1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Modo - Oskarshamn 170204

1796820 · » Till forumet

Sv: Modo - Oskarshamn 170204
hompa90: Bra skrivet! Jag bor utanför Umeå & känner samma som du.. Hårt att falla ur SHL, & ärligt sagt är det inte kul att följa AS med den sämre mediabevakningen (kolla allsvenska sidan på AF eller streamsändningarna).

Men.
Jag står alltid i klacken när jag går på hockey & det ska jag säga: Det är fortfarande lika kul att vara på match! Förlusten mot Timrå stod vi kvar & sjöng, även fast Timrålaget kom ut på plan igen. Det var nice! Kom på match & testa att stå i klacken om ni inte redan gör det. Vi stöder laget & är delaktiga i matchutgången. Tänker jag.
Kommentera

Vi vann igår och allt såg inte bländande ut men vi tog en vinst om än knapp och kan bygga vidare på det här.
Klassiskt med alla modoiter är att det alltid ska klagas på nått, vinner vi med 3-1 är det inte bra då de borde ha varit 4 eller 5-1 för att folk ska vara nöjda..

Är själv boendes i Umeå och ser björklöven emellanåt senast i fredags mot AIK. Där mina vänner kan jag säga att löven är otroligt trubbiga framåt och det lyser igenom när en kille som Farley saknas.
Med detta vill jag säga att jag inte skulle vilja byta plats med löven för där är det kris på riktigt, vi i Modo förlänger med stommen och viktiga spelare och tar denna säsong som en lärdom nu då vi vet hur AS funkar. Betänk att mer än halva laget gör sin första säsong på seniornivå och kraven är enorma, ge dem tid!

Trevlig helg på er modoiter!

#imedochmotgång
Kommentera

Ogie Ogilthorpe:
Han förnekade i en intervju i veckan att nåt var klart, påståd tom att han inte hade koll på detaljerna i det.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Tycker absolut inte man kan klaga på hur Karlkvist jobbar. Han åker oerhört mkt skridskor och kämpar och sliter. Men precis som tidigare år har han tappat spelet efter halva säsongen. Igår var dock ett steg framåt. Hoppas han kan få kemi med Smotherman. Den kedjan verkade lovande.
Men nog har Karlkvist brister. En aning nonchalant när han har puck kan jag tycka. Framförallt i egen zon märks det men konstiga puck tapp ibland.

Sen att han letar skott kan ju vara en skön kontrast mot alla andra i laget. För vi har många problem. Men att vi skjuter många skott är inte en utav dem.
Susse och Henrik Sedin i all ära. Men nån får gärna skjuta också.
Kommentera

Tarasov: Absolut. Talangen och spelstilen är närmast rysk. Är tillräckligt bra för att spela i top 2 kedjorna i vilken SHL-klubb som helst. Även KHL kan vara inom räckhåll inom en relativt snar framtid. Tyvärr verkar även inställningen vara rysk.

Fullständigt övertygad om att han signade med en SHL-klubb i höstas och att den "slump" som han är inne i nu är ett resultat, på grund av bristande motivation. Det är dock bara ett löst påstående från min sida....

Men vad jag menar att skillnaden är mellan Molin är att Karlqvist letar efter sitt eget skott främst. Molin letar pass först, skott sen.
Kommentera

Eller: Håller med om att laget är dåligt med betoning på "lag". Individuell skicklighet är vad som räddar oss. Men jag kommer inte gråta blod om vi missar kval,för övrigt så ser jag bara Mora som ett hot mot Leksand eller Rögle.
Kommentera

Eller: *kvalitet
Kommentera

Golden boy : Hanses har ju räddat oss flera gånger, utan honom har vi nog legat på kvalplats. Jag tycker han är en riktigt komplett mv, när han går ut och tar pucken har han riktigt bra koll på var han har sina spelare och levererar riktigt bra passningar, han är som en tredje back ibland. Angående passningsspelet och speeden så tror jag om det blir bättre kavalitet på passningarna så skulle farten öka automatiskt. AJ har en hel del att jobba med för att få en bättre kemi i laget.
Kommentera

Golden boy : Fast nog är väl de flesta av ju isarna duktiga på rören. Jakobsson är nog en av de snabbaste i HA. Sellgren är riktigt vass. M.fl. m.fl.

