McFire: Hari, Persson, Nordgren, Nättinen.
Allihopa har varit pengar i sjön, pengar som vi skulle kunna ha fått en, två bättre spelare för.
Cyklob:
Nej jag är inte ett dugg nöjd med hur det ser ut, och nej jag är inte alls nöjd med svartvardets värvningar, enda värvningarna som är riktigt bra är Ahnelöv, sedan är väl Persson och flanagan ok värvningar.
Men å andra sidan sitter jag inte och skriker VÄRVA!!! In med 2-3 spelare av yttersta klass, för jag fattar att det inte kommer hända. Det är bara att bita ihop och hoppas på en spelare och sedan kriga sig igenom ett kval för det är där vi kommer hamna.
Cyklob:
Varje gång Brashear har varit inne höjer Modo sitt spel, that`s a fact.
popcorn:
Nej men han lär vara dyrare än året innan, allt annat vore väldigt konstigt. Sedan lär Reideborn vara dyrare än Forsberg, så vårat målvaktspar drar mer löneutrymme i år jämfört med förra året.
Det jag menar är att det inte bara är nyförvärven som använt det vi frigjort genom att släppa spelare från förra säsongen.
Rytter:
Det som är säkert är att med nivån det här laget håller så kommer vi inte att vinna någon serie på sju matcher mot topplagen i Allsvenskan.
Cyklob:
Eftersom ingen vet så är allt gissningar. Men du tror inte att de juniorer som skrivit nya kontrakt fått en löneförhöjning? Ullmark lär inte vara lika billig som förra året, Nylander han nog en rejäl lön också, Possler skrev nytt kontrakt och likaså Kempe.
Du kan ju inte bara sitta och räkna lön på spelare ut och spelare in.
Cyklob:
Glöm nu bara inte bort att Geátan Royer inte har debuterat än. Där har ni ett sparkapital som heter duga!
Rytter: Värva en defensiv back och lyft upp en junior. (Lindgren?) Bänka Torp och Roche. Bänka även Nordgren och gör Grundström ordinarie.
Fixa en tvåvägs vänster eller högerforward som kompis med Flanagan och Possler/Olofsson.
Börja spela igelkottsförsvar, täta till och håll rent framför målvakten. Förenkla spelet och spela disciplinerat - dra ner på forecheckingen och sluta dra på oss utvisningar.
Vinn matcherna genom förstakedjan och powerplay.
Eller ... sparka Forsberg. Han vägrar ju byta spelidé även fast vi släpper till 40 skott per match.
Rytter: Ja, jag tycker att man måste göra något. Det finns spelare där ute som helt klart skulle lyfta det här laget, det är ju inte så att vi är ett europeiskt topplag direkt. Vi kan till och med hitta spets till det här laget i Allsvenskan.
Framför allt måste vi ju inse att läget är prekärt och att varje match är ett steg tillbaka och inte ett fall framåt som A.F med flera verkar inbilla sig.
Att skylla på ekonomin är så jävla slött också. Man får väl för fan slita hårdare med att hitta finansiärer då. Men då måste man ju jobba istället för att sitta på kansliet och dricka kaffe hela dagarna.
Man får väl i Ö-vik fråga sig vad det kostar laget och framför allt staden att ramla ur.
Redigerad kommentar
Cyklob:
Du kanske har missat att vi har råd med max EN spelare, han själv säger ju att pengarna inte räcker till att få en sådan som t.ex Rajala.
Vad ska vi göra? Tycker du att vi ska satsa och göra minusresultat med den ekonomi vi har?
Alla som har förhoppningar på att se 2-3 riktigt vassa värvningar gör bäst i att ändra sina förväntningar, för det kommer inte att ske ifall man inte samtidigt lyckas att skeppa någon.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Undrar om Forsberg tycker det är ett fall framåt idag också. Med alla fall framåt som vi tagit borde vi leda ligan nu.
Nä skicka Forsberg och hans anteckningsblock med första buss till Åsele.
J F K:
Kul att man investerar i videoutrustning och sedan inte använder den. 2-2 och troligen en annan matchbild, nu blev det 1-3 istället, fan så surt.
Sawchuk:
Hmm Posslers puck var klart inne men man ringer inte, var det därför han flög som en torped och tryckte in målisen?
Ben Perrault:
Brashear må vara hur otimad och långsam som helst men varje gång han varit inne har det blivit tekning i anfallszonen och rörigt framför motståndarmålet.
Mer än vad man kan säga om nästan alla andra forwards i Modo.
S-vikaren:
Precis, så länge man gör bra matcher och går i rätt riktining som A.F tycker vi gör varje gång är det lugnt;)
Redigerad kommentar
J F K:
Håller helt med, att man inte lärt sig nånting nu när halva serien gått
När även Örebro kommer hit och nästan spelar ut oss så har vi stora problem. Vi kan omöjligt undvika kval. Undrar hur det här unga laget reagerar i ett kval?
känslan jag hade blåste bort fort
Otroligt kasst BP, platsar inte i allsvenskan ens
Blir väldigt negativ nu
kvalserien nästa om inte den stora plånboken åker fram
Gusse:
men snälla nån
Varför kan aldrig Modo göra sådär i PP
Är ju sällan ens nära
ULTIMAVICI:
Har en bra känsla inför kvällen för engångs skull
Säg att jag har rätt nudå:)