1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Modo - Oskarshamn 19/9

« · 1761952 Till forumet

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Carl Lejonkräk: Farley går väl sådär. Men vi måste ju lyckas passa på bladen och får till uppspelen bättre. Det borde gå utan förstärkning.
När vi väl etablerar oss i zon får vi ju lite snurr och farligheter ändå tycker ja. Än om en tung målskytt vore bra där ibland. (Skröder?)
Kommentera

Monno: Du har naturligtvis rätt! Tänkte i min enfald att vi desperat behöver backar och att han spelar för att vara kvar! Är kvar i SHL-tänket :(
Kommentera

Carl Lejonkräk: ett par målskyttar. Haha. I vilken parallell värld lever du?
Kommentera

Confusius: Offensiva förstärkningar skulle behövas, en center och ett par målskyttar. Farley är Ofarley och skulle behöva bytas ut. Bakåt ser det ganska bra ut trots att motståndarna tillåts ha mycket puck.
Kommentera

Robin Ztorken L:

Det är nog ingen som tycker vi är speciellt bra, men samtidigt är det ett steg framåt i 5 mot 5 idag. Man måste ge detta tid, lika väl som laget behöver ha tålamod måste vi fans det också.

Det jag reagerar på är ditt jävla gnäll och att det inte kommer något konstruktivt från dig, du skriver ju bara här när det går dåligt eller modo ligger under, och då är det bara gnäll och inte en rad om vad modo ska göra för att försöka vända det hela.

Du måste vara en otroligt jobbig människa att ha nära sig som sker skiten i allt. Gör du på samma sätt med dina vänner och familj, gnäller och lever fan när det går emot istället för att stötta och försöka se det positiva och hitta lösningar?
Kommentera

Confusius: dom tar hit honom som ersättare till Eidstedt under den tid han är skadad, eftersom korttidskontrakt ej är tillåtet kallar man det tryout. Förmodligen är det så
Kommentera

Confusius: Om du tänker lite runt boxen kan du ju lista ut att Louma är här som ersättare till Eidstedt medan han är skadad. Sen när han spelat bra har man såklart förhoppningar på mer. Men Svarten hade nog inga förhoppningar på det till att börja med så att säga.
Kommentera

Confusius: Jösses vad ofarliga vi är i 5 mot 5! Känns som att enda chansen till mål framåt är i PP
Kommentera

Rytter: Du är som en politiker, se sanningen,hur odugligt det är. Eller vad tycker du vi ska göra?
Hylla sliten???
Kommentera

Modo är helt ofarliga.
Kommentera

Monno: Oskarshamn spelaren tror att han spelar mysig söndagshockey med polarna och Louma åker ut. Nä de där var dåligt.

Men vi måste spela bättre. Framförallt i egen zon. Så vi slipper lägga sån jävla energi på att jaga pucken.
Kommentera

"Rytter: louma blir förmodligen inte kvar. Dyr enligt Svartvadet " Rytter: Så du menar att man tar hit en kille på try-out trots att man vet att han är för dyr, eller menar du att man tar hit en kille på try-out utan att veta vad han kostar? Båda scenarierna låter ju totalt absurda, men skulle inte bli förvånad om det stämmer i den här sjuka klubben!
Kommentera

Monno: Vi är fruktansvärt dåliga på vinna tillbaka pucken i egen zon...
Kommentera

Robin Ztorken L:

Kolla din historik från förra matchen, bara gnäll och inget konstruktivt, inte ett ord när modo kvitterar och tar ledningen utan bara när dom låg under eller torskade. Så genomskinligt så det är inte sant. Du är ingen äkta supporter, fejk rakt igenom.
Kommentera

Monno: Lückner har alltså noll koll på att Louma har korttidskontrakt verkar det som.

Lindgrens avvägningar är ruggigt dåliga tyvärr...
Kommentera

Rytter: jag kommenterar väl inte för dom ligger under, utan för att dom är kass. Ett mål i 5 mot 5 i allsvenskan. Hoppas du njuter av sörjan
Kommentera

Rytter: Det är så mkt huvudet under armen spel så jag tror jag får magsår snart.

Torp hade fan passat perfekt.
Kommentera

Gäsp:
Är på gymmet... Hur ligger landet i andra?
Kommentera

S-vikaren: Kan bara hålla med dig Edblom gör ett grymt bra jobb!
Kommentera

Monno:

Aj aj det där var inte bra. Ska vi ge bort matchen med utvisningar igen.
Kommentera

Rytter: Spännande kommentatorer. Hur kan dom missa att Björklund drar i Linders klubba vilket han såklart blir grinig på?
Kommentera

Robin Ztorken L:

Skräll att du kommenterar när Modo ligger under. Samma sak förra matchen spydde galla när man låg under men när man vände till ledning med två snabba kom inte ett enda inlägg fören Pantern kvitterade och avgjorde.