Problemet tror jag går att härleda till passningsspelet. Behöver man alltid stå still för att ta emot passet eller ännu hellre få passet på skridskorna så är det svårt att få fart och flyt i spelet.
Kommentera

Eller: Jag konstaterar bara att det här laget, må så vara att man har många juniorer men faktum är att laget är dåligt, riktigt dåliga. Uselt passningsspel, ingen förmåga att skapa långa anfall, saknar kreativitet, stilla stående backar. Ett bevis på detta är att när man lyckas vinna gör man det med uddamålen eller förlängning. Det som räddar laget är Hanses, föreställ er Bjurö i målet och vi hade legat jumbo. Sammanfattningsvis är laget förutom nämnde Hanses inte tillräckligt kompetent . De yngre spelarna saknar dessutom speeden.
Kommentera

Tarasov: håller med dig angående Karlqvist i offensiv zon, däremot lite sämre hemåt och i defensiv zon.
Kommentera

Smurfen: Han är bra och Hanses är bra. Skröder och Steen däremot...
Kommentera

Smurfen:

Jag tycker det är värt risken, redan bevisat att han kan göra poäng och hålla hög nivå i HA så till rätt pris ser jag gärna förlängning, i allafall 1 säsong.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe:
Håller med. Skulle vilja tillägga att när man väl är inne i off zon så är Karlqvist riktigt bra, kommer ur trånga situation med puck, kan "göra sin gubbe", hittar bra pass. Vet inte om det märktes på tv man på plats var det tydligt.
Kommentera

Amitiel: Har också hört att han har åkt på en hjärnskakning .

Tycker verkligen Jordan är ett klass nyförvärv , kanske en att statsa på inför nästa säsong ??!!

Vad tycker ni ?
Kommentera

Vet inte om det stämmer men rykte säger att Byron fick en smäll i sista matchen han spelade och missat matcher på grund av hjärnskakning.
Kommentera

Bra facit för Ivandrago på hemmaplan 4p av 6 möjliga.
Kommentera

J F K: Vi ligger ju näst sist i puck possesion i serien så det är ju en bidragande orsak till att vi har problem framåt.

Har ju varit mycket gnäll kring backspelet här inne, men jag tycker nog att centerspelet är det stora problemet. Ingen av våra centrar har några större playmaker egenskaper, Steen möjligtvis undantagen.

Vår enda forward med förmåga att hålla i puck och bra passningskvalitet är Molin.

Däremot har vi ett överflöd av snipers och power forwards. Forwardsbesättningen är dåligt balanserad.
Kommentera

Domsjö: Woo Hoo, seger - men varför ska det vara fult att ta 3 poäng?
Kommentera

MODO Hockey - IK Oskarshamn 2-1
Kommentera

Amitiel: Håller med. I sista perioden tycker kommentatorn att Oskarshamn tar över och har mest puck. Fördelningen är 68% mot 32% i modes favör. Hur mycket skit kan man snacka? Får han betalt för det?

Dock är det uppenbart att vi ha svårt att komma till chanser och att vi missar målet alldeles för ofta när vi väl tar skotten.
Kommentera

Tarasov: Har jag inte sagt något om.
Var kanske otydlig. Det jag menade var att en del "gnäller" på domare och kommentatorer men då är det inget gnäll.
Men då någon tkr spelet ser skralt ut då får man minsann höra att man är en gnällspik.
Kommentera

Tänk om Smotherman börjar sätta sina chanser, då jäklar skulle det bli mål :)
Kommentera

Monno: Ja blev ju tidig straff. Konstigt att inte Molin eller Björklund fick lägga den.
Kommentera

Monno: lite tveksam straff. Han var inte ren tycker jag...
Kommentera

Monno: Nja lagen kan nog dela på poängen denna match. Tycker kanske vi är bättre sett över hela matchen. Men det är inte med någon marginal och det var inget skönspel.

Får se nu om vi försöker vänta på straffar igen.
Kommentera

8198: kan berätta för kommentatorn som tycker att Oskarshamn som enligt honom haft mest puck har 12 minuter puckinnehav i anfallszonen. Modo som inte har pucken under kontroll har endast 17,5.
Kommentera

Tarasov: Eidstedt har inte heller blivit bättre under veckan. Varit ganska osynlig under matchen men fick sticka ut nu igen...
Måste vara hårt för självförtroendet när det inte vill stämma.
Kommentera

8198:
Svårt att säga emot:) personligen tkr jag även samma resonemang kan tillämpas ang kommentatorer/domare. Fö har Modo gjort en bra 3:e synd inte Sellis satte sitt försök
Kommentera

8198: Man kan inte klaga på att det händer allt för mkt.
Men känns som vi håller Oskarshamn stången rätt bra. Men att vi i då istället är en aning uddlöst framåt. Vi snurrar i anfallszon men lyckas inte komma in på mål allt för ofta ändå.

