1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519719 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Oskarshamn 14/11

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Rytter: Tror inte Wahl vore fel.. Senast i allsvenskan hittade ju han iaf till målet!

{7639}: Har för mig att jag läste att Modo tränat PP. Det här är löjligt. Fan att vi inte kan utnyttja läget när zebrorna är med oss. I tredje får Oskarshamn en kompensationsutvisning och gör mål.

atomragnar:

Visst vore det en bra vävning, men med tanke på ekonomin är det bättre att gå för en ren center. Vad har vi för nytta av en till ytter som inte får puckarna att jobba med?

Tycker vi har tillräckligt bra yttrar för två riktigt bra kedjor Karlkvist, Björklund, Molin, Jakobsson t.ex. Men vi skulle behöva avlastning på Rundqvist och Byron dom får dra ett tungt lass, och vad skulle hända ifall någon av dessa går sönder? Sämsta som kunde hända var att Edblom gick sönder för med honom hade vi bra bredd bland våra centrar.

atomragnar: Ryktas ju vara klar för Västervik han. Så du kan räkna med att han smeker in några läckra direktskott i krysset på pass av Connyklack hockeyback nästa match mot Modo ;-)

Monno: Mkt misstag på Eidstedt idag tycker jag.

Lill-Werner!!!!

MODO Hockey - IK Oskarshamn 1-0

Dags för Foppa börja spela igen, han behöver ju bara spela i Pp kan vila resten av matchen, det borde foten hålla för 😀

Oskarshamn styr allt som händer på isen just nu

Steken84: Snacka om att inte plocka ur pucken ur zonen!

När ska Modo lära sig att dom inte kan spela på resultat var väldigt många år sen dom klara något sånt.

Modo är tamejfan ett jävla skitlag. I slutet på matcherna så kan man inte freda egna målet.
Man gör misstag på misstag när man ska ut med pucken

Steken84: Visst känns det som att man släppt in mål med cirka två minuter kvar väldigt ofta under AJ:s tid som tränare?

Steken84: Att det är illa är uppenbart. Men förvånande ,knappast.
Man har under åren fått lära sig att detta är lite av modos signum dessvärre.

Steken84: Störande att Timrå tar en 3:a med minuten kvar, Modo tappar en 3:a med minuten kvar. Fördel framskärtarna

MODO Hockey - IK Oskarshamn 1-1

Steken84: Rundqvist verkar ha tappat huvet i andra periodpausen.

Dexter :
I 4 säsonger nu... Minst

Tarasov: konstigt. Man stoppade ju klockan vid rätt tillfälle. Ska domaren spela Allan nu?

J F K: Världens längsta sekund det där.

Dexter : Vi har ju spelat halva matchen 5 mot 4 och knappt vunnit skotten.
Det säger väl det mesta hur dåligt det är, trots en ganska bra start på matchen.

Tarasov: I all bedrövelse, jävlars vilken målis vi har fått.

Sven Tuta: Trist för honom att han spelar i vårt lag i kväll.

3 jävla straffar och inte ett enda skott.
Ger bort 2 poäng ikväll oxå. Hur många poäng har man givit bort i slutskedet på matcherna????

{7639}: Så j.vla dåligt. Min största beundran till publiken som fortsätter att komma och stötta laget iallafall.

Allting är sig likt bortsett från målvaktsspelet. Uselt power play och oerhört nonchalanta. Så klart är det Manuel Ågren som avgör också.

{7639}: Den här matchen sög. Att detta lag alltid hittar nya vägar att förlora. Då återstår bara att höra alla bortförklaringar från tränarna :(

Steken84: sämst på banan var kommentatorn i alla fall. Var fasen hittar de kommentatorerna? Det kändes som om killen ätit valium och var på sitt livs första hockeymatch.

J F K: Spelade han?

MODO Hockey - IK Oskarshamn 1-2

{7639}: Denna match går inte till historien på något sätt men man skäms lite ändå, att spelare kan vara så jävla under isen från dag till dag är ett mysterium.

{7639}: Molin verkar inte förstå att alla kunnat se hans straff mot AIK.
Iofs funkade den ju för Zucca en hel säsong.

