1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo - Östersund 2023-01-06

« · 2439675 · » Till forumet

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Man hade skämts röven av sig som supporter till det laget.
Kommentera

grimiss: PP2 borde ju må lite bättre med Brickley på blå, han borde ju kunna bomba in några puckar?!
Kommentera

Ska vi tippa en sisådär 13/15 mål ikväll ifrån löven?
Kommentera

Confusius: Om inte annat är det rätt nice att ta ut förlusten i förskott så man kan basunera ut ”vad var det jag sa!!” när det gått åt helvete.

Finns rätt många såna här på forumet
Kommentera

9108: Djurgården ser helt otroliga ut.
Kommentera

9108: Alltså, DIF är sämre än Västervik just nu. Man tycker synd om spelarna.

5 mål på 8 skott. Sinnessjukt. De ligger under skottstatistiken och vinner med 5-0.
Kommentera

J F K: Nej, man tycker synd om supportrarna.
Kommentera

9108: helt klart, oklart vad de trodde sig uppnå med tränarbytet. Tveksamt om de överlever kvarten ens som det ser ut nu.
Kommentera

J F K: men visst har dom burits av sin målis länge?
Kommentera

Confusius: vi får se om han ger sig till känna :)
Kommentera

grimiss: Japp. Lindbom har varit seriens överlägset bästa målvakt. Man ser hur usla de är utan honom i målet.

Men som jag skrev. Löven förlorar skotten med 11-8. De dominerar inte spelet alls, men DIF har så sjukt dåligt försvarsspel så varie chans går in.
Kommentera

Nucky: Jag tar definitivt inte ut någon förlust i förskott!! Jag bara påtalar vad jag är orolig för. Tycker inte att man fick några positiva svar i derbyt senast. Känns som att vi gick i samma fällor som vi gjort dom 3 senaste säsongerna, och inte lärt oss ett dugg.

Det kan ju så klart förändras med några nyförvärv, killar som kommer in med en annan inställning och attityd. Tror att dom kommande derbyna kommer att bli oerhört viktiga, hoppas att vi får bättre svar där.

Man måste väl få kunna vara orolig utan att ta ut någon förlust i förskott, eller???
Kommentera

J F K:

Ja det ingen regelrätt överkörning som t.ex vår förstaperiod hemma mot BIK.

Löven behöver inte ens skapa chanser själva utan DIF bjuder på allt.

Tror inte ens att vi i våra sämsta stunder uppträder lika värdelöst som DIF gjorde i första. Var inte många pass som satt rätt, dålig fart och noll vunna kamper.

Löven fick en rätt enkel resa i första utan att ens behöva vara nära sitt max.

Om vi tycker vår målvaktssida ser tunn ut bakom guden så är det inget mot problemen DIF skulle ha ifall deras etta går sönder.
Kommentera

9108: Rädd hoppas jag ingen, allra minst spelarna är men visst ser man hellre att vi om det blir final möter Djurgården eller annat lag.
Kommentera

9315: Ztorken?
Kommentera

Rytter:

Vågar nästan gå så långt som att inte ens under Ville var vi så dåliga, defensivt som DIF var i första.

Av ett lag med de spelarna är det rätt pinsamt hur de uppträder i ett toppmöte.

Det har inte blivit speciellt mycket bättre med Garpenlöv iaf.
Kommentera

19MoDo21: Tänk på att dom saknar väldigt många spelare också! Med det sagt så imponerar dom inte
Kommentera

Confusius: Är ett derby kvar, i Umeå. Då ska vi ha 2 eller 3 poäng. Inget annat räknas. Det blir en oerhört viktig match psykologiskt. En liknelse tar mig till Detroit-Colorado i mars 1997, sista grundseriemötet, bortalaget hade ett sånt där äckligt mentalt övertag som Löven tyvärr har på oss men Red Wings offrade allt de hade, var matchen där Vernon slogs mot Roy. Man vann i förlängningen och sedermera i slutspelet. Gäller att sätta tonen när vi möter dom i februari!
Kommentera

Confusius: Hur kunde Bernadht få en 4:a som i ÖA ?
Kommentera

Rytter: Våra nästa matcher är; SSK borta, AIK borta, DIF hemma och DIF borta.
Känns som ganska säkra 12 poäng i framtiden.
Kommentera

Smurfen: han gjorde mål, då är man topp-betyg i ÖA
Kommentera

grimiss: Jo det ser ju just nu ut som att dom är oerhört beroende av Lindbom i kassen.

Tycker att det är lite märkligt och även en smula naivt att en klubb som vill tillbaka till SHL bygger sin trupp runt så många juniorer. Tycker att Allsvenskan visat att det inte är någon juniorliga.

Och dessutom en junior som förstemålvakt.