Pantern verkar stå för årets brakförlust iaf.
Kommentera

Tarasov: Hemsk skillnad att komma med konstruktiv kritik, men när det inte spelar någon roll om Modo vinner eller förlorar, utan supportrar spyr galla över laget likt förbannat så känner jag att den personen hellre kan klaga någon annanstans än på ett forum där man faktiskt vill läsa något helt annat än gnäll, gnör och rent hat mot sitt egna lag varje minut.

När inte laget vinner, stötta istället för hat, jag tror dom flesta vill ha det så. Allt hat kan faktiskt stjälpa laget, vem vet vilka spelare som läser? O därför tycker jag när det blir överdrivet dum kritik, personliga påhopp så är det skäl till ban på forumet.

Ni kan ju fundera på varför Modo forumet las ner. Just p.g.a sådana personer.
Kommentera

Domsjö:
Gnälla.... tkr man ett lag spelar dåligt/tar felaktiga beslut mm måste man få skriva det. Trots allt ett forum hockeydiskussioner. Det blir dessutom lite trevligare/vitalare om man kan motivera sina åsikter.
Kommentera

Monno:
Tror inte det han var inne o snacka med domarn när perioden var slut.
Kommentera

8198: Men det är skillnad på gnäll och gnäll... (ironi)
Kommentera

Eller: jo den var också helt klar, även om jag inte riktigt håller med om att han troligen gjort mål. Utvisning skulle det definitivt varit i alla fall. Var nog fasthållning innan deras mål också...
Kommentera

J F K: Snälla nån, hur ofta har man inte klagat på kommentatorer, där går det inte heller och göra något. För 10 år (som exempel) sen gnällde man på att kommentatorerna var partisk. Cmore kommer ALDRIG höra på vad supportrar säger. Tro mina ord.

Sven Tuta: Är du? Är snarare du som verkar tro partiska kommentatorer är något nytt. Och det gäller inte bara Modo.

Domarna har man alltid gnällt på, inte har dom bättrat sig. ;)
Kommentera

J F K: hade med stor sannolikhet varit 2-0 om inte Karlkvist hade blivit hakad när han satte den i stolpen just före kvitteringen. För visst var det en hakning på händerna.
Kommentera

Monno: Jag vet inte, men det såg inte bra ut
Kommentera

8198: vad kan man göra åt Robin.? Han kommer alltid att gnälla. Cmore kan ju någon gång få för sig att skaffa en kommentator som inte är urusel.

Snyggt att man får crosschecka sönder Björklund och haka någonting kopiöst utan att domaren ser ett dugg.
Kommentera

Monno:
Tror inte det, han är inne på isen och förklarar för domarn hur han skall göra nästa gång :)
Kommentera

8198: Ny i klassen?
Kommentera

Robin Ztorken L: Axel ur led på Björklund?
Kommentera

Sven Tuta: Läs längre ner i tråden :-)
Kommentera

Sven Tuta: Tycker det är rätt underligt att man verkar bry sig mer om vad andra säger om Modo än när "modosupportrar" spyr galla över sitt eget lag varje dag och minut.
Kommentera

Monno:
Tkr Stenqvist gör en bra match idag, åt båda håll.
Kommentera

Tarasov: Många har ju förkärlek till hårda backar med ärr i ansiktet som kan se tuffa ut framför mål när det ska försvaras. Men Sellgren och Lindgren är verkligen sjukt effektiva defensivt när dom är på humör.
Kommentera

J F K: Vette väl fan om han är sämsta kommentatorn öht.
För övrigt är det irrelevant tycker jag då det viktigaste är hur hockeyn ser ut och inte vem som snackar.
Kommentera

Webmaster:
KJ gör inte mkt fel under en match, extra tydligt "lajv".
Kommentera

Man vill ha mer mål i hockeyn.
Är det inte dax att man förbjuder handpass i defensiv zon då?
Sjukt spelförstörande att försvarande part får använda händerna.
Kommentera

Monno: kommentatorn fortsätter brilliera. Hittar på modospelare hela tiden. Både sellgren och stenqvist har sagts vara forward trots att man sett dem på backen samtidigt.
Han jublar när Oskarshamn gör mål och säger att det är rättvist för att de hade ett långt tryck i första perioden. Det var ett!!!! Byte de hade bra tryck. Ett förvisso långt, men ett byte..
Kommentera

1796820 · »