J F K: Sämst på banan och inte ens på plats i arenan, alltid lika tragikomiskt i slutet av matcher när ett lag tar ut målvakten och kommentatorn fattar inte att de är sex på plan förrän de startar om anfallet i egen zon.
Då man ser att målet är tomt.

Webmaster: Nåja, spelet fem mot fem ser allt mer ok ut i alla fall. Målvakten är bra.

Pp uruselt och när matchen står och väger är vi sämst i serien. Då tappar vi allt.

J F K: I början av serien var vi bäst i PP och spelet katastrof. Nu är spelet hyfsat och PP katastrof. Saker o ting förändras
Nu gäller det att skaka av sig detta (igen) (har snart hjärnskakning) och se fram emot lite fredagsmys. För på fredag förutsätter jag ett taggat revanchsuget lag. För vi har sett att laget kan spela riktigt bra när de vill.

Sven Tuta: redan på onsdag är det väl bortamatch mot Södertälje?

Eller: Korrekt, Man får hoppas på att grabbarna får peta in några puckar så dom får tillbaka självförtroendet när dom möter Björklöven på Fredag. Blir nog fullsatt om vi vinner mot Södertälje :).

Gjorde en liten snabbanalys på SWE Hockey när det gäller tappade poäng i sista minuten under denna säsong :

Oskarshamn - Modo = 0 p
59.03 2-1 IKO

Modo - SSK = 2 p sudden
59.10 4 - 4 SSK

Vita Hästen - Modo = 0 p
59.45 2 - 1 Vita Hästen

Modo - Oskarshamn = 1 p
59.28 1 - 1 IKO

Kan ha missat något !

Vad säger man ?

Smurfen: Det är ändå bara sista minuten. Lägger man till hela sista perioden då vi gått från aggressiva till paralyserade åskådare medan motståndarna får matchen i sin hand är det rätt tydligt.

Ändå använder man idrottspsykolog...

J F K: Å då är min fundering : Varför blir det så ???

Eller: Helt rätt, förvirrad efter förlusten. Ska faktiskt se matchen live. Jobbar i Västerås denna vecka men åker ned på onsdag och ser den. Om vi åker på däng och ni ser någon efter matchen som står i båset och skäller ut spelarna så är det jag.

Sven Tuta: Gör du det så får du nästan legend status av mig !!!

Smurfen: Den mentala biten är fan inte lätt. Att några spelare presterar dåligt, men ett helt lag samtidigt. Var det inte samma visa för en två tre år sedan vi hade samma trend, förlorade många matcher i slutet.

Sven Tuta: om det nu blir så du måste skälla på onsdag kan du väl skälla från mig också ;)

Sven Tuta: Kan ju inte bara bero på den mentala biten heller , tycker många gånger det ser ut som om att plötsligt så har motståndarna en helt annan fart i bena än vad våra killar ha.
Modo spelarna ser nästan ut som om att dom går på knäna i vissa lägen under sista perioden.

Men jag kan ha grymt fel också trots mina 40 år som Modo supporter och näst intill sett alla matcher på hemmaplan .

Smurfen: jag tycker också att de ser trötta ut i slutet av perioderna och särskilt i sista perioden. Tycker att de dumpar puck för ofta och får jaga för mycket så de blir trötta, de spiller för mycket kraft på det spelet de använder sig av nu. De måste spela smartare.

Sven Tuta: Det där har alltid förundrat mig. Hur ett helt lag kan vara dåligt eller bra nästan samtidigt jämt.
Det är väldigt sällan en kedja råkar vara ensamt bra eller dålig.
Psykologi i dess ädlaste form.

Självförtroende is The shit.

Samma i PP. Första 5 matcherna hade vi flera varianter som funkade. Karlkvist kunde spela med förbundna ögon nästan.
Nu verkar vi inte ha en enda variant längre...

Har inte att släppa in tunga mål i slutet av matcher alltid varit lite av MODOs grej?finalen mot Brynäs 99, finalen mot Djurgården 00...

Monno: En annan sak som också jag reagerar på är hur otroligt dåliga passningar dom slår till varandra ibland.

Smurfen: Ja, det finns ju en anledning till varför vi är ett bottenlag i allsvenskan.
Detta, som du påpekar, är en av dom...

« · 1775844 · »