1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507124 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Luleå 30/10-06

« · 778651 · » Till forumet

Sv: MoDo - Luleå 30/10-06
MODOJohan:
Menar du att du fick allt?
Modo verkar mest vara en saab 99 just nu ;-)
Kommentera

TIKbiff: Men det kan det ju inte bli? Jag har ju en mycket vassare bil. Allt är sport sport och åter sport. Från lågprofil till sportchassi, fjädrar, växellåda, stora turbopaketet, och sportavgassystem. Hallå! nä, Timrå har inget sånt. Snart kommer din Saab att sota igen precis som Timrå.

här läste du det först :p
Kommentera

MODOJohan:
Äh,, det blir precis som i ES tabellen, åker ifrån er ;-)
Kommentera

TIKbiff: hehe jag är en hyvens kille. Jag har en Saab 9-3 Viggen/Aero paket. Tredörrars modell, vilket är mycket ovanlig. Särskilt i Europa. Jag kör ifrån dig på ettans växel. Vill du rejsa din tokige timråit? :-)
Kommentera

MODOJohan:
Du verkar trevlig, vill du bli min kompis?
Jag har en Saab 9:5 årsmodell 05
Kommentera

TIKbiff: Fo sho.. försök hämta igen det, era sunkiga timråiter.
Kommentera

MODOJohan:
På riktigt?
Kommentera

Fy fasen vilken bra klack vi har idag
Kommentera

Wayne Gresky: ...och souvenirförsäljning, och kioskförsäljning, o.s.v.
Kommentera

Wayne Gresky: ...iaf om man räknar med den extra ölförsäljning som drygt tusen fler gäster genererar.
Kommentera

Hawerchuk: Jag sa inte att han tog hela mellanskillnaden! Vi skulle nästan ha råd med ett par Hrdina för de pengarna! :)
Kommentera

Wayne Gresky: Det blir en jävla månadslön du!
Kommentera

Dream Team: Skulle gissa att just in Justin ingår i mellanskillnaden mellan budgeterat och verkligt publiksnitt.
Kommentera

Gidde: Stämmer det så ligger man alltså bra mycket över sin budget vad gäller publiken.
Kommentera

Dream Team:

Dom budgeterade med 5400 om jag minns rätt..
Kommentera

yaqop: Vilken publik har MoDo budgeterat med, tro? Jag har för mig att jag läste att man medvetet la ribban lite lägre. MoDo ligger sexa vad gäller publikmängd på hemmaplan och trea i listan vad gäller procent sålda biljetter. (Den listan blir inte helt rättvis då Djurgården spelar sina matcher på två olika arenor, och den är uträknad efter hur mycket folk som går in i Globen som är större än Hovet)

Publiksnitt, elitserien 2005/06

Frölunda HC10535
Färjestads BK  7163
Brynäs IF  6982
Linköpings HC  6908
HV 71  6875
MODO Hockey  6732
Djurgårdens IF  6713
Timrå IK  5439
Skellefteå AIK  4534
Luleå HF  4433
Mora IK  3899
IF Malmö Redhawks  3763

Andel sålda biljetter, elitserien 2005/06

HV 7198%
Timrå IK94%
MODO Hockey89%
Skellefteå AIK88%
Frölunda HC87%
Färjestads BK87%
Mora IK87%
Brynäs IF84%
Linköpings HC81%
IF Malmö Redhawks67%
Luleå HF52%
Djurgårdens IF48%

Kommentera

yaqop: Vi kan alltså hoppas på sis så där 6 500 pers ikväll. Mycket glädjande med tanke på det inte allt för upplyftande hemmaspelet på sistonde. Snitt kommer alltså fortfarande att ligga på över 6 700, vilket är betydligt bättre än vad jag kunde drömma om. Trevligt värre!
Kommentera

shinzawai:

Drygt 6300 alltså, riktigt bra, måndagsmatch också.
Man kanske ska förvänta sig att det blir kring 6000 framöver också. Hittils har man ju bara väntat på att de fina siffrorna ska sjunka nedåt till runt 5500, iaf jag.
Kommentera

Säljs hyggligt med biljetter till ikväll:

LEDIGT:

Sittplatser: 765 st
Ståplatser: 508 st.
Uppdaterad: Idag 15:30
Kommentera

tk75: Vi kanske drabbas av lappsjuka när vi möter er?
Kommentera

shinzawai: inte ens han kan hjälpa er vi har ju så lätt mot er jag förstår inte hur vi kan hade föra året tog vi Fem segrar av sex möjliga och i år har vi redan en seger
Kommentera