Skulle dom få möta löven i slutspelet, så lär dom ju köra över Lindbom, så är den serien biff.
Kommentera

Confusius: 8-15 i skott! 😳 han har d tungt junioren
Kommentera

Padrone78: fast han blev inbytt när det stod 4-0! lugn nu!

anmäla denna match för läggmatch deluxe
Kommentera

Keriksson: Ärligt talat upplever jag verkligen inte att Löven har något mentalt överläge. I call bullshit.
Kommentera

Smurfen: Med tanke på hur försvarsspelet såg ut ikväll, är det minst sagt förvånande att 3 backar fick 4 ugglor!!!???
Kommentera

Confusius: Gavelo :)
Kommentera

9315: Herrejävlar vad vass Fitzgerald är i PP. Hoppas vi scoutar honom rejält..
Kommentera

Keriksson: Ahh ok, hade för mig att det var 2 kvar. Ännu viktigare då rent psykologiskt precis som du säger. Resultatet rätt oviktigt, men attityden desto viktigare.
Kommentera

Rödluvan: Nu har löven alltså 6 kassar på 9 skott. Känns smått osannolikt egentligen
Kommentera

9108: jaaaaaa, snabbspolade igenom period 1 nu och insåg det själv. Sorry! #fakenews
Kommentera

J F K: De har i alla fall 5-1 i matcher mot oss sedan semifinal 6. Vi får räkna med att domarna släpper nivån helt i slutspelet och att Löven gynnas av det. Kommer bli en grisig och psykologiskt intensiv matchserie om den blir av.
Kommentera

Sigge: Kommer deras supportrar inte förstå...

Men, de är effektiva
Kommentera

Sigge: helt osann utdelning
Kommentera

Jäkla flytlag, på riktigt
Kommentera

Lolol: 7 mål på 11 skott. Har nog aldrig upplevt liknande utdelning.
Kommentera

Dexter : Bars supportrar som bryr sig om sådant. Vi hade 4-0 på Luleå och torskade kvarten. Ingen jäkel bryr sig om sådan statistik.

Vi hade 4-0 säsongen innan dess.
Kommentera

Confusius: De lär försöka köra över Guden också om Modo inte skaffar något mer stabilare bakom så är det oroande men räknar med att saker kommer hända.

Men tror att Vela och Brickley blir värdefulla i en ev serie mot Löven.
Kommentera

Lolol: Helt otroligt, Nu får DIF stå emot så det inte blir tvåsiffrigt. Inte bra för någon.
Kommentera

Keriksson: deras spelare lär inte vara dummare än att de vet att om de börjar med att medvetet köra över målvakter så kommer modo att svara med samma mynt (och vise versa) till dess att det står u16 målvakter i mål och det gynnar ingen
Kommentera

Keriksson: Vi har ju även sett Dickinson stå upp rejält för laget. Och så vitt vad jag förstår är inte Hinken klar ännu. Björklöven lär nog behöva se upp med deras fulspel om vi möts i år igen
Kommentera

9315: På fyra semifinaler och finaler så har Löven de två senaste säsongerna skadat tre målvakter i fyra serier. De spelar medvetet för att skada.
Får hoppas att domarna står upp mot det den här gången.
Kommentera

J F K: Det är bäst ni ersätter Nygren, han är kanske seriens sämsta målvakt så skadar vi Gudlevski så är det kört för er!
Kommentera

Keriksson: Man kan argumentera för att vi har ett "tuffare" lag i alla fall forward mässigt nu när vi fått in Vela. Kommer inte bli kul att gå på t.ex. Riley när Josh å Vela är inne samtidigt. Är mer det mentala jag är lite orolig för men tycker att grabbarna hanterade det bra i mötet som vi vann med 3-2 eller vad det blev.
Kommentera

JoseGonzales: När han är som sämst är han seriens sämsta målvakt, men han kan göra bra matcher också.
Kommentera

J F K: Exakt så! Har för mig att löven/slumpen fick viktiga motståndare neutraliserade i varje slutspelsrunda ifjol.

Har dock inte velat säga det rent ut för jag kommer inte ihåg vilka spelare det var. Men du har ju uppenbarligen sett samma sak. Så ja jag är väldigt orolig att tappa nyckelspelare i slutspelet även i år. Skulle vi t.ex gå in i slutspelet med Nygren/Gudlevskis är jag livrädd att motståndarna ska klippa Guden, då är vi rökta.

Helt övertygad om att lag som löven, BIK, KIK, och Västerås inte skulle blinka en sekund att plocka motståndare i ett eventuellt slutspel.
Kommentera

MODOJohan: Ja längtar till Big Dick är tillbaka, ska bli sjukt intressant ett se han med Woods och Vela i en kedja om Karlin nu har de planerna.
Kommentera

J F K: en helt väntad kommentar från en purpurröd modoit🤔🤔som vanligt kolla vad som hänt å kommentera därefter… kanske andas också
Kommentera

Ozzy: Jag förstår. Fakta passar inte din argumentation.

Samtidigt som många är orolig så var vi faktiskt bättre än Löven de första fem matcherna. Hade vi bara orkat fortsätta skulle vi vunnit. Vi få skylla oss själva, för vi hade allt att vinna.
Visst överfallet på Big Sam påverkade oss rejält, men det borde det inte fått göra.
Kommentera

JoseGonzales: Han blev inte avstängd då alltså?
Kommentera

« · 2439675 · »