man inte tacklar så där farligt.

Ludde är just nu klart bättre än Westin.

Kommentera

spud: Då missade man HVs senaste mål. Tur att jag inte missade reprisen.  Just nu ser det ut som att de tänker göra ett tredje mål också. Det vill man inte missa.  
Kommentera

Skön seger. Nåt så jävulskt.

Sen måste jag hylla Tollefsen och Ahnelöv. De hade sjukt mycket speltid och gjorde det grymt bra. Första sex minuterna i andra perioden tror jag Tolle spelade fem av dem.

Han vilade 16 effektiva sekunder under de första tre minuterna, iaf.

Kommentera

SM-Guld!!!
Kommentera

Lumber Jack:

Tokig? Kvalitetsprogram på tvåan som inte en tikar kan motstå. Detta är ju detas husgud, vad jag förstår?

Kommentera

När man ser LHCs bortdömda mål idag, ja då kan man tycka att Luleås mål borde blivit ett matchstraff och tilldömd seger för MODO.
Kommentera

Salle:

Jag tror Tolle spelade nästan 29 minuter.
Kommentera

Lumber Jack: Så j-a gött med seger ikväll igen.

Hur mycket speltid hade, en grymt bra, OKT? Det är nog bara sekunder från 30min. Även Ahnelöv och Pöck fick spela otroligt mycket och gjorde det bra.

Kul att juniorerna och lånet skötte sig bra, men inte skulle det göra ont att ha en till etablerad back i truppen. Nån som vet vad som hände med Joonas?

Några sköna iaktagelser och händelser från matchen.

Nationalsångaren som före han tog ton bad spelarna "att stå kvar på blålinjen tills han sjungit klart". 

Luleås, inburade klack, som ville tömma sektion 420 för att det regnade ner några konfettibitar efter Madsens mål. Gör dom illa sig när det snöar också?

Kommentera

NuMo: Ingen TV ikväll. Tänkte svänga förbi Joe.

Kommentera

Lumber Jack: Jag tror faktiskt att det är Macahan och Polisskolan II på tv ikväll.
Kommentera

spud: Undra om de tikar som sitter hemma i TV-soffan nynnar "Vi är Timrå, vi ger aldrig upp!" lite tyst för sig själva?
Kommentera

NuMo: Nästan tragikomiskt att VÄxjö etablerar sig i ES på TIKarnas bekostnad. De kanske skulle ha hållit kvar sitt favoritlag i våras.. 
Kommentera

spud: Ett arenabygge i hamnen i Sundsvall kanske inte skulle bli så stort och dyrt ändå. Det är ju knappt närmast sörjande som följer laget.
Kommentera

Fan vad tomt det är i EON. Nästan så man tycker synd om TIKarna..
Kommentera

Bad_Brett:

Vi får hoppas att det inte är något allvarligt. Tre matcher på fem dagar, alla borta, med start på torsdag. Dessutom mot två huvudkonkurrenter i AIK och Linköping.

Kommentera

J F K:

Japp, om det är en mjukdelsskada dvs. Men jag har sett spelare spela vidare med hjärnskakning också. Crosby kunde till exempel spela vidare efter kollisionen med Steckel.

Kommentera

Bad_Brett: Kul att höra hur Tellan prisade Masken i intervjun efter matchen.

Jag tycker att Tollefsen gjorde en väldigt strak insats idag, annars så var det ingen klang och jubel-föreställning. Ironiskt nog så är det de segrarna som är de allra viktigaste.

Bozic kom in på en bananskal, har inte tränat ordentligt med laget och spelade igår, men jag skulle ljuga om jag sa att jag var jätteimponerad.

Luleås mål borde givetvis ha underkänts, men jag tycker ändå att det var svagt av Ritola-kedjan att kliva så högt upp och ge bort ett tre mot två när Luleå hade full kontroll på pucken.

Kommentera

Gbg: han spelade vidare, men det är inte alls ovanligt att det går ok så länge man är varm. När man blir kall och när blödningen stelnat till så kan det vara mycket värre.
Kommentera

Nog var de väl själva fan att inte SAIK kunde hjälpa till!
Kommentera

Bad_Brett: Jepp, jag minns också smällen men är 99% säker att han spelade vidare. Vilket kanske inte betyder så mkt. Han kanske kände av ngt efteråt.
Kommentera

Bad_Brett: Jo han fick en tryckare av Fleury, hoppas inte det är skallen. 

Finns ju en del sjukdomar som cirkulerar nu..

Kommentera

Gbg:

Hari verkar spela J20.

Kommentera

Gbg:

Han åkte ju på en smäll i förra matchen. Jag har dock för mig att han spelade vidare efter det, åtminstone några byten.

Tellqvist ser ut som en ny målvakt. Han rör sig på ett helt annat sätt än tidigare. Snabb i sidled, positionssäker, gör sig stor och kan dessutom bjuda på spektakulära räddningar. Så här bra var det länge sedan jag såg honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusse: Vad har hänt med Lehtivouri? Ingen hjärnskakning hoppas jag... och varför spelar inte Hari?
Kommentera

yngwie: Är det ett tecken på att det är ett speluppehåll på gång?
Kommentera

Gusse:

Tollefsen, Ahnelöv och Pöck (även Lehtivuori när han spelat) har dragit ett riktigt stort lass. Vilka kungar!

Kommentera

« · 1455478 · »