1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507074 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Luleå 17/11-05

« · 616842 Till forumet

MoDo - Luleå 17/11-05
MODO Hockey - Luleå

Kempehallen
2005-11-17, kl 19:00

Kommentar Harald Lückner:

Sex viktiga derbymatcher väntar

Tre raka innan landskampsuppehållet, sedan poäng i Scandinavium mot regerande mästarna i nystarten. En matchperiod som det för MODO Hockey finns all anledning vara nöjd med.
- Visst är det så, säger Harald Lückner även om nystarten i Göteborg förbryllade mig. Vi bjöd på alldeles för mycket, gick för djupt i anfallszonen och blottade oss bakåt alldeles förskräckligt.

- Men det är klart, poäng borta mot Frölunda är inte fy skam trots allt. Nu gäller det Luleå hemma och överhuvudtaget en viktig period med sex raka s k derbymatcher. Det är i de här matcherna vi ska ha plus så det gäller verkligen att vara skärpta och fokuserade.

Borta mot Luleå blev det 1-5 och det var en match som MODO- coachen var riktigt missnöjd med.
- Men nu är det så att jag tittar aldrig bakåt utan nu är det nästa match som gäller. Så mycket vet vi att mot Luleå gäller det att vara med då det smäller. Det är ett fysiskt tungt lag att möta, men vi ska vara beredda.

Några nya skador handlar det inte om. Därför blir det samma trupp som var nere i Göteborg senast. Hur laget riktigt ställs upp tar tränare Lückner beslut om matchdagen.
- Jag har en del olika uppställningar i huvudet och hoppas hitta rätt, säger han
Noterbart om laget

Tommy Enström, forward, ledbandsskadad

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski)

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
24 Vladimir Sicak
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh.

Forwards:
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen
13 Morten Green
15 Andreas Salomonsson
16 Rastislav Pavlikovsky
18 Peter Öberg
19 Mikael Pettersson
28 Miloslav Horava
33 Johan Nilsson
39 Per Svartvadet
40 Magnus Gästrin
89 Jan Pardavy.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 17/11-05

Frisco:

Jaha, ingen Dahlberg den här matchen heller.

Kommentera

Poffa:
Kommentera

Poffa: På lördag kan du nog se honom. Inte Ragnar.

J20 2005-11-19 13:00 MODO Hockey - IF Björklöven
Kommentera

Frisco:

Känns det inte som att Harald alltid börjar med "Visst är det så..." i sina tränartankar eller är det Hasse som spökar med sin patenterade inledningsfras?
Kommentera

Hawerchuk: Inte tu tal om annat...
Kommentera

Hawerchuk:

Visst är det så... som du säger.

Kommentera

Nej nu får eftermiddagen gå fort. Man längtar efter att få se mjukhockey ala Alexander Polyakov.
Kommentera

Frisco: Gjorde en helt ok insats senast i Timrå, även om jag gärna sett att han tagit på de solklara fasthållningarna också och inte bara småpetet...
Kommentera

Blir en ytlänning söm dömmer ikväll

HD Alexander Polyakov, Ryssland
LM Åke Andersson, Husum
LM Klas Nilsson, Umeå
Kommentera

Gusse:

Han och 4000 till.

Kommentera

Poffa: vadå? vi hjälper ju bara domaren när han missar lite eller inte ser allt som händer på isen
Kommentera

Poffa: Ja, du har ju beskrivit det klockrent hur ni ska spela. Söndra och härska. :-)

Kommentera

Mot Kempis. Men först falsk hummersoppa på Rundvägen 13.

Forza MODO, krossa de gäspande sälarna.

Kommentera

Poffa: Falsk hummersoppa? Mosade fiskbullar i hummersås?
Kommentera

Frisco:

Tror mer på att han använder röd karamellfärg för att få rätt färg på tillställningen. Huga, huga, den kommer i så fall att bli neonrosa...
Kommentera

Frisco: Jag tror både hummern och soppan är falsk så jag säger räksallad.
Kommentera

Frisco: Jag bytte lag och gästbok nu. Är jag välkommen att skriva hos er och får jag tjyvhålla lite på MoDo?
Kommentera

Hardy Bacardy: Du får nog fråga Westerlind om medlemskap i den klubben.
Kommentera

Salle: Men visst kan väl Hardy få vara prospect eller hangorund i några år så får vi bestämma sen?
Kommentera

Frisco: Jag lovar att göra er besviken. Jag ska kämpa för att göra bort mig.
Kommentera

Frisco:

Jag tycker att det är fint att Hardy äntligen erkänt att han VILL vara hangaround. Första steget till att komma ut är ju att öppna dörren.

