1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507788 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Malmö 26/12

« · 358105 · » Till forumet

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Äh, nu såg jag att det fanns mer än en bild,

Kul att han är Öhlundsupporter.
Kommentera

Portello:

Ja, och poffa också.
Kommentera

Kickan: Kolla igenom bilderna igen så hittar du honom.
Kommentera

Portello: Paddan? Var såg du honom? Har han bantat?
Kommentera

Frisco: Vilket gulligt leende Paddan visar upp!
Kommentera

Några bilder på dagens händelser finns på adressen:

www.frisco.se/031226/
Kommentera

Torbjörn:

Synd att inte folk som inte kan visa respekt för resten av publiken inte blir utslängda.
Kommentera

Frisco:

Jag tror att det är för att det är lättare att sjunga bra ramsor som innehåller Malmö än som innehåller MIF, jag... (Sedär, då har jag svarat på min egna fråga.)
Kommentera

knaskamilla: Ishockeyföreningen MIF Redhawks kommer från Malmö. Det kan ju vara anledningen till att de sjunger Malmö.
Kommentera

Frisco:

Vilken fråga då? Du menar att MoDo-klacken borde sjunga mer om Övik, eller? Ett annat alternativ är att sjunga om AIK, eller Alfredshem, för det är ju ett gammalt klubbnamn - liksom Malmö är för dem... ;)
Kommentera

knaskamilla:
Synd att inte kärringen fick stryk
Kommentera

knaskamilla: Man kanske kan vända lite på frågan?
Kommentera

scim:

I ljudvolym eller fantasi? Själv funderar jag på varför MIF-klacken har så många ramsor med "Malmö" i. The REDS/Gardet/annan valfri MoDo-klack har ju inte direkt så många ramsor om Övik...
Kommentera

knas:

MIF-klacken var överlägsen The Reds, underlägsen Gardet!
Kommentera

knaskamilla: Låter väl som ett bra förslag. Tänk också på alla dessa idioter som likt förbannat är dumma i huvvet fast de bara har druckit en Pucko till mosbrickan. Det är en himla tur att man är smart uppe på huvvet en annan dårå.
Kommentera

mike66:

Nu när du säger det... Jag som tänkte att sådana personer skulle förbjudas att inta någon vätska överhuvudtaget.
Kommentera

knaskamilla: Det är bättre att dricka alkoholfritt istället.
Kommentera

scim:

Du glömde MIF-klacken i din bedömning.

Ang. H Höger så vill jag lägga till att det satt ett pucko nedanför mig. Trög kille. Folk som inte kan bete sig gentemot sina medmänniskor när de är fulla borde förbjudas att dricka alkohol.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Matchen: Inte bra, de två första perioderna direkt underkänt, den tredje väl godkänd så när som på de livsviktiga målen.
The Reds: Sådär de första perioderna, bedrövliga den tredje.
Lord Trocadero: Helt OK första två perioderna, rätt pungljummen den återstående.
Gardet: Obefintligt första perran, dominerande de senare två.
Höger H: Bedrövligt matchen igenom.
Sagan om Kingen: Fortfarande årets bästa film, dagens bästa back dessutom.
Resan hem: Godkänt sånär som den ickefungerande toaletten, nödstopp i Bollsta.
Resterande kvällen: Återstår att se.
Kommentera

Frisco: Nä, det är möjligt. Klart jag erkänner att jag vill juniorer i spel. Men bara om de är tillräckligt bra. Hellström är en spelare jag inte tror skulle göra bort sig heller.

Jag beskådade honom själv ett par veckor sedan och tycker han ser otroligt intressant ut. Har sett i princip alla bra backar i J-20, och Hedman är en av de absolut bästa.

Tycker man borde våga testa honom några byten... Dessutom innebär det ju att Hedman har chansen att gå tidigare i draften :)
Kommentera

AudibleGiraffe: Det var inte pga backspelet Modo föll idag. Det verkar som du inte vill annat än att peta in junsar i laget.
Kommentera

Martin S: Däremot låter man alltså Lars Jansson gå in helt matchotränad, skadad hela säsongen, istället för en riktigt fräsch Oscar. BUUuuuuuuuuu
Kommentera

AudibleGiraffe: Hedman var tillsammans med Vesa de enda som inte fick speltid idag.
Kommentera

Jag antar att Oscar Hedman inte fick chansen den här matchen heller???
Kommentera

"Modos tränare Pirro Alexandersson sa efter matchen att det kanske var julskinkan som satt sig på fel ställen hos Modoiterna."