Paddan: Grymt!
Kommentera

shinzawai: Hasse Jonsson var med på träningen i förmiddags, bara att hoppas att han kan medverka idag. Han såg i varje fall inte ut att ha några problem med ljumsken under den knappa timmen de var på is.
Kommentera

Poffa: Bättre hockeyupplevelse med skitdomare i Ö-vik. Publiken blir betydligt mer engagerade i en match där det är vi mot domarn. Dessutom har vi nått att skylla på när vi förlorar! :)
Kommentera

Paddan: Båda lagen han representerade i NHl anger 6"3' som längd. Det motsvarar 192,024 cm.
Kommentera

Poffa:
Vi får väl hoppas på att han nyktrat till sedan förra besöket!!
Kommentera

Paddan:

Eller om han mäts med eller utan skridskor på kanske?
Kommentera

Poffa: Väldigt vad längden på Justin Morrison verkar pendla, allt mellan 1.87 till 1.93 (eller beror det kanske på om det är sommar eller vinter)
Kommentera

Nej, nej, nej. Det kommer bli vansinne i kväll igen.

HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Åke Andersson, Husum
LM Robert Larsson, Skog

Kommentera

Paddan:

Snygg ramsa!

Om man tänker på diverse skador, poängtrend osv för MoDo så kan man ju även säga att nyförvärvet "Came Just In time"....
Kommentera

Paddan:

Melodi "Saft, saft, hallonsaft"
Time, time, Justin time
It´s Justin time to score a goal

Kommentera

Paddan: Bara han har fart, tyngd och ökar konkurrensen så är jag nöjd.
Kommentera

shinzawai: Så har man varit och kikat på Morrison, verkar vara en intressant spelare med bra skridskoåkning och hyfsade handleder. Fast dagens träningspass gav ju inte direkt något. Ska bli intressant att se om han vågar sig på något fysiskt spel i matchen mot Luleå... om han nu får spela.

Tyckte att han till utseendet påminner lite om Comet-tränaren Jens Näslund... ja fast en aning mer brunbränd. 

Kommentera

knaskamilla: Jag är inte sur på Olof, jag är inte ens sur på Modo. Jag påtalade bara att de förmodligen skulle sälja några fler biljetter om de var lättare att få tag i, eller fler kunde ta biljettfrågor.

Dock är det lite coolt att det är svårt att få tag i dem, tyder på tryck efter biljetter. :)
Kommentera

shinzawai:

Jo, på det stora hela håller jag med. Det är uppenbart att de har för mycket att göra i relation till hur många de är som jobbar där. Men du kan ju inte vara arg på Olof för att han inte har tid att svara när du ringer...
Kommentera

knaskamilla: Han kan ju tydligen inte det. Och att jag ringer samma dag som matchen är inte mitt fel, vi skulle fått ett gäng biljetter till jobbet idag men de har inte anlänt, så jag måste be dem trycka ut nya och lägga dem i "luckan".

Om de var snabbare med mailen hade jag kunnat mailat.
Kommentera

shinzawai:

Men tänk om Olof inte kan svara just nu? Tänk om han är tillfäligt ute och du får skylla dig själv som ringer samma dag som matchen är?
Kommentera

Om Modo månar om publiksiffror bör de verkligen försöka bli mer anträffbara på telefon och e-post. Försöker styra upp några speciella sittplatsplåtar till ikväll men Olof är "tillfälligt ute" och jag blir ombedd att ringa senare. Tänk om jag inte kan ringa senare? Tänk om jag måste göra klart det här typ _NU_ eller bli tvungen att skita i matchen helt och hållet?

Sist jag behövde komma i kontakt med dem var det ett jäkla ringande/mailande.
Kommentera

Paddan: De där tröjorna är väl gjorda för att det inte skall gå att haka fast sig i en löst hängande tröja. Ungefär som Italienarnas fotbollströjor. Tycker det kan vara värt att prova på. Dessutom tycker jag det var ganska snyggt att ha skydden på utsidan. Dock kanske det blir lite problem med att läsa namnet på tröjan då.
Kommentera

Salle: Det var kul att se Zakke och Krizan också. Vilken fart de hade.
Kommentera

Salle: Wargh opererades väl onsdagen efter han skadade sig, om jag inte minns fel.
Kommentera

Frisco: Hasse såg ju inte ut att ha några problem i kväll så man kan ju hoppas han kan spela.
Sen såg ju inte Wargh ut att ha så stora problem med sin axel heller då han passade och sköt tillsammans med Steen. Är han opererad ännu?
Kommentera

MODO Hockey - Luleå

Swedbank Arena
2006-10-30, kl 19:00

Matchinformation »

Kommentar

Givetvis blev det en aningen omtumlande helg för MODO Hockeys elitseriegäng efter bombhotet och den avbrutna matchen i Karlstad.
- Men nu har vi lagt det där bakom sig och fokuserar på den viktiga veckan med tre matcher som det handlar om innan landskampsuppehållet för Karjala Cup, säger Harald Lückner, coachen.