Känn dig välkommen, Hardy!
Kommentera

MODO Hockey

60. KRIZAN, Karol

Goalkeepers

30. ZAJKOWSKI, Mikael

1st Line

8. HEDMAN, Oscar

5. JONSSON, Hans

11. TUOMINEN, Pasi
16. PAVLIKOVSKY, Rastislav
15. SALOMONSSON, Andreas

2nd Line

3. TIMANDER, Mattias

32. VIKLUND, Tobias

89. PARDAVY, Jan
39. SVARTVADET, Per
13. GREEN, Morten

3rd Line

7. DAMGAARD, Jesper

6. ENSTRÖM, Tobias

28. HORAVA, Miloslav
40. GÄSTRIN, Magnus
19. PETTERSSON, Mikael

4th Line

34. WARGH, Tommy

24. SICAK, Vladimir

18. ÖBERG, Peter
4. HELLSTRÖM, Mattias
33. NILSSON, Johan
Kommentera

knaskamilla: Jag känner mig hedrad och mycket välkommen. Självklart så ska jag jobba stenhårt för att hålla mig i skinnet i er fina gästbok. I Timrås gb så räcker det med att skriva Timrå och Ismaskin för att bli bortmodererad - konstiga regler.
Kommentera

Hardy Bacardy: Lova att du håller rätt tummar nu. Mot Templet!
Kommentera

Vad är det här. Här tänker man att man ska få något lugnande besked innan man kliver på planet, och så leder Lule?!
Kommentera

knaskamilla: Det var en match där två dåliga lag möttes. Leinonen i Luleå var riktigt kass. Han räddade inte en enda gång under matchen. Arsenaltråkiga Luleå vann och det ska de inte skämmas över. Att spela (spela) hockey idag går inte ut på att spela (spela) hockey.
Sopan Renberg vald till matchens lirare. Fulla sponsorer har alltid fel. Klaga på domaren å det grövsta gjorde han också en gång. Slutade väl med det när nån sälkompis talade om att han var Ryss. Bäst i Luleå var annars Savilahti-Nagander som hakade en Modospelare efter 9 sekunder av matchen och åkte ut. Det var början till slutet för Modo.

Bäst i Modo Hare och Green. De enda två som kämpade.

Nu väntar man på att nån Hellgren ska skicka in video. Det brukar ju vara populärt i Luleå att vända kappan (damkläder) efter vinden.
Kommentera

Frisco:

Undra om man ska göra en Timrå och klaga sig less på skiten, eller om man ska logga ut och läsa den där specen som jag måste läst ut till i morgon. Bara 76 sidor kvar.

I kväll var i alla fall det sämsta jag sett på åratal. Publiksiffran var på 3800-nånting, undra om de räknade in de rödklädda på isen också?

Kommentera

Frisco: Tänk att få varit full sponsor i kväll och få ge lirar-priset till Vladimir Sicak.
Kommentera

Poffa: Orkar bara med en kommentar om matchen ikväll
Kommentera

Poffa: Läs specen du. Det måste ju vara ren uppåttjacket jämfört med matchen.
Kommentera

Varför ändrade harald kedjorna innan match..när det funkat innan..dom här femmorna funkade inte alls..dom blev bara vilse...tror Peter öberg lirade mest dom sista två perioderna
Kommentera

På något vis känns det bra att jag fortfarande har Frölunda-MoDo i mitt minne och slapp se kvällens match.

Fast vad hände egentligen i Scandinavium i tisdags? SSK-Frölunda, 7-1...hm.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror att SSK drabbats av Boumedienneeffekten?
Kommentera

Frisco: Äh det är bara Salo som har hittat rätt i formen. Han har ju varit sig själv under hösten.
Kommentera

Salle:

Du verkar ha slut på ordet "inte", vill du ha ett av mig? Jag har över...

