1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507183 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Luleå 2006-01-05

« · 649204 Till forumet

Sv: MoDo - Luleå 2006-01-05
Frisco:

Från soffan gjorde då inte den randige någon bättre insats, mycket hugg och slag utan repressalier och ibland släppte han solklara hakningar för att nästa gång ta för en tiondels hakning. I övrigt håller jag med, förutom punkt tre, för det har jag ingen uppfattning om, enlighten me.
Kommentera

Hemma igen efter matchen i Kempis.
Mina korta reflektioner:

-Spännande match, kamp hela tiden.
-Domare Claesson bättre än någonsin.
-Luleåsupportrarna är de enda supportrar som skämmer ut sig i Kempis.
Kommentera

knaskamilla:

Förhoppningsvis inte, men med tanke på hur mycket du klagat på hur det är kopplat i din lägenhet så vet man ju aldrig.

Kommentera

Poffa:

Jag vet inte, har din router någon kontakt med mitt bredbandsuttag?

Det ska förresten bli mycket trevligt att gå på match ikväll! Det var länge sedan. Och matchfika ska jag få också. Hoppas att någon av de 120 springer naken i bara halsduk och blir utslängd också, så vore kvällen fulländad.
Kommentera

knaskamilla:

Man kan nästan tro att det ekar här inne. Eller är det någon form av loopback på vad som går ut från min router?

Kommentera

Frisco:

Är Janne tillbaka från Malmö? =)
Kommentera

Frisco:

Är Janne tillbaka från Malmö?

Kommentera

Jag är så dålig att känna igen spelare men dte var 20 utespelare på värmningen idag. En hade #4.
Kommentera

Kickan: Bakad potatis med haggis på Waverley Station i Edinburgh var faktiskt inte så dumt.
Kommentera

Paddan: Fuck you! Säg Lulio en gång till och jag får vidrigt äckliga Pölsaassociationer eftersom Pölsan alltid varit en naturlig och vidrig motståndare till oss. Hata Pölsan. Hata! Älska oss! Vi är bäst!
Kommentera

Frisco: Det måste ha varit det som han den där #97 var framme och upplyste domaren om vid varenda avblåsning.

Fast nu är det ju dags för Lulio. Tro när Bulan gör comeback då, för det skulle han väl göra i LHF , eller?
Kommentera

Paddan: Nej absolut inte. De får byta hur de vill bara den som ska ut i båset är inne på isen när bytet sker.
Kommentera

Frisco: Jepp, fast inträffar en liknande sak och spelaren är klädd i lilagult så verkar det inte vara samma räknande som gäller
Kommentera

Paddan: Per Sondell. Ja han är ju bra på att räkna. Har en spelare ingen hjälm och är på väg att byta då räknar han honom som två spelare.
Kommentera

Salle: Pehr Claesson, vad är det för EPA-domare egentligen?

Husum-Jocke och Per Sondell är kvällens assistenter
Kommentera

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski)

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
24 Vladimir Sicak
43 Niklas Öhman
(fortsatt spel med fem backar)

Kedjor:
15 Andreas Salomonsson
15 Rastislav Pavlikovsky
89 Jan Pardavy

28 Miloslav Horava
40 Magnus Gästrin
19 Mikael Pettersson

18 Peter Öberg
39 Per Svartvadet
11 Pasi Tuominen

33 Johan Nilsson
13 Morten Green
22 Tommy Enström

Kommentera

MoDo - Luleå 2006-01-05
Kommentar
MODO Hockey spelar mot Luleå sin första match på nyåret. Ett Luleå som man senast besegrade borta med 1-0.

- Det var ett viktigt trendbrott för oss efter två stora förluster mot norrbottningarna, säger Harald Lückner, coachen.

- Vi har som mål att gå plus mot lagen i vår derbygrupp, därför är förstås den här matchen extra viktig. Nu möter vi ett tag framåt enbart lag som ligger kring oss i tabellen och då gäller det att vi är fokuserade.

Någonting du vill ändra på?
-Vi går tillbaka till de formationer vi haft tidigare och hoppas på lite bättre spel än mot Mora och Färjestad under mellandagarna. Då var det dåligt passningsspel och intensitet, det hoppas vi blir bättre nu.

JVM-spelarna?
- Vi vet att de spelade sista matchen natten mot i dag (torsdag) och vi hoppas de kan vara på svensk mark fredag morgon. Då kan någon eller några av dem bli aktuella till Timrå borta på lördag.

Senast Luleå var här vann de tämligen bekvämt med 4-0, vad gick snett då?
- De fick oss precis dit de ville och vi gjorde misstagen de utnyttjade. Jag hoppas att det inte upprepas i kväll. Ska förstås bli intressant att se vad Orszaghs frånvaro betyder för Luleå.

Noterbart om laget
Noterbart 1: Inga skador.

Noterbart 2: Luleå Hockey kommer med 120 supporters i organiserad supporterresa till matchen.

Noterbart 3: Tidigare resultat lagen emellan i vinter med MODO:s resultat först: 0-4 (hemma), 1-5 och 1-0. I den senaste matchen var det JVM-backen Oscar Hedman som gjorde målet.

Noterbart 4: Matchen direksänds i PPV/Säsongskortet

Kommentera

« · 649204