...och en MIFare sa till mig i Kempis att MIF var så bra för att de hade skurit ned på julmaten. Det är ju typiskt att det ska stupa på en sådan sak...
Kommentera

knaskamilla: Jag tror det ska ätas mat och sen är det nog förbestämt vilken tid ett flygplan får lyfta.
Kommentera

Frisco:

Ojdå. Duschar MIF-spelarna så långsamt?
Kommentera

knaskamilla: De markburna åkte från Nygatan för 5 muinuter sedan. De som ska upp i luften får vänta ett par timmar till tror jag.
Kommentera

knaskamilla: Ja töm och glöm... Usch och fy vad dåliga MoDo var i de första 2 perioderna. Sen att man sparkar upp sig lite i 3:e hjälper ju oftast inte. Gott om effektivitet är det ont om. Sen nämner jag inte _______ för det var ju totalt under isen.

Lehtinen, Högardh och Jusso bäst på plan. Green sämst (fattar inte att han inte blev bänkad tidigare).
Kommentera

Frisco:

Är de på hemväg, även de markburna?
Kommentera

knaskamilla: Jo, det kan de faktiskt få.
Kommentera

Jahapp. Innehållet i den här tråden är väl ungefär lika bra och minnesvärt som matchen tråden handlar om. Grattis till MIF-fansen som fick se en seger i Kempis, för en gångs skull! (Eller...grattis? Jo, det kan de få.)
Kommentera

Frisco: Jag har hört talat om mirrorsiter men visste inte att det var detta som menades.
Eller är detta till för de som (verkligen) är inne i datorvärlden.
Kommentera

Frisco:

Nu har jag ätit frukost. Jag åt inte chips och drack inte cola. Fast så ska jag ju inte jobba heller...
Kommentera

Portello: Bra frukost om man ska jobba:-)
Kommentera

Frisco: Räknas Chips och cola som frukost?
Kommentera

Frisco:

För tillfället kan jag inte se gravid ut hur mycket jag än anstränger mig. Det brukar vara ett bra tecken på att man behöver äta. Jag går genast och värmer O'boyen...
Kommentera

knaskamilla: Ja om du anser det nödvändigt och skyndar på.
Kommentera

Frisco:

Jaha. Jobbigt när man börjar bli så gammal att man måste lägga ut små bilder på nätet för att komma ihåg att äta frukost... ;P Får man äta frukost om man vaknade för en timme sen, då?
Kommentera

knaskamilla: Det var mest en påminnelse till mig själv att jag skulle äta frukost. Den är sedan länge uppäten. När man vaknar vid denna tiden är frukosten onödig.
Kommentera

Frisco:

Godmorgon själv! Bjuder du på frukosten, eller var det där bara en påminnelse om att man ska äta frukost?
Kommentera

Frisco: Godmorgon !
Kommentera

Kickan: Hahaha...jag menar, oj vad tragiskt stackars dig... ;)
Hmm, får nog i sådana fall jobba resten av mitt liv för att skaffa fram dina shoppingpengar!
Kommentera

Paddan: Jag kom faktiskt inte på att det hela var ditt fel förrän för ett par dagar sedan. Innan dess trodde jag det beodde på att det var -27 ute då och att Ericssontelefoner inte kan hantera hastiga temperaturväxlingar, men det var alltså fel. Jag funderar på att stämma dig och begära skadestånd för det psykiska lidande jag förorsakades av att vara utan mobiltelefon i flera dagar, ja över en vecka till och med. det var hemskt.
Kommentera

Frisco:

Nej. Mellan mig och NuMo var det också ingenting.
Kommentera

Kickan: Hahaha, där ser man, jag låter alltså så förvirrad på telefon att mobiltelefonerna lägger av. Jag har faktiskt nästan befarat det.
Kommentera

knaskamilla: Jag var totalt överlägsen i Alfapet. Först kom jag. Sen ingenting, sen ingenting, sen ingenting, sen du och NuMo :-)
Kommentera

matsby: Urspårning? Sånt har jag aldrig hört talas om eftersom trådarna i våran gb heter sånt som "En otråd på Sportsnackiska", "Gonatt" osv. Då kan man inte spåra ur eftersom det inte finns något att spåra ur från. Fast det här är ju en tråd. Alltså en riktig tråd med en riktig rubrik så jag gissar att vi har spårat ur.

Fast det år som vanligt Paddans fel, och förrexten har jag kommit på att det var han som fick min mobiltelefon att paja på annandagen i fjol eftersom han var den siste som ringde innan den dog. Nedrans Paddan.
Kommentera

« · 358105 · »