1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507271 inlägg · 4105 ämnen

MODO-Luleå

« · 421242 Till forumet

Sv: MODO-Luleå
knaskamilla:

Ni har säkert redan läst det men jag kan inte låta bli. Johan Håkansson på NSD skriver en artikel om Foppa - återkomsten och kvällens match.

Så här säger han om ögonblicket då tröjan kommer tas ner från taket i Kempis:

"Övikare är till vardags fanatiska modoiter.
Men fanatikerna lär aldrig någonsin bli så fanatiska som i just det fanatiska ögonblicket."
Kommentera

Paddan:

Det skulle man kunna tro. Hmm... Ja, när jag tänker efter är det nog så. Har för mig att han mumlade något om någon skogshuggare som han definitivt inte skulle hamna bakom.
Kommentera

knaskamilla: Hmm, har han redan börjat köa för att få en vettig plats på ståplats? ;)
Kommentera

SMS från Frisco:
"En lapp på Kempehallen förkunnar att ståplatskorten är slut."
Kommentera

Hemma på Sandslån nu (2 mil utanför Kramfors). Åkte tåg till Gävle från Skövde i måndags och såg Brynäs - MoDo på O'learys där. Var roligt med att jubla till modos mål med alla gävlebor närvarande.

Bilade hem idag med en kompis och hans flickvän och imorn blir det återigen bilfärd till Övik för hemmapremiären. En match jag med gåshud fantiserat om vid flera tillfällen under många år nu.

Tåg ner till Skövde igen natten mot Lördag men jag klagar inte, hade för evigt ångrat mig om jag missat detta.
Kommentera

65selander:

Klantigt av fotbollen att hålla på in på hockeysäsongen. De borde spela match lite oftare och inte ta semester mitt i sommaren (det är ju på sommaren man ska spela fotboll!).
Kommentera

knaskamilla: Jag håller med dej, förstår inte att det inte fanns några kameror i Coop i måndags..
Kommentera

knaskamilla: Hänger nog på att AS inte är färdigspelad ännu och tills fotbollen är slut så blir det sporadiska matcher som kommer att visas på Canal+ och under Säsongskortet!
Kommentera

Hmm. TV visar massor av MoDos matcher i höst, men de missar att sända Konungens återkomst? Så klantigt!
Kommentera

knaskamilla:

Om jag satt i marknadsavdelningen skulle jag se det så här:

Foppa spelar sin första match i Gävle. Att det skulle ge en enorm bevakning från media var självklart.

Foppa spelar sin första hemmamatch. Knappast mindre intresse.

Näslund och Sundström klara för spel mot Timrå. Ännu en lockelse för media vilket skulle ge tredje raka matchen med MoDo som huvudattraktion.

Kan man inte locka en sponsor till arenan efter det här så ser det tungt ut på den fronten.
Kommentera

supertrött:

Tror du verkligen att de tänker så, med tanke på att de inte ens hade vett att beröva BIF-publiken på Foppas återkomst?
Kommentera

knaskamilla: Mja....tror nog ledningen vill dra ut på firandet med en ny hemkomst av Näslund och Sundström i nästa match.
Kommentera

Icing-Ove:

Det förstås. Eller, vänta... Nä. MoDo vinner med 7-2, det har jag ju redan avslöjat.
Kommentera

knaskamilla:
Men vi möter ju serieledarna, det blir ju storstryk utan Macke :-)
Kommentera

supertrött:

Jag tror det är Macke som också vill ha lite jubel och ära, och därför vägrar bli spelklar före att Foppa fått göra sin storstilade återkomst.
Kommentera

Martin S: Har faktist funderat på om det är så enkelt att man inte vill fira Näslunds hemkomst samtidigt som Forsberg.
Kommentera

Hinner Näslund bli spelklar? Fann detta på åfficiella. Hur lång tid kan det ta att fixa en försäkring, dvs spelar Näslund redan imorgon?

"Enligt kort intervju med Macke i sportradion 16.02 22/9 var han klar att ta skattesmällen, och lira gratis bara ett fullgott försäkringsskydd upprättas av Modo!"
Kommentera

Ingen som vill ta en löpsedel åt stackars mig? ;)
Kommentera

Frisco:

Aha, tur det. Hoppas nån kontrollerat så den inte är alltför maläten då.

För övrigt så läser jag i den där länken att Micke A säger att Luleå ställer upp på showen. Det hade varit roligare om han sagt "nej, tiden för nedsläpp är satt till 19.00, och då tänker i alla fall vi börja lira".
Kommentera

Albert Hall: Tyg broder, tyg.
Kommentera

knaskamilla:

Är det inte ett sånt där träåbäke som sitter upphängt? Det kommer nog att se lustigt ut när Foppa ska dra på sig den.
Kommentera

Martin S:

Frågorna är många, själv har jag inga svar... ;) Kanske Hasse Tavér står och delar ut löpsedlar som ÖA tryckt upp? Det kanske står...hmm..."Välkommen hem"? ;)
Kommentera

knaskamilla: Är Janne Schaffer smygmodoit? Vem ska dela ut löpsedlar och vad kommer det att stå på dessa? Välkommen hem?
Kommentera

knaskamilla:

Det blir väl som när om presenterar Wernblom i line-upen, *100
Kommentera

Det hade ju sett mindre dumt ut om någon hade skrivit något inlägg emellan mina, men nu är det som det är... Ståpälsvarning bara man läser bifogad länk. Kul med hockey imorgon!
Kommentera

Albert Hall:

Det kan vara möjligt att de pratade om gårdagens match också. Eller vad de har att se upp med när de möter Lulingarna imorgon.
Kommentera

knaskamilla:

Dom har nog insett sina begränsningar och att ojust spel är deras enda möjlighet att rubba serieledarna.
Kommentera

Jag gick just förbi Foppa, Damgaard, Jansson m.fl. De snackade taktik, tror jag. Det var något om "klubba i huvudet".
Kommentera

Nikki: Om så var fallet borde ju Hedins namn varit med i alla fall.
Om du tittar så har han bara radat upp backarna, vilket torde tyda att han inte bestämt backparen än.
Kommentera

audiblegiraffe: Kan bara vara så att Hedin är petad av någon anledning, nu förstår jag inte varför Skägget skulle peta Hedin före Jansson/Jonsson men jag är ju inte tränare...
Kommentera

Nikki: Men stämmer det? Det står ju ingenstans där att Pierre Hedin är skadad eller sjuk. Kan det inte vara så att namnet bara kommit bort?
Kommentera

MODO-Luleå
Oscar Hedman får spela, tyvärr dock inte istället för Jonsson/Jansson utan för Pierre Hedin. I övrigt samma lag som mot Brynäs.

Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Michael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
43 Lars Jansson.

Kedjor:
12 Daniel Sedin,