Snälla logga ut från denna sida och slå en tärning angående vilket ditt nya lag ska bli, ingen som ändå orkar med dig eller tar dig på allvar här.
Kommentera

Monno: Det där var ett snällt PP tycker ja. Molin åker ju bort skridskorna på sig själv.
Eller ja knuffade väl lite men.
Kommentera

Monno: utspelade av OIK, bra Modo.
Känns lika bra som förra säsongen
Kommentera

Rytter: Fantastiskt vad dåligt passningsspel...
Oskarshamn gör det väl bra defensivt men vi tappar ju all fart då vi inte duger till att passa.
Nä nu är det betydligt sämre än i första. Ger bort initiativet.
Kommentera

Monno: Edblom har varit en av dom bästa sett över alla hittills spelade matcher. Bra förvärv.
Kommentera

Monno:

Gillar också Edblom, tar ansvar och är kreativ en riktigt bra center och just nu är han helt klart vår näst bästa center, hoppas han får börja producera lite poäng också.
Kommentera

Gavelo: Som Rytter säger. Betydligt bättre 5mot5 än tidigare.
Och som också Rytter säger, det är tålamod som gäller. Har vi tålamod kommer vi få in pucken och ta poäng. Men börjar vi stressa upp oss kommer något mål i baken garanterat.

Och Louma är grym. Men Svarten var lite för öppen med hur orealistiskt dyr han är för att jag ska tro att han blir kvar.

Sen Edblom, alla Lövare var ju typ skadeglad typ att han gick till oss. Men jag tycker han vare riktigt jäkla bra. Duktig på teka, sliter som ett djur och försöker faktiskt vara kreativ i offensiven. Ok rätt bra defensivt.
Men det kanske går över. :-P
Kommentera

Gavelo:

Som jag sa, bättre i 5 mot 5. Men Oskarshamn gör det bra i försvaret vi har svårt att komma in på mål. Mest rättvist hade nog varit lika efter första.
Kommentera

Rytter: louma blir förmodligen inte kvar. Dyr enligt Svartvadet
Kommentera

Rytter: 3-8 i skott 1-0 mål, 6-2 utv/min
Verkar som att Modo iaf suttit i förarsätet den perioden ?!
Kommentera

hk:

Dåligt att vi inte kan utnyttja vårt PP i första. Annars tycker jag spelet i 5 mot 5 är ett steg framåt jämfört med tidigare, Oskarshamn har inte skapat så mycket förutom deras mål i PP.

+ vi är bättre i 5 mot 5 än tidigare
+ vi släpper inte till lika mycket i egen zon i 5 mot 5, inte alls lika virrigt
+ backparen verkar passa bättre ihop än tidigare

-Vårt PP
-att vi verkar sköra när vi släpper in ett mål, vi ska kunna skaka av oss det där

Louma vilken gigant, så lugn med puck och löser situationerna bra och hittar snabba uppspel. Honom vill jag att vi behåller.
Kommentera

Modo försöker att passa in pucken i mål. 4 minuter pp och noll skott på mål. Tur att vi slösa bort 4 minuter i att hålla pucken iaf
Kommentera

En klassisk "men skjuuuuut!" drogs nyss här i soffan. Herregud. 4 minuter...underbart är kort.
Kommentera

Rytter: För fint i PP nu...
Kommentera

Monno:

Persson har jag svårt att se någon mening med, ifall han inte steppar upp så måste vi hitta en ersättare, just nu bidrar han inte mycket. Ta upp en junis istället.
Kommentera

Rytter: Väldigt dum utvisning av Persson faktiskt.

Sen har vi förjävla svårt med uppspelen i vårt PP. När vi väl är i zon gåre bra men innan dess...
Sen har Oskarshamn såklart kommit in mer i matchen efter målet.
Kommentera

Nej vi gick verkligen ner oss efter vårt BP och 1-0 målet. Sådant där måste vi skaka av oss och lita på vår skicklighet, ha tålamod. PP:et vi fick var ju också väldigt dåligt.
Kommentera

IK Oskarshamn - MODO Hockey 1-0
Kommentera

Rytter:

Och där kom 1-0 oskarshamn i PP, bara fortsätta som vi börjat vi har varit pigga. Låt inte detta störa nu.
Kommentera

Monno:

Riktigt bra inledning. Pigga 5 första av oss tycker jag, ser revanschsugna ut.
Kommentera

IK Oskarshamn - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Rytter: Oskarshamn har alltså en gris på mittcirkeln när dom kommer in?
Kommentera

locken:

På CMore Hockey.

sporttv.nu/hockey
Kommentera

modomille: vilken kanal går matchen på.
Kommentera

Tarasov: Vad tycker vi om ändringarna då? Är inte säker spelade Hedman med Paris förut?. Karlkvist byter plats med Björklund,är väl för att få två mer jämna producerande kedjor antar jag. Luoma fick en snabbare backpartner i form av Enström,bra tycker jag då han är lite seg.
Kommentera

Tarasov:

Spännande, måste få igång Rundqvist och Molin då dessa ska vara ledande spelare så kanske Karlkvist kan få fart på Molin och Edblom säkrar bakåt.

Sedan blir det intressant med Rundqvist och Wahlgren/Lyrenäs på kanterna kan bli bra fart där. Nackdelen är ifall första kedjan tappar när Karlkvist flyttas ut, men å andra sidan kanske Farley och Björklund kan hitta kemi, måste få med Farley mer i 5 mot 5.

Intressant att se hur detta faller ut.

Vill se steg framåt i 5 mot 5 ikväll, att vi håller oss från idiot utvisningar samtidigt som vi avgör i PP.
Kommentera

Tarasov: min peng läggs på mål igen från Henrik "slägga" Björklund
Kommentera

Tarasov:
Nya giv i laget
Kommentera

Modo - Oskarshamn 19/9
Då kör vi
Kommentera

« · 1761952