Materialarna Ulf ?Lonken? Lundgren och Christer Lindqvist hade som plan att åka tidigt från Karlstad söndag morgon för att vara i god tid i Örnsköldsvik innan träningen i går. Nu tog det längre tid än väntat att söka igenom Löfbergs Lila Arena än väntat och därför blev gårdagskvällens träning frivillig.
- I stort sett spelar det ingen roll, bara bra att killarna får åka ifrån sig lite och de som ville var inne på gymmet och körde.

Luleå hemma, Skellefteå borta torsdag och Frölunda hemma på lördag väntar MODO innan uppehållet.
- Vi tar en match i taget och vad det gäller Luleå har vi gruvlig revansch att fordra. De 1-5 vi noterade tidigare i höst borta mot norrbottningarna är vår särklassigt sämsta insats så här långt.
- Jag hoppas vi kan fortsätta på det som såg så bra ut i Karlstad. Då spelade vi verkligen disciplinerade och fokuserade. Det måste vi fortsätta med.

Justin Morrison, MODO:s amerikanska nyförvärv, har anlänt och tränat lite lätt ett par gånger i helgen.
- Vi avgör matchdagen om han spelar direkt. Vi måste tänka på dygnsomställning och annat och att han inte spelat en match på hela hösten. Han har i alla fall gjort ett bra intryck på oss.

Lagkaptenen Per Svartvadet som är knäskadad var med i båset mot Färjestad.
- Klart inspirerande. Dels är Perra mycket kunnig, dels visar det att han verkligen bryr sig.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Skadade spelare: Mikael Zajkowski (ljumske), Tommy Wargh (axel), Per Svartvadet (knä), Hans Jonsson (ljumske).

Noterbart 2: Hasse Jonsson testas matchdagen, kan han spela är Niklas Öman extraback.

Noterbart 3: Luleå har bara en seger de sista sju omgångarna, är formsvagast i serien tillsammans med MODO just nu.

Noterbart 4: Luleå Hockey har dock haft lätt med MODO ett tag. Fem segrar av sex möjliga i fjol, 5-1 tidigare i höst.

MODO Hockey mot Luleå Hockey:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Mattias Erlander).

Backar:
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund

3 Mattias Timander,
43 Niklas Öman

6 Tobias Enström,
38 Adam Andersson

5 Hans Jonsson (?).
Forwards:
28 Miloslav Horava,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

18 Peter Öberg,
15 Andreas Salomonsson,
59 Robert Döme

11 Pasi Tuominen,
20 Oscar Steen,
19 Mikael Pettersson

29 Andreas Molinder,
4 Mattias Hellström,
40 Magnus Gästrin

12 Justin Morrison, (?),
33 Johan Nilsson.
Kommentera

Paddan: Man skall ju inte döma ut saken innan man sett helheten. Jag tycker det kommer att bli coolt när det är klart.

[bild]www.attoboy.com/ophiuchi/dv_24hourcomic/stormtrooper.jpg[/bild]

Kommentera

Salle: En stor och kraftig karl, något mindre än mig...
Kommentera

Frisco: Jag håller med Förskräcklige Alfred, de där nya matchdräkterna som Reebok tagit fram ser rent sagt förjävliga ut.
Kommentera

Såg på swehockey att Justin Morrison spelar i tröjnummer 12
Ser på bilden att han använder högerfattning på klubban och inte vänster som man skrivit på swehockey
12 Morrison, Justin 1979-08-10 RW L 192 93 USA
Kommentera

Den där JM var en rejäl bit. Även utan skydd så var han nästan lika stor som OH med full utrustning. Bredvid tändstickan Horava så såg han rent jättelik ut.

Nu skall man väl inte dra för stora lass på en allmänhetens åkning med lite straffskytte men inte såg den nya ut att vara helt värdelös. Storlek har han, rätt hyfsad på rören och ett bra handledsskott. Lite teknik verkade det kunna finnas emellanåt.
Hur han agerar i grupp och med motstånd får vi väl se imorrn.

Kommentera

NuMo: Kolla bilden längst ner till höger.
Visste inte att ni värvat tillbaka Wernblom.
Att han bytt till högerfattning är väl ett litet trick för att förvilla...
Kommentera

Frisco: Den där nya ser justinge bra ut. Men han skjuter rätt i alla fall.
Kommentera

« · 778651 · »