Kommentera

Poffa: Mail me....
Kommentera

Det fanns tre höjdpunkter ikväll:

* Lillkillen som sjöng nationalsången
* Den ryske domaren Alexander Polyakov, bäste domaren jag sett i Kempis
* Johan Nilsson #33

Det fanns desto fler lågmärken, för många för att listas, men man kan sammanfatta lagets insats med att man skulle förmodligen förlora mot Svedjeholmen (som ligger sist i division 3 just nu, med noll poäng och 15-83 i målskillnad), om man spelade på samma sätt som idag.
Kommentera

Petey21: Tycker att Harald sammanfattade rätt bra för C+ "Vi var helt vilse i kolan". Virus beskrev Modo som "oerhört slätstruket".
Var det överhuvud taget någon Modoit som tog en enda närkamp?
Kommentera

Petey21: en till bra ska klacken höll igång ganska bra trots att modo spelade som en påse nötter
Kommentera

Petey21:
* Lillkillen som sjöng nationalsången
-Falskt

* Den ryske domaren Alexander Polyakov, bäste domaren jag sett i Kempis
-Bra när han tar ut Morten för Charging?

* Johan Nilsson #33
-Det är bara för att han är junior du är snäll mot honom.
Kommentera

Kan man inte lämna er ensamma en enda liten stund utan att ni hittar på något???

Har följt de fyra senaste matcherna framför datorn med swehockey och webradio, facit: 3 segrar och ett stycke oavgjort.

När man känner sig trygg och åker i väg för att lyssna på gymnasiesonens musikklass spela upp smäktande musik (70 & 80-tal), då går allt åt pipsvängen...

Modo knöltorskar och tik gnetvinner.

Mja...se god natt då!
Kommentera

Mats Edström: F´låt, ska aldrig hända igen.
Kommentera

Lumber Jack:

Hrmbllgrff...Ok, låt gå...men bara för den här gången, kom ihåg det!!!

Då vänder vi på bladet och vad hittar vi där?

Se där, Brynäs att betvinga och det betyder tre friska poäng att transportera upp till Ångermanland!
Kommentera

Mats Edström:

Ja jävlar! Ikväll var det stolpe ut, så att säga. Hade vi satt våra chanser så hade vi vunnit om Lulio inte gjort mål så fort vi fick pucken. Det var som förgjort. Inte ens när vi försökte gå ner på folk så lyckades vi. Domaren såg tilltaget och krävde att vi skulle sätta in vår femte man innan tekning.

Skit! Inte ens domarna har vi på våran sida. Jag antar att det hela är toppstyrt, som en kompensation, vilket man rimligtvis kan gissa efter all videogranskning som lulioiterna missat att kvalificera till Difiplinnämnden på sista tiden.

Jag pratade lite med Tummen om det där. Han är ju ett hockeyorakel och det han säger är sant. För mig erkände han att tacklingen på luliospelaren borde ha renderat en tvåa, bara för att det blev lite olyckligt. Det var en schysst tackling, som oturligt blev fel på grund av huvudhängning hos offret. Nog om det. Hade det gått till Difiplinnämnden så hade man naturligtvis fått sin tvåa, inget snack om saken. Det skall löna sig att kräva videogranskning.

Mot Frölunda förlorade Modo knappt två tredjedelar av tekningarna. Jag vill vända det till något positivt för det behöver vi nu. Ikväll vann vi väl uppskattningsvis nästan en tredjedel.
Kommentera

Frisco: Mås så vara vad han laööar en utv för men han stod rätt tamejfan hela matchen mannen fron Russland.
Kommentera

NallePhu: Klart han stod rätt. Han visste ju vart pucken skulle komma. Om man vill vara med i spelet vill säga. Kalabalikovs skridskor fick tjänstgöra som flipprar vid ett flertal tillfällen.
Kommentera

NuMo:

En tvärtomlösning torde vara lösningen på problemet. Vi låter alltså motståndarna ha pucken hela tiden, då vore det väl märkvärdigt...

Vi säger väl; -Tummen upp (till bevis)!

Skönt med positiva vibbar.
Helt plötsligt är mitt halvtomma glas halvfullt.

Skål, ta mej fan!
Kommentera

« · 616842